[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 10]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Terminator Salvation, Blu-ray? heb ik iets gemist? :confused:

2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Nee, helemaal niks :) Deze versie vind je nog niet op Internet en ik moet hem morgen retourneren naar .... ja ... ;) Is voor PREVIEW-PURPOSE only.

3. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Laatst The Happening gekeken. En WAT EEN KUTFILM.
    Ik heb alleen heel hard moet lachen om dat pharmacist stukje, dat was wel droog.

3/10

4. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Dat is toch die film waarin mensen spontaan zelfmoord beginnen te plegen? Was idd een kutfilm.

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het gaat er niet om dat jij LOTR niet goed vind, het gaat om zinnen als ´ik als filmliefhebber voel mij niet serieus genomen door de meeste mainstreamfilms`. Daarmee suggereer je (let wel, ik zeg suggereer) dat mensen die mainstreamfilms leuk vinden (conform de Hollywoodprincipes) dus geen filmliefhebbers zijn. Ik lees daar verder wel doorheen, maar aan de reacties van sommigen is te zien dat niet iedereen dat doet en het anders opvat dan dat jij het 'waarschijnlijk' bedoelt.

Het is dus niet vreemd dat er mensen zijn die vinden dat jij denigrerend reageert en dat mensen daar dus op gaan reageren en niet meer lezen wat jij inhoudelijk zegt. Als ik de reacties erop nalees dan zijn er meerdere members die vinden dat je soms wat neerbuigend kunt overkomen. En dat heeft niets te maken met het hebben van een sterke mening overigens.

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Als ik nou zou generaliseren en alle mainstreamfilms zou noemen had ik het kunnen begrijpen, maar die nuance zegt volgens mij genoeg. En ook filmliefhebbers onderling kunnen een totaal andere smaak hebben, dus nee, het blijft een (sterke) mening. Er zijn immers ook filmliefhebbers die smullen van blockbusters.

Maargoed, genoeg hierover van mijn kant, het begint te vervelen.

7. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Tja, ik ben een mainstream member, dus zo vreemd is het niet dat jij je verveelt natuurlijk.

Je noemt een film als LOTR mainstream troep, zegt dat je je niet serieus genomen voelt als filmliefhebber door een film als LOTR, maar hierboven zeg je dat er ook filmliefhebbers zijn die houden van blockbusters. Zoals LOTR dus. Dan vind ik het niet vreemd dat er members zijn die zo´n zin dus anders opvatten en lezen dat je zegt dat je als filmliefhebber LOTR dus niks zou moeten vinden.

Als je het woordje mainstream zo negatief benaderd in de ene post is het verwarrend en vreemd als je in een andere post het negatieve van een mainstream film weer wat afzwakt met zinnen als 'niet alle mainstream films zijn natuurlijk slecht'.

En nogmaals, ik zeg niet je denigrerend bent, maar dat je zo kunt overkomen in de ogen van andere members. Dat is een subtiel verschil.

8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    :+

Inderdaad, troep uit de mainstream. Ik heb volgens mij nooit gezegd dat ik me niet serieus genomen voel door een film als LOTR opzich. Wel door het gros van de mainstreamfilms die het vooral moeten hebben van CGI, lekkere wijven, 'vette actie' en een goede afloop. En zoals ik net al zei is een filmliefhebber niet een omkaderd begrip. Elke klapkneus die van films houdt is immers een filmliefhebber.

Afijn, ik ga een filmpje kijken ;)

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    LOTR zeker :+

Maar ik snap je punt overigens wel hoor. Enfin, ik ga Popstars kijken met mijn meisje. Lekker mainstream doen dus.

Laatst bewerkt: 25 sep 2009
  10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    He?
    Ik begrijp jouw definitie niet echt van mainstream denk? Volgens mij zijn er zat films die op het grote publiek gericht zijn, en totaal niets moeten hebben van dikke actie en lekkere wijven? Ik denk dat jij meer doelt op films als Terminator, X-Men, Lord of the Rings, Pirates of the Carribean en dat soort dingen, wat IMO toch niet de complete mainstream filmindustrie omvat... Denk eerder 40% ofzo?
    Want wat is Into The Wild bv? Of The Shawshank Redemption? Of The Green Mile? Niet echt dikke tieten en toffe actie volgens mij, maar iedereen die het woord film kan spellen heeft de laatste 2 films gezien...

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Geez, wat zijn we weer mierenneukerig. Nuanceer ik nog dat niet ALLE mainstreamfilms die aspecten bevatten, kan ik toch nog losse films gaan beoordelen:

Into The Wild vind ik een twijfelgeval. Neigt dan toch meer naar de wat alternatievere hoek, maargoed, laat het dan de uitzondering op de regel zijn.

En op The Green Mile (nog een uitzondering, joechei) na hebben ze allemaal wel een van die vier aspecten die ik noemde. Shawshank loopt immers goed af en loopt over van het Amerikaans sentiment.

Je ziet trouwens 'CGI' en 'een goede afloop' over het hoofd. Lekker selectief ook weer. Tieten en actie waren niet het enige dat ik noemde. En nee, zo vast ligt die definitie niet voor mij, zoals ik óók al had gezegd.

En nu kap ik er mee, want ik word er schijtziek van.

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Ben net klaar met Léon. Had hem ooit een keer op school gezien in het Duits, maar vond het toen al een mooie film om te zien. Nu eindelijk op DVD kunnen vinden en net zitten kijken. Echt, een prachtige film. _O_ Voor de rest weinig te zeggen, maar vind hem echt awesome. 9

13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Wat zijn jullie aan het zeiken over dat 'mainstream' zeg.

Een mainstream film is gewoon een film die gemaakt is voor het grote publiek; zoals een LOTR. Kan me daarbij heel goed voorstellen dat NERAZZURRI zich niet serieus genomen voelt als filmliefhebber. Dat betekent niet dat mensen die van dat soort films houden geen filmliefhebber kunnen zijn.
    Maar mainstream films zijn over het algemeen wel 'domme' films in de zin dat je er niet veel bij hoeft na te denken. En als liefhebber van films zoek je vaak wat meer dan de standaard 'stappen' die eigenlijk in al die films zijn terug te vinden..dan wil je ook wat meer.
    Ik ben ook een groot filmliefhebber, kijk erg veel films. Vond LOTR ook een leuke film, maar in vergelijking valt het in het niets bij de echt mooie films. Maar voor mijn part vind een andere filmliefhebber het de mooiste film ooit; smaken verschillen gelukkig dus dat mag :).

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    :thumbs:

Uitstekend verwoord.

15. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Sex drive

_O_ geef het een dikke 9,heb echt in een deuk gelegen af en toe.
    Zo vond ik die Rex de grote broer en die 2 rare jochies met hun grote bek echt hilarisch!

16. Meowth

Meowth Guest

Zoek American History X 2, ik had gehoord dat er een vervolg was van het eerste deel, maar ik kan 'em nergens vinden. :'-(

17. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik vond hem ook geniaal:lol:

Op IMDb staat hij niet..

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ik snap echt wel wat jullie met mainstream bedoelen hoor, alleen denk ik dat het percentage 'domme' films wel erg meevalt, en zijn zat goed in elkaar gezette films die voor de massa zijn gemaakt, maar het moeten hebben van een erg sterk verhaal.. Verder ben ik het gewoon met jullie eens.

19. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    JCVD gekeken. Na ooit een trailer van de film te hebben gezien, leek het me wel een leuke film. Het is niet een standaard Jean-Claude van Damme film, er vindt niet om de 5 minuten actie plaats (in het begin en op het einde wel), maar de film is dan nog steeds wel de moeite waard. Zeker geen topfilm, maar voor tussendoor is het een leuke film om te kijken.
    7/10

20. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Die nieuwe Startrek film,
    Vond em best vermakkelijk, beter dan ik verwacht had en grappig dat de originele Spock ook nog een rolletje heeft.
    7,3/10

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina