Forza Motorsport 3 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chorus, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Haha, idd, ik ging vanmiddag ook iets te dicht bij zitten. Het ziet er van een iets grotere afstand veel beter uit :D

2. chasin11nl

chasin11nl 023!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Man, dit is echt verslavend. Ik kom maar niet onder de 1 minuut.
    Ik heb nu een tijd van 01:00:096, goed voor plek 676.
    Moet nog wel te doen zijn... Ik vind het schakelen trouwens irritant met B en X. Ik doe het veel liever met de Right Stick, maar goed.

3. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jawel, maar dat was tenminste nog iets nieuws.
    bij een nieuwe game verwacht ik ook een verbetering. maar dat zie ik helemaal niet.
    had toch op zn minst wel verwacht dat ze de grote fouten bioj forza2 eruit zouden halen. maar nee. dit vind ik heel goedkoop van turn10.

als je forza2 hebt, hoef je daarom niet 60 euro uit te geven voor min of meer dezelfde game.

btw ProCeela, je hoeft niet iedereen aan te vallen als iemand wat negatiefs zegt over een racegame hoor;)

4. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1

Min of meer dezelfde game? Speel je met je ogen dicht ofzo? Sowieso grafisch is Forza3 lichtjaren verder dan 2. Ook de gameplay vind ik realistischer, ik snap dan ook niet dat je dit vergelijkt met FM2...zeker in acht nemende dat dit een demo is..

5. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Van een demo mag je toch verwachten dat het de game is die ze gaan verkopen over een aantal weken? Vaak toch om mensen alvast lekker te maken zodat ze het gaan aanschaffen? Het is toch geen beta versie waar nog allerhande fouten uitgehaald moeten worden?

6. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik de enige die het minder vond rijden dan Forza 2? Alsof de auto's bij deel 2 meer gewicht hadden. Ik heb het overigens maar 5 minuten gespeeld, dus mijn mening kan nog heel goed veranderen :+

7. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dit vele malen beter rijden dan deel 2. Ik twijfel in hoeverre de gameplay realistisch is, maar het maakt me eerlijk gezegt helemaal niets uit. Het rijd zo lekker en het snelheidsgevoel is er ook van buiten de auto af. Zelfs met de Mini heb je niet het idee dat je niet vooruit komt. Dit is alles behalve saai, dus ook alles behalve hetzelfde als Forza 2.

8. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    Vind die Time Trial toch echt wel gaaf hoor. Kom met het stuurtje nu tot een 1:00.4XX. Kan wel onder de 1:00 komen, alleen een volledig clean rondje rijden met de porsche is toch wel lastig.

Race Pro vind ik op dit moment echter wel beter sturen. Forza 3 stuurt nog wat te "los". En het geluid van Race Pro is me echt bij gebleven in tegenstelling tot nu Forza 3 (te lief). Denk bijvoorbeeld aan het jankende, huilende geluid van een WTCC 87 en ik krijg meteen weer kippenvel.

Forza heeft daarbij weer een beter overal feeling dan Race Pro: meer en gevarieerdere auto's, betere presentatie om de race's heen en natuurlijk customizen.

9. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    Forza is een game en Race Pro is een autosimulator O-)

Race Pro vind ik niet echt een game, want als game is het niet af.

10. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik speel niet met mn ogen dicht. dank je. ik weet heel goed waar ik het over heb wat betreft racegames.
    als ik nog geen forza game in bezit had, zou ik natuurlijk er eentje kopen en dat zou deel 3 zijn waarschijnlijk.

forza is gewoon een game die je met je controller moet spelen, want met het stuurtje voelt het nergens naar, helaas. heb net nog ff forza2 erin gestopt en om nou te zeggen dat forza3 grafisch lichtjaren voor licht, dan heb je het echt goed mis! (soieso vind ik dat de games de laatste paar jaar grafisch gezien er niet hard op vooruit gaan.)

had nfs shift gespeeld bij de mediamarkt gister en ik moet zeggen dat ik dat grafisch veel mooier vind. prachtige cockpitview. alleen is de gameplay hier ook waardeloos.

11. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ben ik niet met je eens, ik vind Forza 3 echt veel mooier dan 2. Ik weet niet of je ze allebei op HD gespeeld hebt? Misschien maakt dat nog uit.

12. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Bij racegames heb je nu eenmaal het probleem dat je prioriteiten moet stellen, je zult op bepaalde dingen moeten inleveren als je zo'n game maakt. In alle racegames ziet alles er nog computer achtig uit, de gebouwen zijn allemaal nog vlak en je ziet steeds dezelfde boompjes terugkomen etc. Dat is iets dat zal ook niet verdwijnen, racegames zullen in de toekomst ook echt niet veel mooier worden. Persoonlijk vind ik de gameplay het meest van belang, maar de graphics mogen wel verzorgd zijn, dat hoeft niet perse super slick uit te zien maar wel sfeervol.

Dat je in Forza 3 bent teleurgesteld dat snap ik wel, maar zoals iemand al eerder opmerkte is het sim racen op de PC gewoon het best uitgewerkt. Ook ik hoop dat er een developer ergens zomaar uit het niets opdoemt, en die de simulatie fans echt geeft wat ze willen. De schuld ligt gewoon bij de makers, ze hadden niet zo moeten roepen dat Forza 3 de sim werd, dit riepen ze al bij de eerste game dat wat ze geen goed gedaan heeft. Gamers die zich daarop verheugen raken diep teleurgesteld en dat is heel begrijpenlijk, de manier hoe ik het zie is dat Forza een topgame is voor de raceliefhebber, maar de boembarie van MS maakt dat kapot door het aan te kondigen als de simulatie. :b:

13. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Forza 2 was juist helemaal niet iets nieuws. Dat was min of meer Forza 1 maar dan met HD graphics en volgens mij minder banen (in ieder geval ontbraken er een paar banen, en waren er een paar nieuw).

Mensen zoals ik, die Forza 1 dus al helemaal kapot hadden gespeeld, waren dus heel kritisch over Forza 2.

Persoonlijk weet ik niet of ik Forza 3 ga kopen. Demo is wel aardig, maar ik denk dat ik gewoon wacht tot ie straks eens 20-30 euro ofzo kost. Ook eerst maar eens afwachten wat ze dit keer van plan zijn met de DLC enzo, want dat vond ik bij Forza 2 ook niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen.

14. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Sfeer vind ik idd het belangrijkste. Een stuk belangrijker dan hoeveel polygoontjes of hoeveel miljoen kleuren erin zitten. Rallisport Challenge 2 is nu nog steeds een schitterende game, en dat komt door het track-design en de lighting en daarmee de sfeer.

Wat je zegt over die bomen: daar zie ik straks wel degelijk verbetering in komen. Gewoon een 'tree-generator' gebruiken en je hebt miljoenen verschillende bomen die allemaal 'origineel' zijn. Ik zie dat ook wel gebeuren straks voor gebouwen. Dan is het een kwestie van een landscape-generator (zoals Vue d'Esprit) en vervolgens een baan erin leggen. De mogelijkheden zijn eindeloos wat dat betreft..

IDD. Ze lopen het veels te veel te hypen en dan worden gamers (terecht) heel kritisch. Ik maak me persoonlijk geen zorgen om de gameplay van Forza, want dat is altijd wel in orde. Wel maak ik me zorgen om het aantal originele banen/omgevingen, en dat er nog geen verschillende lighting in zit, en weersomstandigheden, etc etc. Zou toch mooi zijn als iedere race toch net een beetje anders is, door regen, wind, sneeuw, temperatuur, jaargetijde (denk aan blaadjes aan de boom en op de weg), etc etc.

Dat zit er allemaal heus wel aan te komen, maar bijvorbeeld een Metropolis Street Racing op de Dreamcast had al dat je dezelfde banen op verschillende tijdstippen kon rijden (ochtend, middag, namiddag, donker, nacht, etc). Met de hedendaagse technieken zou je op zijn minst een dynamisch dag/nacht ritme verwachten in racegames.

15. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat Turn10 goede keuzes heeft gemaakt op het gebied van focussen. De gameplay van deel 2 vond ik beter dan die van deel 1 en nu vind ik de gameplay weer verbeterd. Het belangrijkste verbeterpunt zit er dus in (volgens mij). Grapics moet je sowieso verbeteren want het is schandalig om dat niet te doen, hebben ze ook gedaan. Nu hoeven die auto's van binnen helemaal niet zo ubergedetailleerd te zijn van mij, maarja heel veel mensen vinden het ook weer fantastisch bijv. al die meters in de R8 (temperatuur en rondetijden enzo).
    Eerst twijfelde ik nog of ze niet meer banen in het nieuwe deel hadden moeten stoppen, maar die twijfel is al bijna helemaal weg na de demo. Vooral dat driften geeft een extra dimensie. Dat samen met het feit dat er ook drag en point-to-point races komen, heb je al minder banen nodig en denk ik dat de sfeer er ook op vooruit gaat. Uiteraard kan ik pas echt oordelen als het hele spel uit is gekomen, maar het lijkt al zoveel minder saai dan de vorige delen. Ik denk dat deel 3 gewoon geen weersomstandigheden nodig heeft.

In deel 2 snakte ik tijdens de races naar wat sensatie en kon ik niet geboeit blijven door de schoonheid van de game, iets wat wel in de menu's al was. Ik had meestal niet echt zin om te racen in forza2 maar gewoon al doordat het zo verzorgd was pakte ik het uit de kast. De menu's van deel 3 zien er wederom schitterend uit en ik denk dat we nu ook tijdens de race aan het scherm gekluisterd zullen zitten.

Laatst bewerkt: 26 sep 2009
  16. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    De parcour selectie hoeft voor mij ook niet zo super uitgebreid te zijn, maar wel de keuze welke circuits en dergelijken. Over die jaargetijden dat zou echt fantastisch zijn, wat ik ook wel in de toekomst zou willen gaan zien is de tijd verloop net zoals in de menige RPG games zoals Fable en oblivion, dat je het zonlicht in de namiddag aan de andere kant van het circuit hebt en dat soort als je lang aan een race bezig bent.

Maar dat zijn dan weer schoonheids elementen, niet echt van belang maar wel cool zouden zijn.

17. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    wat eigenlijk nog wel jammer is is dat er dus geen dag/nacht cyclus is bij Le Mans. Het zal ongetwijfeld zo ook al vet zijn, maar met GRID was dat best wel gaaf.

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Jup, lijkt me ook best suf om met vol zicht / licht te racen alsof het overdag is, terwijl het nacht moet zijn.

Net even de demo geprobeerd (zag hem toevallig online staan, wist niet dat die er al was), maar ligt het aan mijn controller, of sturen de auto's ineens ontzettend zwaar?

19. Spunz

Spunz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ligt aan het spel (de demo iig0 al wel)

De auto's sturen als bakstenen, reageren erg laat op je actie!

20. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik vind hem erg goed! Speelt lekker en alle assists uit kan ik echt wel de wielen laten blokkeren en met het uitacceleren de achterkant uit laten zetten. Lekker knallen dus :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina