De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom stopt Ziggo niet een tijdje met de verkoop van de Cisco iTV decoder.
    Nog nooit zoveel ellende gehad met een apparaat.

De nieuwe firmware voor de Cisco komt waarschijnlijk pas rond week 45 online , persoonlijk verwacht ik daar niet veel van.

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Balen is dat Melbuuln. Gelukkig hebben we deze maand eredivisie live gratis, al heb ik liever film1

3. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    gisteren mijn macbook pro aangesloten op mijn sony bravia full hd lcd en film gekeken. Erg mooi dat zeker maar mij viel op dat op sommige momenten het licht donkerer en dan weer lichter word soms. Dat gebeurd nu ook met een dvd in de xbox360. Iemand enig idee wat dit is? irriteert me mateloos.

4. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    kijk ff of je een optie als Dynamic Contrast per ongeluk hebt aangezet. Die moet je dus uitzetten.

Ik weet niet hoe ze dit bij Sony noemen, maar t zal ongeveer zo klinken.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Omdat Ziggo niet wil luisteren heb ik net een klacht richting Tros Radar gestuurd.
    Deze besteed 11 Oktober aandacht aan het iTV gebeuren bij Ziggo.

Ben het nu spuug en spuugzat !!

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik had het niet helemaal duidelijk neergezet, maar ik heb dus een ati kaartje, en geen nvidia dus dit gaat niet werken ben ik bang. Ik denk dat ik maar gewoon een oudere ati catalyst installeer waarbij ik wel gewoon geavanceerde beeldopties heb.

7. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wat ben ik blij dat ik tv van KPN heb aangevraagd over de glasvezel en niet bij Ziggo na al die verhalen hier.

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Ja, ik had je begrepen.

Ik heb zelf echter alleen ervaring met Nvidia en had precies hetzelfde probleem met onscherpte. Daarom heb ik uitgelegd waardoor dit wordt veroorzaakt en hoe je dit oplost ;)

Ati werkt ook met schuifjes en dat is de optie die jij moet hebben. Raar dat die optie bij deze versie niet zit.
    Let wel: deze optie verschijnt alleen als je een (dvi) hdmi gebruikt.

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Sterker nog, ik krijg zelfs de catalyst control center niet geinstalleerd. Hij blijft stug volhouden dat ie al geinstalleerd is.. Wat een rotzooi zeg, vroeger waren het fijne drivers en de CCC werkte altijd goed. Maar sinds Vista zijn ze echt compleet de mist in gegaan. Ga er wel een andere keer mee prutsen, wordt er helemaal chagrijnig van.

Laatst bewerkt: 5 okt 2009
  10. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet CCC ook niet gebruiken sheriff! Gebruik ATT (Ati Tray Tools), werkt imho een stuk makkelijker, sneller en beter dan CCC.

11. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik ga er morgen wel even naar kijken, bedankt :)

12. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Vrienden,

ik heb onlangs een 32pfl7404 van philips aangeschaft.

Game mode geeft een vrij lelijk veel te scherp beeld, dus ik heb het al aangepast naar een mooier beeld. Echter, nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met instellingen op philips lcd tv's mbt je xbox 360?

Is er een magische setting die elke game strak, scherp en mooi weergeeft?

Ik ben overigens aangesloten met de component kabels.

thanks!

13. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Ook ik heb nu een philips (9664) niet dezelfde die jij heb, maar een nieuwere versie, die overigens volgende week weer wordt ingeruild voor een ander. Dit omdat ik de zwartwaardes van philips uiterst slecht vind tegenover mijn vorige samsung.
    Zelf heb ik hem niet op de game stand staan, ik heb alleen alle opties van Perfect Pixel HD uitgezet wat eigenlijk op het zelfde neerkomt als de Game Settings.

Zal bij deze mijn settings geven, deze settings vond ik het beste beeld geven. Dit kan voor jou natuurlijk anders zijn. Sommige vinden mijn beeld perfect, andere vinden het te donker. Hierbij:

Contrast: 88
    Helderheid: 40
    Kleur: 64
    Scherpte: 4
    Ruisreductie: Uit
    Tint: Koel

Perfect Pixel HD: Alles uit
    Beeldformaat: Niet op schaal

14. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Vologens mij doet dat heel erg pijn aan je ogen...
    Vooral dat contrast vind ik persoonlijk veel te hoog.

15. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Ligt eraan.
    Dynamisch Contrast staat uit, waardoor het beeld een heel stuk donkerder is. Bij mijn oude Samsung stond het contrast weer veel lager. ;)

Laatst bewerkt: 6 okt 2009
  16. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Scherpte heb ik zelf altijd op 1 staan omdat hoe scherper je m zet, hoe karteliger het beeld wordt.
    Maar ik zal je advies eens uitproberen, thanks!

Nog andere philips gebruikers met tips?

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb een Samsung PS50C91, plasma tv, super blij mee. Alleen heb ik nu iets heel raars, maar ik weet zeker dat ik niet dingen zie, ik ben niet gek. Zal zal dit verhaal heel raar klinken.

Al een hele tijd heb ik de perfecte settings voor mijn Xbox 360 en PS3, die allebei met HDMI zijn aangesloten.
    Prachtige kleuren, goeie zwartweergave , scherp, gewoon precies zoals ik het wilde. Eergisteren nog zag het er super uit. Gisteren kocht ik echter iets, namelijk een Western Digital WDTV Media Player. Die ook met HDMI is aangesloten. Ik heb maar 2 HDMI kabels dus ik heb de kabel uit de PS3 gehaald en in de WD TV gestopt.

Over de WDTV niks te klagen. Echter toen ik gisternacht nog even Batman: AA op de X360 ging spelen viel mij ineens op hoeveel lichter het ineens eruit zag, lichter qua brightness. Dus ik kijken of de settings van de tv veranderd waren ofzo,maar die staan exact zoals ze al maanden lang staan. Zelfs met het bijkrikken van de brightness in de game zelf kwam ik er niet. En het is niet alleen de Xbox 360, zodra ik de PS3 opstart en je ziet dat begin scherm, wat helemaal zwart hoor te zijn enzo...het zit gewoon tegen heel licht zwart aan. Hoe is dit ingodsnaam mogelijk?

Een andere goeie test heb ik net gedaan...puur om te checken of ik niet langzamerhand gek begin te worden.
    Ik heb de Forza 3 demo op Xbox 360 gespeeld en ik weet nog van vorige week dat ik de brightness in die game zo donker vond. Dat ik het stuur nog wel redelijk kon zien in de cockpit view maar de rest van het dashboard niet echt. Nu ineens was dat volledig verlicht, ik zag alles...en het ziet er gewoon niet mooi meer uit. Hoe kan dit?

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Hoe staan je beeldinstellingen dan? Je moet weten dat bij het kijken naar HD-content/games, de scherpte minimaal moet staan (0-10%).
    HD is immers al scherp.

edit: ik zie dat je dat al goed hebt staan ;)

Dat is heel vreemd. Je weet zeker dat helderheid en contrast hetzelfde staan?
    Hij staat ook op dezelfde beeldinstelling? Niet ineens op dynamisch ofzo?

Kijk daarna s of er een optie is die rekening houdt met omgevingslicht. Op mn Panasonic heet deze stand ECO. Daarbij wordt een lichtsensor gebruikt waardoor het beeld bij veel omgevingslicht (overdag met de gordijnen open) een veel lichter beeld toont. Erg handig trouwens, mn plasma lijkt dan wel een lcd hahaha!
    's Avonds is dit te donker en gebruik ik een andere setting.

Kijk ook of de WD niet per ongeluk de Dynamic Contrast heeft aangezet. Hetzelfde probleem als die ander hier net vroeg. (Titan 1980)

Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  19. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ok. Ik heb nooit een Phillips LCD gehad. Alleen een Samsung en en nu Plasma van Pana. Daar heb ik het contrast over het algemeen rond de 35 staan

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Wedden dat je het beeld van de Panasonic mooier vindt?! ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina