1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    [​IMG]

    In dit topic kunnen Mac gebruikers met elkaar praten over de nieuwe dingen. Zoals de draadloze Mighty Mouse of de nieuwe Mac Pro.

    De Mac's die er nu zijn:
    - iMac
    - Mac Mini
    - Macbook
    - Macbook Pro
    - Mac Pro

    Deze hebben allemaal Intel en kunnen daardoor Boot Camp instaleren en zo ook op Windows komen.

    ------------------------------------------------------------------------------------

    iPod's zijn ook van Apple en om dat die extreem populair zijn gaan mensen zich afvragen wat Apple nog meer maakt. Zo komen ze dus bij de Mac's. En omdat ze de iPod al geweldig vonden stappen ze over op een Mac.

    iPod's:
    - iPod
    - iPod Nano
    - iPod Shuffle
    - iPod Touch


    De Mobiele telefoon van Apple:
    - iPhone 3G

    Handige links:
    Onmisbare tools voor Mac OS X
    UsingMac
    MacRumors
    AppleTips

    Apple / Mac - deel 1.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=87020
    Apple / Mac - deel 2.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=118950
    Apple / Mac - deel 3.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=127543

    De Xboxworld Apple iPod thread:
    - Apple iPod

    De Xboxworld Apple iPhone thread:
    - Apple iPhone

    Handige Programma's voor de Mac.
    Alternatief voor MSN : Adium.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Deel 4 al! :cool:
    Who would have thought..
     
  3. Luca

    Luca Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    1
    Jippie! ik krijg morgen mijn macbook pro binnen!, ik zal wel wat foto's posten + mijn mening
     
  4. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    De mac is populair tegenwoordig :+
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Sja, als ze voortaan verkocht worden bij de Dixons.. :mad:
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nouja, waarom niet? Heel misschien is dat gunstig voor de prijs.. Al denk ik dat dat bij Apple producten wel akelig tegen zal vallen.. Dixons verkocht ook altijd al iPods enzo dus tja :)
     
  7. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Em bij de MM. Maar bij hoemeer winkels het ligt destemeer mensen er mee in aanraking zullen komen. Wat de gunstig is voor alle winkels en Apple.
     
  8. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    klaagt niet... _O_ heb ondertussen aandelen apple thuis hier (imac, macbook, airport express + extreme, iphone etc) al moet ik toegeven dat het meeste uit een apple store komt :+ vroeger was het exclusief.. nu heeft iedereen er een (of iets van apple) 8)
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Voor m'n gevoel hoort Apple gewoon niet bij Dixons. De afdelingen in de MM zijn tenminste nog van Apple zelf. Daar staat ook iemand van Apple en niet van de MM. Bij de Dixons verkopen ze zelf Apple..
    En qua prijs maakt het helemaal niet uit want overal zijn de prijzen van Apple gelijk.
     
  10. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je het zeker?

    Vind de kwaliteit van de verkopers op de mac afdeling bij de MM anders bedroevend|:-

    Een vriendin van me had mij gevraagd mee te gaan omdat ze graag een macbook wilde hebben, er stond een verkoper die absoluut niks wist over apple....

    hij wou bijvoorbeeld een applecare pakket voor de imac verkopen in plaats van de macbook 8)
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Als je een medewerker treft met een zwart shirt, dan is het iemand van Apple zelf.
     
  12. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaa klopt, die zijn gek genoeg bij de media markt bij ons ( of saturn ) nooit aanwezig, vind ik wel slechte zaak =(

    Misschien moet ik er eens gaan solliciteren, al weet ik niet alles van Mac/Apple. Toch wel genoeg om mensen te kunnen helpen en zeker meer als die figuren daar :cool:
     
  13. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Kwa gevoel heb je gelijk, al bekijk ik het meer uit een 'zakelijk' opzicht. Want wie had 5 jaar geleden kunnen denken dat Apple bij de MM/Dixons zou liggen?
     
  14. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien had Apple dat wel graag gewild, maar toen was het marktaandeel van Apple zo laag dat het voor weinig ketens interessant is om die lijn te gaan voeren (met alle bijbehorende eisen van Apple). Nu kan dat anders liggen :).

    Het speelt natuurlijk ook mee dat Apple Benelux groeidoelstellingen meekrijgt die niet alleen door de APR's gehaald kunnen worden, zodat ze wel moeten kijken naar alternatieven. Qua aantallen kan ik me voorstellen dat ze blij worden van de Media Markt, maar Dixons vind ik nog wel een gradatie erger (en dat mag raar klinken ;)). Bij de Media Markt heeft Apple namelijk nog wat eisen kunnen stellen, terwijl de Dixons ze bij wijze van spreke tussen de Acers heeft staan. Hoezo verpaupering van je merk.

    Van mij hoeft Apple ook niet direct goedkoper te worden, maar dat ze standaard AppleCare mee leveren (dus 3 jaar garantie en 3 jaar ondersteuning). Dat zou voor mij het imago van topmerk echt afmaken.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat bedoel ik met het slechte gevoel bij Dixons. Ze staan daar tussen PC's van paar honderd euro. In de MediaMarkt hebben ze nog een eigen hoek met bijpassende meubels.
    Tevens is het personeel bij de Dixons niet speciaal door Apple daar neergezet en hebben dus niet zoveel kennis over een Apple dan het 'speciale' Apple personeel bij de MediaMarkt.
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Tja dat elitaire van Apple slaat gewoon nergens op. Ze willen dat iedereen een Mac in huis heeft staan, nou dan moeten ze dus ook in de winkels liggen waar de gewone consument komt.
    En bij de Mediamarkt lopen ook een stel onbenullen rond hoor ;). Zelfs bij APR's nog wel eens..
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Een Ferrari staat ook niet tussen Dacia Logan's. Het doet, zoals Rox zegt, afbreuk aan het merk Apple. En in APR's staan inderdaad af en toe klunsen, maar die worden ook aangenomen door de APR (franchise) en niet door Apple.
     
  18. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ze willen helemaal niet dat iedereen een Mac in huis heeft staan ;). Het exclusieve maakt het gedeeltelijk interessant voor een grote groep mensen. En als je het assortiment bekijkt (het begint eigenlijk pas bij €1000,-, de mini uitgesloten), dan is het ook niet voor iedereen weggelegd. De mensen die voor een Acer in de markt zijn, zullen echt niet terugkomen met een Apple (en omgekeerd).
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad, Apple krijgt nu juist meer en meer 'klachten' van de Pro gebruikers dat Apple zich steeds meer op de normale consument gaat richten.
     
  20. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar er is ook een enorme groep mensen die wel meer als €1000,- te besteden hebben, maar niet naar een Apple kijken, zoals mij. En voor die mensen is het wel interessant.

    Ik zou nooit bij een Apple winkel naar binnen stappen. Maar kom regelmatig bij de mediamarkt, en dan kijk ik vaak naar laptops, en kom ik toch langs de Apple's, en blijf ik er toch even naar kijken.

    Apple is ook maar een bedrijf, en bedrijven willen geld verdienen, dus proberen ze meer klanten naar zich toe te trekken.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina