De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Als je de xbox met vga hebt aangesloten en deze reso hebt gepakt bij de instellingen van de xbox, dan heb je geen balkjes.

Heb je m met een hdmi aangesloten en op 1080p gezet, dan staat de overscan aan op de monitor en wordt t beeld uitgerekt.
    Als je de 1:1 pixelmapping aanzet, krijg je het scherpste beeld maar wel met balkjes

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Binnenkort verkrijgbaar bij uw plaatselijke tvboer.

[yt]7Jgkm2pdWgY[/yt]

3. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Gebruikt zeer weinig stroom, maar vreten dat die doet! :+

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zo te zien is de response-time van de LCD wel heel laag.

Wil dan wel een Woman LCD in huis :9
    Bijvoorbeeld een rood jasje met daar onder een geel bodypaint lichaam.
    Wat zal ik vaak een geel scherm in huis hebben :D

5. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Waanzinnig dit!

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Oh, bedoelen ze dàt met een 3d scherm!

------------------------------------------------------

Wat is dat Ziggo toch een waardeloos bedrijf!! :mad: :mad: :mad:

Ik woon sinds 2 jaar in een nieuw opgeleverd appartementencomplex. Toen ik en mn vrouw daar gingen wonen hadden we gewoon tv van Ziggo, maar na een maand of 2 ineens geen enkel radio of tv signaal meer.

Bellen bellen bellen afspraken monteurs etc en pas na 3 weken zonder tv signaal kwamen ze erachter wat de oorzaak was:
    in de Ziggo kast waren alle kabels verkeerd gelabeld, dus de kabel met huisnummer 32 ging niet naar 32 maar naar bijvoorbeeld 46 etc etc etc.

Dus na 2 maanden gaat Ziggo kijken welke huisnummers klant bij hun waren geworden en de anderen worden dan afgesloten, maar omdat die nummers niet klopten werd mijn signaal afgesloten.

Vorige week zag ik stomtoevallig iemand van TNT post een pakketje afleveren in het gebouw en dat was een doos van Ziggo.
    Donderdag kom ik thuis en hup: geen tvsignaal, radio en zelfs het analoge signaal deed niets.

Dus ik ga bellen. Let op: ik heb alleen een mobiele telefoon en dan kost het 0900 nummer €0,30 per minuut!

Donderdag 24 sept; 1 minuut gebeld : al onze medewerkers zijn in gesprek en het is zó druk dat u niet geholpen kunt worden. Belt u aub later terug.

Later weer gebeld met dezelfde mededeling, maar als je het keuzemenu doorloopt, krijg je gewoon iemand aan de lijn. Het keuzemenu is echter lang en daarna word je in de wacht gezet.
    Klacht gemeld en geeist dat de gestuurde monteur mij absoluut moet bellen om te checken of de aansluiting inderdaad is gelukt, aangezien hij nooit kan weten of hij de goede aansluiting te pakken heeft.
    Dit gesprek duurde 11 minuten (€3,30) Er zou een spoedreparatie gebeuren en de monteur zou tussen 0930 en 1200 de volgende dag langskomen.

Eerst werd het ontkend, maar later zag hij inderdaad dat er iemand zou worden afgesloten in het complex en precies vanaf dat moment heb ik geen signaal meer.

Gelukkig is vrijdag mn vrije dag....wachten wachten. Om 1500 maar weer s gebeld blablabla.
    "nee, de monteur heeft uw adres verplaatst naar 's middags dus hij kan tot 1800 uur komen."
    (lekker makkelijk om dit zomaar te doen).
    Gesprek 10 minuten €3,00

Wachten wachten wachten en om 1900 uur weer gebeld. Blablabla.
    Neen, de monteur komt nog! (ik zeg: nu nog?? Het is al 1900 uur!).
    Meneer, hij kan tot 2200 komen. Hij komt echt!
    (ik: nou die komt echt niet meer hoor, ik durf het te wedden!)
    Meneer, hij komt echt. (10 minuten gebeld en dus weer €3,00)

...Hij kwam niet.

Zaterdag weer gebeld, bloeddruk 200 :mad:
    Blablaba

Sorry sorry sorry, maar er is iets misgegaan. Hij belt u vandaag of anders maandag voor een spoedafspraak.
    (maandag??? Ik kijk weinig tv, maar absoluut voetbal en helemaal F1!! De nachtrace in Singapore!!!)
    Gesprek 34 minuten en dus €10,20

Hij belde zaterdag dus niet.

Hij belde maandag ook niet, dus thuis gekomen van mn werk om 1830 gebeld.
    Na 4 minuten in de wacht hoor ik klik en wordt de verbinding verbroken :mad: (€1,20)

Weer gebeld en die arme gozer een hele slechte tijd bezorgd. Duizenden excuses (wat koop ik daarvoor??).
    Hij heeft nog gechecked of hij mij terug mocht bellen ivm de kosten, maar dat werd geweigerd!

Geen idee waarom de monteurs niet zijn geweest blablabla. 1 moment aub etc, morgen tussen 1700-2200 komt de monteur.
    Gesprek 26 minuten (€7,80).

Totale belkosten zijn 96 minuten a 30 cent per minuut = €28,80 en mn hele vrije dag thuis gebleven en ook zaterdag in de buurt van mn huis gebleven.

Wat een debielen zeg. Heb al info gewonnen over xms tv over glasvezel (ligt al in mn huis), maar het aantal hd zenders is zeer beperkt.
    Gelukkig heb ik het internet niet bij die amateurs van Ziggo, maar heb ik adsl. Als mn internet 1 dag eruit ligt sta ik de volgende dag op het hoofdkantoor!

De belkosten worden absoluut gedeclareerd hoor!

Laatst bewerkt: 28 sep 2009
  7. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow dat klinkt niet best.

En ik wilde in mn nieuwe huisje nog wel Ziggo alles in 1 bestellen lol...

8. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Damn...

Het is echt een wonder dat er niet regelmatig mensen met shotguns bij zo'n bedrijf langskomen, als je soms ziet hoe waardeloos de service is.

Ik heb nu iets soortgelijks met mijn PC van Medion (nu al voor de 5de keer opgestuurd voor reperatie, binnen 18 maanden(!)).

Ook met UPC al problemen gehad, en met mijn vorige PC van Olidata. Soms word je erg compleet gestoord van. L8)

Veel sterkte ermee, Ferry. Zou fijn zijn als die hele kabelmarkt etc ECHT opengegooid zou worden, zodat je nu per direct op een alternatief over had kunnen stappen.

9. Soesie

Soesie Guest

Ik vroeg me af hoe dat zit met dat Sky Tv. Krijgen we dat ook in Nederland??
    Zou wel leuk zijn, Premier Leauge kijken :p

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Weet er helaas alles van.

1e keer afgesloten omdat Ziggo 2,5 jaar lang de kosten van de analoge aansluiting van de verkeerde bankrekening geboekt.
    Het gekke is dat het digitale gebeuren wel van mijn bankrekening werd afgeboekt.
    Omdat Ziggo de mensen het geld ineens terug moest betalen moesten wij de kosten € 400 direct betalen.
    Op Maandag afgesloten en Vrijdag hadden we gelukkig weer een signaal op de kabel.

Nog geen 2 maanden later weer afgesloten ,er bleek een achterstand in de betaling te zijn van maar liefst € 18,20
    Weer waren er problemen met de analoge betaling , terwijl bij Digitale tv , Internet en Telefonie kosten normaal bij mij werd afgeschreven.
    De heraansluiting heeft 3 weken geduurd :mad:

Bij de helldesk van Ziggo werken de grootste leugenaars en randdebielen.

11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Bedankt voor de reacties. :thumbs:

De monteur zou vandaag dus langskomen tussen 1700-2200 uur. Het is nu 2141 uur en er is nog niemand geweest.
    Morgen voor de 8 ste (!) keer bellen, vandaag was de 5de afspraak waarbij niemand is komen opdagen:x.

Nu ga ik meteen naar een leidinggevende vragen.

Toevallig kreeg ik vandaag een enquete in mn mail met vragen over mn ervaringen met Ziggo. Je begrijpt dat ik die naar waarheid heb ingevuld en dat was dus geen best verhaal.:+

Ik kijk gelukkig weinig tv, maar ik heb de eredivisie gemist (waarschijnlijk ook uefa cup deze week) en het meest erge: de mooiste F1 race van het seizoen, de nachtrace in Signapore gemist :mad:
    Dit zijn dingen die je nergens via internet nog zou kunnen kijken. Nu hoeft het ook niet meer, want ik weet de uitslagen al.

Ook House niet gezien, mn vrouw kijkt GTST via internet.

Precies wat Yi-Long zegt: de bijna monopoliepositie is natuurlijk één van de boosdoeners in dit geval, want waar moet je heen?
    Misschien dat ik toch s naar dat glasvezel ga kijken.

Melbuuln: werkt dat interactieve tv alweer een beetje of is het nog steeds ellende?

Laatst bewerkt: 29 sep 2009
  12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wil je dat echt weten.

De Cisco decoder is de grootste rotzooi, dat onding loopt steeds vast.
    Moet eerst de stekker uit stopcontact trekken en dan werkt hij weer een tijdje.

Kreeg vanavond de melding (GEEN SIGNAAL) in beeld terwijl analoge tv , internet en telefonie normaal werken.

TV_theek werkt nu weer en kijk nu naar Bassie en Adriaan en de plaaggeest _O_

13. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Mensen, vraagje van mijn kant.

Ik zie op internet een leuke 37 inch full HD tv te koop staan.
    Voor een leuke prijs wat mij betreft! Nu staat er op de site hieronder dat hij 100hz moet hebben, maar op andere site lees ik dat hij slechts 50 hz heeft. Ook op de site van LG zelf.

Mijn vraag: 50 hz, is dit een probleem/nadeel? om xbox 360 games te spelen?

Het gaat om dit toestel
    http://www.internetshop.nl/popinfra...://www.internetshop.nl/public/start/left.html

LG 37LH3000

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Bravia FullHD mis is ik de 100HZ functie niet.

15. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Ik meen te herinneren dat ik op me oude beeldbuis icm ps2 wel eens de melding kreeg. Wilt u dit spel in 50 of 60 Hz spelen. Daarbij deed hij het dus niet op 60 Hz..

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat is wat anders dan de Hz die hier bedoelt wordt.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dit staat helemaal los van 50hz of 100hz want die gaat over de freq van het panel (Scherm).
    Bij een game moet de ingang van de tv geschikt zijn voor 50 of 60hz.

Elke HDready of FullHD tv is zowel voor 50hz als 60hz geschikt.

Alleen moet je bij FullHD even goed uitkijken.
    Er zijn namelijk maar weinig merken die 1080p ondersteunen via de component !!!

18. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Conclusie is dus:

Niet belangrijk of je 50 Hz of meer hebt! Voor het gamen zal je er geen nadeel bij hebben?

Dan weet ik genoeg!

Thx

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Merk geen nadeel bij mijn Bravia (50hz) als ik game met mijn xbox360 of PS3.

20. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    melbuul, hoe kom ik erachter of mijn fullhd plasma van panasonic fullhd pakt via component?
    en heeft hier iemand n oplossing, mijn plasma heeft maar 2 hdmi ingangen achter en nu wil ik home cinema en blu-ray alle 2 van panasonic via viera bedienen maar dan moeten ze wel alle 2 via hdmi zijn aangesloten
    ook heb ik nog digitale tv van upc en die loopt ook via hdmi, kan ik dan de home cinema en blu-ray via n splitter doen of werkt viera dan niet meer????

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina