Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Discussie in 'Algemeen' gestart door Linkin Park, 16 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Misschien is het een bewuste keuze van CM om 'weinig' media aandacht te genereren. De game mikt tenslotte ook op een groep die sowieso geinteresseerd 'moet' zijn in deze game. Plus ze schijnen een franchise neer te willen zetten, dus met meerdere 'sequels'.

    De oudere gamer die OFP en GhostRecon (en nu wellicht ArmA2) speelde zal al lang van DR weten. De jongere gamer die nog nooit van OFP, classic GR en ArmA2 heeft gehoord zal ook niet zoveel te zoeken hebben bij DR.

    Tuurlijk zou CM kunnen gaan voor 'DR is beter dan CODMW' maar dat zou ook tegen zichzelf kunnen gaan werken. De Hollywood/Arcade gamers zullen DR never beter vinden dan MW1/2 dus zal CM dat dan ook niet proberen.

    Misschien dus dat bovenstaande de overweging is van CM

    Zou ook kunnen dat CM de game(franchise) al heeft afgeschreven en zich bij voorbaat bij een nederlaag (tov MW2 en BFBC2) heeft neergelegd. Zelf denk ik dat zeker niet. Ben wel benieuwd wat DR uiteindelijk is geworden. Na classic GR en Elite is het al heel lang geleden, lees 2003/4/5 dat er zo'n soort shooter op console uitkomt. En de eerste op Next-gen (nou ja zeg, we zijn al 4 jaar next-gen).
     
  2. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Precies :)
     
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Maxqubit: We hebben ook wel wat avonden samen gespeeld in Elite en ik deel je mening dat er al jaren een enorme armoede is op de consoles in dit genre, maar juist daarom zou ik wat meer vuurwerk verwachten rondom deze game. De gameplay mag dan voor een grote groep niet interessant genoeg zijn maar er zijn toch vast wel jongere gamers die naar deze game getrokken kunnen worden d.m.v. meer filmpjes e.d.?
    De schaal waarop deze game plaats vindt en manier van spelen in deze game is anders dan wat er nu is en dat zie ik nog te weinig naar voren komen.
     
  4. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Wat ze in MW2 hebben laten zien is 20% maar van het spel, dus waar heb je het over?

    En ook al zouden ze meer dan de helft laten zien, vele zullen het toch kopen. Alles draait om de MP en Infinity Ward heeft een goede imago opgebouwd en iedereen vertrouwt de makers van het spel.....
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2009
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Jaja dat hij de helft noemde was ook maar sarcastisch bedoelt he, maar dat zie je niet door die MW2 fanboy bril van je. :9

    Ik heb echt zin in deze game, ik hoor niet echt bij de "doelgroep" (lees; iets oudere gamer die meer van dit soort sim-shooters heeft gespeeld) maar ik weet wel wat ik er van kan verwachten. Weet nog wel dat ik vroeger ook een of andere OFP heb gespeeld en dat altijd erg vet vond dat sluipen enzovoorts. :thumbs:
     
  6. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik bedoelde het niet negatief ... eerlijk gezegd ben ik misschien wel jaloers gamers die nog redelijk fris tegen dit genre aankijken. Oudere gamers gaan vaak op de 'alles was vroeger beter' toer. Nieuwe gamers die alleen maar COD en HALO kennen kunnen bij bv OFPDR zoiets hebben van WOW DIT IS VET (terwijl wij niet verder komen dan, hmmm, vroeger zat ik 2 uur alleen in een bos DAT WAS PAS COOL)

    :)
     
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een gelul, 3 multiplayer maps zijn er bekend en 2 singleplayer maps.
    Als OPF2 maar een klein beetje in de buurt komt van OPF1 dan is het een feest, maar ik ben bang, zeker omdat de originele makers niet verbonden zijn aan dit 2e deel.
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Het probleem is dat wij als gamers gewoon te verpest zijn en dingen verwachten die eigenlijk gewoon nog niet technisch gezien nog niet mogelijk zijn.
     
  9. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Laten we nou geen MW2 vs OFP2-shizzle beginnen.
    Ikzelf ben sinds pas bezig met shooters (dankzij Metalhead, en dit doe ik om hem te treiteren). Ik moet zeggen, hoewel ik OFP2 een niet erg hoog-tempo vindt hebben, vergeleken MW (wat ook logisch is, sinds dit tactisch is), ben ik toch wel erg benieuwd naar dit spel. Een soort van sim-achtige shooter lijkt me leuk. Ook wat ik hoor over hoe het zit met het geluid van wapens, de grootte van Skira, en alle andere effecten zoals minuut-lange rook, wekt mijn intresse op. Ik kijk erdan ook naar uit hoe alles uitwerkt.

    Alle elementen die hierin voorkomen, vind ik, als een jonge, nieuwe-shooter gamer, interessant genoeg om het te bestellen. Ik ga dan ook zeker co-op doen. Dit is een game die afwijkt van de hedendaagse sneller shooter, en ja...ik weet niet. Het spreekt me gewoon aan, dat is zo'n beetje de samenvatting van dit alles. :+
     
  10. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Jong is goed, je mag hem niet eens spelen:+
     
  11. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    IK heb ook nog nooit een sim-shooter gespeeld, heb ook erg zin in deze game. Helaas laat mijn budget het nu niet toe :mad:
     
  12. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik mag misschien wel 15 zijn, maar ik speel mooi al 16+ games! :x
    Mjah, ik vind die leeftijd-dingen maar onzin. Ik ga echt niet bang worden van een beetje bloed, of geknal. Dus ja, het komt wel goed. Maak je geen zorgen om mij Daniël!:p
     
  13. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik ben ook een jonge gamer, maar ga deze game toch lekker halen, puur en alleen omdat ik wel eens wil proeven hoe echte tacktiek er nou uitziek, en natuurlijk omdat ik al sinds vorig jaar zomer zit te hopen dat hij uitkomt:)
     
  14. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    misschien komt het doordat ik alleen de singleplayer heb gespeeld, want het 'tactische' in, welk van de CoD games dan ook, heb ik gemist. Desondanks zeer vermakelijke games, maar niet te vergelijken met OFP.
     
  15. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    OFP2 is tactisch, niet CoD. Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd, maarja. Nu snap je het hopelijk wel wat ik bedoel.:x
     
  16. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij bedoelt juist dat OFP tactisch is. ;)
     
  17. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Het blijft (hopelijk) wel een GAME natuurlijk. Spelen voor je plezier:)

    Waarom ik games als classic Ghost Recon en nu dus waarschijnlijk Dragon Rising waardeer is omdat ik mijn 'gevoel' kan volgen. Noem het 'tactiek'

    Die tactiek is heel simpel:

    1. Hoe ga ik NIET dood (daar bedoel ik niet mee 'campen')

    In verreweg de meeste shooters gaat het erom de meeste kills/frags te scoren. Maar in Dragon Rising (op hardcore/nohud) wordt je afgerekend op dood gaan. 1-shot-1-kill.

    Je gaat meer KIJKEN en minder rennen (want dan ga je dood). De gameplay wordt dus veel langzamer. JE MAG NIET/NOOIT DOODGAAN (dan maar geen kills).

    Dat is een gameplay die mij ligt. Zelfs in extreem snelle games als MW of BFBC of Halo ga ik nog liefst niet dood, maar die games lenen zich daar helemaal niet voor.

    Vroeger had je Ghost Recon met SIEGE MP mode. Dood is over en uit (geen respawns). Dat soort effecten.

    Het moet je liggen, maar ALS je dit leuk vindt, ja DAN is Dragon Rising wel een game om te spelen:)
     
  18. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Niet doodgaan probeer ik in elke game, maar toch faal ik elke keer:+
     
  19. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat wordt wat,ik heb 0.0 geduld :+

    Maar toch vind ik snipen enzo rlxt :eek:
     
  20. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik voel het als mijn plicht tegenover mijn jongere medemens om hem tegen deze gewelddadige prikkels, die zijn tere kinderzieltje kunnen beschadigen, te beschermen8):+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina