Qua open wereld, laat ik t zo zeggen: je krijgt geen wereld maar meer enkele grote gebieden (stuk of 4 vermoed ik) waar je je meestal vrij in kan bewegen. Bergen en de zee geven de grenzen aan. Nadeel is (vind ik) dat een oud gebied na bepaalde gebeurtenissen niet meer toegankelijk is. Dat doet redelijk afbreuk aan het Free Roaming principe, toch?
Maar op zich heb je daar tegen die tijd toch niks meer te zoeken, dus tja...
De moeilijkheidsgraad van verschillende dungeons maken het je echter zeer duidelijk in welke volgorde je het spel moet aanpakken (kleine miniquests daargelaten). Wat wel handig is, is af en toe voorzichtig de zware quests aangaan om zo dmv veel saven wat extra exp te scoren.
Zogauw je in een draak kunt veranderen heb je wel veel meer vrijheid! Er zijn een aantal stukken waar ik toch maar met de staart tussen de benen ben gevlucht, zodat ik t later na wat extra lvl-ups nog maar eens zal gaan proberen. Serieus, ik heb t spel nog steeds op easy staan. Wil niet weten hoe onvergeeflijk het moet zijn op Hard