Forza Motorsport 3 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chorus, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vooral tijdrovend. Ben ook tergend lang bezig geweest met F2.
    Beetje jammer dat ze er driften in hebben gestopt, daar heb ik zo een hekel aan.

2. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk minder tijdrovend dan die andere. Alle auto's verzamelen van elk land duurde wel een tijdje |:-. Hier is het gewoon 1 keer de singeplayer uitspelen en wat speciale manoeuvres uitvoeren, en geen eindeloze grind.

3. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    wat een gay-achievements. Zeker nog zo'n punt waar ze niet al teveel aandacht aan hebben besteed :emo:

veelste makkelijk en veel van hetzelfde om het aantal van 50 achievements maar te halen.
    Ik doe liever wat moeite voor m'n 1000g.

welja ergens heb ik het vermoeden dat er nog meer achievements gaan komen die hopelijk wat leuker zijn :p

4. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Achievement hoeren :+

5. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    nou je hoeft (helaas) geen achievement hoer te zijn om hier 1000g voor te halen :)

tis leuk om erover te praten, maar ik ga gewoon proberen lekker van het spel zelf te genieten en dan komen die achievements vanzelf wel.

6. JeePee

JeePee Guest

Heb de demo vanavond ook voor het eerst gedownload. Even een uurtje gespeeld net.
    Vind Forza 3 zoals verwacht (helemaal na het lezen van alle reacties hier) niet echt speciaal. De auto's voelen log, zwaar en zijn erg simpel te besturen. Ik krijg totaal geen kick van het rijden in welke auto dan ook. Remmen is wel verbeterd ten opzichte van deel 2 (daar was rijden zonder ABS echt zwaar nep) maar het voelt allemaal vrij standaard aan. Powerslides zijn veel te makkelijk op te vangen met alleen het stuur, die op zijn beurt weer veel te slecht gemodelleerd is zoals de rest van de cockpit. Ik mis de ruk aan de sequentiele pook die het poppetje in de RSR zou moeten geven en de stuurhoek zou 3 tot 4 keer zo groot geanimeerd moeten zijn.

Het ziet er leuk uit (maar niks speciaals) het klinkt aardig (de wagens vallen nog mee, maar de menu soundtrack is wel echt relax) maar het is allemaal veel te standaard in mijn ogen. De kick als je in GTR2 een snelle ronde rijdt, de adrenaline rush die je voelt als je in RBR vlak langs een boom vliegt en volgas over een 'flat left over crest' gaat mis ik totaal. Turn10 heeft de graphics van Forza 2 iets minder blokkerig gemaakt en het remmen zonder ABS wat aangepast. Dat maakt voor mij geen Forza 3 maar toch echt Forza 2,5. Denk dat de massa zich wel redelijk kan vermaken met deze game, maar ik ga geen 60 flappen neerleggen voor deze saaie game die in mijn ogen weinig toevoegt aan wat er al op de markt is.

Denk dat de mannen van Polyphony Digital na de hype talks van Dan Greenwalt zachtjes in hun vuistje lachen wanneer ze onboard een rondje Forza 3 afleggen.

0.59.hoog in de RSR trouwens.

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb liever een achievement die haalbaar is, maar waar veel tijd in gaat zitten, dan no-live diehard hardcore achievements die voor sommigen onmogelijk zijn.
    En voordat je level 50 was bij FM2 en alle races had gedaan, was je ook tergend lang bezig.
    Maar goed, mensen verschillen, dus opvattingen of het leuke / goede achievements zijn ook. :)
    Maar goed, uiteindelijk gaat het mij om de fun.

8. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    FM2 had ook makkelijke achievements behalve de 1.000.000 online credits, die heeft ons heel wat uurtjes Nissan Speedway gekost nietwaar [2k] :9.

Ik had liever ook een paar moeilijkere achievements gezien, maar je kan niet alles hebben. Hoop wel dat de career mode wat leuker van opzet is en de variatie vele malen beter is dan in FM2. Maar dat komt wel goed denk ik, o.a door de nieuwe fantasy tracks, nieuwe game modes zoals Dragracen en nieuwe auto's zoals SUV's. :thumbs:

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    In de toekomst hoop ik ook dat de singleplayer wat interessanter kan worden gemaakt.
    Ik herinner me van een jaar of 8 geleden nog een racegame, waarbij je een rookie speelde die een carriere moest gaan maken.

Er kwam ook iets van een rivaal in voor en hij kreeg dan een vriendin (en dus een hoop gezeik :lol:.
    Leek wat op een film met karakters en zo ging je van race naar race.

Een eerste vereiste is natuurlijk dat het rijden, tracks en geluid helemaal top zijn. Nu zijn er nog vaak teveel minpunten, terwijl de makers het wel nodig vinden om 400 auto's in de game te hebben.

Al vaker gezegd: begin 's met 30 auto's die echt helemaal geweldig aanvoelen en breid dit uit met dlc.

10. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Dat was een DTM game volgens mij, in DTM3 was dat ook en ik vond de humor echt hilarisch ook echt zo typisch Brits lol :cool:

Tja racespellen, zijn niet meer als ze waren en horen te zijn. Nu moet alles groter en met een hoop poeha, waar zijn de tijden van Andretti racing en Toca.

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Helemaal mee eens. Zit ook niet op een dergelijke GRAW I achievement te wachten. :+

12. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    er mag wel wat tijd in gaan zitten, maar het moet wel een uitdaging blijven vind ik. Er hadden best wat achievements in mogen zitten waarbij je op hogere moeilijkheidsgraad iets moet uitspelen.
    Wat mij betreft zitter er gewoon achievements in die niet voor iedereen haalbaar zijn.

13. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    En dat is nu precies het punt wat ik niet snap, ze willen de game voor iedereen speelbaar houden op het race aspect. Maar je mag wel als een malloot al die achievements halen, alsof je al niets anders te doen hebt aan de gameplay om auto's vrij te spelen.

14. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    DTM 2 was dat... nogsteeds een van mn favo racegames. Mooi schademodel, lekker snelheidsgevoel. Beetje simlike maar niet té, gewoon een heerlijke game was dat.

15. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet in hoeverre ze er overnadenken, maar je zal meer gamers aantrekken als de achievements makkelijker te halen zijn. Ik denk dat ze idd gewoon van de hardcore-racer imago afwillen en dat ook met de achievements zo laten lijken. Ik vind het maar onzin.

16. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Tja het is dat ik niet zoveel waarde aan die achievements hecht, maar ik kan me voorstellen dat iemand die dat wel heeft, maar weinig tijd kan besteden of gewoonweg te moeilijk is daardoor wel frustrerend kan wezen.

Maar zoals JeePee al beschrijft beleef ik het racen ook niet in Forza, en ik vind dat echt een zwaar minpunt zeker voor een game die zich toch als serieuze racegame presenteerd. In een racegame vind ik van belang dat je ook dat ervaard als een coureur, dat je de indruk hebt met een zeer gevaarlijke sport bezig te zijn. Coureurs zijn een volk apart die erop kicken juist met dat dood risico te spelen, tenminste wat ik vaak vanuit de interviews haal van sommige rijders als ze op SPA racen ofzo in een interview. Als je een shooter speelt, dan wil je toch ook die kik voelen als je een zwaar wapen gebruikt.

17. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Ze presenteren dit juist helemaal niet als racinggame, maar als driving game. Dit is een spel voor autoliefhebbers, niet voor hardcore simracers.
    Mensen die dat nog steeds niet snappen, zucht.

18. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Kijk dit is nu een eerlijke mening. Het overweegt mij bijna de game te anuleren!
    Wat deze jongen beschrijft voel ik ook heel sterk.

19. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    In tegenstelling tot velen heb ik het "geluk" dat ik deel 2 niet heb gespeeld, en dus geen vergelijkingsmateriaal heb om mijn mening op te baseren. Game ziet er erg goed uit en rijd ontzettend lekker en voor mij is het een compleet nieuw soort game, toch zie ik veel teleurgestelde mensen dat het niet zo "hardcore"(wat een k*t woord) is als ze hadden gehoopt.

20. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb 2 wel gespeeld, en ik vind dit 3 wel beter. Vooral de graphics zijn erg verbeterd, en aan het rijgedrag kan ik me absoluut niet storen. Maar goed, smaken verschillen (gelukkig).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina