De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik hoor wel vaker iemand klagen over het dashbord of kleine icoontjes.

Wat Dutchman zegt klopt, maar koop niet die hdmi kabels van de action van 3 euro. Daar hoor je wel problemen over.

De Handyman verkoopt goede 1.3 kabels voor ongeveer 9 euro ("ik heb ze zelf ook'' ;) ), de Lidle heeft ook regelmatig aanbiedingen.
    De xbox heeft 1.2 hdmi uitgang, dus dat maakt niets uit. De meegeleverde kabel is perfekt.

Laatst bewerkt: 11 okt 2009
  2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Doet het prima bij mij.:)

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij analoge kabels maakt het wel uit of je een goedkope of dure kabel koop.
    Maar bij HDMI maakt het onder de 5 meter niet uit of het een goedkope of dure kabel is.
    Als er een bitje niet goed zou overkomen , wordt deze automatisch nog een keer naar de bron gestuurd.

De nieuwe voorraad Elite's die uit de fabriek rollen hebben geen HDMI-kabel meer !!

Ik ook !!

4. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hiervoor op een monitor gespeeld, maar nu doe ik dat op mijn nieuwe tv. Dus met andere woorden; ik heb niet met VGA gespeeld op mijn nieuwe tv.

De scherpte staat op 15 op een schaal van 30, dit komt er dus op neer dat ie op 50% staat. Ik zal vanavond even de scherpte aanpassen. :)

Kleur level heb ik ongewijzigd gelaten, die staat op 50%.

Wat mij ook opviel bij Fifa 10, is dat als je in het hoofdscherm zit dat je de foto van Rooney erg pixelachtig te zien krijgt. Net alsof de kwaliteit van de foto slecht is. Kan dit ook te maken hebben met het scherpte level?

5. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Oke, want ik vind die kleine icoontjes en het dashboard er soms wazig uitzien. (rood,groen,geel,blauw). Heb het idee dat dat beter was op mn oude HD ready tv. Heeft iemand hier soms ook een sony bravia 46w5500 of de ideale instellingen voor dit toestel? Loop namelijk al een tijdje van alles uit te proberen maar de opties zijn gewoon te uitgebreid. Weet niet waar ik moet beginnen? Grtz

6. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Sony Bravia KDL 26S5500, met ongeveer hetzelfde probleem dus (zie mijn berichten hierboven).

Ik ben ook wel benieuwd naar de juiste instellingen.

7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat heeft volgens mij wel te maken met de scherpte ja. Probeer hem maar eens lager te zetten en je zult vanzelf zien of het verbeterd.

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ja, je scherpte staat veels te hoogl Zet m op 0-10% aangezien HD al scherp is.

9. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Een vraag,

Heb een tijdje terug de 37 inch philips 9000 serie tv gekocht maar had nog een oude xbox en maten zeiden dat ik niet het totale goede beeld had dat ik kon krijgen (ondanks dat het er al super uitziet.)

Nu ben ik van plan om een elite te gaan aanschaffen omdat me oude xbox overleden is maar mijn vraag is heb ik dan de goede kabels enz. erbij zitten? of zijn er nog betere kabels?

10. double u 2

double u 2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hangt er vanaf of jouw tv 1080P over component ondersteunt. Anders haal je toch gewoon een HDMI kabel uit de plaatselijke eurobak! Deze aansluiting zat nie op de "oude" xbox maar wel op de nieuwste versies

11. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
  12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Philips zal geen 1080p ondersteunen over componenten. Gebruik sowieso de hdmi kabel die bij de Elite zit.
    Mocht die er niet meer bij zitten, koop er dan eentje van een tientje.

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een waardeloze bedoeling vanavond bij TrosRadar , ze hebben <5 minuten aandacht besteed aan de ellende bij Ziggo.
    Ben heel blij dat ik vanavond niet in de studio was !!

Volgende de directie van Ziggo zouden alle problemen zijn opgelost en daar had het geen zin om naar de studio te komen.
    Kreeg vanavond met veel problemen iTV opgestart.

Het normale digitale tv en HDD recorder werken redelijk , het is alleen die @#$#@ Interactieve tv.

14. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1

Even een qoute van mezelf....mensen hier nog een mening over?

15. EnzymeX

EnzymeX Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeker voor de 37 inch Full HD LCD Philips gaan.

Full HD + LCD \o/

16. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Haha ok!
    Kun je je mening ook onderbouwen?

17. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ikzelf heb een full HD plasma en ben er nog altijd super tevreden mee! Daarvoor had ik een hd-ready lcd en daar was ik minder over te spreken. Naast gamen kijk ik namelijk ontzettend veel films en series. Die komen een stuk beter tot zijn recht op mijn plasma scherm.

Ik heb het dan wel over een LCD van 3 jaar oud en een Plasma van 2 jaar oud.

18. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ohja, maar je vergeet te melden dat FULLD HD helemaal NIKS toevoegt aan de beeldkwaliteit van het scherm. Daarbij staat Philips bij mij bekend om zijn inputlag en onnatuurlijke bewegingsweergave dat het voor mij nooit een merk zal worden wat ik zal kopen. Geef AUB geen advies waar niemand wat aan heeft! Dat proberen we juist te voorkomen hier.

Mijn advies, ga voor de nieuwe 37" of 42" plasma van panasonic. HD-Ready is echt een goede resolutie voor die grootte en je merkt op 2,5 meter of meer echt geen verschil. Plus dat je pas baat hebt bij een F-HD tv als je veel native 1080P blurays kijkt. Gamen (360/ps:cool: is in 95% van de gevallen op 720p, dit wordt wel upscaled naar 1080p maar dat heeft niks meer native 1080p te maken.

Voor mij hebben de goedkope LCD modellen te veel nadelen (inputlag, zwartweergave, lage motion resolution, zwartgradaties, inkijkhoek, kleurenweergave, reactiesnelheid) om er van te kunnen genieten.

Probeer bij iemand thuis een plasma te bekijken en bij iemand thuis een LCD. In de winkels heeft geen zin omdat dat alles behalve representatief is voor je thuissituatie.

Inbranden is totaal geen issue meer, ik heb wegens omstandigheden weken thuis moeten zitten en heb toen overdag alleen maar Fifa gespeeld -> langer dan 8uur aan een stuk. Niks van te zien als ik iets anders opzetten of ging kijken. Terwijl de radar en dergelijke ook heel de dag op dezelfde positie staan.

Laatst bewerkt: 13 okt 2009
  19. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Yoo! Kijk dat zijn antwoorden/suggesties waar ik iets mee kan!
    Super bedankt.
    Heb bij die MM de panasonic TX-P37C10E 37 plasma hd ready zien staan!
    Is niet het nieuwste maar wel betaalbaar met zo'n 499 euro's. Misschien
    dat ik hem bij een andere zaak voor iets minder kan vinden.

Volgens mij zijn deze redelijk gelijk aan de duurdere x10 versie.
    Meen ergens gelezen te hebben dat deze alleen meer aansluitingen heeft.
    Voor mijn geen issue

Laatst bewerkt: 13 okt 2009
  20. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Toen ik voor een tv ging werd mij ook aangeraden de goedkope maar toch grote tv's van Philips te ontwijken. Zit echt te veel beeldhapering op (hoe groter het beeld hoe duidelijker de fout)

Als je een philips wilt moet je de 9000 serie nemen. Echt top klasse en zeker aan te raden (kijk even in een winkel waar beide staan en kijk wat het mooiste beeld heeft) Prijsklasse is echter wel drie maal 500.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina