Need for Speed: Shift [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

1. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik hoop dat het voor Forza 3 nog gefixed wordt, anders gaat NFS een lange tijd stofhappen :mad: Op het forum heeft een developper ook een topic gemaakt met alle bekende bugs/glitches en soms een tijdelijke oplossing, maar een patch is er niet!

2. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Die patch zal er misschien wel komen, de laatste NFS kreeg ook een patch al weet ik niet waarvan. Maar Shift zie ik gewoon echt als een pure vermaak game die je ook echt die race spirit geeft, Forza zie ik nu meer als een soort auto verzamel game waar het racen wel tof kan zijn maar niet met de opwinding zoals Shift dat doet.

Forza is echt zo'n game daar moet je voor gaan zitten en de tijd voor nemen, en Shift pak je op en je speelt het zonder al teveel poespas eromheen 'witch is' idieaal voor mij als de mindere hardcore gamer.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    De Pc versie kreeg vorige week al een update. Dus ze zijn er wel mee bezig denk ik. En het duurt op de console gewoon wat langer en het moet ook nog langs MS. :)

4. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    What the!? Ik denk nou, ik ken spa best wel redelijk, dus kan de hud, ideale lijn e.d wel uitzetten.
    Alles ging perfect tot de laatste "busstop" chicane. Welke mafkees heeft bedacht om de oude erin te stoppen! Was echt helemaal de weg kwijt daar... :lol:

Laatst bewerkt: 1 okt 2009
  5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Demo staat online..

6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Net even een ronde op de Nordschleife afgelegd in mijn Ford, heerlijk die speed op dat rechte stuk! En wat een vrolijke rockliedjes allemaal, blijft ook nog hangen in je kop lol :)

7. dubbeldekker

dubbeldekker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net de demo even geprobeerd en man wat vind ik dit een slecht spel zeg..
    Het voelt helemaal niet aan alsof je een auto aan het besturen bent en het lijkt wel alsof de auto's over ijs rijden, helemaal met alle assist uit. Ik wacht lekker op Forza 3..

8. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Precies, net ook ff gedownload en wat stuurt dit spel verschrikkelijk slecht. Dit moet dus gewoon de slechtse race game zijn wat er is. Snap niet dat IGN dit een 9.0 gaf.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dan ligt het denk ik wel aan jullie. ;)
    Om het de slechtste race game te noemen ga je veel te ver. Paar kleine aanpassingen en het rijdt al een zonnetje.

Laatst bewerkt: 1 okt 2009
  10. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    demo ook geprobeerd. Vind het ook voor geen meter sturen.

Vond het grafisch toch ook wel wat tegenvallend. Ben blij dat ik niet in de hype ben meegegaan door deze aan te schaffen.

11. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Tja smaken verschillen, maar ik vind het samen met PGR4 de beste racegame die ik in tijden gespeeld heb. Omdat het echt racen is van de bovenste plank, heb zo ook even een Lambo op de Nordschleife gereden en ik heb me in een lange tijd niet meer zo vermaakt in een racegame, maar die snelheid!!!! _O_

Heb zelf nu ook wat zitten pielen met die besturing, downforce verlaagd en vering strakker gezet en de wielen gecampered of hoe je dat noemt en het scheurt als een feest, andere banden erop ook. De graphics zijn niet altijd even sterk, maar Spa ziet er echt wel heel goed uit en ook die hoogte verschillen zijn echt gaaf gedaan. Maar je kunt deze game moeilijk met Forza vergelijken of welke sim dan ook, de fun factor ligt hier voor mij veel hoger. Forza 3 haal ik zeker ook nog als die uitkomt, maar ik schuif Shift zeker er niet voor aan de kant.

12. Rezne

Rezne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gister ook de demo even gedaan. De demo speelt wel echt heel slecht. Dat het volledige spel beter is door o.a. de aanpassingen die je kan maken, wil ik wel geloven. De demo is niet erg overtuigend qua gameplay.
    Grafisch en qua sfeer is het wel super.

In theorie is elke Need for Speed gaaf, maar het eindproduct laat nogal een te wensen over. Wat is dat toch elke keer?

13. Rich_Art

Rich_Art The one and only

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb gister ook de demo gespeeld en ik snap niet wat jullie er niet goed aan vinden.
    Ik vind dit het eerste race spel wat je het gevoel geeft om echt in een auto te zitten.
    Het beeld schokt en stuiterd precies zoals je in een raceauto hebt. Het heeft een prettige gevoel van snelheid, het waziger worden van het beeld is wel grappig gedaan maar naar mijn id wat te overdreven. Als je met 200km rijdt dan kan ik me niet voorstellen dat je al een soort tunnel vision krijgt.
    Maar verder heb ik me er heel prima mee vermaakt. Vanavond even mijn stuur weer aansluiten en kijken hoe dat rijdt.
    Ik heb ook wel het id dat er hier veel members notoire klagers zijn.
    Het is en blijft een game. Super realistisch wordt het nooit.

Peace,
    Rich_Art. :wink:

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Snap ook niet wat iedereen klaagt. Speelt gewoon heerlijk!

15. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Het is op zich wel een toffe game, maar mij pakt het gewoon niet echt.
    Misschien dat ik deze over een tijdje nog wel oppik uit de budgetbak...

Oh, en ik mis echt enorm het schademodel van grid/dirt. :'-(

16. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Dat klopt wel wat je zegt, maar ik ben vanaf dag een gewend dat elke Need for speed zijn besturing problemen had. Bij de een was dat weer erger dan de ander, persoonlijk vond ik Hot pursuit2 op de PSX qua besturing zelfs nog beter dan de PGR games omdat de wagens een soort gewicht hadden, en iedere keer als je neerplofte vanaf een heuvel of oneffenheid op de track dan kreeg je ook echt zo'n smak effect bij het neerkomen. Maar vanaf de Underground serie ging het wel echt heeeeeeeel erg achteruit, en werd het opeens allemaal wat dweilerig en de wagens lagen gewoon niet lekker op de weg.

Maar als ik heel eerlijk moet zijn vind ik Shift juist heel realistisch gedaan, bij Gamekings hebben ze hier ook een hele discussie over van 'NFS Shift is de beste NFS sinds tijden, maarrrrr Forza3 komt eraan.. ' en dat soort, nogmaals vind ik niet dat je de games met elkaar kan vergelijken maar ik vind juist dat Forza nu wel heel erg de Gran turismo kanten op gaat. Geen slecht iets ofzo, maar het is nu eenmaal niet zo voor mij gemaakt.

Shift bied me alles wat ik zoek in een racegame, die bestickering is inderdaad wat matig gedaan maar het stoort me verder niet eigenlijk. De game heeft zeker wel verbeteringen nodig in de toekomst, en ik hoop dat EA nu ook deze route aanhoud en ervan geleerd heeft. ;):b:

17. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Had shift al op de ps3 omdat ik daar een stuurtje voor heb, maar toch maar even gedownolad.
    Ben altijd nieuwsgierig om te kijken hoe het op de 360 eruit ziet.
    Nu moet ik zeggen dat ik mijn 360 met een vga kabel heb aangesloten en mijn bek viel open.
    Wat een verschil met die ps3 versie zeg, alles ziet er veel strakker uit en zoveel mooier op de 360.
    Nu weet ik het zeker de 360 i dan minder krachtig maar levert nog steeds de mooiste spellen.

18. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net de demo geprobeert en al mijn voorgegevoelens waren meteen bevestigd. wat een kutspel. De reactietijd van het sturen is echt ongelovelijk, je stuurt naar rechts en pas 2 seconden later gaat je auto naar rechts. Daarnaast slip je bij elke bocht, zelfs als je bijna stilstaat. Om maar niet te spreken over die gruwelijk irritante remgeluiden. Wát een bagger.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Krijg steeds meer het gevoel dat de demo niet echt op het eind product lijkt, want iedereen die demo speelt vind het bagger. Effe downloaden. :)

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Volgens mij valt de demo erg tegen, ik vermaak me prima met de volledige versie. Bijna evenveel fun als Forza 2 en PGR4. Dat glibberen enz komt gewoon omdat je dan alle assist uit hebt staan, heb je die in Forza 2 ook uit dan glibbert een Shelby 500 GT ook door elke bocht.

Het ligt volgens mij ook aan de eerste tier auto's, heb nu een Nissan GT-R gekocht en deze rijd echt lekker. Heb het spel wel aangepast zoals wordt aanbevolen op het NFS:confused:hift forum.

Vind zelf de korte banen met veel scherpe bochten het leukste, banen zoals nordschleife en spa kan ik mij niet zo op vermaken.

Deel Deze Pagina