Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. vandaag is het dinsdag.. mag nou weleens nieuwe Mac's komen thats for sure. Is dr niet binnenkort een Apple Convention ergens ofzo.. Ik wil die Tablet (if its for real dan..)...

2. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Lolz, die gebruik ik nu dus maar MSN was toch wel iets gemakkelijker}:]

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Apple heeft nog niets aangekondigd.
    Bestandsoverdracht van zowel MSN for Mac als Adium is erg traag. Dus mijn tip is nog niet zo slecht.. :+

4. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Ik ga eerdaags Snow Leopard aanschaffen. Na het een en ander gelezen te hebben, lijkt het mij het verstandigst om alle zooi (foto's, muziek e.d.) op een externe te gooien en een schone installatie uit te voeren.

Moet ik alle programma's en bijbehorende instellingen opnieuw installeren of is er een andere simpele manier om die te backuppen?

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik weet niet wat je allemaal hebt gelezen maar een upgrade is gewoon aan te raden hoor. Als er met je huidige systeem niets mis is kun je gewoon moeiteloos upgraden naar Snow Leopard met behoudt van al je documenten en programma's.

6. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Maar er zit een bug in Snow Leopard, waardoor soms foto's en documenten worden verwijderd..

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat is alleen wanneer je van het gast-account terug gaat naar je eigen account.

8. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Nou, ik wil ondertussen na anderhalf jaar weer een frisse install. Ik begrijp Mac's ondertussen veel beter en heb dat met vallen en opstaan moeten leren. Overigens merk ik ook dat hij de laatste tijd wat trager is met het opstarten van sommige programma's.

Vandaar mijn voorkeur voor een schone installatie. Het is inderdaad een gedoe om alles weer terug te krijgen (heen en weer verplaatsen op een externe HD, programma's opnieuw installeren e.d.) maar daarna heb je wel weer een lekkere frisse start.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dan moet je dat doen. Let wel op dat je je Mac opnieuw op moet starten vanaf de DVD en eerst middels Disk Utility je harde schijf wist.

10. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Ok, dus eerst disc erin, disk utility benaderen, HD wissen (blijft mijn Bootcamp partitie met Windows dan nog gewoon bestaan?) en dan via de disc Snow Leopard installeren?

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je hoeft alleen de Macintosh HD partitie te wissen (mits je Mac OS X partitie zo heet).
    De Windows partitie laat je gewoon zo staan.

12. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Thans Rivanov, ik ga het allemaal onthouden als ik er later deze maand aan begin.

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    vandaag voor mijn stage een lcd wall in elkaar moeten zetten in Den Bosch, na veel geploeter en gekloot en geknutsel eindelijk de juiste settings gekregen en het resultaat was gaaf! erg leuk om daar ffe je macbook op aan te sluiten :+ check pic.

14. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Wow dat is wel erg gaaf zeg!!!

Hoe installeer je trouwens dingen op een MacBook?? Want ik heb iets gedownload en dat is een .dmf-file...?

En wat is het beste programma voor msnen zegmaar?

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je hebt twee verschillende vormen van installatie's.
    De meest voorkomende is een DMG. Wanneer je die hebt, dan open je die en dan zie je een 'virtuele hardeschijf' zichtbaar. In die hardeschijf zit het programma. Om 'm te installeren sleep je dat icoon van het programma simpelweg naar je Programma's map.

De andere vorm is een PKG, die installeer je middels een installer (een beetje zoals de Windows manier).

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke... Dat is wel erg makkelijk met DMG's dan :D

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Apple hanteert het Drag & Drop principe. Programma deinstalleren? Gewoon naar de Prullenbak slepen.

18. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Dat had ik ergens al gezien ja.. Heel chill!

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Het lukt me dus nog steeds niet om die Boot Camp besturingsbestanden voor Windows te installeren. Ik krijg de hele tijd deze foutmelding, en dat gaat waarschijnlijk niet veranderen:

Ik kan denk ik maar beter Windows 7 weer overnieuw installeren... als ik weet hoe dat moet. Zou het liggen aan dat het een 64 bits versie is? Want die wil ik eigenlijk wel aangezien het dan allemaal een stuk sneller is. Maar in de handleiding van bootcamp staat dat dat alleen geschikt is voor Mac Pro's en MacBook Pro's. Terwijl mijn iMac beter is dan menig MacBook Pro.

Laatst bewerkt: 14 okt 2009
  20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Windows 7 64-bit gaat niet werken. Je zult de 32-bit moeten installeren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina