[PS4] [PS3] Gran Turismo 5

Discussie in 'Games' gestart door dantiney, 27 jun 2007.

1. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat meen je niet dat is schandalig,als die game een keertje uitkomt is die zwaar verouderd.=(

2. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nah, het wordt er niet minder op hoor:

http://www.gamersyde.com/news_tgs09_gran_turismo_5_mercedes-8572_en.html

En vooral deze:

http://www.gamersyde.com/stream_gran_turismo_5_tgs09_ferrari_cockpit-12989_en.html

Maar goed.. 2010 release in japan doet me wel even zeer zeg.. ik was er al helemaal klaar voor dit jaar, en als ze zeggen maart 2010 is dat nog even een voorlopige release datum..
    Men zegt ook dat hij 65% klaar is, de game.. nou als dat waar is kunnen we een maart 2010 release date wel helemaal schudden.

Nou even extra positief.. :b:
    Wat nou als hij in japan pas in 2010 komt omdat ze final fantasy willen pushen voor in december in japan?
    Immers, europa is hun grootste klant qua GT games en daar verkopen ze het meeste.. zou het niet zomaar kunnen dat wij hem nog wel in 2009 krijgen als tactische zet van sony?

naja.. met dat ik het type zie ik ook in dat die kans erg klein is.. wachten maar weer dan, god o god o god.. PD en eens een keer een game binnen een paar jaar uitbrengen gaat gewoon niet samen.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=17729237&postcount=10884
    :emo:

4. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Om eerlijk te zijn vind ik het ook maar allemaal erg kinderachtig, laat ik zeggen dat zonder Gran turismo had Forza misschien helemaal niet bestaan omdat daaruit Forza is ontstaan. Microsoft wilde voor de gewone X Box en de 360 een echte sim om als aanval op GT, beide games zijn even goed maar het gaat om de voorkeur die je wilt.

5. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Zo is dat.. helaas zijn te veel mensen pionnetjes van hun favoriete merk/console (lees, ze hebben vaak maar 1 console en een zeer beperkte visie van race games).
    Ik ben blij dat ik zometeen beide kan gaan spelen!

Men denkt trouwens dat we hier de reden van "uitstel" hebben te pakken:

http://ps3.ign.com/articles/102/1028707p1.html

Schade dus op alle autos, meeste autos krijgen normale schade a la PGR/Forza/Shift.. dus cosmetisch en mechanisch.
    En 170 bakken krijgen dus die schade waar echt deuren eraf slingeren, motorkappen omhoog vliegen, etc.

Is weer een boel werk.. en dan ben je dus weer een half jaar verder minimaal.. bah, wat mij betreft had schade (cosmetisch dan) er nooit in hoeven te komen... dan is dit wel wat zuur voor mensen die geen bout geven om schade zoals ik.

Naja.. nog maar 6 maanden.. en dan komt ie in japan eerst.. joepie.

6. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Schade of niet, het is natuurlijk belachelijk dat je gamers zo lang laat wachten.
    Helemaal als van die honderden auto's er uiteindelijk "maar" 170 echt schade zullen hebben.

Ik ben er eigenlijk steeds meer klaar mee. Ik heb in maart 2008 het Prologue pack gekocht in de hoop dat ik eind 2008 wel de volledige versie zou hebben.

Als het echt 2010 wordt dan koop ik de game gewoon niet meer. Het duurt me echt te lang. En alleen door de game niet te kopen kan ik laten merken dat ik het met de gang van zaken gewoon niet eens ben. Deden meer gamers dat maar.....

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie niet in waarom ik dat zou doen. Ik wil goede games. Als het wat langer duurt om de game te perfectioneren dan nemen ze maar alle tijd die ze nodig hebben.

Heb liever een goede game, dan een game die te vroeg is uitgebracht vol met bugs en half af is, omdat gamers geen geduld hebben.

8. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Nou ze hebben meer dan genoeg tijd gehad om de game af te krijgen lijkt me toch?
    Er zijn inmiddels al een paar delen Forza verschenen, dat zijn ook prima games.
    Ik bedoel, waarom een Prologue uitgeven als je vervolgens weer jaren wacht om het definitieve product uit te brengen? Dat is niks anders dan snel incashen geweest.

Wat ze ook hadden kunnen doen is gewoon wat extra's als downloadable content uitgeven om iedereen tevreden te houden.
    Ik voel me best een beetje bekocht, redelijkerwijs mocht ik ervan uitgaan dat die Prologue voor een paar maanden zou zijn. Geen 2 jaar.

9. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Dat is nu net het grappige wat je zegt over Forza, als ik bijvoorbeeld de vergelijking van de eerste Forza neem en dat vergelijk met Forza 2 vond ik die echt wel merbaar hoor en niet ten postitief. Forza 2 vond ik echt een van de meest mindere race sequels die er verschenen is, bedoel de game was leuk maar haalde voor mij op de lange na het nivo niet van de eerste.

Kortom, over Forza 2 was ik erg ontevreden en had ik juist liever zo gehad dat de makers deze eens goed onder handen namen. De graphics waren dan verzorgder gemaakt maar lang niet mooier, de opset van de career mode was gewoon bar matig uitgewerkt met veel saaie parcouren in het spel.

Als gameliefhebber geef ik je gelijk, maar ik kies er liever voor dat men er langer aan werkt en optimaal de game afmaakt. Wel vertel ik erbij dat ik dan ook heel wat verwacht, dat wel!!!!

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik vind dat argument van uitstellen altijd een beetje lame 'liever maken ze de game helemaal perfect en brengen ze hem later uit'

zeggen jullie dat ook op school? Ik maak het proefwerk later wel een keer want dan kan ik langer leren en dan scoor ik een dikke voldoende. Dan zegt de leraar ook: je had nu al moeten leren voor een dikke voldoende

-_-

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    _O_

Ik irriteer me zo hard op de manier waarop ze GT5 iedere keer kunnen uitstellen en tussentijds een prologue eruit halen. Het duurt zo lang al en iedere gamesbeurs laten ze hetzelfde shit zien dat ik hem daardoor al niet meer ga kopen.

Ze kunnen wat mij betreft GT5 daar stoppen waar de zon niet schijnt. !

12. JeePee

JeePee Guest

Jup. Een herkansing heet dat ;)

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een beetje een scheve vergelijking. Aangezien hun zelf bepalen wanneer ze hun product uitbrengen. Iets wat je bij een proefwerk niet in de hand heb.

En bij GT weet je dat het lang gaat duren, is bij elke versie zo geweest.
    Tuurlijk zou ik ook het liefste morgen GT:5 hebben en niet over een half jaar. Maar ik zal er niet wakker van liggen, want ik weet bijna wel zeker dat ze met een geweldig spel komen.

Het liefste had ik dat hele schademodel er niet in gehad, kost alleen maar extra tijd. En sowieso is schade alleen leuk als het echt realistisch is, en dat heb ik bij nog geen één spel gezien.

En ik hou me wel bezig tot maart, er komen meer goede games uit dan ik tijd heb om te spelen.

Edit: En ze stellen hem echt niet zomaar uit hoor, blijkbaar is de game nog niet af. Dus is de opmerking, liever een goede game dan eentje die niet af is, helemaal niet zo lame.
    Of speel jij liever een game vol met bugs?

Laatst bewerkt: 27 sep 2009
  14. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Dat van het uitstellen heb je een punt, ook ik ben het er niet mee eens dat ze de gamers zo laten wachten. Persoonlijk denk ik niet dat GT5 de echte knaller word wat er nu zo verwacht word, misschien heel erg goed maar GT heeft voor mij een beetje een te cleane gameplay. Over de schade, tja ook voor mij hoeft het er niet in maar ik wil wel een oorzaak en gevolg merken.

Het uitstellen van een game vind ik alleen aanvaardbaar als het echt gaat om een grote enorme bug of dat er word gekozen toch die ene track erbij te voegen, of weers effecten dynamischer te maken you name it. Maar ik was gewoon zo teleurgesteld met Forza 2, dat ik echt had gewild dat ze er nog even wat extra tijd voor hadden genomen.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vanochtend op IGN de eerste gameplaybeelden gezien inclusief schade.

Allereerst over de graphics: holy, holy, holy shit! :eek:

Het nadert gewoon fotorealisme. Echt nog nooit zoiets gezien. Veruit het mooiste spel wat ik tot nu toe ooit heb gezien.

De physics daarentegen mbt de schade vind ik echt wel wat tegenvallen, het lijkt nog steeds teveel op stuiteren.

Maar die graphics........

edit: ik kan hier geen IGN beelden zien dus ik post deze even wat ook al een aardige indruk geeft

http://www.gamersyde.com/news_mercedes_in_gran_turismo_5-8572_en.html

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind de physics heel erg tegenvallen. Lijkt gewoon een beetje op PGR. Deze titel is nou al zolang in ontwikkeling dat ik hem eigenlijk helemaal uit het oog verloren was (neemt niet weg dat ik hem nogsteeds wil hebben). Had begrepen dat hij in maart 2010 in Japan uitkomt. Sony kennende is dat op zo'n vroegst laat in de zomer of in de herfst in Europa.

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bron: http://www.eurogamer.net/articles/yamauchi-hints-at-european-gt5-date

Voorlopige conclusie dus:
    Japan: Q1 2010
    Westen Q2 2010.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    physics zijn misschien iets minder maar die graphics zijn praktisch fotorealistisch _O_

daarnaast zijn ze nog met de physics bezig dus ik heb nog hoop, duurt nog een half jaar.

19. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    GT blijft toch echt de graphics koning hoor.. man o man:

http://www.youtube.com/watch?v=4wG3GBTiiMM

http://www.youtube.com/watch?v=7jmtxS25MsI&feature=related

En van een franse interviewer/race coureur/vriend van Yamauchi komt nu info dat er in GT5:

- weerseffecten in zullen zitten.
    - dag en nacht races (wel of niet dynamisch).
    - 70 individuele banen, dus niet 20 banen met totaal 70 variaties van die 20 banen.. nee 20 locaties en daarin 70 verschillende banen.
    Bijvoorbeeld 1 locatie zal dan amerika zijn, en daarin vindt men banen zoals indianapolis, laguna seca en road america.. etc.

via een IGN interview lach yamauchi als ze hem hierom vragen en dan zegt hij dat het mogelijk is dat ze het erin gaan stoppen... dus 100% zeker is het niet, maar de franse interviewer is een betrouwbare bron.

http://www.jvn.com/jeux/articles/interview-gran-turismo-5-r-eacute-v-eacute-lations-exclusives.html

20. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Owke, maar die graphics zijn echt te bloody mooi en dan dat geluid van die F-1 bolide. Normaal krijg ik niet snel rillingen, maar dat klinkt echt als muziek in mijn oren.

Gran turismo doet je toch altijd weer terug grijpen naar die Playstation gaming, of ik het nu te clean vind of niet maar deze moet ik wel even spelen als die uitkomt.

Deel Deze Pagina