Need for Speed: Shift [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

1. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Shift klinkt idd errug goed!
    En een cgt,gallardo klinken in het echt ook super , v10_O_

2. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    gistern weer flinke tijd online gereden.. met wat vrienden en wat gasten die gewoon ook online waren... op een gegeven moment joinde er 2 gasten, en de ene hield de rest op door te blocken en de andere schoot zo ver vooruit. Wilden wij de nummer 2 inhalen werden we meteen van de baan geramd, OF hij liet ons voor en ramde ons dan bij de 1e bocht in t grind..

Het was ZOOO frusterend dat we maar een nieuwe sessie zijn begonnen, want ik kom meteen op een groot nadeel van online zelf hosten. Je kan GEEN andere spelers kicken! Daarnaast is t ook ERG irritant dat je als host niet zelf kan bepalen wanneer de game begint.. dus ff naar de wc of cola halen moet je ERG rap doen....

3. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goede tip. Drink geen cola dan hoef je ook niet zo vaak naar de wc.

Is inderdaad heel hinderlijk als ze afspraken maken om op die manier achievements te halen of zo iets dergelijks.
    verziekt aardig je spelplezier.

4. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Dat is wel goed om te lezen over dat geluid, zo hoort het te zijn in een racegame. Normaal was PGR4 mijn racer ondanks deze net niet de klassieker werd zoals deel 2 is geworden. En daarom zoek ik een plaatsvervanger, een racegame die je kan blijven spelen omdat het leuk is, bij Forza 2 heb ik vaak gehad dat ik het even leuk vond maar daarna een hele tijd even niet speelde. De meeste racegames die ik heb trekken me niet meer zo aan, en zoek ik iets wat PGR aanvult op die manier. Maar als ik zo lees over de game, en hoe alles inelkaar zit lijkt Shift de gemaakte game daarvoor.

5. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of grid aangezien het voor een groot deel daarvan afgekeken is.
    Grid kost ook niet zoveel meer trouwens.
    Ik lees ook dat de controls niet al te best werken bij de auto's.
    Je verwacht dat een auto erg goed zal besturen maar doet hij niet, terwijl een mindere auto weer wel goed op de weg blijkt te liggen. Althans dat lees ik hier en daar. Valt dan wel weer aan te passen door zelf te tweaken.
    Ik vind PGR4 ook een van de beste race spellen. Helaas zal er geen deel 5 meer komen.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Soms ben ik ook blij dat ik game op de pc heb.
    Eerst kwam ik er al een mod voor realistischer grip en nu een mod om de blur helemaal weg te krijgen.

Laatst bewerkt: 28 sep 2009
  7. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Had zelf al een eind willen breien aan PGR4, maar de race ervaring uit dat spel is van zo'n hoog nivo dat dat moeilijk gaat lol. En ik mis het echt als ik het een tijdje niet speel, en daarom trekt Shift me ook zo aan en zie ik beide games als een soort varianten opelkaar. Makkelijk op te pakken, snelheid en race dynamiek, hoog octaan gehalte. GRID had ik de demo van gespeeld, en ik vond het een cool spel maar een beetje teveel overkill met die schade.

8. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Plaatjes doen het niet. :)

Zo, heb deze game nu ook uitgespeelt en ook level 50 gehaald (wel gegrind anders duurt het te lang). Heb me toch wel vermaakt en me over dat glijden heen weten te zetten, al was het met die verbeterde settings gelukkig niet meer zo erg.
    Cockpit view en het geluid waren de sterkste punten van het spel :thumbs:. Snelheids gevoel zat ook erg goed in elkaar.

Vond de graphics op sommige punten wel tegenvallen, zo zag bijvoorbeeld het gras en de bomen rondom de tracks er lelijk uit en ook het wegdek was wat van de mindere kant. Ik snap ook wel dat die dingen er wat minder toe doen maar de auto modellen zagen er wel prima uit. Dus waarom er dan geen grafisch spektakel van maken zoals Dirt 2 (of GRID in die tijd)?

Ander minpunt waren de laadtijden, pff die waren echt niet meer van deze tijd. Je kon 3 drollen draaien in de tijd dat je race geladen was. :+ En als je in het Car Lot / My Cars gedeelte wisselde van auto duurde het 5+ seconden voordat deze auto geladen was en je de auto dus kon zien. WTF zeg.. :mad:

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nu wel?

10. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Ja. ;)
    'Reduced' ziet er het beste uit, 'Disabled' is weer te clean voor die snelheid imo.

11. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Oei dat is niet zo mooi, dat die laadtijden echt zo lang duren. Maaruhm.. je kon de replay dus saven, en is dat een beetje mooi in beeld gebracht? Ja ik weet het, maar ik houd wel van een mooie replay in een racegame. :)

12. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Tjah ik weet niet of het installeren van de game op de HDD veel uitmaakt qua laadtijden, maar dat denk ik van wel. Ik zal het anders straks wel even voor je kijken, en dan kijk ik meteen hoe het met die replays zit. ;)

13. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    AntraXxX wat betekend een playersnaam boven een race-event met een laptime inclusief groen lampje.
    Is dat snelste friends-list of best of the world?

14. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat kan inderdaad kloppen, de meeste games zijn dan vaak ietwat sneller met laden. Enne, neem je tijd. ;)

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944

Bron

8)

16. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Wou het net posten. Beetje knullig geregeld :D

Heb de game nu even goed kunnen spelen en ik snap dat mensen er positief over zijn, zeker als je kijkt naar de vorige Need for Speed producten, maar cijfers boven de 85 vind ik toch echt iets te veel van het goede. De dashboard view is inderdaad geweldig en geeft een goed gevoel voor snelheid. Het rijden zelf vind ik daarentegen echt een stuk minder, wellicht heeft dat te maken dat ik tevens bezig ben met Dirt 2 maar het is toch jammer. Heb constant het idee dat ik op een ijsbaan rijdt :+

17. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Oke, de game vandaag aangeschaft en hier dan even wat ik ervan vind tot nu toe.

Het spel is eigenlijk exact zo geworden als ik me dat had voorgesteld, en het is voor het eerst weer sinds de eerste Forza dat ik me een coureur voel. De stijl vind ik echt supervet inelkaar gezet, ook de sfeer en de opbouw en de career mode vind ik echt erg leuk om te doen. Grappig is dat je nu een echte teambaas hebt die je over de radio en menu's toespreekt, in de voorgaande NFS delen was dat dan je fraaie juf die je ff snel de info in je neus goot. Wat ik ook wel geinig vind is de manier hoe ze je verlekkeren en pesten, zo van 'remember, youre goal is the NFS tour' met dat ze dat om de zoveel keer herhalen.

Anyway, de graphics vind ik erg goed gedaan! Niet echt speciaal verder maar gewoon echt goed, zo vond ik London al mooier uitzien dan in PGR4 met zijn kleurgebruik en detail. De wagens vind ik heel gepolijst uitzien, en doet me echt pijn als je er schade aan krijgt. Crashes en zijn impact helemaal tof gedaan, was even bang dat ze er de nadruk teveel op hadden gelegd zoals in Pro street maar niets is minder waar. De replay is de mooiste die ik tot zover in een racegame gezien heb, tenminste vind het echt genieten om te checken na een race.

Incar view = top! By far ook de beste ooit gespeeld, en ik kon zelfs nog beter insturen en racen met die view. Besturing dan, tja het glijden is inderdaad onvermijdelijk te merken maar ik heb verder geen moeite met het sturen zelf. Maar het geeft inderdaad een gevoel dat het niet klopt op de manier van hoe het gaat, daar mag zeker nog aan gewerkt worden in de toekomst. Geluid, die is echt superwreed. Echt gewoon zoals racewagen horen te klinken, kan niet wachten als ik straks een supercar heb!

Deze game is gewoon echt wat voor mij, en het is gewoon de Need for speed game voor me sinds deel 2 en 'Porsche unleached' voor de PSX. De bugs heb ik nog geen last van gehad, maar fingers crost natuurlijk. :)

18. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is deze game eigenlijk online? Word er een beetje serieus geraced of is het net als bij GRID één groot beukfestijn?

19. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Een beukfestijn :mad:

20. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    ja online moet je alleen met vrienden of bekenden spelen..
    en anders moet je gewoon zo gauw als je ziet dat t beukers zijn.. terug beuken!

Wel een grove fout van EA met die coding shizzle! Ik hoop wel dat er een patch komt die meteen de handling op default zet, iets wat we nu allemaal handmatig moeten doen. Want alleen als je forums zoals deze leest kom je erachter dat het daar aan ligt... en nu schieten veel mensen de game daarom al af!

Daarnaast mag t nog allemaal wat minder gevoeliger. Of ze moeten een regenmod uitbrengen voor t huidige handling niveau... dan klopt t beter:p

Maar ik vermaak me prima met deze game, in de cockpit is het een ECHTE sensatie en lust voor ogen en oren.. paar dagen geleden de 10-laps endurance gereden op spa... die ai was lekker pittig... dus dat was zweten...

Deel Deze Pagina