Pro Evolution Soccer 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Is hij grafisch anders dan PES 2010 dan?

@Han,

We know, we all know. Maar wie zegt dat PES 2010 speelt zoals WE 2010? En moet de Europese markt dan niet een beetje kwaad zijn? Dat wij worden afgescheept met een demo die nergens over gaat en dat het homeland gewoon een goede demo krijgt? Is de WE 2010 demo dan PES 2010 demo maar dan een versie die wat verder in ontwikkeling was? Zo ja, waarom dan?

Ik krijg trouwens die japanse account niet, want om dan in de Store te kunnen (PS:cool: moet ik weer dingen invullen, maar mijn Japans is niet zo goed als mijn Chinees helaas. Ik vul dus maar wat in,maar hij accepteert het niet.

2. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    zie hier. Je hebt niet eens een werkende email adres nodig.

3. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

hallo...we zitten hier op XBoxworld toch:lol:

Ik heb account aangemaakt op Xbox live....fucking tijd bezig geweest om hem te vinden(al die rare tekens?...$#!ii*&) vervolgens gevonden, wil ik downloaden...heb je @#$%#%#@& een gold account nodig...ja pfff...daaag

4. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    ik help toch cyrax77, die heeft het over de ps3 ;)

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja man, thnx. Ik heb de account inmiddels aangemaakt. Inmiddels ook de demo van WE 2010 gedownload. De reponsetijd daar is wel een stuk beter, verder precies hetzelfde volgens mij. Iets soepeler lopende spelers, dat dan weer wel, maar dat kan ook aan mij gelegen hebben.

6. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ff klein vraagje

maakt het nog uit welke server ik kies wanneer ik online ga ?
    Ik kies meestal english of german..

7. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    ?? Verkeerde topic?

8. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    neu..
    pes 2010 zal ook online kunnen toch ?

9. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja en daar weten we natuurlijk al veel over... NOT?!

10. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Ik probeer mij er in vast te bijten maar de onnatuurlijke animaties verpesten het wel een beetje nu ik een tijdje met de demo van die andere footie heb gespeeld. Ik begrijp werkelijk niet hoe het kan dat de spelers zo'n rare loop hebben over het algemeen (uitzonderingen daargelaten). Ik heb de game nog altijd in de pre-order staan, maar er komt een kleine twijfel aan. Als ik Konami was had ik de verantwoordelijke voor de keuze van motion capture ontslagen. Je gaat toch eerst de movements vastleggen die het algemene beeld bepalen (het rennen)? Daarna de trucjes e.d.

Maar goed, ik lees vooral dat men PES toch beter vindt naarmate je het langer en diepgaander speelt. Oppervlakkig gezien is de concurrent beter, maar met vrienden een aantal potjes gaat snel vervelen. PES blijft uniek en deze schijnt de oude tijden weer doen herleven. Ook online schijnt het gefixed te zijn. Erg belangrijk voor velen.

Laatst bewerkt: 30 sep 2009
  11. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ik weet het nog steeds niet met PES. Gister FIFA10 gehaald en die is toch wel erg vet. Prachtige graphics, avondwedstrijd met regen is echt supermooi, reageert lekker op wat je wil en is erg realistisch. Lekker rondtikken, gaatje zoeken en toeslaan. Beetje spelletje van PES zoals het vroeger was. Wat mij betreft is FIFA10, wat PES had moeten worden op de Next-Gen consoles.

Als ik die animaties zie, het snelle kappen en draaien, dan stelt mij dat toch wel teleur, ondanks het feit dat ik onwijs veel fun heb gehad met PES 3 t/m 2008.

12. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Tja, ik geloof daar niet echt meer in, in dat soort verhalen. Fifa is er gewoon overheen gegaan, wat mij betreft.

Nu moet ik wel zeggen dat ik de Japanse demo van Pro Evo wel wat beter vond spelen dan de westerse demo (snap sowieso niet waarom ze zo'n brakke demo uitgeven hier...), maar ik heb er erg weinig vertrouwen meer in dat PES beter zal zijn dan FIFA.

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Het is echt maar wat je zelf wil hoor. Fifa is absoluut de betere simulatie, daar kan ik kort over zijn. Ik vond PES 2010 in het begin ook maar zozo (de demo dan), maar hoe langer ik het spel speel hoe meer het me gaat bevallen.

Ik heb zoveel verschillende goals en aanvallen gezien dat ik inderdaad weer een beetje het oude PES gevoel terugkreeg. Dat is eigenlijk helemaal niet zo goed, want het oude PES gevoel komt uit de tijd dat de PS2 de vetste machine was. Die tijd hoort allang voorbij te zijn.

Fifa brengt iets nieuws, voetbal zoals voetbal in het echt ook een beetje is. Persoonlijk vind ik Fifa niet lang leuk om te spelen, het gaat vervelen en veel dingen heb ik dan al honderden keren gezien. Vooral de goals blijf ik nogal eentonig vinden, waarom weet ik niet precies. Het zal wel in mijn hoofd zitten. Let wel, ik heb het over Fifa 2009, want Fifa 2010 heb ik niet.

Genoeg over Fifa.... PES 2010 ga ik kopen en ik ga me daar wel een jaar mee vermaken, vooral met vrienden op de bank. Ik heb ook de demo van WE 2010 en die speelt toch een behoorlijk stuk soepeler. Ik maak de meeste prachtige goals, goals die mij het gevoel geven dat ik het helemaal zelf heb gedaan, goals die mij het gevoel geven dat zulke goals in het echt ook weleens vallen. Dat is het gevoel dat PES 2010 mij geeft. De animaties zijn ruk, de bugs zijn ruk, de penalties zijn ruk, de balans is nog altijd niet goed maar de gameplay geeft mij toch een fijn gevoel.

Maar Konami moet ophouden met denken dat ze kunnen concurreren met EA, want PES/WE is geen simulatie meer. Die tijd is voorbij, er is absoluut een nieuwe koning. Hopelijk sluit ik ooit vriendschap met de nieuwe koning, want voetbalgames is mijn ding.

14. Wayne Rooney

Wayne Rooney everton fc

Leuk Bevonden:
    5
    Dit is mijn bevinding van FIFA t.o.v. PES.

- Grafisch vind ik het niet bijzonder. Als je speel met de TV-camera ziet het er nog wel aardig uit maar de tussenfilmpjes slaan werkelijk nergens op. Heel vaak zie je overbodige saaie stadionshots en zoals ik zei, de tussenfilmpjes die verlopen helemaal niet mooi en goed met wat daadwerkelijk in het veld gebeurde. Ook vind ik dat de spelers er van dichtbij echt veel minder uitzien dan bij PES.

- De Gameplay is opzicht aardig. De fysieke duels (echt groot voordeel t.o.v PES) en de animaties zijn erg goed. Toch loopt de rest allemaal wat stroef. Wat me ook opviel dat je soms bij voorzetten ongelooflijk buitenkantje shot effect krijgt, totaal onrealistisch. Ook schiet de bal voor mijn gevoel vaak iets te ver door. Ook het schieten bij FIFA vind ik niet goed. De bal is me soms ook ietsje te licht. Maar de animaties en de fysieke duels (!) maken de gameplay toch beter dan dat het is.

- De Licenties (eindelijk geen Merseyside Blue) zijn natuurlijk top. Alle kloppende tenues (speel graag met Everton, dus Premier League is voor mij toch wel belangrijk) en soms de keuze hebben in 3 tenues is natuurlijk top. De vele competities maken het ook leuker om voor een club te kiezen. Bij PES (op de 360 kun je dus geen patchen downloaden) is het op ten duur toch te weinig.

- De Overige dingen die mij zijn opgevallen zijn de vele celebrations (boxing cahill) en het aantal stadions (tenminste ook stadions van paar duizend man (of zelfs maar 1 tribune! en niet zoals PES, kleinste stadion=30.000 bois).

- De Weereffecten zijn echt super. Het is echt heerlijk om op een vies nat veld te voetballen, dit past de gameplay aan, wat helaas bij PES niet zo is (buiten dat de keeper de bal sneller loslaat). Ook een heel besneeuwd veld is al eens voorgekomen bij mij.

- De Managermode en de onlinemogelijkheden lijken ook uitgebreider dan PES en vooral online is het wel vermakelijk om met een party in 1 team te zitten.

Conclusie: Maar aangezien ik het op de lange duur voornamelijk offline met vrienden ga spelen zal ik weinig behoefte gaan hebben aan FIFA. Dan speelt PES dan toch iets lekkerder en ziet het er allemaal wat realistischer eruit dan bij FIFA.

Toch hoop ik dat de positievere punten van FIFA toch eens heel snel! bij PES worden geintroduceerd.

15. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waar ik me aan stoor is dat mensen Fifa nog steeds grafisch prachtig vinden. Animaties zien er inderdaad geweldig uit, maar het hele pakket valt me tegen. Zeker als je ziet dat EA alle grote licenties heeft en er zo weinig mee doet. De hele Nederlandse Eredivisie lijkt voor geen meter qua spelers. Ook de tussenfilmpjes bij een gele kaart, een wissel oid vind ik jammer, want die zijn totaal niet representatief van wat er op het veld gebeurt.

Daarnaast vind ik elk team (in de demo dan) vergelijkbaar spelen. Barca speelt als Barca, maar Marseille speelt ook als Barca, Bayern Munchen speelt ook als Barca etc. De AI vond ik ook niet overtuigend, op wereldklasse bleef ik moeiteloos overeind en ik speel bijna nooit Fifa...

Let wel, dit is me opgevallen tijdens het spelen van '09 en Fifa10 demo.

16. diazull

diazull game junkie

Leuk Bevonden:
    0
    speel je met alles op manual?

17. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand een overzicht geven van de licenties van Fifa en van PES?

18. TStooker NL

TStooker NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het helemaal eens met die uitspraak. De goals ontstaan vaak gewoon door een beetje rommelen in de 16. Bij PES zet je het vaak helemaal zelf op

19. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Met die goals ben ik het gedeeltelijk eens: op de wat lagere niveau's bij FIFA09 kon je te vaak makkelijk scoren door gewoon de spits de diepte in te sturen met een steekpass, waardoor hij alleen door kon op de goal.

Op de wat hogere niveaus werd dat toch een stuk beter verdedigd door de AI.

Ik herken wel dat je bij Pro Evo altijd wel een 'lekker' gevoel kreeg als je een goal maakte, en het is moeilijk te beschrijven waar dat precies door komt. Puur een gevoel idd. Misschien ligt het wel aan de bal-physics of omdat je toch steeds op verschillende manieren tot een goal kwam.

Alleen vind ik de laatste delen van Pro Evo, vooral op die hogere moeilijkheidsgraad, gewoon zwaar frustrerend door dat 'gecheat' van de AI om de spanning in de wedstrijd te houden. Daardoor ging bij mij ook het plezier van het scoren een beetje weg, want je wist dat vervolgens je eigen verdediging pap ging worden...

Verder vind ik dat je met FIFA nu ook wel aardige aanvallen en combinaties op kunt zetten, dmv de linker shoulder-button waardoor je mannetje de bal afgeeft en vervolgens snel richting goal van de tegenstander rent. Als je dat een beetje leuk combineert met wat meer spelers en er komt een goal uit, is dat wel degelijk een heerlijk gevoel :Y

20. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    verkeerde topic knul :)
    (alhoewel ik de meeste punten met je eeens ben.)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina