1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Microsoft Xbox 360 802.11n adapter - eindelijk

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 22 sep 2009.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft confirms Xbox 360 802.11n adapter


    [​IMG]
    Late last week, we reported that Italian site MondoXbox had spotted an ad for an Xbox 360 802.11n adapter in the Gears of War 2 Game of the Year Edition box. Prior to that, the device was reviewed by the FCC. Speaking to Joystiq, Microsoft has confirmed that there is indeed such an adapter in the works. Unfortunately, the confirmation was accompanied by few actual details. Other than the fact that the adapter will allow gamers to "seamlessly connect with their home network with the highest wireless 'N' technology," we don't know anything about when it will release or, more importantly, how much it will cost.

    Microsoft did refer to the device as "another choice to consumers," which lends credence to the belief that it will be marketed alongside the current Wi-Fi adapter, as opposed to replacing it altogether. Microsoft stated that more details will be available "soon" and advised us all to "stay tuned."
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja fuuuu heb ik net een weekje geleden de "oude" adapter gekocht.. (werkt alleen nog niet¬¬).

    ben wel erg benieuwd naar de kosten van dit ding gezien de prijs van de "oude" al 80 euro nieuw is.
     
  3. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk :)

    Maar alleen nuttig als je je xbox als mediacenter ( streamen van video etc. ) gebruikt
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    of als je xbox op zolder staat en je router beneden. De N routers hebben een beter bereik dan de G routers (moet je wel een N router hebben natuurlijk) en is inderdaad beter met streamen van HD films
     
  5. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    wel een lelijk kastje maar oke
     
  6. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    daarom heb ik mijn g adapter weer vervangen met een standaard cat5e.
    jammer dat ze er nu pas mee komen.
    werd er moe van dat downloaden op live baggertraag ging. nu op kabeltje haal ik gewoon 50 mbit download, op de xbox wifi module mocht ik blij zijn met een schrale 3 mbit download snelheid. terwijl ping en gamen wel snel ging. ligt niet aan de router want 2 laptops haal ik wel de volle snelheid.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt.. Mijn voorkeur blijft ook gewoon bekabeld. Alleen mobiele apparaten (zoals laptops of mobiele telefoons, of handhelds) moet je imho draadloos aansluiten.
     
  8. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Joh, wat een veel makkelijkere oplossing is als kabels en draadloos een probleem vormen: gewoon de verbinding via het stopcontact laten lopen als het gaat om apparaten met een vaste plaats. Bespaar je al die moeite:

    - zeer snel (tegenwoordig tot 200Mbps!)
    - relatief goedkoop
    - flexibel (overal in het huis en meermalen te gebruiken)
    - veilig

    Ik heb het al jaren beneden voor mn ps3 / xbox360 en op zolder voor de live blu-ray speler! Ook totaal geen problemen met HD films, online gamen of wat dan ook. Tegenwoordig zijn de stekkers zelfs nog sneller geworden!

    Hoezo wireless of kabels nodig als dat moeilijk ligt...? :+

    ps. in de PCM van deze maand alles over internet / netwerken via het stopcontact, de zogenaamde powerline-adapters
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2009
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe die gebruik ik ook .. inderdaad ook een zeer goede alternatief :)
     
  10. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel even oppassen dat je niet op een andere groep zit als het "thuisstation" in de meterkast.

    Anders schiet het niet op;)
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Misschien, en ik denk het, is dit nog niet het final design, vindt het namelijk ook niet zo mooi zo. Moet je 'm op het bureau zetten met die pootjes ofzo ? :+
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat maakt tegenwoordig niet meer uit :)
     
  13. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet? .. dan vraag ik me toch af hoe ze dat dan doen:confused:

    maar goed het is al een paar jaar geleden dat ik dat systeem gebruikte
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Geen idee maar het werkt nu iig over alle groepen. (Tenzij het verschillende fasen zijn, dan kan het wat lastiger worden) :)
    ---------------
    >> From arstechnica.com:
     
  15. Nickaliciouz

    Nickaliciouz Ook op PSN!

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Je schetst het wel verkeerd vind ik, DLAN is inderdaad heel stabiel/betrouwbaar maar het kan nog bij lange na niet op tegen een UTP kabeltje.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan zijn dat er in de meterkast een netfilter of bliksem-beveiliging is verwerkt en dan werkt een Homeplug niet.
     

Deel Deze Pagina