[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 10]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Moet je Crank 1 gezien hebben voordat je naar deel 2 gaat kijken, of zijn het zulke hersenloze films dat de volgorde weinig uitmaakt? Crank 2 al binnen namelijk. Deel 1 laat nog even op zich wachten.

2. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgorde maakt vrij weinig uit. :+ Sommige relaties tussen personen zullen wel wat minder duidelijk zijn, maar je zal niet veel missen.

3. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    The Believer (2001)

Over een Joodse jongen die extreem anti-Semitische gedachten ontwikkeld en zich mengt met Neo-Nazi groeperingen en andere fascisten. Interessantste van de film is hoe hij duidelijk vecht met zichzelf over z'n afkomst en z'n ideeën.

Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een Joods lid van de American Nazi Partij die geuit werd in the New York Times.

Goede film!

Laatst bewerkt: 4 okt 2009
  4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Oooh, brings back memories. Wat en goed nummer!

Die soundtrack ging zó perfect bij die film he. Heeft echt heel erg aan de 9 die ik de film waard vind bijgedragen.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    The believer ziet er interessant uit! Gaan we ook eens checken. Old Boy is een klassieker van formaat.

Van het weekend 1 van de meest indrukwekkende films in tijden gezien:

De film is het beste te omschrijven als minimaal met maximale impact. Er wordt weinig in gesproken maar elk woord is raak. Veelzeggende beelden en op de juiste momenten weet de schrijver een rust te creeeren om het 1 en ander te laten bezinken bij de kijker. Absoluut geen standaard actie Hollywood-flick en wat op de hoogte zijn van de situatie in Noord-Ierland is aan te raden.

9

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Staat bij mij in mijn top tien !

Ach ja, smaken verschillen .....

Van het weekend Transformers 2 gezien.

In mijn ogen een heerlijke popcorn flick. Jaja , verhaallijn is net zo dun als Dolf, maar ik don't give a f*ck.heb me reuzevermaakt, geen seconde nagedacht en verdomme genoten van het geluid. Damn. Heerlijke laag zit erin.

Blu-ray komt er zeker en me buurman kan weer 2,5 uur meegenieten van de na-dreun. hahahahahahaha

Laatst bewerkt: 5 okt 2009
  7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    District 9

Ja ik weet niet wat ik er echt van moet denken. De achterliggende gedachte is heel mooi. En ik dacht dat de hele film zo zal worden als in het begin maar het wordt eigenlijk een harde actiefilm. Niks mis mee maar ik had het anders verwacht eigenlijk. Verder is de CGI echt het mooiste wat ik gezien heb en maakt de film wel een stuk geloofwaardiger. Verder had ik wel moeite met de hoofdpersoon zeker met het Zuid Afrikaanse accent, met Blood Diamond hat ik hetzelfde. Maar een goede film wat actie en verhaal goed combineert.

8/10

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Vind het overigens wel jammer dat ie twee keer in het Nederlands vloekt (echt waar :eek: ) en dat de rest van dat gekke 'Fookin' is. :+
    THEM FOOKIN' PRAWNS zoals Ep - rie - tiel al eens zei.

9. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Kut Willem :'-(

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    :D

<3

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Into the Wild

Wat een film zeg heb er geen woorden voor. Schitterend gefilmd en heel sterk gespeeld met een grote verrassing voor mij op het einde. Wist eigenlijk ook niet dat het echt gebeurd was.

9,5/10

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Vind ik ook een leuke film. :) Mooi leven heeft die jongen (zonder iets te verklappen).

13. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Moet ik ook nog eens kijke . Mn pa had het erover maar nooit aan toe gekomen hem te kijken.

14. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Oorlogswinter (Martin Koolhoven, 2008 )

Een jong Nederlands jochie heeft wat vriendjes die in het verzet zitten tijdens de tweede wereldoorlog, kijkt tegen ze op en rolt er na verloop van tijd op nogal naïeve wijze in. Hij lijkt eerder trots op z'n eigen verzetschap dan dat hij daadwerkelijk iets bewerktstelligt. Kwaad wordt natuurlijk erger, en de problemen worden groter, enzovoorts, cliché, bla bla. Ik kende het verhaal niet, maar aangezien de film tot het 'keerpunt' nogal zouteloos aanvoelde leek een keerpunt onvermijdelijk, en dat uiteindelijke keerpunt was zo obvious dat het ook amper een keerpunt genoemd kan worden.

Zoals verwacht van een smakeloos, over het paard getild figuur als Martin Koolhoven (iedere keer als ik 'm op tv zie erger ik me dood aan z'n houding en gebrek aan een eigen mening en gevoel voor originaliteit), een vrij inspiratieloze vertaling naar het witte doek van een tevens niet al te briljant verhaal (hoewel de geschreven versie van Terlouw ongetwijfeld beter is). Nu klink ik wel heel erg negatief, een onvoldoende is ie zeker niet waard, maar het voelt allemaal nogal oppervlakkig aan. Het been there, done that gevoel dus, zeker na het betere en qua setting en verhaal gelijkwaardige Zwartboek.

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dragonball Evolution

Wilde toch even kijken wat ze ervan gebakken hebben. Mijn conclusie is dat Mega Mindy ongetwijfeld beter is 8) Toch vind het ergens wel jammer, want er is zeker genoeg materiaal om er een leuke scifi-actiefilm van te maken.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    When Trumpets Fade

Mooie oorlogsfilm met een laag budget.. Gaat over een Amerikaanse soldaat die wordt gepromoveerd naar Sergeant, maar deze taak helemaal niet ziet zitten. In tegenstelling tot films als BoB en SPR, waar de hoofdpersonen zoveel mogelijk Duitsers willen afknallen, komt het woord overlevingsdrang erg naar voren in When Trumpets Fade. Zoveel mogelijk doen om je eigen hachje te redden. Mooie beelden van de vergeten slag om het Hurgten bos, 2 dagen voor het Ardennen offensief begon.

Cijfer: 8+

Eagle Eye
    Ongeloofwaardige actiefilm die wel érg veel van het voorstellingsvermogen van de kijker vraagt. Daarom denk ik niet dat een kritische kijker (zoals ik?) deze film echt zal boeien.
    Blijft vast niet lang hangen

Cijfer: 6-

17. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dragonball : Evolution

Mag ik A.U.B de tijd terug die ik verloren heb tijdens het kijken van deze ontzettende kut film? Ik kijk nog liever naar een kip die een ei aan het uitbroeden is dan deze verschrikkelijke onzin.

18. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Maar Chi-Chi woonde wel in een mooi Disney high school musical kasteel! :)

19. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Fighting (2009)
    Had al niet zo'n hoge verwachting van deze film. Vrij eenvoudig, straatschoffie komt in aanraking met een dude die in de vechtscene zit (met gokken enzo). Moet zo nu en dan ff partij'tje vechten en het uiteindelijk gevecht is natuurlijk tegen een bekende (dit hele verhaal wist je na 25min al ..)
    Daarbij vond ik die Terrence Howard http://www.imdb.com/name/nm0005024/ verschrikkelijk irritant praten, en ik weet niet of hij altijd zo praat (zo sloom en simpel) deed me denken aan Sean Penn in i am Sam (http://www.imdb.com/title/tt0277027/)
    maar goed 5,5 voor de moeite :9

Transformers 2 (2009)
    Ging hem toch maar kijken naar al die kritiek, maar keek hem zaterdagavond ('s middags voetbal + derde helft 8):b: ) maar vond het eerste uur toen al niet echt boeiend. (veel te weinig Megan Fox :'-( ). Na 1,5 uur had ik hem uitgezet want toen ging ik maar studio sport kijken. Eergister wist ik niet meer waar ik gebleven was, dus ik had hem op 1 uur gezet .. toen kwam ik er ook achter dat ik sommige dingen totaal niet had gezien :p
    Maargoed de film verder, eerste uur beetje saai, verder nog wel vermakelijk..om het verhaal moet je het echt niet doen maar de special effects, kleuren en actie is natuurlijk wel superieur.
    toch maar een 6,5

20. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Vind het zelf ook een prachtige film. Maar lang niet voor iedereen weggelegd.
    Heb 'm zelf een tijd geleden in delen in de trein gekeken (duur geloof ik meer dan 2 uur.. in treinreisjes van 40 min. per keer goed te doen). Super.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina