Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wie kan voor mij een foto maken van de aansluiting van de drive fx, ik mis de adapter en wil vanmiddag een universele halen. De gegevens heb ik verder al.

2. Skaaffie

Skaaffie zoek dieper

Leuk Bevonden:
    1
    @Kevf:

Bedoel je de maat van het stekertje wat in het stuur gaat?

Zo ja kan zo wel ff een foto maken van steker en aansluiting.

Ga nu ff naar de MM om voor een MS wheel te kijken, toch maar eens een kans geven.

En toen kwam de uitdaging om het MS stuur op het Hanssystem te krijgen, nog even de foto's van Dynamike opgezocht. Die had hem met een blokje hout als opvulling vastgezet met de bijbehorende klem.

Ik heb een oplossing bedacht waarmee ik die hele klem niet nodig heb(de vorm ervan zorgt dat je minimaal contact hebt met de plaat van het HS).
    Bij de Halfords net voor 6 euro een setje spanbanden gehaald, die kruislings over het stuurhuis. Zit als een huis(en nog mooie zwart oranje sport strepen voor nop erbij).

Nu de pedalen nog.

Overigens eerste indruk met het MS stuur is goed.

Laatst bewerkt: 26 sep 2009
  3. apox

apox Active Member

Leuk Bevonden:
    0

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik was die pedalenstopper vergeten, ik dacht dat die erbij zat :mad:

Het ding zelf vind ik echt geweldig, heel stabiel en neemt veel minder ruimte in beslag dan mn handgemaakte tafeltje.

De Forza3 demo ga ik morgen proberen, net als Dirt 2 (eindelijk binnen) maar dat zal gewoon goed gaan hoor.

Forza2 en Race Pro doen het vlekkeloos, dus ik voorzie geen enkel probleem

5. kloon

kloon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net het MS stuurje binnen
    Heeft er iemand nuttige tips ivm het stuurtje want ik ben steeds +- 3 sec trager dan met de controler .... bij de demo v forza 3

Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  6. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ga racepro spelen.

7. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Zorg dat je recht voor je tv zit.

Ik zelf zat eerst niet recht voor mijn tv (beetje schuin ervoor) en het verschil tussen toen en nu is dat alles 10 keer makkelijker. Voor de rest, gewoon blijven oefenen.

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Let wel: een stuurtje is meestal ook trager dan een controller omdat je met de controller heel snel van links naar rechts kan sturen.

Je kan met het stuur wel mooiere lijnen rijden. Zorg dat je handmatig schakelt, want dan kom je ook niet te hard een bocht in.
    Je weet immers in welke versnelling je die bocht moet nemen, dus rem je en schakel je terug.

De beleving is met een stuurtje veel en veel mooier vind ik.

9. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was met een stuurtje meteen al sneller dan met de controller. Met de controller had ik een paar mooie tijden neergezet in de loop van tijd, maar deze waren als snel verbeterd nadat ik het stuurtje in handen had :) Nu maar hopen dat die Fanatec een beetje snel binnenkomt voor FM3 :)

10. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb vanavond toch maar de Wheel Stand Pro besteld. Ik wou eigenlijk wachten tot eind oktober, dan was de Fanatec Rennsport wheel stand weer op voorraad.

Na het bekijken van vergelijkingen en reviews van beide stands ben ik toch voor de WSP gegaan. Het verschil tussen de 2 valt wel mee, de WSP is wat beter te verstellen maar schijnt iets 'wiebeliger' te zijn dan de RWS. Na het lezen van berichten over de WSP en het zien van filmpjes blijkt hij toch gewoon erg stabiel te zijn en is nog 30 euro goedkoper ook :9

Kan ik hopelijk eindelijk dat oversized bureau weg gooien volgende week :D

Laatst bewerkt: 9 okt 2009
  11. thewongandonly

thewongandonly Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    €30 goedkoper...?

WSP €115 vs FRWS €120 (incl. adapter voor MS wheel).

12. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Dat ding voor de pedalen komt er nog bij, en ik kwam erachter dat er ook nog eens 10 euro verzendkosten bijkomt :)

13. thewongandonly

thewongandonly Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Got it! :)

Is die wheelklem standaard bij de WSP?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb maar gewoon een nieuwe Drive FX gehaald. Iemand nog interesse in een Drive FX zonder adapter? :+

15. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Je zet hem vast doormiddel van een bout (of meerdere, dat weet ik niet precies), en dan zou hij goed strak moeten zitten.

Er zit wel een plaat op voor de bevestiging, het kan zijn dat deze bij elke versie anders is. Je hebt 3 verschillende versies van de WSP (G25, andere logitech stuurtjes, MS Wireless).

Laatst bewerkt: 9 okt 2009
  16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Bij die wheelstand zit alleen de bevestiging voor het Fanatec wheel.
    Als je het Microsoft wheel hebt, dan moet je hier een adapter (stukje metaal) erbij bestellen van ongeveer 20 euro.

RWS is Rennsport Wheel Stand, maar wat is WSP Wheel Stand Pro dan? Linkje graag.
    ff gegoogled, maar volgens mij is het dezelfde?

Laatst bewerkt: 11 okt 2009
  17. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    de RWS is idd de Rennsport Wheel Stand van Fanatec, en de WSP is de Wheel Stand Pro (http://www.wheelstandpro.com/) de WSP wordt gewoon gemaakt door een paar Poolse collega's die via hun werk heel goed deze stands kunnen maken :9

18. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Weet niet of ie al eerder voorbij is gekomen maar kwam deze wheel stand nog tegen: SpeedBlack V2.0.

Playseat
    Wat is op dit moment de beste Playseat als je er nu een zou moeten kopen? Is dat 'standaard' hoe nieuwer hoe beter of zit er niet veel verschil in de modellen? De nieuwste is volgens mij de Evolution Alcantara Black.

Laatst bewerkt: 25 okt 2009
  19. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel nog steeds over welk stuur ik moet nemen (wil Forza 3 gaan spelen). Je hebt de FX van Logitech en die van MS. Ik moet het welm et m'n schoot doen voorlopig...

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De FX kan niet op schoot ;)

Deel Deze Pagina