Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou die Toshiba kopen, die specs zijn overal beter ;)

2. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Wat is een betrouwbare winkel om goedkoop de Samsung N140 aan te schaffen? Ik vind wel veel winkels, maar weet niet wat wel en niet te vertrouwen is...

3. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk op tweakers.net en zoek dan een shop met goede reviews

4. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    ik wil een laptop kopen voor vooral muziek, spellen (geen grafische hele goede) en internetten en filmpjes kijken enz. Ik zoek dan rond de 500 euro. Heeft iemand suggesties en aanbevelingen?

5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb even een vraag over 2 gamelaptops.
    Ik heb de volgende systemen geconfigureerd en heb daarbij voor ze allebei 4GB ram en 320 HDD gekozen.
    De Alienware M15x kon ik ook nog uitbreiden met full HD resolutie en 9-cell lithium batterij terwijl deze opties bij de XXODD niet aanwezig zijn.

Deze laptop heeft ook nog: ATi Radeon HD 4570 videokaart met 512MB videogeheugen (staat niet bij de specs vreemd genoeg).

En

De XXODD heeft de i7 820QM en de Alienware de i7 720QM processor. Bij XXODD was de optie voor een 820QM een meerprijs van €165 en bij Alienware was deze upgrade een meerprijs van €480. :eek:

Verder is er dan het verschil tussen de videokaarten, namelijk dat die van de Alienware beter is. Hoeveel beter heb ik geen idee van. Iemand een idee?

Maar om tot mijn uiteindelijke punt te komen:
    wat is nou de beste prijs/kwaliteit configuratie?
    En waar ligt het grote prijsverschil van de Alienware tegenover de XXODD, komt dat door de betere videokaart (alhoewel de XXODD een beter processor heeft), en dat er bijvoorbeeld een besturingssysteem op zit en bij de XXODD niet? (ik zet er toch Windows 7 op dus Vista is overbodig)

6. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alienware is sowieso veel duurder, je betaalt voor het merk en het 'coole' uiterlijk.
    Voor het verschil tussen de videokaarten, zie deze en deze links.
    De GT240m is inderdaad iets beter, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit, ik zou iig voor XXODD gaan.

7. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    # Wat is je budget?:

500 euro.
    # Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?:

Geen grote games, misschien een online gratis MMO zoals Maplestory :p Vooral Internet en DVD's bekijken.

Ik had deze gezien, en hij lijkt mij erg goed.

http://www.laptopshop.nl/product/76208/acer-aspire-5536-644g50mn.html

8. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    @ dikgedrukte; dat dacht ik al. :9

Maar kan ik met deze (XXODD) setup bijvoorbeeld Operation Flashpoint: Dragon Rising op max (alles het hoogste) spelen?

En dan nog ff iets over de accu, bij de M15x kon ik ook nog kiezen tussen een 9-cell batterij maar bij de XXODD kan dat niet. Kun je deze ook nog loskopen ergens voor <€100? Wat extra batterijduur zou wel welkom zijn omdat zo'n gamelaptop natuurlijk veel vreet.

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Moet het per sé 15" zijn? Want anders is de Dell Studio XPS 16 misschien een aanrader. Deze heeft de Radeon 4670 GPU welke beter is dan de GT240M. Ook zit de laptop in dezelfde prijsklasse.

10. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Nee het hoeft nier per se 15" te zijn, maar ik vind de 18,4" laptop die ik nu heb té lomp en wil dan voor een krachtiger en compacter systeem gaan dus 15 of 16".

En idd ja de Radeon HD 4670 is weer beter dan de GT240M (en stukken beter dan de Radion 4570). Ps; je link klopt niet want die linkt naar een 4650 die weer iets slechter is dan de 4670.

Oke knoop doorgehakt, het gaat nu alleen nog maar tussen deze 2 systemen. De M15x voor ~€1500 valt af omdat hij 1) te duur is en 2) niet van plan ben om iets zoals Crysis te gaan spelen.

De volgende 2 systemen zijn nog in de race:

Met ATi Radeon HD 4570 videokaart met 512MB videogeheugen

En

De XXODD heeft een stuk betere CPU
    De Dell heeft een stuk betere videokaart.

Welke is nu de beste keuze? Neem even Operation Flashoint: Dragon Rising als uitgang punt, omdat ik die als eerst ga halen.
    Maar kijk niet alleen naar de gameprestaties maar ook naar andere dingen zoals accuduur en bijv. speakers (tja laptopspeakers... maar toch). Het algemeen plaatje dus; welk systeem levert de meeste "bang for my bucks".

En heb dan nog iets, kan ik ook een 9-cell accu los in de winkel kopen en in mijn laptop plaatsen?

Ja ik weet dat ik veel vraag, en veel eisend naar jullie kan overkomen maar ik doe liever graag wat meer research bij mensen die er verstand van hebben i.p.v dat ik gewoon op wat specs af ga. :)

11. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    *update

ik wacht nu tot eind oktober/ begin november want de XPS 16 komt er nu weer aan met een i7 processor + Radeon 4670 voor ~1300 en de nieuwe XXODD modellen zijn nu nog niet leverbaar..

Gaat nu erg snel de verschillende veranderingen onder andere i7. Ik wil zoveel 8) maar het beste is dat ik wacht totdat de XPS 16 en XXODD modellen vast staan en ook geleverd worden met Windows 7.

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Oh, nu je het zegt :eek:. Dit is de goede link (niet dat je hem nog nodig hebt :+).

Anyway, ik zou voor de XPS 16 gaan. Krachtigere GPU > krachtiger CPU als het op gamen aankomt. In elk ander gebruik (buiten grafische app's natuurlijk) zal de XXODD waarschijnlijk iets sneller zijn door zijn snellere CPU maar in algemeen gebruik (surfen, office,...) zal je het niet echt merken.

Accuduur zal van beiden wel ongeveer even lang zijn met de XXODD als waarschijnlijke winnaar. Bij Dell kan je een aparte 9-cell batterij kopen (moet je zien bij accessoires).

Kan je uit ervaring vertellen dat de XPS 16 Crysis op high (zonder AA) aankan op een resolutie van 1280*720. Enkel in de zware actie scènes durft de framerate dan wel eens te droppen.

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Kan je niet beter een PC kopen? Bespaar je jezelf ook nog eens een hoop geld mee :+

14. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Ja ik heb al een aardige pc staan maar ik wil gewoon voor €1200-1300 dadelijk een (game) laptop halen waar ik eventjes mee zoet ben. Laptop gebruik ik atm meer dan pc, o.a op mijn kamer en ook wel fijn als ik hem ergens mee naar toe kan nemen. Uitgangspunt qua gameprestaties word OFP: Dragon Rising. En keuze word waarschijnlijk een Dell XPS 16 --> wachten op de nieuwe i7 CPU's of een XXODD XNi760cu --> pas einde van deze maand leverbaar.

15. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Hey jongens ik heb even een vraagje. Ik heb mijn laptop te koop staan en als bod kreeg ik iemand die zijn laptop wilde ruilen tegen die van mij en dan nog een bij betaling van mijn kant. Ik weet echt niet wat voor 'n laptop het is (heb nog nooit van het merk gehoord), en ik kan ook nergens goede nederlandse sites vinden met prijzen ervan.

Het gaat om de volgende laptop:
    http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16856172008
    met 2 3870's in crossfire, 17inch 1900x1200

Dus kan iemand wat advies geven of het iets is en wat hij ongeveer waard is.

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    OCZ is wel een bekend merk in de computer onderdelen branche (o.a. voedingen, geheugen, ssd's), maar laptops verkopen ze hier in NL niet.

Wat voor laptop heb jij dan? :+

17. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
  18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Tja met 3870 in CrossFire zou je wel aardig wat games kunnen trekken natuurlijk, maar het blijft een raar verhaal. Waarom doet hij zijn laptop weg?

19. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Hier een mailtje van hem:

20. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hm ja.
    Ik denk dat je dan beter af bent door gewoon je eigen laptop te verkopen en een nieuwe te halen, dan ben je meteen ook zeker van de garantie, die je bij laptops toch ietsje vaker nodig hebt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina