Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks!!! Ik maak er op uit dat op de 32 bit Mac wél tot 4 GB ondersteuning was altijd??

Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Tot 4GB was het geloof ik. Dus 3 en een beetje.
    Maar dat 64-bit is allemaal niet zo spectaculair als iedereen denkt hoor. :)
    En zolang de programma's niet 64-bit zijn heb je er niets aan.

3. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Weet ik wel, maar ik vroeg het me gewoon af... Ik wil hem toch via apple.nl bestellen, dus dan krijg ik Snow Leopard er toch bij :)

Staat alles al geïnstalleerd trouwens? Of krijg je echt gewoon de DVD erbij?

Bij mijn Acer kreeg ik er bijvoorbeeld niks bij en stond de installatie op een apart gedeelte van de harde schijf...

Moet je Snow Leopard apart installeren (Dus clean) of gaat het over de gewone heen?

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Alles wat je nodig hebt staat geinstalleerd. Je kunt out-of-the-box direct aan de slag. Als er Leopard opstaat kun je gewoon met de Snow Leopard dvd upgraden. Dus met behoud van al je programma's, bestanden etc.

5. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk aan, dat is prima zeg!

Nu ben ik ff klaar met vragen hoor ;) Heb nu gewoon zin om dat ding te kopen :9

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Snow Leopard moet je ook zien als een 'upgrade' van Leopard. Alle plooien zijn gladgestreken en er zijn wat kleine dingen veranderd. Maar het is geen gigantische verandering. Dat zal wel met Mac OS X 10.7 komen. :)

7. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke dan! Maar het feit dat alles al geïnstalleerd is bij de aankoop is ook heel goed natuurlijk!!! Je krijgt dan dus niet een DVD hiervan??

Niet dat dit nodig is denk ik? Bij Windows installeer ik eens in het half jaar Windows opnieuw, maar volgens mij is dit bij Max OS C niet nodig :9

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je krijgt gewoon installatie dvd bijgeleverd. Deze 'hersteldvd' behoort ook alleen toe aan dat systeem. Je kunt hiermee geen andere Mac's installeren. Daarvoor heb je een stand-alone versie nodig van Mac OS X.

Maar alles staat er al gewoon op.
    Dus je kunt direct je foto's importeren in iPhoto, je video gaan bewerken in iMovie, muziek maken met Garageband..

Alleen iWork (Numbers, Pages en Keynote) moet je apart aanschaffen. Dat is de 'Office' van Apple. Maar je hebt ook gewoon Office for Mac van Microsoft zodat je gewoon Word, Excel, Powerpoint etc hebt.

9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke dan! Dat is wel erg prettig zeg! Je kan dus echt direct aan de slag!

Ja dat had ik al gelezen ja... Denk dat dat Office For Mac gaat worden, mede omdat de leraren en medeleerlingen niet allemaal een Mac hebben natuurlijk... Of kan iWorks ook in 'Microsoft'-formaat opslaan?

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Met Pages kun je ook gewoon als .doc opslaan.
    Alleen sommige templates worden niet goed meegenomen. Maar normale verslagen gaan prima.

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ok... Nouja dat zie ik tegen die tijd wel weer... Denk dat het dan misschien toch iWorks wordt (Legaal zegmaar) en dan Office misschien in een minder legale manier... Voor als ik die ooit nodig heb zegmaar :9

Maargoed, Rivanov: heel erg bedankt voor je hulp!!!

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Vooral voor presentaties is Keynote (onderdeel van iWork) erg aan te raden. Je maakt daar de meest prachtige presentaties mee! :)
    Maargoed, dat ondervind je vanzelf wel tegen de tijd dat je 'm hebt.

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    iWorks is een mooi pakket, echter ''mac'' only. Als jij veel met excel-sheets werkt,dan si het handiger en verstandiger om Office for mac te aanschaffen.Ook als je bestanden gaat wisselen tussen computers (pc en mac)

Dat zijn mijn 2 cents......

Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  14. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke dan, daar zal ik nog wel achter komen dan inderdaad... Ben nu gewoon al een paar uur op internet naar foto's/filmpjes/info aan het kijken over de MacBook Pro... :+

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Numbers kan gewoon omgaan met Excel. Maar ook hierbij geld, wanneer het niet te complex wordt. Dat wil zeggen, teveel functies die Numbers 'only' zijn..worden deze niet meegenomen in de Excel export.
    Maar simpele spreadsheets kun je perfect uitwisselen tussen de Office Excel en Numbers.

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal nooit erg veel doen in Excel denk ik... Dus ik denk dat ik dan voor iWorks ga :)

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dit werkt ook zo met Keynote. Alleen bepaalde lijsten en overgangen werken niet.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja, maar keynote gebruik je juist voor de mooie overgangen. Die er dus uitgaan als je exporteert naar .ppt.

19. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Nja als je dan gewoon de presentatie vanuit Keynote doet is er toch niks aan het handje ;)?

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Klopt, alleen moet je daar wel rekening meehouden. Wanneer je in een projectgroep werkt en iemand gebruikt zijn Windows laptop om de presentatie te geven..dan zit je met een probleem. Je kunt dan wel een click-through Quicktime movie maken maar dat is ook niet je-van-het.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina