Brütal Legend

Discussie in 'Algemeen' gestart door Davey666, 9 nov 2008.

  1. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik ken het. Soms denk ik: had ik maar een typdiploma gehaald op school vroeger :) Toen was het namelijk nog niet verplicht......
     
  2. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Jij niet met deze reacties dan... Zucht!

    Ik geef gewoon een algemene reactie die niet voor iedereen bedoeld en alleen gericht op mensen is die ook daadwerkelijk met loze feiten komen en dan gaan mensen doen alsof dat wel zo is.
    Er zijn ook mensen die met bepaalde meningen komen al dan niet gebaseerd puur op de demo of in combinatie met filmpjes maar die spreek ik ook niet gericht aan dus logischerwijs richt ik mij tot mensen welke vallen in de door mij genoemde categorie.
    Eerst goed lezen en dan een reactie geven voorkomt zulke situaties.
    Lijkt me zo'n reactie niet meer dan logisch. Ik had er ook nog een smilie achterstaan.
    Niet overal zo serieus moraalridder achtig bij gaan doen.:p Je wordt vanzelf wel een keer mod. :b:
    Ik post gewoon een reactie voor bepaalde mensen waarop wat mensen reageren die ff niet goed lezen (kan gebeuren) en omdat je zo gaat doen wordt het veel erger dan het is.

    (kijk zie de smilie hij maakt een knipoog, niet te serieus nemen dus (post er vast een disclaimer bij))

    Retorisch retorisch retorisch, en nu blijvend ontopic graag met meningen en feiten die waar zijn en zo. :D
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2009
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    I WANNA ROCK !!!

    I WANNA ROCK !!!

    I WANNA ROCK !!!
     
  4. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Hoho, dat heb ik nooit gezegd.
    En als dat wel zo opgevat is, dan zeg ik bij deze dat dat absoluut niet mijn bedoeling is.
    Het is juist goed dat iedereen wat anders leuk vindt :)

    Ik ben alleen geinteresseerd in wat mensen laat kiezen tussen bepaalde spellen. Maar ik denk toch dat heel veel mensen zich laten verleiden door reclames en dat soort dingen. En mensen gaan zo ongelofelijk makkelijk mee in een hype.

    Maar het gaat een beetje een vreemde kant op :)
    Hopelijk is nu duidelijk dat ik het ook alleen maar goed bedoel, en het allesbehalve mijn bedoeling is andermans interesses te bashen :)
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik hoef geen mod te worden, ik erger me gewoon al tijden aan jou / je reacties. (ja ik heb je smiley gezien; zie je ook hoe ik er geen plaats?)

    Je snapt toch best dat als je een reactie geeft die niet voor iedereen bedoeld is dat je dan diegene quote waar het voor bedoeld is / op zijn minst een voorbeeld geeft?
    'Dan voorkom je zulke situaties... '

    Ik denk dat ik maar beter even weg kan blijven uit dit topic, anders reageer ik toch weer op je reactie. Geen zin om verder offtopic te gaan. ;)

    edit: Goddamnit, je hebt weer eens een hoop edits gemaakt. 8) Even lezen.
    Ik denk dat dit op XBW best wel meevalt. :)

    Inderdeed.

    Allemaal snel weer positieve dingen zeggen over de game!

    :+ (grapje dus)
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2009
  6. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ging er van uit dat mensen eerst lezen en zelf ook kunnen zien voor wie een reactie bedoeld is en dan pas een reactie posten. Blijkbaar moest post nog duidelijker om ook voor mensen die te snel lezen dat duidelijk te maken.
    En dat niet iedereen alles gelijk zo serieus neemt, tis een forum en bij een grappig bedoeld commentaar ga ik niet vanuit dat mensen zich gelijk aangevallen voelen.

    Allemaal gewoon lief doen. :)
    Nu is het wel duidelijk en voor hier een mod nodig is laten we gewoon over het spel praten zoals ik net al zei. :D

    edit; zie Dull (@onder) zulke dingen gebeuren en dan moet je het niet gelijk te serieus nemen.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2009
  7. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoho, ik had het niet specifiek over jou. Ik zat gewoon wat te babbelen, en het was in het algemeen. Sorry als het overkwam dat ik het wel over je had.:eek:
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2009
  8. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Maaruh over wat Night zei.

    Upgrade systeem voor je auto? Heb ik wat gemist? Iemand? :)

    En willlem;

    allerlei unlockables en upgrades

    Iemand daar info over?


    En je kon ook muziekliedjes vinden in de game?

    @onder; Ah dat filmpje had ik wel geskipped ja, wou niet teveel zien van de game inhoudelijk zelf, ik zal ff voorzichtig het midden proberen te luisten. :p
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2009
  9. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
  10. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    [GT]57126[/GT]

    Is deze hier eigenlijk al langs geweest? :eek:

    En om de sfeer er weer ff goed in te krijgen; \o/

    [GT]54352[/GT]
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    nogmaals omdat je het de eerste keer niet gelezen heb. Ik neem COD als voorbeeld o.a.

    COD heeft een erg goede online modus. Of het nou wel of niet jouw smaak is, online zit goed in elkaar. Het loopt vloeiend, er is veel actie. Meerdere gameplay modes en doorgaands is bij COD het MP level design ook erg goed.

    Online multiplay brengt altijd meer replay value als het goed is uitgewerkt.

    Er zijn zelfs een groot aantal mensen die de campaign/story mode van bepaalde COD spellen nooit hebben aangeraakt maar wel honderden uren online hebben gespeeld.

    Voeg daar bij toe dat COD competief erg goed gespeeld kan worden waardoor het niet om geluk draait maar om skills en je kunt er zelfs wedstrijden meespelen met je clan of vrienden.

    Een ander goed voorbeeld is Halo. Ik vind Halo zelf geen ruk aan, online ook niet, maar het voldoet aan wat ik hierboven beschreven heb. Daarom is er zoveel replay value.
    Je moet het zien als een schaakspel.

    Iedere partij kan anders zijn en sommige mensen hebben honderden uren geschaakt terwijl het steeds hetzellfde bord en dezelfde stukken zijn.

    Waarom SP minder replay value heeft is de voorspelbaarheid. Het zijn steeds dezelfde vijanden en steeds dezelfde puzzels/platform elementen.

    Na 1 keer uitspelen wordt het spel veel makkelijker en vlieg je er zo doorheen. Natuurlijk kun je op een hogere moeilijkheidsgraad spelen maar je zult m.u.v. combat geen uitdaging hebben.

    Bij online speel je steeds tegen andere mensen die andere wapens/taktieken gebruiken. Soms zit je in een goed team, soms in een slecht team. Ook kun je samen met vrienden spelen terwijl je over live kletst. Het wordt dan een sociale activiteit.

    Bovendien hebben die titels zich al bewezen in het verleden. Het zijn vervolgen. Dit betekent niet automatisch dat het net zo goed is als een eerste deel maar vaak is dit wel het geval.

    Brütal Legend is nieuw. Voor een groot aantal mensen is het een grotere gok om te nemen dat dit spel wel of niet goed uitpakt. Er wordt hier beweerd dat de demo niet representatief is tenminste.

    Als je maar 1 of 2 spellen kunt kopen vanwege je budget heb je bij gevestigde namen zoals COD minder kans op een flop.

    Dan komt er nog bij dat Brütal legend zich op een selecte groep richt.
    Shooters spreken een breder publiek aan. Freeroam/sandbox games zoals Assasins Creed ook.

    Hackd and slash spreekt gewoon een kleinere groep aan. Bovendien zijn dit vaak gamers die een moeilijk spel willen met een heel diep systeem dat om echte skills vraagt (NG of DMC). Brütal Legend wil ook voor casual spelers goed te doen zijn, dit schrikt die hard hack and slash fans af.

    Daarbij komt er ook nog eens bij dat een grote groep mensen niet van metal houdt wat ook weer de doelgroep kleiner maakt.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2009
  12. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    @Syke over
    Brütal is ook een freeroam/sandbox game. Ik wou je dat even laten weten.:x
     
  13. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Precies, ik heb het over het aanbod en het budget dat ik op dit moment heb. In deze periode komen er zoveel goede titels uit die je nooit allemaal kan gaan spelen. Dus dan moet ik ook keuzes maken. En zelf geniet ik het meest van spellen met een goede multiplayer. Ik heb in co-op de beta van Uncharted 2 gedaan, ik heb in tijden niet meer genoten van een game. Dit is nog buiten de singleplayer, die ook zeer goed is op basis van de recensies. Ditzelfde geld voor Modern Warfare 2, alleen de multiplayer is al 60 euro waard en kan je 2 jaar mee vooruit. Een spel als dit blijft in de hele wereld intensief gespeeld worden. Tjah, ik heb ook gelezen dat er een MP bijzit bij Brutal Legend maar kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat dit niet meer dan een extraatje is. Het spel leunt toch voornamelijk op de SP.

    En dan kom ik nog eens terug op mijn budget. COD 4 was tot voor kort in 40 euro in de winkel, bijna 2 jaar na de release. Dit soort spellen zakken niet snel in prijs. Spellen zoals Mirrors Edge, Prince of Persia, Brothers in Arms etc. waren een paar maanden na de release al voor 13 euro te krijgen bij play. Dat is een trend bij spellen die voornamelijk leunen op de SP. Spellen met een dijk van een multiplayer worden veel langer na de release nog door veel mensen gespeeld. Er blijft veel vraag naar het spel en de prijs zakt daarom niet snel. En ik ben er zeker van dat een spel als Brutal Legend na een paar maanden voor een heel vriendelijk prijsje te verkrijgen is. En dan zou ik best het spel nog eens kunnen kopen. In het najaar is het altijd een gekte qua games, maar vanaf maart zit je meestal op een houtje te bijten qua nieuwe titels. En dan komt Brutal Legend weer in het vizier. Spel is dan alweer flink in prijs gedaald en kan ik dan halen in een rustige periode qua releases.

    Al die uitgevers willen per se hun spellen vlak voor de feestperiode op de markt brengen. Tjah, en dan valt een titel als Brutal Legend bij mij niet op. Het is geen slecht spel, met de demo heb ik me best vermaakt, maar het valt in het niet bij andere titels die echt het onderste uit de kan halen. Qua gameplay,graphics en herspeelbaarheid.
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Helemaal eens met Mark.

    En over wat Dulle zegt met bepaalde reacties:

    Ik denk dat er een leeftijds/generatie/cultuur verschil is of hoe je het wilt noemen. Het is niet alleen in dit topic maar ook in andere topics en fora gedeeltes kom je van die stomme opmerkingen tegen.

    Tegenwoordig is het heel normaal dat mensen dingen roepen als:

    -je bek/muil houden.

    -Ander rot je maar lekker op.

    -Je moet niet zeiken

    -Ga dan lekker (vul spel naam in ) spelen n00bje

    En nog meer van dit soort dingen vaak aangevuld met irritante uitlach en wegwuif smilies

    Dat is niet alleen op het forum maar gewoon ook op straat, in de klas waar dan ook.

    Als je dit soort reacties niet normaal vind krijg je reacties als:

    Chill gast is geintje. Of whaaahaa is niet persoonlijk man

    Of maak je niet druk
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    @BigSyke,

    Ik zou Brütal legend niet onder het hack'n slash genre plaatsen. Zowieso is het 1 van die games die van alles erin heeft. En ach als de game je niks lijkt haal je hem toch gewoon niet? :)
     
  16. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nog nooit iemand in het echt noob horen zeggen. Ik zou dan waarschijnlijk wel moeten lachen. Ik geef eerlijk toe, in het echt zeg ik wel es 'Houd je bek' of 'Rot op' of 'Zeik niet zo', maar dan ben ik ook meestal geïrriteerd. Dan zie je geen lach op mijn gezicht :mad:. Mjah, ik heb wel geleerd om mezelf in te houden.O-)

    @Night, is het niet ergens gezegd dat het wel een hack and slash is?
     
  17. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    En aan zo'n zin irriteer ik me nou mateloos.

    En nee, niet omdat BL me super kix lijkt, en nee niet omdat ik wil dat mensen alleen maar spellen spelen die ik wil (want niet eens zo is btw).

    Maar gewoon omdat hier er van uit gegaan wordt dat BL slecht is en elk ander spel goed.
     
  18. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    En dat bedoel ik dus nu wel met een mening met ongegronde feiten die gewoon verzonnen zijn.

    @BigS Das de jeugd van tegenwoordig. :) Niks van aantrekken en proberen ze te inspireren hoe het wel moet.
     
  19. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    ppff wat een gelul hier!!
     
  20. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoor bij de jeugd van tegenwoordig en ik probeer meestal mijn mening te beargumenteren. Dit vind ik stereotypering >.>.
     

Deel Deze Pagina