Fifa 10 vs PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 sep 2009.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Ik had het overigens niet over jou, die quote was alleen wat ongelukkig. :+

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Misschien geldt dit voor sommige PES spelers. Ik heb Fifa 2008 en 2009 in de kast liggen. Die speel ik nooit meer...... PES 2009 irriteert mij mateloos, toch haal ik die altijd uit de kast als ik met of tegen maten ga spelen.

De oogkleppen zijn allang af, misschien moeten sommige Fifa spelers eens beseffen dat niet iedereen hetzelfde verwacht van een voetbalgame? Ik vind Fifa nog altijd te scripted en vooral te voorspelbaar. Voor mij gevoel klopt er iets niet. En ja, ik heb Fifa 2009 vaak genoeg gespeeld om daar een persoonlijk oordeel over te kunnen vellen.

Laat ik vooropstellen dat een ieder die zegt dat PES een betere voetbalsimulatie is liegt. Dat is gewoon niet zo, Fifa is by far de betere simulatie. Maar de fun he...... Ik heb gewoon veel meer plezier met PES offline tegen vrienden. Heeft niets met oogkleppen te maken. Wel met verwachting en smaak.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Dat begrijp ik, maar als je goed had gelezen heb ik het over het groepje PES-spelers die juist beweert dat PES realistischer speelt. Ik heb het niet over de hele groep PES-spelers.

Zie ook duidelijk het woordje en in die eerste zin. ;)
    Oh, ik kom erachter dat die zin sowieso niet echt klopt. Ach, je snapt mn punt. :+

4. Vriendloos

Vriendloos Guest

Heb je helemaal gelijk in, maar ik heb ook helemaal niet de behoefte om PES te spelen. Ik vond het echt niks, het zag er niet uit, het lijkt meer op een potje hardlopen dan op voetbal

5. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ik blijf altijd een goed gevoel hebben bij PES op één of andere manier. Toch speelt het minder lekker en soepel dan FIFA 10. Ik vind FIFA 09 vergeleken met FIFA 10 ook maar een houten klaas.

PES 2010 ziet er leuk uit, maar de demo is iets te vroeg gebracht denk ik. Konami is niet echt heel slim. Maargoed, het is een demo en dus niet het uiteindelijke product. Maar dat is FIFA 10 ook en die kan dus ook alleen nog maar beter worden.

Dat mensen zeggen dat het een renwedstrijd is vind ik overigens overdreven. Als je PES instelt op Top Player (Topspelerniveau) dan ren je echt niet zo het veld over. Probeer dat maar eens dan, want het komt dan echt neer op combineren.

Ik ga dit jaar iig wederom voor FIFA10. PES 2010 krijg ik misschien een review-exemplaar van. Hopelijk zijn dan een hoop punten weggepoetst.

6. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Pes is dit jaar weer iets beter,fifa 10 is nog altijd beter voor mij,maar pes is terug dus ik denk dat ik ze gewoon alle 2 haal.
    Wat ik persoonlijk beter vind in pes is als je scoort,met fifa vier je altijd hetzelfde in pes doen de spelers zoals in het echt.
    BV het Luca Toni gebaar enzo

Laatst bewerkt: 18 sep 2009
  7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Het Nederlands Elftal argument kan ook overboord. FIFA beschikt ook weer over het volledige NL elftal incl. tenue, logo's etc!

8. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Dik! Staat in de PU ofzo heh hoorde ik? Wel gunstig iig! Echt alle teams zitten er gewoon in :D

9. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik wilde het ook net posten. Zeer goed nieuws, vooral omdat ik bij FIFA het fucking irritant vind om meerdere transfers achter elkaar uit te voeren.
    http://www.psonly.nl/nieuws/22219/Nederlands_Elftal_in_FIFA_10/

Dat vond ik erg jammer aan FIFA09, dat gekut met die transfer screens door die idiote onhandige menu's, en dat je dan steeds weer terug bij 'af' bent.

Misschien moet Konami volgens jaar gewoon een goedkope uitgekleedde versie van PES maken, en die op Marketplace en PSN kwakken. Gewoon voor 10-15 euro een PES met goede gameplay en een aantal teams, en dan gewoon de online overlaten aan MS en Sony ofzo...

Want wie gaat er nu nog 50+ euro voor PES neerleggen!? Eerlijk gezegd hoop ik dat niemand zo gek is.

10. Vriendloos

Vriendloos Guest

Met Fifa heb je volgens mij iets van 50 manieren om een goal te vieren, dat jij altijd dezelfde combinaties doet is jouw fout, niet die van het spel.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ik geloof er niks van dat de demo die konami uitbracht een oude build is, weet zeker dat de uiteindelijke versie die in de winkel ligt echt haast niet verschild , misschien in de kleine details.

12. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Mag ik morgen je glazen bol even lenen. Wil graag wat aandelen gaan kopen namelijk.

Mooi dat jij het zeker weet, maar wacht het nou gewoon af. Als het slecht is kijkt niemand er echt van op en kan je alsnog PES/Konami afzeiken.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je kan Dyonko nu wel "aanvallen" maar Konami heeft dit zelf over zich afgeroepen. Logisch dat nu iedereen zo denkt. :)

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    je gelooft toch zelf ook niet dat Konami een maand later dezelfde game compleet heeft omgegooid en helemaal top heeft gemaakt? Dat had allang moeten gebeuren , die game zelf gaat over 2 weken al gold ofzo.. Enige wat nu nog gebeurt is kleine dingetjes tweaken.

15. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ik geloof wel dat ze niet om de maand de tijd en moeite nemen om een demo te maken aangezien ze dat niet als prioriteit zien. Ze zijn met een game bezig en steken daar hun tijd in. Vandaar dat ik denk dat in de tussentijd nog wel het nodige kan veranderen aangezien ze die demo niet een week voordat hij wordt gereleased in elkaar hebben gezet.

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    een demo hoef je niet helemaal van niks af aan te maken he, je zet gewoon het spel over en die beperk je dan.. En waarom zou het niet hun prioriteit zijn? Hiermee lok je namelijk geen nieuwe kopers.

17. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Dat is toch al jaren zo bij Konami. Die geven niks om de europese markt en rekenen er op dat spelers die al jaren PES spelen het nieuwe deel wel kopen zonder extra informatie erover. Zo voelt dat in ieder geval voor mij. Het maken van een demo kost dan misschien niet veel moeite maar als ze steeds als er weer wat verbeterd dat in een nieuwe versie van de demo moeten laten zien kost dat alleen maar moeite die ze waarschijnlijk liever in het uiteindelijk spel stoppen. Als je dan al een oude demo hebt liggen kost het geen moeite om die te gebruiken.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    vorige jaren was de demo ook zowat identiek als het uiteindelijke spel, met alleen kleine veranderingen. Zal nu gewoon het zelfde zijn als altijd lijkt mij.

19. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Het zou goed kunnen dat je gelijk hebt ja. Ik wacht het wel af en zie dan wat het eindproduct is. Ik zal PES toch wel in huis halen aangezien ik anders niet kan oefenen en dan niet van mijn vrienden kan winnen :+. Ik heb de demo nog niet gespeeld en aan de reacties te horen is dat maar goed ook, helaas.

Deel Deze Pagina