ik denk dat Turn10 goede keuzes heeft gemaakt op het gebied van focussen. De gameplay van deel 2 vond ik beter dan die van deel 1 en nu vind ik de gameplay weer verbeterd. Het belangrijkste verbeterpunt zit er dus in (volgens mij). Grapics moet je sowieso verbeteren want het is schandalig om dat niet te doen, hebben ze ook gedaan. Nu hoeven die auto's van binnen helemaal niet zo ubergedetailleerd te zijn van mij, maarja heel veel mensen vinden het ook weer fantastisch bijv. al die meters in de R8 (temperatuur en rondetijden enzo).
Eerst twijfelde ik nog of ze niet meer banen in het nieuwe deel hadden moeten stoppen, maar die twijfel is al bijna helemaal weg na de demo. Vooral dat driften geeft een extra dimensie. Dat samen met het feit dat er ook drag en point-to-point races komen, heb je al minder banen nodig en denk ik dat de sfeer er ook op vooruit gaat. Uiteraard kan ik pas echt oordelen als het hele spel uit is gekomen, maar het lijkt al zoveel minder saai dan de vorige delen. Ik denk dat deel 3 gewoon geen weersomstandigheden nodig heeft.
In deel 2 snakte ik tijdens de races naar wat sensatie en kon ik niet geboeit blijven door de schoonheid van de game, iets wat wel in de menu's al was. Ik had meestal niet echt zin om te racen in forza2 maar gewoon al doordat het zo verzorgd was pakte ik het uit de kast. De menu's van deel 3 zien er wederom schitterend uit en ik denk dat we nu ook tijdens de race aan het scherm gekluisterd zullen zitten.
Laatst bewerkt: 26 sep 2009