Indianapolis 500 Evolution

Discussie in 'Algemeen' gestart door Maver21, 15 jul 2009.

1. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Indianapolis 500 Evolution

Informatie:

Uitgever: Zushi Games
    Ontwikkelaar: Brain in a Jar http://www.braininajar.co.uk/
    Genre: Racing
    Platform: Xbox360
    Release:30-09-2009
    NL Release: 19-02-2010
    Verkrijgbaar bij : Dimensionplus Link

Informatie ( wel in het engels)

Overview

Rewrite history by crafting the decisive 1960’s open-wheel Indy racer and defeating legendary drivers as part of the “The Greatest Spectacle in Racing.” Hand-tweak your Indy speed rocket by carefully balancing engines, suspensions, and chassis. Reign supreme by pushing the boundaries of safety, reflexes and strategy in your experimental vehicle
    as you race against the full field of biggest names in racing and up to 7 of your friends at the Indianapolis 500, Milwaukee Mile, Trenton, Riverside, Hanford and Langhorne Speedway. Drive in over 100 authentically created cars from the 60’s and early 70’s.

Features:

Push the Edge of Racing Technology:

Drive the over 360 cars that defined the Golden Era of Racing, all recreated in amazing detail with the vintage sponsors and breakable parts, including engine covers, nose and tail covers, wheels, exhaust and oil tanks. Engineer your own Indy car in Career mode by custom crafting 1960s race machines, using the same engines and chassis Foyt, Andretti, and Parnelli Jones used. Then, test your creations against the greatest cars and drivers of Indy racing from 1961-1971.

Realistic Driving Simulation:

Indianapolis 500 Evolution for Xbox 360 offers a choice of manual or automatic transmissions
    , and its simulation systems account for dozens of subtleties such as fuel load, tire grip, engine torque, and more to create very unique and authentic driving experiences for each car.

Rivalries and Respect:

Careful how you treat the AI drivers. Cut them off or hit them and you will see their respect for you drop, leading to more aggressive driving. Win races and drive clean to earn respect so your rivals run a clean race.

The Moving Minefield:

Race a full field of 33 cars at the Indianapolis Motor Speedway, Riverside, Langhorne, Milwaukee and Hanford race tracks and more. All are beautifully recreated with historical detail.

Get Online:

Up to eight players can take to the track on Xbox Live. Fill out the rest of the pack with AI drivers for a full 33-car pack, even online!

The Trophy Room:

Watch you collection of trophies in the Trophy Room grow as you win races in Career mode. Save Replay Videos and Photos, and even put your face on the Borg Warner Trophy using the Xbox Live Vision camera!

Achievements List

http://www.xbox360achievements.org/game/indianapolis-500-evolution/achievements/

Screenshots:

Filmpje:

Laatst bewerkt: 17 feb 2010
  2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Uhhh hij moet in Augustus uitkomen maar ze hebben geen ontwikkelaar, dat is het geniaalste wat ik ooit gezien heb. Dat ze nog geen uitgever hebben komt wel vaak voor maar dit is toch wel het toppunt.

3. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Daar dacht ik dus ook al aan, ik ken alleen maar de uitgever ervan vinden maar niet de ontwikkelaar, we zullen wel zien

edit: ik heb de ontwikkelaar gevonden:D

Laatst bewerkt: 15 jul 2009
  4. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    als hij al zo snel uitkomt en zo weinig info over is zal het wel uitstel worden van de game

5. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    De game is al eerder eens uitgesteld geweest, hij zou eerst in Januari uitkomen en toen was het afgelopen Juni maar hij staat nu weer voor Augustus, op Amazon zie ik zelfs eind september staan, maar goed, dat tie er komt dat is wel duidelijk

Edit: ik heb nog even zitten googelen en op meer sites zie ik de datum 30-09-2009 staan

Laatst bewerkt: 15 jul 2009
  6. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Screens:

Laatst bewerkt: 25 sep 2009
  7. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: Laat maar.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Mmm ziet er geeneens zo slecht uit. :)

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nou...

Check o.a. die wielen 8)

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Op die screen wel maar op de rest ziet het er nog best wel aardig uit. :)

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Slecht niet, maar afgaande op deze screens kan het zich ook niet meten met de racers die op dit moment op de markt komen. Ook niet met een paar oudere titels als een GRID b.v.
    Maar graphics is ook niet alles, race met oude bolides is iets wat ik wel zie zitten, zeker als het idd realistisch wordt. Maar dat woord wordt te pas en te onpas gebruikt.
    Het is wel een ontwikkelaar die zo te zien veel ervaring heeft met Racers, hoewel op de Indy titel er niet echt titels tussen zit die mij meteen wat zeggen.
    We zien het wel, ik ben toch wel benieuwd.

12. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Als die een budget prijsje krijg dan koop ik hem wel.

13. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Consept spreekt me helemaal aan, ook die Formule 1 wagens vanuit de jaren 60 en 70 vond ik helemaal te gek.

14. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ja mij ook. Ik snap niet waarom andere racers hier niks mee doen. Je hoeft waarschijnlijk niks te betalen que licentie vergeleken met de huidige F1 licentie. Ik rijd veel liever met oude F1 auto's dan die van dit jaar. De oude zien er tenminste nog een beetje uit. Hoe vet zou het zijn een race game met Prost, Senna, etc. Of zelfs nog eerder met weet ik het :p

Ik denk overigens dat deze game de plank volledig mis slaat. 'Het beste wat ze met deze titel hadden kunnen doen is een super realistische race game neerzetten. Als ik zo een beetje kijk lijkt het mij een beetje arcade dat vind ik erg jammer. Ik denk dat een echt realistische game als Race pro of nog realistischer als iRacing en rFactor beter bij dit genre past.

15. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Poeh, ik schrok toch wel even van de graphics. Dar het hier en daar wat steekjes laat vallen, prima. Maar hier zie ik echt vierkante wielen, bijna geen details in het asfalt en het dashoboard leeft ook niet echt.

Het deed me eerlijk gezegd eerder denken aan een pc game van een jaar of wat geleden. :x

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik ga hem ook niet halen. Maar ik dacht dat het echt een flop ging worden maar de graphics vallen nog mee. De wagens zijn wel idd supertof. Over de wagens in andere games. De beste mod voor Rfactor is 1988 mod. :)

http://www.youtube.com/watch?v=PcoQE03m5sw

17. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Yep wat je al zegt, lekker scheuren in die onveilige foute wagens met veel te grote wielen en overdreven uitkomende knalpotten en vleugels! Dan nog maar te zweigen over de absurde waaghals insteek, wie in zo'n ding voluit durft te rijden is al een held op zich vind ik eigenlijk. ;)

De graphics mogen inderdaad beter worden, want die zijn echt zeer matig indeed zo. Over de licentie gesproken, persoonlijk denk ik wel dat je er nog voor moet betalen omdat het toch icoon wagens zijn. In de motorsport is dat bijvoorbeeld wel zo, van wat ik weet voor films en boeken en dat soort. Alleen dan misschien niet zoveel, in verhouding met het moderne spul.

18. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Even een update,

De game komt in nederland op 19 Februari 2010 uit

19. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Als er een SE van komt haal ik hem. Anders laat ik em toch maar liggen. :p

20. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden: