Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Yep dat heb je goed gezien, wil het spel zelf ook maar ik blijf toch wel even spieken zo. Wel blijkt de game verassend groot te zijn, erg veel te doen en bied je veel gameplay van wat ik zo opmaak. :cool::)
     
  3. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    To Battle Darkness Trailer
    [gt]57353[/gt]
     
  4. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    D'r zit geen co-op in...?

    Ben nu een stuk verder! Gameplay spoilers (geen verhaal spoilers):

    Hmm, het is toch niet echt een oblivion... Het is geen open world!
    Door de lvls van de monsters kun je eigenlijk maar min of meer 1 route volgen zonder telkens dood te gaan. Er zijn wat side quests maar je komt geen dorpjes tegen na het 'startdorp'. Er wordt zelfs een gebied afgesloten voor en na bepaalde gebeurtenissen in het spel.
    Ik heb nu wel eindelijk de mogelijkheid om in een draak te veranderen (na 20+ uur of zo?)... En het wordt er allemaal niet 'gestructureerder' door. Ik heb nu een beetje het wtf-moet-ik-nu-doen gevoel... De kaart zou iets meer lokatie-icons moeten hebben, want nu is t nogal onoverzichtelijk.
    De balans is nog steeds erg vreemd. Soms is het echt ret rete moeilijk en soms wals je door bepaalde delen heen (draak-gedeeltes). Maar de draak gedeeltes zijn wel leuk om te doen.

    Ik heb nu ook eindelijk een home base. Nu kan ik EINDELIJK inventory items opbergen (serieus, nu pas? Pain in the ass!!!).

    Nog steeds is het een spel dat Oblv en Fable liefhebbers wel zullen waarderen, maar de pacing en duidelijkheid over wat en hoe je dingen moet aanpakken is een beetje slordig.

    Oh, en er zitten platform puzzels in en daarvoor is de jumpfunctie echt niet precies genoeg. Veel saven!!!
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    WAAROM kom ik dit nou toch weer lezen? :+

    Ach, het is niet alsof ik een perfecte game had verwacht...Zoals ik dit lees is er niks wat de game écht omlaag haalt. Gewoon wat minpuntjes.
    Geen Oblivion, maar beter dan Two Worlds.

    Een 8 lijkt me. :cool:

    Krijg je wel die illusie? Het kan wel zo zijn dat het uiteindelijk niet zo is, maar zolang je toch min of meer het gevoel hebt in een vrije wereld te lopen is er niks aan de hand.

    Dat startdorp is neem ik aan wel volledig open?

    Fable vond ik btw geen echte open wereld. Een zéér lineaire game. Maar dat kwam door dat lichtgevende spoor wat je de weg wijst.
    Als je hier geen spoor hebt zal het al sowieso beter zijn. :p
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Wat is er zo belangrijk aan die open wereld?

    Een RPG kan ook geweldig goed zijn zonder open wereld.
     
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Vind door de reacties deze game interessant worden misschien wel meer dan Dragon Age nou. Open world is zeker leuk, oblivion kapot gespeeld maar voor mij zeker geen must. Als je maar genoeg keuzes kan maken vind ik het best :D

    Snap wel dat sommige het een wel echt minpunt vinden

    Captain vimes hoop nog meer over je ervaringen te horen klinkt allemaal goed neutraal bekeken
     
  8. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Dat vind ik ook zo, en klinkt erg goed je omschrijving. Dat open wereld gebeuren vind ik totaal niet van belang. De meeste games in het genre die ik tof vind hebben dat ook niet, Oblivion vond ik daardoor echt niet beter hoor. Fable 2 was in die zin echt te makkelijk dat je zo bij het handje werd genomen betreft dat oplichtende spoor, dat ingewikkelde daar houd ik wel van zo van 'zoek het maar zelf uit' principe. Maar het aantal uren die je gespeeld hebt Captain Vimes en dan pas in een Draak kan veranderen, dat is alleen maar goed nieuws en eindelijk dan eens een echte langere game! :)
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Klopt, maar ik vind het gewoon (nog) leuker in een open wereld. ;) In een gesloten wereld voel ik me meestal gelijk wat meer beperkt in wat ik kan doen.

    Is niet gelijk een absoluut minpunt, gewoon jammer.
     
  10. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Yup... Het leuke van Oblivion was juist dat 'hoe ga JIJ het spelen' gevoel, iets wat mij erg aantrok. Hier kan dat niet echt...
    Spoiler voor de liefhebbers:

    Qua open wereld, laat ik t zo zeggen: je krijgt geen wereld maar meer enkele grote gebieden (stuk of 4 vermoed ik) waar je je meestal vrij in kan bewegen. Bergen en de zee geven de grenzen aan. Nadeel is (vind ik) dat een oud gebied na bepaalde gebeurtenissen niet meer toegankelijk is. Dat doet redelijk afbreuk aan het Free Roaming principe, toch?
    Maar op zich heb je daar tegen die tijd toch niks meer te zoeken, dus tja...

    De moeilijkheidsgraad van verschillende dungeons maken het je echter zeer duidelijk in welke volgorde je het spel moet aanpakken (kleine miniquests daargelaten). Wat wel handig is, is af en toe voorzichtig de zware quests aangaan om zo dmv veel saven wat extra exp te scoren.

    Zogauw je in een draak kunt veranderen heb je wel veel meer vrijheid! Er zijn een aantal stukken waar ik toch maar met de staart tussen de benen ben gevlucht, zodat ik t later na wat extra lvl-ups nog maar eens zal gaan proberen. Serieus, ik heb t spel nog steeds op easy staan. Wil niet weten hoe onvergeeflijk het moet zijn op Hard 8)
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Na het Risen x360 debacle ben ik erg aan het twijfelen of ik de komende RPG's wel op de 360 ga spelen. Divinity, Dragon Age. Ik wil wel een zo goed mogelijke spel ervaring hebben, dus de 360 versie moet niet te veel beneden de pc versie liggen.

    Om die reden heb ik ook nog geen enkele titel voorbesteld....
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik heb zelf om die reden mijn videokaart geupgrade naar een 8800GT (prikkie 2e hands). Speciaal voor de RPGs, sinds mijn PC zelf (dual core) nog best goed is.

    Niet alleen grafisch, maar ook de muisbesturing is vaak relaxter bij dit soort spellen. Neemt niet weg dat als ze een goede conversie naar de 360 maken ik eventueel die versie als aanschaf zal overwegen.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2009
  13. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Wat is de releasedatum van deze titel?

    Had er nog nooit van gehoord, maar lijkt me erg vet :)
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Eind oktober.

    Als het goed is. :p
     
  15. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ligt het aan mij of kun je weinig vinden over de 360 versie?
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, zou je kunnen zeggen ja. Maar PC info is eigenlijk hetzelfde als X360 info.

    Gametrailers heeft Divinity zelfs opstaan als een PC exclusive. :eek: Dit is dus een game die niet erg veel aandacht krijgt.
     
  17. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Divinity weinig aandacht? Dat zou niet mogen.:'-(
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mja, kan ie tenminste niet overhyped raken. :p
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dit stelt me anders teleur. :+
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat? De game?

    Zo ja: ga eens snel weg! :+
     

Deel Deze Pagina