Operation Flashpoint 2: Dragon Rising [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet niet hoe ver andere mensen zijn. Maar ik ben bij missie 2 en daar word je wel gepushed. Mede omdat er een invasie aankomt en het snel moet gebeuren. Weet niet hoe het in verdere missies is. :)

2. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat het soms is kan ik begrijpen, dat werkt spanningsverhogend. Maar toch niet elke missie? :{ OFP gaat juist om het voorzichtig plannen en rustig verkennen.

3. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe bevalt het mij goed.. Het is allemaal goed te doen op hardcore ( coop ) Missie 2 totaal geen probs gehad, ook qua tijddruk niet.. Ik heb zelf 15 jaar in dienst gezeten ( korps mariniers ) en alles klopt een grote lijnen wel.. Vandaar dat ik de game misschien ook meer top vind dan de rest... ik lees veel negatieve verhalen..

Niet alle missies zijn hetzelfde daar ben ik ook al achter waar ik dacht dat er vijand zat zaten ze nu aan de andere kant van de weg, was ik weer het haasje.. toppie..!

Het aansturen van je AI gaat ook goed, als je weet wat je doet natuurlijk.. Dus je moet begrijpen wat de formaties zijn en vooral wat ze doen!! Niet dat ik de goedheiligman ben maar ik zag gisteren lui acties maken waarvan ik dacht.. dat hou je geen 2 sec vol op hardcore.. Ìk speel ook graag run and gun maar dit is toch een game van een heel ander niveau.. Nu ben ik al wat ouder dus ik kan het geduld ook opbrengen..

Voor de console is deze game dan ook echt uniek vind ik.. wat veel mensen mooi vinden op het eerste oog, maar na wat spelen snel afhaken.. Ok ieder zijn game maar laat de game dan wel in zijn waarde!! Afkraken is snel gedaan.. gooi er dan gewoon HALO in en ga dan een beetje bunnyhoppen..

4. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik heb alleen (rustig aan) op Hardcore mission 1 gedaan. No probs there ... wat oefenen met commanding etc, rondje rijden in auto's (hebben handrem (X))

Moet/ga natuurlijk meer spelen maar denk dat de gamers die dit 'niets' vinden gewoon verpest zijn door MW en BFBC ... DR heeft gewoon de snelheid van classic Ghost Recon, en lijkt daar ook best wel op.

Dus het is simpel, vind je DR niets (dat mag) ga dan lekker wachten op MW2, maar ga niet zoiets doms roepen als 1/10 =(

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Onzin! Wij hoopten juist dat het niet zoals MW2 zou zijn. Dat is het ook helemaal niet..maar het is gewoon niet zoals we hoopten. Door de tijdsdruk wordt je verplicht om snel te doen i.p.v. rustig aan. Toen Gerjan en ik het wel rustig aan deden..dus rustig alles verkennen, werd de mission afgebroken omdat we te traag waren! En het komt de eerste drie missies gewoon op hetzelfde neer. Je loopt een half uur naar een objective dat je moet laten ontploffen en je bent klaar.

6. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt toch wat positiever hier allemaal ten opzichte van de reviews. Ik denk dat ik hem wel koop! Wanneer weet ik echter nog niet.

7. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is dat echt in elke missie zo? Dat zou de game echt de nek omdraaien..

8. shifty_afca

shifty_afca Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

Duidelijk verhaal.

9. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik zal het eerst zelf moeten spelen voordat ik definitief er iets over kan zeggen maar iemand die 1/10 'durft' te geven zet zich bij mij iig gelijk buitenspel.

Ken je klassiekers trouwens want in de eerste CLASSIC Ghost Recon zaten ook missies onder tijdsdruk. Echt waar! Ik had een beetje hekel aan die missies want ik moest ze een aantal keren doen. Niettemin was GR1 een kraker.

Dus na 6 jaar komt er eindelijk weer zo'n soort game gaat iemand na 2 uurtjes pielen een 1/10 geven =(

Ja, ok, dan zou ik zeggen BRENG SNEL TERUG NAAR BART SMIT EN HAAL MW2.

Edit: classicGR 8. Battlefield (Day) en 10. Ruined City (Day) waren iirc tijdsdruk missies

Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  10. MonkeyBrainsNL

Leuk Bevonden:
    0
    Succes met je game, maar zover ervaar ik het helemaal niet.. als jij een half uur rondloopt snap ik dat je in tijdsdruk komt.. Wat had je dan gedacht, denk je nou echt dat het in reallife anders is..?? Kleine eenheden zijn er om sabotages ed uit te voeren.. :p

11. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond de eerste 2 missies gedaan.

Vind het geen tegenvaller , je moet idd alles rustig bekijken en sommige vijanden in de verte zag ik alleen met de verrekijker waarna ik wist waar ze zaten en alsnog kon neerschieten.
    Zonder de verrekijker zie ik ze gewoon niet.
    Wel leuk als je coop zou doen dat de ene door de verrekijker kijkt en de ander schiet zodat je weet of hij dood is :)

Missie 2 was ook wel leuk , al vind ik het sniperen nog wat lastig.

12. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ze hebben wel verschrikkelijk veel onder die paar controller buttons gestopt. Lastig maar ook wel weer klasse. Op die map kan je waypoints linken etc. Je kan 1 enkele man selecteren en die bv een auto laten halen:) moet er nog maar flink induiken (kan me WEL voorstellen dat voor 9 van de 10 gamers die hele command zooi behoorlijk lastig is ... dus die zetten um op 'follow me' en dat is het dan wel zo'n beetje)

(maar misschien is er later in de campaign mer commanding nodig dus praat ik voor mijn beurt)

Oh, maar ik begin nu al de mission editor te missen. Gvd, wat jammer dat die er niet bij zit. :'-( Pielen met zo'n mission editor is zo ontzettend leuk. Kan je echt uren mee zoet zijn.

13. MonkeyBrainsNL

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet inderdaad rekening houden met bulletdrop.. Mikken op het hoofd is niet direct een headshot.. Hebben ze goed gedaan!!

Commands is inderdaad een verhaal appart. Als je door groot terrein loopt dan blijf je natuurlijk niet bij elkaar lopen dan neem je bv formatie Spread.. Loop je zoals in missie 2 s'nachts dan laat je natuurlijk iedereen in file lopen jij voorop de rest als eendjes achter je aan.. Iedereen op hold fire en lekker doorlopen tussen de linies door...

Dat linken werkt goed heb ik in missie 3 gedaan, op het moment dat je de spotters moet uitschakelen.. Support fire werkt ook perfect, die gebruik 9 van de 10 keer.. Je hoeft niet perse te flanken, je hebt dan meer tijd om te mikken of airraid te geven.. Maar de uitgebreide commands zullen ook nog wel komen, al ben ik bang dat het dan aardig hectisch gaat worden.. mijn streven is alles op hardcore uit te spelen.. Ben benieuwd..

Alles werkt tot nu toe vlekkeloos, geen glitches of vervelende bugs tegen gekomen, dus dat valt mij nog reuze mee..

14. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Als je een huis kapot maakt en 3 misssies verder op heb je dan dat huis nodig, moet je dan helemaal overnieuw beginnen met het spel?

15. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Een huis nodig, mag toch gwn kapot? Volgens mij heb je meer wat aan bruggen, die moet je heel houden:9

16. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Heb het spel nog niet maar ze zeiden van als iets kapot is blijft het kapot, maar wat dan als je dat later in het spel nodig hebt.... Dat bedoel ik :+

17. MissCoupe

MissCoupe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand nog een antwoordt op mn "domme" vraag waar je difficulty kan instellen? :eek:

18. MonkeyBrainsNL

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je gewoon invoeren op het moment dat je de missie/spel begint.. Kan niet missen..:p

19. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb hem ook binnen! add me for XBL!

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Sjonge jonge, oude zeikerd! :eek:

Ik heb missie 2 na enkele keren opnieuw te hebben moeten proberen zonder problemen kunnen uitspelen. Je moet gewoon een goede route zoeken en de vijand zoveel mogelijk ontwijken, dan kan je makkelijk gebukt rennen. Je kijkt om de zoveel tijd door je scope en houdt de vijand goed in de gaten. Uiteindelijk zal er wel een vuurgevecht uitbreken, maar hoe dichter je bij het doel bent, hoe meer de vijanden zullen clusteren (je bent ze immers al voorbij) en met wat goede tactiek (zet bijvoorbeeld de twee andere teamleden ergens anders neer) is het makkelijk te halen en kan je met nog twee minuten over zeker die raketinstallatie uitschakelen.

Ik snap dat je gefrustreerd raakt (ik was het op een gegeven moment ook goed beu in missie 3 ), maar om het spel er op af te rekenen? Of dat te doen op vijanden die spawnen? Dat is helemaal niet het geval. Er zijn zat missies waar je bijvoorbeeld air support hebt die de omgeving verkennen of dat er meerdere teams zijn die dat doen, en dan zul je, als je de kaart goed in de gaten houdt, zien dat er overal wel al vijanden zijn en/of dat ze zich voort bewegen met een jeep o.i.d. De grote open gebieden horen bij een spel als dit.

Laatste puntje, waarom zou dit spel traag moeten zijn? Waarom verwachtte je dat? Het is geen stealth spel maar een oorlogssim en shooter. In het echt zullen mariniers / soldaten toch ook vuurgevechten leveren of zich moeten haasten naar een doel? Ik las daarnet dat shifty_afca 15 jaar als marinier in dienst heeft gezeten. Misschien kan hij ons meer vertellen over hoe het echt is? Geen idee of je dat wil. Ik ben nu echter ook wel benieuwd geraakt naar of dit spel je speler nou dwingt sneller te werken dan dat het in 't echie is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina