Need for Speed: Shift

Discussie in 'Algemeen' gestart door Hybrid, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aanpassen aan een game moet je altijd.
    Als je net pgr hebt gespeeld en dan forza gaat spelen dan lig ik ook in elke bocht ernaast.
    Maar als je je daar aan aanpast dan gaat alles prima.

Bij shift heb ik dit ook geprobeerd maar ik blijf me er aan ergeren.

2. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    ik had voor de handling tips niet zoveel problemen... alleen bij snellere wagens en smalle baantjes.. beetje je rijstijl aanpassen en dan kwam t goed..

na de tips heb ik helemaal geen moeite met de besturing. Daarnaast kan je de auto's nog fine-tunen precies naar jouw rijstijl, daar komt t bijna sim-gedeelte om de hoek kijken en dat werkt bij mij ook prima...

dus tja.. ik zit wel op de bank/stoel te gamen.. en relaxed gamen dat doe ik nooit bij een race of shooter... puntje van de stoel.. en lekker vloeken dat hoort erbij een beetje uitdaging mag er zijn..

Driften is in t begin een beetje lastig omdat juist die drift autos heftig reageren.. dus easy met t gas, en je auto gewoon schuin gooien... ga je de auto tunen, gewoon van de power upgrades afblijven alleen handling...

Vanochtend de endurance baan gereden op een baan in de vorm van een 8, ben de naam ff kwijt.. 30 rondjes zweten, want er kwam nu ook verkeer van rechts :lol:

ohw en over de verschillende handlings per game... helemaal correct.. ik was van TDU naar Forza2 gegaan.. erg wennen.. toen van forza 2 naar most wanted, dirt, Grid en burnout paradise.. toen weer naar forza2 toen naar midnightclub, nascar en toen naar racepro.. en toen weer naar forza2.. en nu Shift.. straks dirt2 en daarna forza3... en bij elke gameavond met de club is t toch weer de 1e paar rondjes wennen..

Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  3. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Mijn porsche nu helemaal getuned met de upgrades van level 2. Het probleem is nu dat ie heel veel heen en weer glijd. Hoe kan ik dit aanpassen ?

4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb net een Corolla naar Tier 3 getuned om mee te driften. Wat is dit een fijne auto zeg, de eerste drift die ik begon bleef maar doorgaan :9. Helaas lukt me dit nog niet met het stuur, maar met de controller gaat het perfect :D

Is iemand toevallig nog een goede setup voor het Wireless racing wheel tegen gekomen? Ik snap dat het per gebruiker verschilt maar ik wil eens wat van iemand anders proberen :)

5. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik race met het MS stuurtje. Ik vind de Force Feedback in NFS shift onnauwkeurig en vaag.
    HEt vreemde is dat het racen met de snelle auto's erg lekker gaat met het MS stuur, maar de langzame auto's zijn wat minder met het stuurtje.
    Ik vind de Maserati MC 12, de Veyron, de Lotus Exige en de GTR R35 Vspec erg leuk rijden op Silverstone GP. Donington GP en natuurlijk Spa.

Online is het een jungle met racers die het rempedaal niet weten te vinden vooral al in de eerste bocht.
    Ook ga je te snel van de baan als je een zetje krijgt.
    Als iedereen netjes aan het racen is dan is het spel wel te doen en zijn de races spannend.
    Conclusie geen spijt van aanlkoop maar wel met de opmerking dat het een opwarmertje is naar Forza 3 toe.

Die livery editor van Shift is een lachertje.

6. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat beuken van gasten wordt je helemaal gestoord van.
    In dirt2 hebben ze dat mooier opgelost door ze doorzichtig te maken in de mode timebomb geen gebeuk en gewoon lekker doorrijden zoals jij dat wilt.
    Ik rijd met de g25 en moet zeggen dat ik geen problemen met het sturen heb.
    Maar goed ligt misschien aan mij maar ik zie geen verschil kwa rijden met een stuurtje als bv gt5 of een andere racer.
    Nou heb ik geen ms stuurtje omdat ik dat helemaal niks vindt misschien dat het daar in zit.

7. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Eigenlijk zouden racegames als Need for speed weer helemaal van de grond af opgebouwd moeten worden, als eerst aandacht aan de wagens en besturing, de tracks en daarna dan pas het tuning en upgrade gebeuren. De bestickering is inderdaad geen Forza nivo, maar ik vind wel het racen meer van belang en dat moet gewoon beter.

8. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind dat Need for Speed inderdaad weer van voor af aan moet beginnen, waar het met het eerste deel is begonnen;

Rondcruisen met de mooiste sportwagens in de mooiste locaties over lange bochtige banen.
    Geen drift,drag en andere onzin, gewoon NFS zoals het hoort.
    Deze zooi die ze nu telkens uitbrengen kunnen ze beter een andere naam geven.

9. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    ben ik het ook mee eens , ik denk dat iedereen het wel overeens is dat dit wel een "aardige" nfs is , maar een beetje in het midden blijft hangen en echt nergens bovenuit steekt .

Een reset van de serie zou ze wel goed doen

10. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    De game hoeft niet perse terug naar de oude kern, daarvoor zijn de tijden teveel veranderd of misschien vind men het dan leuk. Maar als ik Pro street even bekijk, die game had veel potentie om echt een topgame te kunnen gaan worden maar kwam heel bedrogen uit, de game was leuk maar het was allemaal teveel in youre face, ook zeer matig tot slechte bediening met sturen etc.

Een NFS Shift 2 zou mooi zijn als ze die verbeteren, het probleem is als je iedere keer een nieuw soort spel maakt kun je je daar moeilijk in specializeren en ik denk dat EA dat ook gemerkt heeft, en daarom misschien deze overstap gemaakt heeft.

Laatst bewerkt: 24 sep 2009
  11. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Al is het maar een HD remake van Need for Speed 2 SE of Hot pursuit 2 of Porsche Unleashed \o/

12. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Lees net op het koopjes topic dat Shift voor de xbox maar €44 kost bij MM Arnhem!

De demo van Forza3 wordt overigens ook niet heel positief ontvangen! De demo van 2 was trouwens ook nogal beroerd. Mensen roepen dat de cockpitview nogal matig is en dat ze liever dezelfde hadden gehad zoals die in Shift zit.

Vanavond zelf die demo s spelen en irritant genoeg heb ik Shift nog niet binnen :mad:

Laatst bewerkt: 24 sep 2009
  13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik roep dat het hardst, van de cockpitview! :+
    En die van Shift is ook 10x beter. Het overzicht is gelukkig wel goed in Forza, dus je kunt er goed mee rijden. Maar je zit met je kin tegen het stuur waardoor de buitenspiegels niet te gebruiken zijn. Ook kun je niet rondkijken in de cockpit..erg jammer dus!

14. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Tja ik heb niet zoveel meer met Forza, de eerste game vond ik supervet maar deel 2 vond ik echt zoveel minder. Deel 3 is nog even afwachten maar ik persoonlijk ben er niet lovend over, wat ik ervan nu zie en een indruk van heb.

NFS Shift is dan geen top sim, maar dat verwacht ik ook niet van deze. Wie weet komt er een Shift 2, hoop wel echt dat ze dit nu gaan verfijnen.

15. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind shift steeds beter worden, voor het eerst kan ik nou al zeggen dat het gewoon lekker rijd met sommige wagens dan..en snelheidsgevoel vind ik gewoon veel beter dan bij forza 2.

16. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    ik vindt dat EA met deze nfs een goede richting is ingeslagen.. gewoon weer eens normaal een race game... en voor mij had die livery er ook niet op hoeven zitten, ik kies meestal 1 van de standaard 4 keuze's.. vind ik al goed zat.. ik rij toch in de cockpit en zie niets van mijn stickers..

Het is duidelijk dat t vnl. gaat over racen in de cockpit... en dat is ERG vet uitgewerkt.
    Online is t alleen leuk met vrienden op dit moment.. al die beukers... :mad:

Straks ff de demo van forza proberen... en idd de demo van forza2 kreeg ook VEEL kritiek, lelijk, niet realistisch, kale baan... yadayada... uiteindelijk is t de meeste gespeelde racer op de 360 tot nu toe geworden...

17. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Dat durf ik niet te zeggen, PGR was voorheen veel populairder maar ik denk dat het komt door de bestickering en fotomode waarom de community zo in Forza gegroeid is zoals dat met het auto's vijlen etc. De randzaken die meer doen dan het racen, dat is toch niet helemaal de bedoeling van een racegame. Dat Forza zich een sim durft te noemen, snap ik helemaal niets van. Bedoel op de PSX was er een 'Le mans 24 hours' sim game die dat echt was en GT zo aan de kant smeet, dat was echt sim en racen van de bovenste plank met dag en nacht cyclus zoals dat hoort.

18. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
  19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb deze game sinds vandaag ook binnen en hij bevalt me wel. De beleving is geweldig (vooral de cockpit-view) en het geluid is ook prima.

Dit zijn mijn settings:

AI Difficulty: Normal
    Handling Model: Normal
    Steering Assist: Off
    Breaking Assist: Off
    Anti-Lock Breaks: on
    Traction Control: High
    Stability Control: On
    Damage Effect: Full
    Gears: Automatic

Als gameplay settings heb ik de volgende gekozen (dit was advies van de achievement guide op x360a.org)

Steering Dead Zone: 15%
    Accel Dead Zone: 10%
    Brake Dead Zone: 10%
    Steering sensitivity: 5%
    Acell Sensitivity: 5%
    Brake sensitivity: 5%
    Speed steering Sensitivity: 100

Maar toen ik even een Quick Race ging doen met een Murcielago gleedt hij toch nog (veel) meer dan hij zou moeten doen imo. Dus kan nog iemand even de 'perfecte' settings geven waardoor je dus veel minder glijdt? O-)

20. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Steering Dead Zone -15%
    Accel Dead Zone -10%
    Brake Dead Zone -10%
    Steering sensitivity-5%
    Acell Sensitivity -5%
    Brake sensitivity -5%
    Speed steering Sensitivity 100%

Ik heb het spel zelf niet, maar dit schijnt de meest ideale setup te zijn. Alleen heb jij alle percentages + gepost terwijl je het op - moet zetten. (Of ben je die - vergeten te melden?)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina