1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    -nee
    -nee
    -nee

    met bon naar mediamarkt heeft geen zin, omdat ik hem op 26 augustus heb gekocht 2007. die 2 jaar is voorbij, maar op xbox.nl zag ik m.b.v mijn serie nummer dat mn garantie pas om 19 sept 2009 verliep en niet op 26 augustus.

    garantiezegel is helemaal niet doorbroken, verscheur of wat dan ook.
    er is niks met de hardware gebeurd.

    nog een x opsturen heeft geen zin, volgens de helpdesk omdat mijn xbox met dit serienummer nu onmiddellijk teruggestuurd wordt.

    IK WORD ER ZO SCHIJTZIEK VAN DAT MICROSOFT HUN MACHTSPOSITIE MISBRUIKT OM CONSUMENTEN OP TE LICHTEN.
    want een product van een klant niet repareren, terwijl het nog onder de garantie valt, is oplichterij.

    Edit: iig belt de helpdesk mij over een week terug. in de tussentijd gaan ze het repair centre bellen en de foto's bekijken, aldus die kerel. (wist ook niet dat ze van elke xbox foto's maakten)
    maar volgens die kerel van MS heeft dit nog nooit succes op geleverd en kan ik naar mijn reparatie fluiten.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2009
  2. arnold76

    arnold76 Active Member

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    0
    Na het overlijden van mijn oude xbox heb ik vandaag toch weer een nieuwe gekocht\o/
    Het blijft een verslaving:b:
    Vorige had de e74 storing en was helaas niet meer te redden.
     
  3. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox vandaag terug gehad dus juist 7 dagen weg geweest.
    hij maakt wel aardig veel lawaai iemand een idee wat dat kan zijn ?
     
  4. phex

    phex Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren na de verplichte update loopt mijn Xbox 360 constant vast op het dashboard, soms zelfs al tijdens het opstarten.

    Ik krijg af en toe een E71. Ik hoor meer mensen dat ze errors krijgen na de update. Wat kan ik het beste doen mijn xbox opsturen ter reparatie (heb nog garantie). Of even afwachten of het aan de update ligt en er een fix komt.

    Mijn Xbox heeft het al 2,5 jaar voorbeeldig gedaan en ik ben bang dat als ik 'm opstuur ik een refurbished terug krijg die in no time weer verrot is..
     
  5. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg net een red ring of dead.
    Hij gaf deze melding: [​IMG]

    Nu weet ik niet zeker of mijn garantie nog geld. De productiedatum is 22-08-2006.
    Wat de aanschafdatum geweest ik kan ik me niet meer herinneren.
    Ik heb hem al eerder opgestuurd met de zelfde klacht, dit was ongeveer een jaar geleden.
    Kan ik MS gewoon opbellen om hem te laten repareren?

    /edit: gelukkig viel ik nog binnen de 3 jaar garantie die MS heeft op 3 rode lampjes.
    Ben benieuwd wanneer ze hem ophalen en wanneer ik hem weer terug heb.

    ohja ps. is dit een goede plek voor mijn 360 ivm hitteafvoer enzo

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2009
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kunnen ze niet vertellen wat ze hebben gevonden, waardoor ze denken dat die is omgebouwd?

    Gewoon blijven aandringen dat jij hem nieuw hebt gekocht en dat die in deze staat is verkocht!

    Je moet zorgen dat je labels voor transport krijgt, die je op de doos kunt plakken. Daarna UPS bellen om opdracht te geven dat ze m komen ophalen.
    Stuur alleen de xbox mee, geen kabels of harde schijf en verpak m in een neutrale doos (anders wordt die gejat).
    Van het moment van ophalen duurt het meestal 8 dagen dat je m terug hebt.

    Plaatsing van je xbox is wat betreft koeling goed, maar staat die wel stabiel zo? Als de dvd draait en je doet de deur dicht, kan je misschien krassen krijgen.
    Ik zou m neerleggen, zeker op zo'n hoog houten kastje.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2009
  7. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je hem al eerder opgestuurd? Of misschien heeft iemand de 360 omgebouwd en daarna weer ingeruild bij de MM..
     
  8. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige keer had ups zelf labels mee, dat kan dus niet meer?
    Gelukkig heb ik de doos waarin hij de vorige keer in zat, toen hij van reparatie af kwam nog bewaard.
    Ik zal inderdaad niks mee sturen, behalve de console zelf.

    De xbox horizontaal neerleggen is inderdaad wel beter, maar dan staat ie niet mooi naast m'n tv 8)
    Gelukkig heb ik nog nooit last van krassen gehad en die deur gaat naar de kelder (gaat niet zo vaak open en dicht dus)
    Maar ik zal even kijken of ik hem er ook naast kan leggen :thumbs:
     
  9. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb een xbox 360 Elite (120 GB HD) en hij is al een keer gerepareerd geweest door Microsoft en hij valt nog steeds onder de garantie (tot maart 2010). Nu heb ik een ander probleem, namelijk de DVD-drive leest steeds slechter games e.d. Vaak werkt het om de xbox even uit te zetten en vervolgens weer aan, maar soms moet ik dat wel een aantal keer doen of hij leest de DVD helemaal niet. Ik heb GEEN last van het "unreadable disc" sign, maar hij leest de dvd een tijdje en daarna staat er "open tray"
    Mijn donkerbruine vermoeden zegt dat het waarschijnlijk de lens is die stoffig/vuil is? maar wat kan ik er zelf aan doen of moet ik hem nog binnen de garantie even op sturen naar Microsoft?

    Echt bedankt voor jullie hulp/tips/ideeen!

    Thomas.
     
  10. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, kan van alles zijn.. Lijkt me toch het beste om even naar Microsoft te bellen en hem op te sturen, dat weekje wat je hem kwijt bent lijkt me het gemak dan wel waard! ;) (En je krijgt ook weer een maand gold er bij!)
     
  11. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik kreeg net opeens een rode ring , drie rode vakjes, rechts boven bleef uit. Heb hem maar snel uitgezet maar wat kan ik nu het beste doen?
    10 min daarna deed hij het weer maar ik knijp hem dik zo close voor de Borderlands launch, is dit een voorbode tot een permanente RROD? Of was het gewoon een eenmalige RROD doordat hij 10 uur aan heeft gestaan?
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    kom op Maarten: 1 maand gold ter waarde van 3 euro :mad:

    Die hadden ze van mij ergens mogen insteken ;)
     
  13. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Vast niet in de DVD drive Ferry, haha. Ik heb MS gebeld en UPS komt em ophalen. kan ik de komende week lekker op mijn PS3 gaan spelen.
     
  14. tijs

    tijs Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    hey ik ga morgen mijn xbox opsturen en even voor de zekerheid checken of ik alles goed heb:

    - xbox zonder harde schijf in doos
    - de bon uitgeprint en met doorzichtig plakband op de doos geplakt
    - factuur in de doos?of er ook op geplakt?

    alvast bedankt, wil zekerheid dat ik niks ben vergeten:p
     
  15. skyghene

    skyghene Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag toch even gebeld over mijn 360 met RROD. Ik vind het namelijk vreemd dat ze alleen creditcard als optie geven om een reparatie mee te betalen (ik heb een 360 launch console, dus garantie is al een tijd voorbij).

    Heeft helaas niks opgeleverd, wel heeft een medewerker gezegd dat ze soms een uitzondering maken. Bijvoorbeeld als je console meer dan 4 keer is gerepareerd in die 3 jaar tijd. Beetje scheef... trek dan gewoon één lijn.

    Maar goed, misschien een tip voor de (on)gelukkigen onder ons die niet zo gauw willen opgeven. Die van mij was gelukkig(?) niet zo vaak stuk gegaan, dus mijn verhaal was helaas niet zielig genoeg ;(

    Ik probeer iig die x-clamp fix nog, want microsoft kan me toch niet meer helpen.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2009
  16. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik em voor de eerste keer opstuurde, deed ik de factuur IN de doos. ;)
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hm meestal een teken dat hij dood gaat:9 Dus of nu snel opsturen, of het er op gokken.. ;)
     
  18. JetfighterNL

    JetfighterNL Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok vandaag is er iets heel vreemds gebeurd.

    Mijn xbox 360 is een aantal maanden kapot gegaan (RROD). Helaas buiten de garantieperiode van 3 jaar. Na bellen naar de klantenservice kwam er eigenlijk gewoon uit dat ik moest betalen voor reparatie.

    Vandaag ging ik naar de xbox.com website om te kijken hoe duur het repareren was (reparatie aanvragen kan namelijk ook via de website). Tot mijn stomme verbazing stond er "0.00 euro". Uiteraard heb ik deze gratis reparatie aangevraagd.

    Denken jullie dat mijn xbox nu echt gratis wordt gerepareerd? Ik ben benieuwd en ik zal jullie op de hoogte houden
     
  19. kooiker84

    kooiker84 Helaas weer dood....

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal ,
    Sinds gister wil mijn xbox nog wel opstarten maar tijdens het opstart filmpje freezed het beeld met allerlij rare blokjes/strepen in het beeld.
    Ik kan nu niks meer maar hij geeft ook geen error of Rod ....
    Is dit een voorteken op de Rod of is dit nog op te lossen?

    alvast bedankt ^^

    edit: hij heeft nu de Rod en geeft error 0102 -.-
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2009
  20. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    mijn 360 heeft rod, hij valt buiten de garantie(heb hem al sinds de release). Wat kan ik nu het beste doen? laten maken is dat rendabel of valt hij na een maand dan weer uit? en als je hem laat maken hoeveel kost dat dan en zit er dan nog garantie op? En als het niet rendabel is weet iemand misschien ergens waar je het meest simpele basis 360 pakket kan kopen voor zo weinig mogelijk? aangezien ik al harde schijf en controllers genoeg heb.

    alvast bedankt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina