[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 4]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Pegas, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    350 euro volgens een Intertoys.
     
  2. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Zo, heb sinds afgelopen weekend ook een PS3 staan thuis (geruild bij familie tegen mijn Wii met games:thumbs:)

    Het is een launch model van 80GB met PS2 backwards-compatability. Alleen ik heb nu gisteren op mijn eerste speelavond al drie keer gehad dat hij oververhit raakte. Schakelde zichzelf uit met een piep, waarna het rode stand-by lampje knippert tot hij weer afgekoeld is en gewoon op standby gaat.

    heb hem van de plank waar hij horizontaal stond (hij was inderdaad achterlijk heet aan de onderkant van de dvd lade en de zijkant) gehaald en hem verticaal gezet, met genoeg ruimte er omheen.

    Na een half uurtje killzone 2 raakte hij toen weer overhit, waarna ik er zelfs een huiskamer ventilator vlakbij heb gezet die hem nu van rechtsboven koele lucht toewuift. Daarna heb ik zonder problemen nog een uur uncharted gespeeld.

    Nu vraag ik me alleen af of dit alles bekende kost is bij launch modellen, of misschien wel alle PS3? (power adapter zit natuurlijk ingebouwd, dus kan het me wel voorstellen)

    Mijn PS3 word namelijk echt onwijs warm en kan het dus zelfs niet alleen aan om die warme lucht af te voeren als hij gewoon in de vrije ruimte staat. En dat terwijl ik mijn 360 elite gewoon in een mediacenter/kast heb staan en nooit problemen gehad hiermee.

    Op zich vind ik het prima als ik met die extra ventilator aan moet spelen op de PS3, maar misschien dat jullie nog andere tips/oplossingen en ervaringen hebben?
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2009
  3. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet met familie deals maken. :+

    En die extra ventilatoren zorgen ook juist voor problemen, smelten vast en weet ik wat. (lees wel eens slechte ervaringen)
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een 60GB (Launch) en heb nog nooit problemen gehad met een oververhitte PS3.
    Mijn PS3 staat sinds dag 1 verticaal.

    Kan zijn dat er veel stof in jouw PS3 aanwezig is , probeer eens het volgende trucje.

    Zet je PS3 helemaal uit.
    Dan druk je de 'eject' knop in en houdt deze vast.
    Zet dan de schakelaar achterop je PS3 weer aan.

    Als het goed is gaan je ventilatoren nu hard blazen.
    Na een tijdje stopt deze vanzelf, en gaat de standby LED
    knipperen.
    Zet dan je PS3 weer uit met de schakelaar achterop.
    Vervolgens kun je hem weer stofvrij gebruiken!

    [yt]a6X1-vFYpEU[/yt]
     
  5. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Doe ik ook alleen maar als het een goede deal is.
    Maar zelfs als de PS3 het zou begeven hebben mijn neefjes meer aan die Wii dan ik. Deed er werkelijk niets meer mee, dus ik zal er niet (te lang) wakker van liggen als het op een "slechte" deal uitdraait.

    En met de extra ventilator bedoelde ik ook niet zo'n cooling oplossing die je los kunt kopen en echt op je PS3 klikt of zo.
    Gewoon een ouderwetse huis, tuin en keukenventilator op een standaard. Die heb ik mooi net iets naast/boven de PS3 staan op een iets hoger gelegen plankje.

    Tot nu toe heb ik op die wijze nog geen overhitte console meer gehad, maar heb nog geen tijd gehad om een langere speelsessie dan een uurtje er tegaan te gooien.


    Ik had dit gistemiddag ook gevonden op het interweb, maar kreeg het thuis niet goed voor elkaar.
    Had de PS3 inderdaad helemaal uitgezet met de schakelaar achterop en daarna met de vinger op de eject knop weer aangezet, maar hij gaf alleen drie piepjes die hij ook geeft wanneer je op eject drukt als er geen dvd in de lade zit.

    Zit me nu alleen te bedenken dat ik hem wellicht helemaal aangezet heb en als ik jouw instructie lees moet je hem juist op standby zetten. correct?

    Zal het vanavond nog eens proberen en daarna nog eens de stofzuiger erlangs halen om het losgekomen stof er helemaal uit te krijgen.

    Bedankt voor de tip in ieder geval!
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2009
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is het een echte PS3 met 80GB of een 60GB (launch) met een 80GB HDD ???
    Bij de 60GB werkt namelijk de FAN Test niet !!
     
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier remote play experts? Ik probeer Diablo en MGS1 (Playstation 1 games) te spelen via remote play, dit lukt. Alleen krijg ik ze niet fullscreen. De optie screenmode is weg. Enige wat ik kan veranderen is Smoothing.

    Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dunno, maar wat ik wel weet is dat mooi roze zeker niet lelijk is!

    [​IMG]
     
  9. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    het is een launch model met backwards compatibility. Ik dacht altijd dat die 80GB waren, maar blijkbaar is het dan een 60GB want ik krijg het inderdaad niet voor elkaar zo'n fan test te draaien.

    ach ja, heb hem nu redelijk stofvrij denk ik en met de ventilator die op een afstandje meedraait gaat het tot op heden goed.
    Blijf het overigens wel vreemd vinden dat hij zonder die extra ventilator hoe dan ook lijkt te overheaten.

    mocht dat zo blijven dan zal ik maar eens gaan kijken wat een 2e hands PS3 met BC + een 2e hands 20GB xbox360 nog opleveren bij de lokale gameboer (iemand suggesties?) zodat ik met wat extra inleg misschien een PS3 slim kan halen.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2009
  10. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
  11. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    True dat:p gelijk maar ff eentje gehaald met Motorstorm 2:). Heb dr nu al zin in! \o/
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal niet meer te bestellen op dit moment,

    Helaas want ik had er graag een gewild voor die prijs.

    Edit: LBP pack is nog wel te bestellen.
    En dat heb ik dan ook gedaan.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2009
  13. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    bij mij staat dat mn bestelling klaar is om te verzenden.. iemand iets anders? Ik heb iig rodn half 5 besteld ofzo :)
     
  14. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb dezelfde status, Killzone 2 pakket. Verwacht 'm morgen of maandag/dinsdag thuis.
     
  15. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Precies.. voor 10:00 bestellen is zelfde dag versturen. Nou levert blijkbaar TNT ook op zaterdag (iig als ik BS.com mag geloven). Hoop het niet, want dan ben ik dr niet. Maandag en dinsdag wel vrijwel de gehele dag vrij \o/
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    TNT bezorgt inderdaad ook op zaterdag.
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Helaas wel ja..iig nu bericht dat pakketje verzonden is. Maar goed, als ik het net niet red dan word het gewoon maandag. Zie em wel verschijnen.

    Danet bij de Makro in Best ook ff Ratchet and Clank TOols of Destruction voor 14 euro gekocht. Dus heb in elk geval 2 spellen:). Nu alleen nog ergens MGS4 cheap vandaan toveren..
     
  18. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    20 euro's bij Bart Smit voor MGS4;).
     
  19. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe laat kreeg je die?

    Want bij mij staat hij nog steeds op: klaar voor verzending :'-(
     
  20. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de bevestiging van verzending om 16:45 gekregen...
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina