Pro Evolution Soccer 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, haha, dan zijn we het er over eens.

Maar ik snap van mezelf niet dat ik nog in discussie ga met iemand als kwdeetje die beweerd zelf niet online te spelen.

Tsja, dan kan je ook niet weten dat er heel veel spelers zijn die alle exploits misbruiken online. Dat 1 keer raken is er 1 van. Eigenlijk is het geen echte exploit, maar een gameplay element wat makkelijk te exploiteren is, ik denk dat als ik het zo formuleer, het de lading aardig dekt.

En als ik lees dat kwdeetje ook nog eens alle animaties ACE vindt, dan kan ik hem maar beter negeren, wij worden het nooit eens, dat is al wel duidelijk.

Laatst bewerkt: 11 okt 2009
  2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik kan rustig zeggen dat ik PES skills heb. Ik kan echt niet alleen maar de bal 1x raken en dat blijven doen zonder balverlies.

Jij hebt gewoon een zwaar probleem met online PES. Ik ook, daarom speel ik het niet meer. Want online staat het in geen enkele verhouding met hoe het offline speelt. In elk geval de laatste 2 jaar niet meer. Of dat nu wel zo is betwijfel ik ten zeerste, maar goed, we weten het nog niet.

Ik weet niet of je de demo van PES/WE 2010 hebt gedownload, maar je kan echt niet de bal de hele tijd in 1x raken en de bal zo in de ploeg houden. Of dat online wel kan weet ik natuurlijk niet. Over de snelheid kan ik kort zijn, ik vind die wel okay. Dat is gewoon een kwestie van smaak, hij is trager dan PES 2009 en daar ben ik wel happy mee. Jij vindt het te snel, dat is jouw mening dan.

De animaties zijn overigens gewoon ruk, dat ben ik geheel met je eens 8)

3. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Vind de gameplay filmpjes van de "retail" versie nou niet echt geweldig. Mijn god, wat een animaties.

Sluit me, jaja, weer aan bij Cyrax.

4. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ze gebruiken messi voor de mo-cap, maar nog ziet het er niet uit. Ik denk dat ze slecht messi hebben gebruikt voor een paar moves. En de rest hebben ze ge mocapped van een of andere Japanse sushi boer, want sommige moves zien er echt amateuristisch uit. Ofwel zijn de animaties een beetje te oosters georiënteerd, waardoor het net karate moves lijken.

5. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Nee, de andere animaties zijn jaren geleden gemaakt. Die hebben ze niet opnieuw gemotion captured. Kost teveel tijd. Kan ook zijn dat hun systeem gewoon verouderd is en minder bewegingen registreert.

Ze moeten gewoon alle animaties opnieuw opnemen. Kost even wat tijd, maar dan heb je wat. Eergister FIFA2005 bij iemand gedaan op de Gamecube (zag er niet uit), maar de renanimaties vond ik iig vele malen beter (2005!!! Waar hebben we het over)!

6. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Langzamerhand komen toch wel heel positieve geluiden binnen over de gameplay. De Engelse krant Guardian bijvoorbeeld, die eerder FIFA 10 terecht bewierookte:

7. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Klopt. Standaardanimaties moeten echt nog veel beter. De basis dan. Want de tricks zien er wel erg overtuigend uit hoor. De Jappen hebben echter gekozen voor forse grafische update en een AI aanpassing. Ik kan mij niet voorstellen dat voor de volgende versie de animaties prio 1 zijn. Want de rest lijkt nu te staan als een huis.

8. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Vraag me eigen af wat die gast betaald heeft om zoveel dingen over PES ( positieve dingen ) te melden?

Want als ik de gameplay footage bekijk ... moet ik echt HARD m'n best doen om NIET te lachen. Fijn dat de "gameplay" beter is als FIFA maar moet je dan maar genoegen nemen met schijterige animaties? Damn :emo:

9. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, of dat, of je neemt genoegen met betere animaties maar met schijterige gameplay van FIFA :emo:_0/

10. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
    Amen

Laatst bewerkt: 12 okt 2009
  11. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Beetje kort door de bocht dit. Daarbij heeft hij FIFA ook erg positief gereviewed. Ik ben het met je eens dat de animaties in PES beter moeten. Maar als je dan toch praat over betalen voor positieve reviews dan mag je ook wel naar EA kijken. Het eindproduct is nu niet echt zonder foutjes. En daar hoorde je de grote sites niet over....maar goed. Dat is offtopic.

Ook op Evo-web is iemand vragen aan het beantwoorden op basis van zijn ervaringen met de final versie. En dat ziet er goed uit (en ja, behoudens de animaties...) van wat hij voor een reacties geeft.

Ik hoop dat ik de game snel krijg van Shopto.net.

12. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Pes staat helaas al jaren stil. Sinds vorig jaar ben ik dat gewoon zat. Het was even wennen maar ben met succes overgestapt op fifa. Als ik nu pes speel met vrienden kan ik nog wel van ze winnen want het is nog steeds hetzelfde als pes6. Dat zegt genoeg lijkt me!

13. LoukK

LoukK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na pes 3 geen fifa meer gespeeld tot vorig jaar (fifa 09). Laatst bij een maat pes 2009 gespeeld en ik had meteen spijt van dat ik voor fifa ben gegaan toen. Het gevoel dat ik nog steeds mis bij fifa kan pes wel naar boven halen. Daarom kies ik dit jaar weer gewoon voor pes :) Trouwens vind ik fifa ook een uitstekende game maar voor mij is PES toch nog iets beter.

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ligt aan je vrienden, echt waar. Ik zou je gigantisch afdrogen als jij PES 2009 nooit speelt en dan tegen mij speelt. PES6 is overigens totaal anders dan PES 2009. Sterker nog.... Ik vind PES6 beter dan PES 2009.

@Rampage,

Tja, het gaat allemaal om het gevoel. Ik kies voor de fun, jammer van de slechte animaties. Sommige animaties zijn wel te pruimen trouwens, vooral de renaniaties en de sliding irriteren mij nogal. Overall vind ik het gevoel bij PES 2010 vele malen intenser dan bij Fifa 2010. Dat is net worstelen, de fysieke duels vind ik nogal ver doorgedreven.

Het is trouwens wel frappant dat mensen die liever Fifa 2010 spelen vaak dit soort opmerkingen moeten maken als er een reviewer positief is over PES 2010. Zal wel betaald zijn enzo..... Tuurlijk, misschien is het wel zo dat ze PES 2010 gewoon een lekkere game vinden om te spelen? Leuker om te spelen dan het "ultra" realistische Fifa 2010? Zou het???? Het zou zomaar kunnen.

15. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er komen zo langzamerhand steeds meer positieve reacties over PES2010,ik kan niet wachten tot over 10 dagen.....ik wil hem ik wil hem.Gelijk tot diep in de nacht mijn Legend speler upgraden...alles spelen niks skippen, zodat ik met een maand of 2 a 3 nagenoeg alles tussen de 90 en 95 heb!!!...\o/

16. Yuri_Ehv

Yuri_Ehv Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga ook duidelijk weer voor PES!
    Heb Fifa donderdag gekocht,met de intensie dat als ie niet zou bevallen ik 'm ruil tegen PES (kan ruilen binnen 14 dgn bij FRS),en dat ga ik dus doen ook!

Zoals ik al zei in het Fifa topic

Dingen waar ik bij PES juist geen last van heb.

17. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Tjah, ik hoop dat ik PES2010 mag reviewen en dat hij deze week binnenkomt. Ik ben echter bang dat het veelal 2009 is, met getweakte graphics.

Overigens @Yuri_Ehv, als je bij FIFA10 alles op manual zet, dan heb jij écht helemaal zelf invloed op waar de bal heengaat. Moeilijk als hel, maar dan heb je pas echte controle.

Neemt niet weg dat ook FIFA geen perfecte game is. Ook PES is niet perfect. Geen een game is perfect. Het moet echter wel leuk zijn om te spelen. In de demo ergerde ik mij aan een aantal zaken. Daarom heb ik m ook amper aangeraakt. Ik kan gewoon niet met plezier kijken naar gasten die rennen alsof ze moeten poepen. Vier jaar geleden vond ik dat geen probleem, maar inmiddels is dat gewoon achterhaald. Het oog wil ook wat.

Hopelijk kan de uiteindelijke versie mij een andere richting in doen kijken.

18. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Fifa staat dit jaar ook stil hoor,skills hebben telt zelfs niet meer in de game,en de manager mode is WEER super saai,met fifa weet ik als ik langs de zijkant schiet dat het een hoekschop kan zijn met pes kan er vanalles gebeuren met die bal.Fifa 08 en 09 heb ik veel gespeeld en pes 09 heb ik zelfs niet gespeeld maar nu ga ik voor pes2010.Fifa is trouwens ook niet echt,die fysieke duels is er toch over,in 5 wedstrijden heb ik er al meer gezien dan 5jaar echt voetbal.

19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329

Nee, FIFA2010 is zeker een stap in de goede richting maar ik vind dat, ondanks alle positieve berichten / negatieve berichten je toch alles met een kritisch oog moet bekijken. Dat geld voor zowel PES als FIFA.

Zeker, de gameplay in PES zal "fijner" zijn als die van FIFA maar moet dat automatisch betekenen dat je niet op de animaties e.d moet letten? Het ligt er ook maar net aan wie WAT je gewend bent om te spelen.

Deze review klinkt gewoon net zoals voorgaand jaar. Toen waren de reviewers het ook eens met elkaar en was PES09 gewoon een goede game en dat terwijl de gamers ( spelers ) zelf het daar echt mee oneens waren. Nee, ik kraak PES2010 echt niet af want het ziet er allemaal erg aardig uit ... ben dit jaar gewoon helemaal niet snel tevreden over footies. Over FIFA niet ... en PES NOG niet ...

@Jows
    Helemaal gelijk. Het oog wil ook wat, met FIFA2010 kan het nog net een jaartje maar als het niet veranderd volgend jaar ben ik er denk gewoon op uitgekeken. Fysiek spelen is allemaal leuk en aardig ... maar die scheids kan echt niet 1 minuut NIET fluiten. Belachelijk, om nog maar te zwijgen over de keepers en het Real-Madrid gebeuren .. :emo:

20. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind het wel een beetje nonsens en meepraterij als je echt denkt dat PES 2010 waarschijnlijk hetzelfde is als PES 2009 maar met mooiere graphics. Come on, ik voel me een beetje in mijn hemdje gezet hier als voetbalgameskenner 8).

Ik walg echt van PES 2009, en PES 2010 is veelal volledig anders dan PES 2009. Ik baseer dat natuurlijk op de demo van PES/WE2010 en niet op de retailversie.

Kom op, even eerlijk zijn nu. Het kan absoluut zijn dat iemand PES 2010 niet goed vind. Maar dat kan niet zijn omdat het teveel op 2009 lijkt. De verbeteringen zijn duidelijk aanwezig. Het is alleen per persoon verschillend of de verbeteringen voldoende zullen zijn voor een aanschaf. Voor mij wel, voor anderen misschien niet. Maar PES 2009 lijkt echt niet op PES 2010. Sorry.

De animaties... Ja, die zijn inderdaad nog steeds ruk. Staat dan ook in geen verhouding met het gevoel dat de rest van de game mij geeft. Maar een voetbalspel bestaat toch echt uit meer dan alleen de animaties toch?

Daarbij, wees eerlijk.. Speel jij Fifa 2010 met alles op manual?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina