Pro Evolution Soccer 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Naarmate ik het meer speel, des te vetter het wordt!

We liepen altijd te klagen dat we de laatste versies van pes niets meer hoefde te leren, deze pes moet je juist weer alles opnieuw leren!

Timing is belangrijker dan ooit geworden, en skills om goed te voetballen ook! \o/

responsetijd heeft alles te maken met hoe je een bal aanneem en verwerkt, juist vetter om te zijn dat spelers met een hoge techniek de bal ook veel beter verwerken en doorpassen!

Schieten is weer heel goed geworden en heb echt fantastisch schoten en reddingen gezien!

enig klein irritatiepuntje is het geven van een Y-bal waarbij soms de ontvangende speler, langzaam naar de bal loopt. Ook supercancel vindt ik nog niet heel fijn werken..

\o/

2. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Welke passeerbewegingen gebruiken jullie? Ik gebruikte altijd het fake shot, deze beweging is echter niet meer zo effectief.

3. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Weer geweldig werk van de keeper :lol:

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Nou, zojuist even de demo gespeeld, en toch ietwat teleurgesteld. Na alle positieve berichten online te hebben gelezen, dacht ik dat PES weer richting de oude kwaliteit ging, maar eerlijk gezegd viel het vies tegen... Vooral de response tijd, teeeering dat maakt het echt bijna onspeelbaar :mad:

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    en de keepers vind ik afschuwelijk, zie je ook op dit filmpje. Heb nu al zat goals gemaakt die echt 100% blunders waren..

7. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog geen ''eerlijke'' goal tegen gekregen.

Nu is verdedigen mijn sterke punt, ik geef haast niks weg, ook online niet. Maar ja, dat doet de AI dan maar.

8. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch al bij meerdere PES versies gebleken dat je er pas een oordeel over kan geven als je er al wat tijd in hebt gestoken of heb ik dat nou mis?
    Dus opmerkingen na een paar keer spelen zeggen me niks, zoals dat die vertraging kut is, maar zoals Tript zegt, moet je weer bij het begin beginnen en begint het, hoe langer je speelt, steeds beter aan te voelen
    Ik zou zeggen geef het wat meer kans, probeer ermee om te gaan en schrijf dan weer een ordeel en mocht je dat al gedaan hebben, dan heb je natuurlijk alle recht van spreken

9. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb ik gedaan nadat mijn eerste potje echt helemaal misging. Dit komt volgens mij omdat alle bewegingen minder intuitief aanvoelen. Maar na het een 2de kans te geven valt het best mee. Natuurlijk zijn de animaties echt not done, niet goed genoeg voor deze generatie. Pasen/draaien is echt wennen maar nagenoeg wel realistisch.

AI is nog steeds zo irritant, ik dacht dat ze dat zouden fiksen?:'-( Ben benieuwd naar de uiteindelijke game. Wie weet haal ik hem wel als het online goed speelbaar is, zou goed moeten gaan nu microsoft de servers zal aanbieden. En anders is het fifa nog.

10. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als er elk jaar een geheel nieuwe pes zou zijn, dan heb je gelijk Jelmen.

Echter zitten de punten waar ik me aan stoor al minimaal 5 jaar in de game. Dan kan je er vanuit gaan, zeker na dat gedrocht van die demo, het met pes 2010 weer het zelfde liedje is.

Maar goed, ik ga de full game echt wel eerlijk testen hoor.

Ook ik hoop op een supervette pes.

En als ik zo de recente historie van pes, konami en dan met name hun toezeggingen, dan hou ik mijn hart vast over het online gebeuren.

Want ik ben nog helemaal niet overtuigd dat het nu allemaal goed gaat werken. Daar heeft konami teveel voor gelogen. Sinds 2008 hou ik bij konami het ''eerst zien dan geloven'' principe. En vooralsnog heb ik heel veel toezeggingen gezien die ze nooit zijn nagekomen.

Nouja, nog ff wachten en dan weten we het allemaal zeker.

Thumbs up!

------- edit---------

Ik zat te denken over dat online gebeuren. We hebben PC, ps3 en xbox, konami gaat het natuurlijk nooit voor mekaar krijgen om de kwaliteit op alledrie de systemen even hoog/laag te maken. Ik voorzie een kleine systeemoorlog na uitkomen van pes 2010... Kunnen ze maar op 1 manier voorkomen: zorgen dat het overal vlekkeloos werkt.

Laatst bewerkt: 20 sep 2009
  11. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    De servers voor xbox 360 zal door microsoft worden gedaan en psn voor ps3. Voor de pc heb ik geen idee. In iedergeval een verandering waar ik achter sta, konami bakte er echt niets van afgelope jaren terwijl het op de ps2 zo goed liep.

12. BDT

BDT Tony Montana

Leuk Bevonden:
    0
    Na wat langer met de demo te hebben gespeeld moet ik zeggen dat het echt wel lekker speelt. Vooral afstandsschoten werkt lekkerder en die zogenaamde vertraging bij passes is alleen maar goed. (voor de fifa fans: dat is net als in fifa, maar dan net iets beter). Op Top Player speelt het lekker weg.

Oke, sommige animaties zijn een beetje nep(vooral bij tackles, maar eigenlijk minder scripted dan fifa, wat heb je liever?).

als ik om en om fifa10 en pes2010 speel, beleef ik echt de meeste lol aan PES(en vind ik die er zelfs beter uitzien). En laat die lol nou net zijn wat ik het belangrijkste vind. :)

13. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Gister ook een paar potjes tegen een maat gespeeld en na wat gewenning is het echt een verademing t.o.v. Pes 2009 ( die we daarna speelde ). Vooral de vertraging vind ik juist realistisch, al moeten de response tijden nog iets beter, maar over het algemeen gezien is het goed te doen. Je moet gewoon weer goed timen, waar je in PES 2008 en 2009 gewoon kon rennen met Eto'o door de verdediging heen, moet je nu weer timen, sprinten goed inzetten en passeer bewegingen maken!

Kan niet wachten op de full versie, waar hopelijk de keepers gefixed zijn.
    btw. speelt Gudjohnson ook nog bij Barca, en die is al zeker een maand weg dus zal het niet de meest recente build zijn.

14. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ik vind het grafisch overigens niet veel mooier dan FIFA, net zoals FIFA niet zoveel mooier is dan PES. Het is gewoon net even een andere stijl.

FIFA is voor mij wel nét even wat scherper. PES heeft wat meer details (altijd al zo geweest). Ik denk dat de belichting bij PES ook wat beter is nu. Bij FIFA zijn met name avondwedstrijden vaak te donker in de hoeken.

Gameplaywise vind ik FIFA 10 echt veel prettiger spelen. Vloeiender vooral. Als PES 2010 de vloeiende animaties van FIFA had gehad en de response beter zou zijn zou PES 2010 echt wel realistisch zijn. Het komt er m.i. nu alleen niet lekker uit en dat is spijtig. Want ik zie wel dat Konami er echt een realistische game van heeft willen maken.

Kom op Konami, start NU nog met een nieuw animatiesysteem. Koop desnoods het systeem van EA.

15. KiVaNo

KiVaNo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    8) Als je LT indrukt tijdens het passen verander je van tactiek... dit is de schortcut trigger... LOL misschien eerst de buttons van je FIFA effe vergeten en aanvaarden dat andere games andere toetsen gebruiken, anders zul je nog vaak in de problemen komen :9

ps: dit is geen uithaal naar alle FIFA players trouwens... ik speel het zelf ook !

16. KiVaNo

KiVaNo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Spijtig genoeg ben ik ook deze blunder ook al tegengekomen met Reina.
    Het ziet er niet echt uit. =(
    Toch tot nu toe gelukkig maar 2 keer in de 30 wedstrijden..
    Ik ben nog niet helemaal tevreden over de demo, maar hoe meer je em speelt, hoe meer gevoel je krijgt, hoe beter het gaat, hoe minder zogezegde "bugs".

Als ik dan terug pes09 of fifa09 speel gaat dit toch ook terug een heel stuk minder... Ik kan aannemen als je een jaartje of 2 FIFA gespeeld hebt dat het inderdaad op niet veel trekt, omdat je gewoon dat gevoel nog niet hebt... dit is iets wat je ontwikkeld naarmate je oefent. Ik zou zeggen, effe blijven doorzetten, en er gaat een nieuwe wereld open !

17. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik kan me voorstellen dat met die keeper-blunder de verdediger op het verkeerde moment op het Y-knopje drukte. Dan heeft de keeper-AI zèlf in de gaten dat hij moet blijven staan, maar krijgt hij het commando om toch uit te lopen, waarop je dit soort komische acties krijgt :D

Ik geef overigens toe dat de keepers rare capriolen uithalen hoor. Ik denk dat ze voor de verschillende levels anders zijn. Gisteren speelde ik op het hoogste level en dan heb je heel wat minder last.
    ... tenzij je de keeper zèlf verkeerd wil laten uitlopen ;)

18. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    godverdomme, zit ik me al tijden op FIFA 10 te verheugen en nu vind ik de PES demo leuker:mad:

Gister me eerste potje op topplayer met 2-0 gewonnen, 2x Kuyt tegen Barca:D

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wow, veel negatieve berichten hier, ik vind deze pes juist geniaal! De responsetijd is een beetje langzaam, vooral snel uitverdedigen is soms een hel. Voor de rest is het gewoon een lekkere pes met goeie animaties. De animatie van een gecontroleerd schot(rechter trigger inhouden en dan X) vind ik mooi gedaan.

20. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    De game heeft zijn pluspunten en moet het vooral hebben van de negatieve punten doordat de demo gewoon nog niet af is. Ze hadden pas met een demo moeten komen die goed speelbaar is.

-Ten eerste is de response tijd veeeels te laag.
    -Soms happerd het spel even,
    -Penaltys die de tegenpartij neemt altijd door het midden.
    -Keepers die blunderen
    -Steekpasses speelt hij vaak veels te kort en niet meer hard diep.

Er is gewoon nog veel te doen. Ik hoop dat Konami dit nog fixxed voordat de game uitkomt. Vorig jaar was de demo ook te vroeg uitgekomen, dus hopelijk dit jaar ook. Konami kan de beste voetbal spellen maken, maar ik denk dat 1 jaar te kort is voor ze. En ze proberen elk jaar het voetbal opnieuw uit te vinden door de controls en de feeling helemaal aan te passen.

Fifa speelt het save, Fifa 10 is gewoon hoe Fifa 09 had moeten zijn. Kleine aanpassingen. Daardoor voelt Fifa 10 meer als een product wat af is.

Kvind het kut om te zeggen als PES fan en ik hoop dat de demo inderdaad nog niet af is, want ik vind de Fifa 10 DEMO gewoon beter. Maar ik irriteer me al mateloos aan die echte fifa besturing en gameplay. Dus zet hem op Konami en zorg ervoor dat ik niet over hoef te stappen op Fifa, want PES 10 heeft veel meer potentieel, maar de game moet gewoon af zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina