Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quasi

Quasi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja, dat is al bekend. :)

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bij zelf meenemen niet altijd. Amerikanen zijn nog altijd erg makkelijk (wegens interne bonusregelingen) om je korting te geven op vanalles en nog wat. Zelfs als je geen Amerikaans staatsburger/student bent. Als je fysiek in Amerika iets koopt, dit zeker vermelden. Bij bestellen natuurlijk niet (maar dan gaat het ook niet via Apple.com)

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Klopt, maar hij wilde 'm laten opsturen door familie/bekende.

5. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Oke, even wat vraagjes en opmerkingen:

Ten eerste heb ik besloten, voorlopig dan, om gewoon ff te sparen totdat ik het in een keer kan betalen. Kan nu ook wel, maar wil het niet van mijn spaarrekening afhalen. Voorlopig is dat het plan dus.

Verder is het natuurlijk wennen aan de OS X. Ik moet zeggen dat ik er al een half uurtje mee heb gespeeld in de media markt. Dat half uurtje beviel erg goed! Het viel me op hoe intuïtief het eigenlijk is, alles staat waar je denk dat het zal staan zegmaar.

Daarnaast heb ik een vraagje over het 13 inch model: kun je met dit model ook goed video/foto's bewerken? Of geeft de 'slechtere' grafische kaart teveel beperking hierin??

Nog een vraagje: denken jullie dat het verstandig is te wachten op de nieuwe modellen? Of duurt dit nog wel een jaar?

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dat kan er prima mee. Ken mensen die dat fulltime deden. Heb er zelf ook op intensief gephotoshopped. In beide gevallen zelfs met 1st gen, dus dat moet nu nog beter gaan. Het renderen na video-bewerking kost hoogstens was meer tijd.
    Als je het geld hebt, gewoon kijken of er geen duidelijke rumors zijn. Verwacht zelf niet snel een update. En als er rumors zijn, kan het ook nog wel eens half jaar duren. Enkel wanneer je weet dat er snel een update aangekondigd of verwacht wordt, zou ik even wachten.

7. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke, dus het kan nog wel even duren denken jullie?? Daarnaast lijkt de 13,3" met 2,53 Ghz ook snel genoeg inderdaad. Tijd heb ik wel hoor om te wachten op het renderen... Ga dat vooral voor school gebruiken, doe journalistiek dus dat kan ik in de toekomst zeker nodig hebben...

Heb nu een 15,4" bakbeest die me toch echt wel te groot is. Natuurlijk is dit voor thuisgebruik best prettig hoor, maar voor de rest ook totaal niet eigenlijk :9. 13,3" is voor thuis ook best te doen denk ik. Lekker op schoot op de bank ofzo :)

Die batterijduur: is dat zeven uur op de laagste schermstand zegmaar? En hoe warm wordt een MacBook Pro ongeveer? Mijn Acer wordt namelijk heel snel heel erg warm en dat voelt niet prettig op de knietjes...

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    MacBook wordt ook warm. Die 7 uur batterijtijd is altijd in de gunstigste omstandigheden. Je moet daar ook niet te spastisch over doen. Gewoon gebruiken zoals jij 'm wilt gebruiken. Over het algemeen houden de MacBook accu's het langer uit dan bij notebooks van Acer, Asus of HP.

9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke... Ja dat lijkt me ook logisch, mijn Acer houdt het maar 2 uur vol, met scherm etc op de laagste stand. Dat moet de MacBook toch wel langer volhouden denk ik...

Nja ook wel logisch dat een laptop warm wordt natuurlijk... Maar wordt hij niet TE warm soms? Mijn Acer is namelijk wel eens uitgevallen omdat hij te warm was... Kreeg ik hem ook een tijdje niet aan zegmaar...

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zolang je de MacBook laat 'ademen' is er niets aan de hand. Je moet 'm natuurlijk niet op je dekbed leggen o.i.d. want dan kan hij z'n warmte nergens kwijt en wordt het een hete bende binnen in.

En hij houdt het langer vol dan 2 uur..geloof mij maar. :)
    Ik doe met mijn MacBook white (accuhealth 93%) nog dik 3,5/4 uur.

11. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb nu ook een Acer en ik zet hem altijd langs me in bed op het dekbed dus de airflow aan de onderkant kan eigenlijk nergens weg. Maar gelukkig is dat ding nog niet eens warm te noemen na 2 uur. Op mijn vorige Acer was dat wel anders.. :mad:
    Maar ik denk dat het bij de MacBook wel goedzit qua warmte.

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Het is eigenlijk nogeens niet de bedoeling dat je 'm op schoot houd. Het heet ook voortaan een notebook i.p.v. laptop! :)

13. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk aan, dat is beter!!! Nja mijn Acer valt uit als hij op mijn bureau staat... De meeste airflow hiervan zit namlijk aan de overkant, dus heb hem nu ook op een verhoging staan. Maar nog valt hij uit als ik wat zwaardere dingen draai... Gek genoeg...

Heb eigenlijk zin om hem nu al te bestellen zeg... Wil af van dat lelijke bakbeest en over naar die prachtige MacBook Pro :)

14. UnitedJunk

UnitedJunk Roflcopter! "SOI"

Leuk Bevonden:
    0
    Geen verkeerde keus. Ik ben ook heel blijf met mijn gewone MacBook :D! Was zeker geen verkeerde keuze.

15. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe zit het trouwens met 32 en 64-bit op een MacBook Pro? Ik wil de 13,3" MacBook Pro 2,53 Ghz met 4GB kopen, maar pakt hij dan meteen 4 GB?

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je Snow Leopard erop zet wel.

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Met de OS X niet dan?? Dan moet je ook weer een 64-bit versie hebben ofzo? Werkt dat gewoon net zoals windows?

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Er is geen 64-bit versie van OS X Leopard. Wil je volledig 64-bit werken dan zul je Mac OS X Snow Leopard moeten installeren.

19. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Aha, vandaar dus ook dat Snow Leopard uit is gebracht lijkt me? Voor Snow Leopard was er dus geen mogelijkheid om gebruik te maken van 4 GB geheugen...

Sorry dat ik zoveel vraag hoor :) Ben gewoon ineens geïnteresseerd in die Macs :)

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina