[XOne] Batman: Arkham Asylum [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Terminator.T2, 28 aug 2009.

  1. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik citeer het volgende bericht van Terminator.Tmetalhead

     
  2. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Zoals Power me net al mooi citeerde heb ik het scoresysteem al uitgelegd. Het scoresysteem begrijpen zal veel helpen met het medals halen maar je moet dan natuurlijk wel het vechtsysteem onder de knie hebben. Jammer genoeg heb ik daar weinig tips voor behalve veel oefenen. Zelf was ik er eerst ook niet zo goed in maar door veel te spelen werd ik er gewoon steeds beter in. Nadat ik de Freeflow Perfection achievement had gehaald merkte ik gewoon dat alles veel makkelijker ging. Voor de Freeflow Perfection achievement moet je alle negen moves verwerken in 1 combo. Dit kan je het beste doen op een map waar genoeg tegenstanders zijn om je combo vol te houden maar zonder zware wapens want dan word je combo te gemakkelijk verbroken. Vervolgens moet je deze 9 moves doen:

    1. Strike (X)
    2. Counter (Y)
    3. Cape Stun (B)
    4. Evade (A) (A)
    5. Throw (A) + (X) Bij een combo van 5/8 of hoger.
    6. Takedown (B) + (Y) Bij een combo van 5/8 of hoger.
    7. Ground Takedown (RT) + (Y) Bij vijanden op de grond.
    8. Batclaw (RT) (RT)
    9. Batarang (LT) Tappen

    Ik zou zelf beginnen met de moves die je normaal gesproken nooit doet want anders vergeet je ze aan het einde van de combo. Zorg ook dat er weinig vijanden zijn als je de Batclaw gebruikt want ander word je aangevallen terwijl je hem gebruikt. En houd er rekening mee dat de Batarang 3 vijanden uitschakelt dus je zal vaak degene kwijt zijn die je eigenlijk wil aanvallen. Zorg daarom dat je daarna meteen een nieuw doel heb of doe een ground takedown op een van de mensen die je net uitschakelde met de Batarang. Als je een ground takedown doet wil je nog wel eens aangevallen worden vanuit een onverwachte hoek daarom vind ik dit persoonlijk een goede afsluiter van de combo.

    Hopelijk heb je wat aan mijn tips. ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2009
  3. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeps, had ik dan eventjes gemist.

    Als ik je tips zo lees merk ik dat ik echt aan het 'nietgeraakt worden' moet werken. Komt vooral omdat ik de counter nog wel eens verkeerd wil timen, ben ik meteen mijn combo kwijt en ben ik ook die Dark Knight-bonus kwijt. Verder zie ik dat ik wat meer Ground takedowns moet doen, erg handig voor punten.

    Die Freeflow Perfection wordt nog lastig zie ik, dacht dat ik alleen moves als A+X en Y+B moest doen, maar dus ook die batclaw/arang shizzle.

    Nu pas merk ik dat die combat nog best diep is. 8) Bedankt voor je uitleg! :thumbs:
     
  4. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet zo raar dat je het gemist heb want het is al een best oude post. ;) Bij mij gaat het ook nog wel eens mis met de counter. Dit komt vooral omdat de vijanden nog wel eens onvoorspelbaar willen reageren. Dan zie ik er een hard aan komen rennen en ik neem dus aan dat hij gaat aanvallen maar dan stopt hij precies voor me en doet hij niks. Maar omdat ik aannam dat hij zou aanvallen had ik al op Y gedrukt en dan ben ik meteen mijn combo kwijt. In dat geval had ik dus beter kunnen aanvallen met X maar als hij wel had aangevallen was hij weer eerder geweest. Het is daarom soms erg moeilijk om de vijand goed in te schatten. |:- Verder gewoon veel oefenen en je komt er wel. ;)
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Je kunt een filmpje kijken op je X-box hoe ze die Achievement doen!
     
  6. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Kben nu
    net door die gang gelopen waar je verwelkomt wordt door die joker gastjes en sta tegen 2 titans en een boel gastjes voor jokers troon.

    Hoe ver moet ik nog? In minuten/scenes zonder spoilers. :+
    Ongetwijfeld heel dicht bij het einde maar kwil het toch weten... ik wil nog meer. :p
    Ik gaat nu weer ff verder.
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Nog 10/15 minuten.
     
  8. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Uitgespeeld op hard. _O_
    Zag het einde op het laatste moment aankomen maar het einde niet zo erg als ik verwacht had na wat reacties hier. Vind het een prima einde.

    Nu nog alle challenge maps een keer doen of zo. Geen zin in highscores of achievements dus 1 keer (voltooien) is wel genoeg.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Iemand anders ook moeite met de gevechten? Ik speel op hard, zit nu in Arkham Mansion bij de library en er staan werkelijk 10 gastjes daar. Ik weet niet wat ik fout doe,maar dit lijk ik niet te kunnen winnen. Ik counter me een ongeluk en dat gaat goed,maar door te counteren gaan ventjes niet gauw down. Net na heeeeel lang counteren ging een ventje echt down maar werd gelijk weer overeind geholpen, waaaardeloos.

    Maar zodra ik stop met counteren en probeer aan te vallen...word ik ook gelijk door een andere aangevallen, direct druk ik op counteren maar het lukt telkens maar niet. Ik word elke keer geraakt dan, en hierdoor verlies ik dit gevecht constant. Wat doe ik verkeerd?
    Er staan wellicht nu teveel ventjes gewoon, zodra ik iemand mep, komt er een ander die er zich mee bemoeit...ik probeer te counteren...maar ho maar...dat lukt niet..wtf?

    Wat ik nu doe is gewoon constant op zo'n gargoyle jumpen en dan zo'n glide kick...wegrennen, probeer een ventje paar keer te meppen en weer omhoog schieten. Echt best vervelend. Ik doe vast iets verkeerd.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  10. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Idd. :p
    Gewoon timen en oefenen. Paar keer meppen en dan evaden (A knop) en beetje de gastjes uit elkaar krijgen en dan die combo's maar maken. Ik counter heel weinig eigenlijk. Te weinig zelfs.
    Batarang gebruiken om combo's te chainen, batclaw om 1/3 gastjes tegen te houden, keertje cape stun voor meerdere gastjes e.d.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik weet niet waarom, maar elke keer wanneer ik een ventje begin te meppen wil ik doorrammen, waardoor ik dus na ongeveer 4 klappen geraakt word door vijanden. Ik kan inderdaad het beste gewoon 3 klappen uitdelen en dan wegjumpen en weer klappen uitdelen.

    De batarang gebruiken tijdens gevechten doe je met LT toch? Dan kun je ze even stunnen zeg maar...en soms kun je eentje gooien waardoor ze meteen down liggen. Maar die move moet ik wel ge-unlockt hebben dan.
     
  12. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ben net begonnen met de game, damn vet spel!!
     
  13. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    heeft iemand miss wat tips hoe je makkelijk titan henchmen kan verslaan?
    ik ben nu bij het stuk dat je net 3 pompen moet sluiten en dat joker je een '''kado'' stuurt en dat er zon titan henchmen en een paar standaardmannetjes je aanvallen

    maar ik ga hier maar steeds dood...
     
  14. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien is dit wel handig. Mjah, als de Titan op je afrent om je te beuken, moet je snel je batarang gebruiken, waardooor ie blind raakt en tegen een muur botst. Vervolgens moet je voluit op hem inslaan, totdat ie je weer gaat aanvallen. Je kan ook voor een laser gaan staan, en dan wachten totdat ie weer op je afrent om je te beuken.



    /Mod spoilertags gefixt. - Matrix
     
  15. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar heb ik ook een tijdje gezeten. Niet vast maar ik zat te veel te klooien.

    Ook maar ff in spoiler voor de zekerheid.

    Belangrijkste tip; Focus niet te veel op de titan. Gewoon ook veel gastjes killen dan wordt het vanzelf makkelijker.

    In het begin ga ik altijd direct naar de lift en plak ik ff wat explosive gell op de grond voor de deur waar de gastjes uitkomen, die ontploft en geeft je ff de tijd om de titan 1/2 keer goed te meppen. (nadat hij op je af komt rennen en je met een quick batarang hem raakt)

    Niet te snel hem willen meppen terwijl er 10 gastjes omheen staan, je wordt gegarandeerd geraakt. Mep wat gastjes, laat hem ff rennen en de andere raken etc.
    Zet je gadget op triple/duo bataring (indien mogelijk) zodat je 3 gastjes tegelijk kunt raken, dan heb je ook de quick batarang en de quick batclaw (RT RT) en heb je meerdere mogelijkheden om ze te stoppen.

    Ook erg belangrijk voor elk gevecht met veel gasten; Veel evaden (A knop), dubbel jumpen over tegenstanders en zoek je moment, neem de tijd.

    Zo nu wel genoeg, iets langer dan gedacht. :b:
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2009
  16. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    thx voor de tips, k zit nu helaas weer een beetje vast :p

    ik zit nu bij het laatste stukje en moet 2 titans bevechten + een tering zooi normale vijanden .. vlak na een explotie als je joker ziet...

    ik probeer al 1 uur overnieuwe maar t wil maar niet lukken...
     
  17. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    w00t w00t w00t na een halfe middag proberen is het me net gelukt... game nu ook uitgespeeld :D
    damn wat een geweldige game is dit .. echt een top singleplayer *)
     
  18. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Had net ff een paar challenges geprobeerd.
    Heb er ook wel moeite mee,
    Vooral als je goud wilt halen..
    Heb vooral moeite om me punten hoog genoeg te krijgen.

    Zijn de challenges wel een beetje te doen of zijn ze allemaal pittig om er goud te halen?
     
  19. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ben vandaag begonnen met deze game en bevalt erg goed! Op welke moeilijkheidsgraad hebben jullie m de eerste keer gespeeld? Gewoon op normal, of meteen op hard? Ben nou op normal begonnen, maar weet niet of ik m daarna nog een keer zou willen spelen voor de hard achievement, dus maybe moet ik maar ff opnieuw op hard beginnen, of is hard echt hard?
     
  20. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Hard direct doen. Past perfect bij de game.
    Paar plekkes zijn wel lastig maar absoluut te doen. Veel betere ervaring.
     

Deel Deze Pagina