Operation Flashpoint 2: Dragon Rising [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zit nu wel vast in missie 3! :+
    In het begin al! :eek:

Gerjan help me! 8)

2. BrAsKe

BrAsKe Foo Fighters

Leuk Bevonden:
    236
    Heeeuyyy net €-plaza gebeld en ze verkopen hem nu ook. Eindelijk. Ga hem straks effe halen:thumbs:

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Je speelt op Hardcore toch? Loop direct naar de bomengroep recht voor je. Daar en aan je rechter zijde zitten een Anti-Tank team (AT team), je kan ze makkelijk herkennen omdat ze een rocket launcher op hun rug dragen of hem misschien wel vast hebben ook (en dan zijn het echt easy targets :9 ). Daarna door lopen naar de weg, dekking zoeken achter muurtjes, wat schieten, dekking zoeken achter uitgeschakelde APC, wat schieten, snel doorlopen naar volgend muurtje van waaraf je makkelijk het dorp kan bestoken. De rest ga ik niet verklappen. Ik heb wel één heel belangrijke tip voor je; probeer die drie APCs die met jouw mee zijn allemaal heel te houden! :thumbs:

4. Killjoy1984

Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf bij de pantser infanterie binnen de koninklijke landmacht gewerkt.
    Nu kan je Pantser infanterie niet vergelijken met Commando's of Mariniers maar ik kan je verzekeren dat alles op tijd gebasseerd is in het echt. Alleen al heel het logistieke gebeuren moet geregeld worden en alles moet tot in de puntjes gecoordineert worden.

Zeker bij sabotage actie en nachtelijke infiltraties is er tijd mee gemoeid.
    Vergeet niet dat deze kleine wendbare en snel inzetbare eenheden special forces zijn en dat deze worden ingezet voor speciale missies. Niet zomaar even een kamp aanvallen nee sleutel locaties bereiken, doelen uitschakelen, Sleutelfiguren arresteren/uitschakelen waardoor de "normale" troepen hun aanvallen en werk kunnen doen. Deze acties zijn in het echt tot op de minuut gepland en gecoordineert en er wordt rekening gehouden met zoveel mogelijk factoren.
    Indien de acties niet binnen de geplande tijd uitgevoerd kunnen worden worden ze afgeblazen puur en alleen omdat anders heel de aanval vertraging op gaat lopen met alle gevolgen van dien.

Wat dat betreft is de tijdsdruk erg realistisch en hoort er in een spel als flashpoint gewoon bij. Is het niks voor je?
    [ ] Geschikt
    [x] Ongeschikt

Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Het dikgedrukte vind ik in het spel heel goed terugkomen. Bijvoorbeeld ook in die tweede missie, waar veel mensen nu moeite mee hebben en kritiek op leveren, moet je als US Marines een raketinstallatie uitschakelen zodat de vloot de grote troepenmacht kan afzetten op het eiland. Vandaar die deadline!

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Speel op Normal. Gisteren met Gerjan was ik al lang voorbij dat punt. Nu wilde ik alleen verder en dan moet je weer helemaal overnieuw beginnen met die missie. Maar het heelhouden van m'n teammates is het lastigste! :+

7. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Eerst begon ik beetje na te denken nadat Gerjan wat zei.
    Toch blijf ik zin hebben om het te spelen! Ik vind het wel wat hebben, in zo'n deadline je missie afmaken. Je kan het negatief bekijken; je kan niet je tijd nemen, maar ook positief; het zorgt dat je veel tactischer moet werken. Je moet alleen het belangrijkste doen, en dan zo snel mogelijk van A naar B komen, heelhuids.:eek:
    Die tijdslimitiet pusht je om actie te ondernemen.

Achja, ik weet het niet. Ik heb er zin in 8)

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Op Normal respawnen je teammaten je toch gewoon bij elk checkpoint? :eek: Anyway, waar zit je vast in missie 3 dan?

9. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Hij's binnen:cool:
    Alleen heb ik nog geen xbox om hem op te spelen:mad:

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Bij die eerste weg. Dan denk ik dat er geen enemies meer zijn. Zit er nog ééntje verscholen achter een muurtje..paf..headshot. :x

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hadden die commands wel wat beter mogen uitleggen. Heb echt geen idee wat iets doet. En wanneer ik ze moet gebruiken.

12. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Daarom ben ik nog pas bij mission 1. Ik heb daar gewoon 2 uur in rondgelopen op HC en dan van alles proberen.

Testvraag: weet iemand hoe je waypoints kan linken? :)

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Via de Map. En dan met RT geloof ik.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Bij de eerste weg? Dus nét na de landing? Als je op Normal speelt kan je toch heel duidelijk zien, in je kompas, waar de vijanden zijn? Het beste is om zo snel mogelijk naar de weg te gaan (wel oppassen voor vijanden natuurlijk) en vanaf dat muurtje zo snel mogelijk zo dicht mogelijk naar het dorp te gaan, zodat je vanaf daar goed kan schieten. Achter die uitgebrande APC is er nog een muurtje, daar zou ik blijven staan totdat het dorp ingenomen is door de rest van de troepen.

Mee eens! :mad: In het boekje staat ook alleen uitleg over twee formaties, terwijl het er vier zijn. :eek: Ook snap ik niet wat een Combat Spread is. Breder dan Normal Spread, of betekent de CS dat je troepen zelf een optimale spreiding kiezen? Ik weet het niet!

15. Mcnabby

Mcnabby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat die poster dat 15j bij de marines gezeten heeft hier wel wat meer uitleg over kan geven.
    Of msch ééns googlen? Zijn maar suggesties he.
    Maar het zou idd in het spel zelf uitgelegd mogen zijn.

16. shifty_afca

shifty_afca Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ikke niet hoor 8)
    Maar ik ben wel oorlog fanaat dus ben benieuwd naar hoe het spel speelt en juist niet zo is als CoD :b:

17. Justjoop

Justjoop Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of in Utrecht al te koop is?

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Oeps, foutje van mij. :+ Dat was MonkeyBrainsNL, jij hebt een post van hem gequote, ik maakte even een foutje. Haha. ;)

19. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Bron: Wikipedia

Ik denk dat het niet klopt, sinds het gaat over piloten, en dat ben je niet in OFP2. Tenzij je air support krijgt of zo van mensen, die het dan gaan doen?:x

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nee, daar heb ik het inderdaad niet over. Je kan formaties kiezen en de 'dichtheid' of verspreiding van die formatie. Dicht op elkaar, ver uit elkaar. En ik snap niet wat de Combat Spread doet. ;) Heb 'm wel gebruikt maar vind Tight eigenlijk het best.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina