Pro Evolution Soccer 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Reactie op Cyrax: verschil met 2009 moet je niet letterlijk nemen. Was meer een verwachting (ik bedoel dat het uiteindelijk toch gaat tegenvallen > PES2009 waren velen eerst ook enthousiast over > WENB, etc.). Vind 2010 zeker beter spelen dan 2009, maar in de demo kon ik er nog geen goed oordeel over geven omdat bijv. de kapbeweging er niet eens inzit. En nee, ik speel ook niet op Manual. Te moeilijk.... Maar het kan wel en werkt dan ook....

Reactie op Rampage: Tuurlijk, ook FIFA heeft mindere punten. Toch zie ik EA die minpuntjes eerder wegwerken dmv een update of patch dan Konami met PES.

Ik bedoel, je kan bij een doeltrap nog steeds niet naar een verre speler passen. Hij passt sinds PES3 al naar de dichtstbijzijnde speler toe! Hoe kan het dat dat er nog niet uitgehaald is? Onbegrijpelijk.

Ik weet nog dat ik voor het eerst PES3 speelde... Man man man ik was verkocht. Wat een realisme (zo voelde dat voor mij aan). Een schot was een schot en het wedstrijdverloop was gewoon om van te smullen. Dat mis ik eigenlijk de laatste jaren.

Bij FIFA10 heb ik gewoon alles wat ik moet hebben, al is het offline gewoon kut. De AI is beter dan vorig jaar, maar alleen leuk als je met 5 sterren teams speelt. Speel je tegen een 3 sterren team dan is het huilen (spelers die 10 seconden lang een bal vasthouden, drie keer heen en weer kappen, etc, etc).

FIFA10 is grafisch vooral mooi in de regen en in avondwedstrijden. De wedstrijden overdag vind ik niet zo heel erg imponerend. PES scoort op dat gebied niet minder denk ik. Alleen kom je dan weer bij de animaties terecht. Bij FIFA oogt alles zo soepel en daarom speelt het op een of andere manier gewoon prima (had niet gedacht dat ik dat ooit kon zeggen). Erger mij er echter wel aan dat ik soms niet kan scoren, terwijl ik 10 kansen heb en mijn tegenstander twee en er twee inpist. Dan denk ik nog wel eens van "waarom doet dat ding niet wat ik doe"??? Althans, dat idee heb ik dan.

2. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Dat kan best dat hun slecht zijn. Van de 10 vrienden was ik 2e uiteindelijk geworden terwijl ik pes2009 nooit had gespeeld. Wel 2008 en daar leek ie nog heel erg op. Vind pes6 ook nog steeds de beste op de 360. Je kon tenminste online.

Hun willen niet over stappen op fifa, ik ben de enigste die het wel heeft gedaan. En dat ligt vooral aan het online gedeelte. Was die goed geweest bij alle delen had ik gewoon nog bij PES gezeten. Grote fout van konami. In 2009 nog niet eens online kunnen gaan :confused:

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ja, dat is ook zo. FIFA 10 lijkt meer op een worstelspel dan een voetbalspel. Door die constante fysieke duels kan je niet eens meer lekker voetballen. Ik werd er ook gek van. FIFA 10 heb ik daarom verkocht en vanochtend voor een tientje weer FIFA 09 besteld. Dat is voor mij de perfecte voetbalgame. PES is ook mijn ding niet. Maar ik geloof niet dat de hele wereld overstapt bij een nieuw deel, dus hoop nog op wat online potjes bij FIFA 09. Maar ik wil inderdaad ook maar aangeven dat FIFA 10 ook niet het nieuwe wereldwonder is. PES ook niet, maar ik geloof wel dat het niveau weer naar elkaar toe kruipt in vergelijking met vorig jaar.

4. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Fifa heeft niet veel gedaan dit jaar. Gewoon wat getweakt maar dat hebben ze prima gedaan. Pes staat nu al 4 jaar stil, het gaat zelfs achteruit. En fifa heb je ook gewoon skills voor nodig. Ik ben er in ieder gevaal blij mee.

Ik hoop gewoon dat PES gewoon 1 jaartje overslaat en dan met een hele nieuwe game komen. Dan kan het weer is leuk worden. Zoals het nu gaat schiet het niet op!

5. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Skills ? Alsjeblieft man. Als ik verlies met fifa komt het 9 van de 10 keer door een ''gelukspootje'' van de tegenstander. Dat heb ik zo vaak dat ik maar ben gekapt met Fifa. Kut spel.

6. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef fifa elke dag een nieuwe kans maar het is gewoon niet leuk,zowel online als offline,fifa 09 was daarin beter.De demo van pes2010 speelt beter dan vorig jaar dus ik vertrouw konami en hoop dat pes terug is.Want een jaar zonder voetbal game dat is maar niks

Pes 2010 gaat de goede richting uit dus ik geloof in deze versie,fifa 10 is veel te saai offline,EA zegt altijd vanalles maar het is nog steeds hetzelfde,niks klopt in die manager mode.En online is het om te lachen en waarom heb je skills nodig om op die knop te rammen.De tegen doelpunten die ik krijg heb ik nog nooit in voetbal gezien.

7. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook weer terug naar pes, dat beuk gehalte in fifa is voor mij niet weg gelegd.
    Al blijf ik die game wel spelen, maar is dan ook alleen voor de clubs mode.
    Wanneer er een 2vs2 ranked in pes komt en het is speelbaar, dan kan Fifa het bij helemaal vergeten \o/

8. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Iedereen in de aanval tegen mij. Ik ben niet anti pes ofzo. Helemaal niet zelfs want ben zelf pas vorig jaar overgestapt naar fifa. Nu ben ik aan de gameplay gewend en speel lekker weg. Combinatiespel gaat goed. Alleen maar rennen lukt niet meer. En ik vind het fysieke juist helemaal top in het spel. Ik ga pes2010 zeker weer proberen bij vrienden want slecht vind ik het spel nooit. Maar als ik hoor dat online weer niet goed werkt dan komt ie zeker weer niet in huis.

Ohww ja, en over onvoorspelbaarheid in PES. Dat is idd aanwezig want hij schiet vaak de andere hoek in dan dat ik wil! :p

9. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, het is allemaal wat he mensen, een voetbalspelleke. ;-)

Maar cyrax, jij zegt dat pes 2010 niet op pes 2009 lijkt. Maar het is maar net hoe en wat je bekijkt natuurlijk. In mijn ogen lijkt ie wel heel erg op 2009, de demo dan he. En ik kijk puur en alleen naar de gameplay.

Wat vind je dan hetzelfde zul je je afvragen:

Cheatenende AI als je 1 tegen 1 speelt offline, dus zal online ook zijn.

Dit is voor mij het allerbelangrijkste irritatiepunt in de pes reeks. Dus als ik de nieuwe 2010 pes demo uitprobeer, en ik merk binnen 1 potje al dat het er weer in zit, dan heb ik het idee dat de game weer op zijn voorganger lijkt.

Ik zie heus wel vele verbeteringen, maar als voor mij persoonlijk de grootse gamekiller er nog in zit, dan krijg je toch een nare deja vu.

Anderen, kijken hier niet eens na, en zullen dan ook niet begrijpen dat mensen als ik beweren dat pes 2010 weer veel op 2009 lijkt.

Ik hoop dat je dit nu wel snapt. Het is gewoon wat jij belangrijk vindt in een game, daar let je dan ook op als je een oordeel geeft.

Kijk die renanimaties, ik zie ook wel dat ze nog steeds als een Fred Flinstone rennen, maar het interesseerd me niks zolang de gameplay niet naar mijn persoonlijke zin is.

En zo was pes altijd vroeger. het zag er matig uit, geen licenties, weinig opties, maar als je eenmaal op het veld stond, was het retegaaf. Nu is dat niet meer, ik word continu tegen gewerkt door de AI, die de tegenstander ook nog eens helpt. Het is als een catchup AI in een racegame.

En daar irriteer ik me mateloos aan.

ps, ik ga pes 2010 zeker halen, maar wel pas als ie afgeprijsd is. (en online moet goed werken he)

Laatst bewerkt: 12 okt 2009
  10. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt dan aan je vaardigheden, niet aan PES.

In Fifa speel je iedere keer dezelfde wedstrijd, het heeft bij elk deel datzelfde ''scriptische'' gevoel. Ik krijg geen voldaan gevoel van het maken van goals bij FIFA, dat komt waarschijnlijk omdat je steeds dezelfde goals scoort. 90% van de ballen die ik speel, heb ik het gevoel dat ik ze zelf niet speel, maar dat die bal sowieso was aangekomen, ookal had ik geen richting gegeven. De bal die iedere keer precies goed uitkomt, geen onvoorspeelbare momenten. 1 op 1 tegen de keeper is moeilijk dan randje strafschopgebied scoren. en dat dat gebeuk, ongelooflijk, net rugby.

Nee FIFA is niks voor mij.

11. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Dat rugby in fifa ligt ook aan je skills. Als je je sprintknop niet indrukt dan word je bijna niet opzij gezet.

De jaren dat ik een voldaan gevoel kreeg bij een doelpunt lagen ook bij pes. Vooral pes6 online. Als je vervolgens met 2008 en 2009 niet online kan dan stap je over. Ben nu tevreden met fifa maar het geeft zeker niet het gevoel als dat ik me pes had. Maar als ik met vrienden pes2009 een dag speel word ik het ook zat. Allemaal solo's met messi. Kappen, kappen en nog eens kappen. Dat lukt met een aantal spelers te makkelijk. Dat was ik pes6 echt niet zo.

Moet toegeven dat Fifa soms wat eentonig is. Maar er zit genoeg variatie in, win ook wel genoeg om het leuk te houden :D.

En bij PES6 stond ik heel hoog in de rankings dus dat ie soms maar een hoekje uitkiest die je niet wil heeft weinig met skills te maken. Soms schiet ie maar een hoek in. Maar ik ga hier ff kappen voordat iedereen denkt dat ik een fanboy ben.

Ik ga pes zeker proberen, heb volgens mij al gelijk een toernooitje gepland staan op de release date :D. Dan post ik me bevindingen wel weer!

12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik snap je wel, maar ik heb niet zo'n last van die AI. Ik ken alle truukjes van de CPU, ik merk dat ik bij een voorsprong plots geen pass meer kan geven, dat mijn snelste speler plots voorbij wordt gelopen door de traagste speler op het veld enz.enz...

Maar ik heb gewoon niet zo een probleem met die AI. Over het algemeen slacht ik de CPU gewoon af, cheaten of niet. Er zitten weleens wedstrijden tussen dat ik echt niet snap waarom ik in godsnaam verloor, maar enfin, ze moeten wel want anders wordt het 10-0 voor mij op de moeilijkste graad in elke wedstrijd.

Ik zeg niet dat het een juiste keuze is van Konami om het de speler op die manier moeilijk te maken, maar het is wel een keuze. Want als jij niet wordt tegengewerkt gaat dat inhouden dat de CPU op de hoogste moeilijkheidsgraad onmogelijk goed gaat spelen. Dan vind je dat ook een cheat toch? Als fucking FC Volendam opeens speelt ala Brazil in hun beste jaren.

Ik ben zonder opscheppen een speler die in staat is om elke kleine fout die gemaakt wordt direct af te straffen. Als de CPU dus niet cheat dan zal ik elke wedstrijd met het grootste gemak winnen. Dat is ook weer zo saai..... Tegen mensen kan ik 100x winnen en dan verveelt het me nog niet. Want die kan ik afzeiken en uitlachen. De CPU afstraffen is niet echt leuk. Ik vind het niet erg om zo af en toe te verliezen van de CPU hoor. Al weet ik heus wel dat ze daar wat cheaten voor nodig hebben en dat het bij mij behoorlijk tegen moet zitten.

Ik koop PES voor de multiplayer. Tegenwoordig is dat de offline multiplayer, maar dat komt omdat het online ruk is/was. In de tijd van PES4 was ik iedere dag online te vinden. Als het online speelt zoals offline dan zal ik me absoluut weer mengen in de toernooien die er online zijn.

In de multiplayer (offline) merk ik zeer weinig tot niets van cheaten door de CPU om mijn tegenstander te helpen. Ik vind wel (ook in PES 2010 ) dat de balans niet goed is (sinds PES 2008). Het is nog altijd te makkelijk om te scoren. Ik ben een speler die goed kan verdedigen maar in PES kunnen noobs te gemakkelijk dollen en kun je er niet altijd wat aan doen. Alleen maar dribbelen met C. Ronaldo is niet mijn speelstijl, maar tegen sommige van die noobs moet je wel, want die kennen een smerige manier van scoren waar je niets tegen kunt doen. Dat vind ik behoorlijk jammer eigenlijk.

Het allergrootste pluspunt van PES is toch echt dat er veel meer onverwachts in gebeurt dan bij Fifa. Dat is zo en dat blijft voorlopig nog wel zo. Het scripted blijft ik voelen bij Fifa, dat kan aan mij liggen, maar zo ervaar ik het. Bij PES zie ik na een half jaar nog steeds goals die ik nog niet eerder heb gezien.

Daarbij vind ik het vreemd dat jij in een potje al meteen weer de AI cheats vond opvallen. Ik moet bij de meeste nieuwe versies van PES altijd een tijdje wennen.

13. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ik reageer alweer eerder dan beloofd. Had net een bijeenkomst van me werk maar dacht aan pes en fifa omdat het niet zo heel erg interessant was. Heb super veel plezieronline met fifa maar zoals iemand al aangaf, de wedstrijden zijn redelijk hetzelfde. Dat was in 09 ook het geval. PES 2009 beviel me echt niet, PES2010 demo ook nog niet echt. Maar als ik online kan met PES2010 dan ga ik hem denk ik toch weer proberen. En zitten aan beide games zat nadelen. Mooiste tijd toch wel met PES beleefd. Word er een beetje emotioneel van dat ik me nu niet meer zo kan vermaken met PES :'-(

14. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk eens pes in het bloed altijd voor pes;)
    Ik heb de pes09 ook niet gespeeld maar nu ga ik er terug voor ik mis gewoon dat goed gevoel als ik scoor en die mooie momenten en fifa10 is niks voor mij,dat ligt hier maar te liggen.

15. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Jaa idd, dat blijft altijd wel een beetje hangen. Maar ik vermaak me prima met fifa10 dus dat is het probleem niet voor mij. Maar wil gewoon ook weer pes kunnen spelen en me ermee vermaken als een paar jaar geleden. Dit jaar moet in ieder geval online weer is werken want dat heeft ze vooral veel fans gekost. Althans, daardoor ben ik overgestapt op fifa. Niet omdat ik het in 1e instantie beter vond. Maar we wachten af. Eerst nog een paar maanden plezier beleven aan fifa. Dan kijken of ik goedkoop pes10 kan kopen, maar dan moet online wel werken!

Nu stop ik met me geblaat, maar zat te denken aan PES en moest me hart eventjes luchten. Kom op Konami, maak Danny weer blij ;)

16. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cyrax

Ik heb het over de cheats als je 1 tegen 1 speelt, dus jij tegen een maat.

Dat als je tegen de cpu speelt en dat je 15-0 wint als ie niet zou cheaten, dat snap ik. Maar het gaat me dus over 1 tegen 1, zowel off- als online.

Ik speel alleen maar online, 2008 nog.

En dat ik het snel zie, tsja, wil niet overkomen als de grote pesmaster, maar ik ben al jaren op de hoogte van die cheats. Als je bepaalde dingen weet, dan zie je het meteen. Net als bv dat je een achterbal alleen naar het dichtsbijzijnde mannetje kunt spelen. Dat zie en of merk je ook na 1potje al op.

En omdat ik de gameplay engine van pes door en door ken, ik weet dus hoe die cheat, ik kan ook zien wanneer het gebeurd, dus ik start die demo 2010 op. Ik zet hem op top player, ik speel een paar potjes, en 30 minuten later ben ik al zeker 100 cheats tegen gekomen.

Nu zou het geen probleem zijn als dit alleen tegen de CPU is, maar helaas is het dus online 1 tegen 1 met echte spelers ook.

17. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Met zo een post hoop ik maar dat je dit jaar overgeslagen wordt.
    Jij begint dan al met een bepaald vooroordeel en daar kan dan geen objectieve review uitkomen.

18. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een nachtje 2008 online gespeelt. En ben gestopt met NAC, is gewoon te frustrerend, speel nu met Nederland, en sta elke dag top 10 tussen de brazilaantjes en 1 iemand die met cameroon speelt.

En alhoewel je vaak genaaid wordt, kan ik deze game niet weg leggen als ik eenmaal bezig ben.

En dat je dan af en toe een zaadpot speelt, dan neem ik er dan maar bij. Maar er zitten toch ook wel genoeg leuke spelers bij. Wat een potten zeg.

Ik hoop echt dat de 2010 pes mij helemaal gaat verbazen.

19. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Hoezo? Misschien word ik uiteindelijk toch warm van de game. Dat slaat nergens op natuurlijk. Een spel is goed of slecht. Heb overigens PES6 t/m 2009 gereviewed hier en daar was ik nou niet bepaald al te negatief over. PES 2009 vond ik daarentegen gewoon goed, maar niet uitstekend of zeer goed.

FIFA10 is gewoon een erg goede game, dus moet PES van goede huize komen wil het daarbij in de buurt komen. Voorheen was het altijd andersom en zei ik dat over FIFA. Dus niets "niet objectief", juist wel!

Gewoon eerlijk. Nogmaals, ik heb de demo amper gespeeld omdat het gewoon een "kut" demo is. Dingen die ontbreken, etc. etc. Geef mij maar gewoon het volledige spel en dan ga ik het eens even lekker uitproberen allemaal. Ik hoop namelijk ook dat PES weer terugkomt naar het niveau dat het ooit had.......

Dus niet "bang" zijn, ik ben echt zo eerlijk als het maar kan. En dan nog, stel dat ik het spel wederom goed vind, dan kan dat toch? Is toch niet zo dat mijn mening een feit is? Gaat om mijn kijk op wat een game goed of slecht maakt. Wat voor mij goed is, kan voor de ander kut zijn en vice versa.

20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    8) Geloof me nou, ik ken PES echt wel. Ik speel het al vanaf ISS dus ik weet heus wel waar ik over praat.

Jij hebt er gewoon allemaal meer last van en noemt een bug een cheat. Ik lees zo vaak dat jij vind dat de AI cheat en dat het niet leuk meer is. Maar als ik met of tegen maten speel (en dat doe ik vaak) heb ik eigenlijk nooit last van een cheatende AI. Wel van vervelende bugs overigens.

Serieus, ik vind echt dat je het behoorlijk overdrijft hoor. Ik verlies zelden tot nooit van iemand die minder goed is als dat ik ben. Over online 1vs1 kan ik niet echt oordelen, ik hou niet zo van schaatsen dus ik kom allang niet meer online. Maar de offline multiplayer is het vetste aan PES, altijd al geweest overigens.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina