Forza Motorsport 3 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chorus, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Oow oke dus ik snap het niet, maar je vergeet wel dat Forza als de beste racegame word omgschreven voor de X Box, dus wat is het dan nou? Dat het voor autoliefhebbers is dat snap ik zeker, maar ik snap Turn10 soms niet met hun uitspraken zoals dat ze niets meer zogenaamd weten te verbeteren. Nou, daar gaat die andere racer van Sony wel antwoord opgeven! Om te beginnen weers effecten, avond races en dat soort.

Als ik heel eerlijk moet zijn vond ik de eerste Forza juist meer echt racen, als was de besturing zo bagger. Maar deel 2 vond ik echt veel minder leuk, juist omdat de nadruk op de auto liefhebberij aankwam en racen op de tweede plaats kwam.

Laatst bewerkt: 28 sep 2009
  2. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ja, want GT staat erom bekend dat racen daar zo fantastisch aanvoelt...

Ieder zijn mening hoor, maar bovenstaande opmerking slaat echt nergens op.

3. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Dat mensen ook maar doooooooor blijven gaan over GT5 vs Forza, jezus, geniet gewoon van beide spellen of het spel waar je het meest van houdt.

GT5 legt het gewoon gelijk al af tegen Forza vanwege de lange ontwikkeltijd en alles. In de tijd dat gt5 nog moet uitkomen zijn er al 2 Forza's uitgekomen.
    Het is net duke nukem forever.

Ik zal vast wel Gt5 kopen als ie uit is, omdat ik gewoon een raceliefhebber ben. Geniet gewoon van alletwee, des te meer plezier je hebt, in plaats van die kinderachtige fanboy opmerkingen over welk spel er nou beter is.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tegen de tijd dat Forza uitkwam waren er al 3 delen GT. ;)
    Maar idd beetje zinloze discussie. :)

5. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Net de demo even gespeeld. Mijn god wat ziet het er gruwlijk goed uit. Het rijd ook nog eens heerlijk _O_

6. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Naja vergelijkingen zijn ook flauw, beiden games hebben ieder weer wat en is het gewoon wat je zelf wilt. Wel moet ik zeggen dat ik de GT games met de latere delen ook al niet zo best vond, deel 4 was goed maar ik miste al iets aan het spel.

Forza is een mooi gemaakt spel als je praat over de auto keuze en de passie, met wat je allemaal met de wagens kunt doen is en blijft geweldig. Maar het racen is voor mij meer van belang, en heeft daarom mijn voorkeur. :b:;)

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Dat zal best, maar waarom noem je Richard Burns Rally in dezelfde zin als Forza 3? Dat kan echt niet! Je loopt de game nu af te kraken op punten waar Forza helemaal niet die game wil zijn... Forza is voor het grote publiek, dus verwacht geen sim.
    Ik ga Halo Wars toch ook niet afkraken omdat ik Call of Duty 4 spannender vind? Zelfde soort vergelijking. Dat je de game niet leuk vind ligt eraan dat jij je erg vermaakt met sim racegames!

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij gaat het daar niet om Tyrant. Het gaat volgens mij over het gevoel dat je in een auto zit en 180 rijdt en je een racer voelt. Dat kan natuurlijk ook in een semi sim en een arcade game (Grid). :)

9. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Ook wel grappig dat ie het alleen over de handling en graphics kan hebben, terwijl er zoveel meer in dit spel is lol. Of je nou GT5 fanboy bent of niet, je kunt moeilijk niet toegeven dat er in Forza 10x meer te doen is.

En vergelijken met simracers zoals RBR en GTR is helemaal triest, dat willen ze nog niet eens bij Turn10, een simracer. Deze game zit propvol met content en dat voor maar 6 tientjes, kan niet misgaan.

10. Bojangles

Bojangles Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mij idem, dus ik zie over minder dan een maand een hele leuke race game tegemoet :)

11. JeePee

JeePee Guest

Mijn punt is inderdaad dat wat Hybrid zegt. Het gaat me in dit geval niet om het simgehalte maar om de kick die je krijgt van het racen. Om nog een voorbeeld te geven: In PGR3 voelt het gewoon vet als je hard gaat met de F50GT. In de FM3 demo reed ik in de 59'ers, maar dat voelde gewoon te saai aan. Totaal geen 'wow' gevoel, wat je in andere, zowel sims als arcaderacers, wel hebt.

En daarnaast lul je gewoon dat Forza geen sim wil zijn. Pietje Greenwalt liep een beetje te patsen met bandvervorming en shit like that. M'n huisgenoot kwam binnen en zei dat het lijkt alsof die Porsche 5 cm boven het wegdek zweeft. In Forza 2 had je ook bandentemperatuur e.d... (die altijd ideaal was, hoe lomp je ook hoekte, maargoed).

En ja leuk dat je meer kan in Forza, maar het is toch een 'driving game'. Nou dan wil ik lekker kunnen driven. En dat gaat niet met henk stijve hark achter het stuur die veel te traag reageert en ook nog eens moeilijk onderstuur kan aanvoelen.

12. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: FM3 heeft zeker voldoende "onder de motorkap" physics die in de buurt komen van het sim zijn maar de mogelijkheid tot assists, de vrij eenvoudige achievements en de overige opties (zoals StoreFront en Livery Editor) maken het spel toegankelijker voor een groot publiek.

Oftewel; FM3 is voor het grote publiek een wauw-race-spel maar voor de mensen die iets verder kijken is het wel degelijk zeer dicht tegen sim aan.

13. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Wat ik vreemd vind is de reactie van je huisgenoot, iedereen die hier Forza 3 heeft gezien is lyrisch.

Verder vind ik het race-gevoel in deze demo, en ook in Forza 2 trouwens, juist wel heel tof, ik heb echt het idee dat ik een auto bestuur door de zwaarte bv. en als ik hard door een bocht ga en het net aan haal, dan zit ik op het puntje van mijn stoel.

Maar goed, meningen verschillen natuurlijk.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    In mijn ogen is het onmogelijk om een sim game te maken die ook voor het grote publiek is, ondanks de assists etc.. Psychics blijven met of zonder assists toch redelijk hetzelfde.

15. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Met een beetje pech kan je daar 3 Forza's van maken. GT5 komt op 31 maart 2010 uit in Japan en Europa mag daar nog even een paar maanden bij optellen dus nog 'even' geduld mensen, een maandje of 8!

16. Redje

Redje Mafketel 1ste klas

Leuk Bevonden:
    0
    Wat 'n geneuzel allemaal over of FM3 wel sim is of niet...
    Bij iedere "sim" game die uitkomt zijn er altijd wel mensen die het ruk vinden.
    GPx racers vonden EA F1 weer niks, GPL racers vonden GTR weer niks etc etc.

Ik vind FM3 een prima "sim" racer, misschien niet zo diep op bepaalde punten dan andere racers maar who cares.
    Mensen met een Xbox willen gewoon racen en niet na iedere hotlap kutten met een Motec tool.

Ik vermaak me prima met de demo.

17. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Je kunt wel lyrish zijn maar toch voel ik ook Duidelijk wat Jeepee bedoelt.

Het rijden is gewoon "te makkelijk"

Ik blijf ondanks dart lyrisch over deze game omdat ik bijvoorbeeld de paint mode tof vind. En het er redelijk goed uit ziet.

@Jeepee wat vind jij van het schade model?

18. JeePee

JeePee Guest

Klopt van geen kanten.
    Uiteraard is het visueel niet top, maar daar kan ik inkomen ivm de eisen van fabrikanten.
    Alleen gisteren reed ik zachtjes tegen een voorganger aan. Rook uit m'n motor (die was 'geel') terwijl al m'n bumpers nog 100% waren. Erg knap natuurlijk. Zie je niet vaak, een auto die van binnen verrot is en van buiten geen krasje heeft. Dus nee, schade is slecht ontworpen.

19. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    JeePee je maakt mij na als je posts wel reuze nieuwsgierig naar watvoor leuke auto's je zelf hebt gereden!

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    [GT]56941[/GT]

[GT]56933[/GT]

220 events? En check hoe het eruit ziet...en correct me if i'm wrong, de cockpits lijken er mooier uit te zien. Hoe dan ook, ik heb echt steeds meer zin om aan de slag te gaan met die game. En dat heb ik gewoon niet gauw bij een racer.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina