Pro Evolution Soccer 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klinkt allemaal geweldig! Offline zal ik meer te vinden zijn dan online, maar als het online gewoon klopt is het helemaal mooi meegenomen! Houdt dit ook in dat 2vs2 met 2 vanaf 1 xbox ook eindelijk weer kan, zoals in pes5?!

2. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yes

\o/\o/\o/
    zo voel ik me nu.Na het weekend ffies struinen voor een early buy!

3. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    ...

Niet echt een heel hoog cijfer MAAR ze zijn er wel enigszins-positief over. Lijkt erop, na het lezen van de review ... dat ze te gefocused waren op een nieuw onderdeel en toen de fouten ( myah, fouten ) hebben laten liggen.

http://xbox-360.nowgamer.com/reviews/xbox-360/8723/pro-evolution-soccer-2010

IGN daarintegen is weer een stuk positiever :
    http://xbox360.ign.com/articles/103/1034918p2.html

7.5 Presentation
    Yes it's better than previous PESs, but that's not saying much, and its menus and lack of certain licences means its a game that can still feel amateurish.
    7.5 Graphics
    When it's standing still it looks remarkable, but when it starts moving its PS2 heritage is all too obvious.
    7.5 Sound
    Crowds are now more responsive, though Lawrenson and Champion are as dumb-headed as ever.
    9.0 Gameplay
    It's PES as you know and love it, and while it comes with a handful of infuriating bugs it's ultimately bundles of fun.
    8.5 Lasting Appeal
    Without testing online it's hard to tell, but the Master League alone threatens to be all-consuming.
    8.7 Great (out of 10 / not an average)

Laatst bewerkt: 15 okt 2009
  4. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    .

Wel raar de beoordeling van de Gameplay > IGN: 9.0 en Nowgamer: 6.8

5. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Eurogamer geeft een 7/10.

http://www.eurogamer.net/articles/pes-2010-pro-evolution-soccer-review

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Aan de verschillen in cijfers van de reviews te zien, lijkt het er op dat men er niet allemaal de vinger achter kan krijgen wat nu goed is aan PES 2010 en wat niet. En als ze het wèl weten, geven ze weer een verschillend gewicht aan de afzonderlijke onderdelen van het spel.
    Dat brengt mij op de gedachte dat veel reviewers gewoon algemene game-reviewers zijn en niet de hardcore-fans zoals wij.
    Ik ben wel benieuwd hoe lang ze het spel getest hebben. Zoals al gisteren gezegd is, is PES 2010 zo een spel dat in je groeien moet voor je alle dingetjes weet te waarderen en die tijd hebben reviewers in de regel niet.

Ik schrijf dit allemaal omdat het verschil met PES 2010 en de vorige twee edities al overduidlijk te merken was aan de demo's, als je die een tijdje had gespeeld. Ik vind het dan ook niet juist als het spel lager scoort dan een 8.5.

7. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Klopt. Het is volgens mij maar net wat je gewend bent. Persoonlijk zou ik meer waarde hechten aan de IGN review dan aan die van NowGamer.

8. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Maakt mij eigenlijk geen drol uit ook.Ik haal hem toch wel!Ik heb nog dagelijks FUN met pes 2009, dus komt helemaal goed tussen mij en PES 2010!!\o/

9. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hopelijk kan ik hem wat eerder bemachtigen, ben wel heel erg benieuwd geworden! Mixxed reviews, maarja dat had ik ook niet anders verwacht.

10. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Toch leuk om te zien dat mensen zich echt geen zak aantrekken van reviews :) Hulde!

En HanTerp ... ooit zelf wel eens een game reviewed? Dat doet ze niet in één dag.

11. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met de reviewers zijn opmerking over het nieuwe penalty systeem geeft hij aan dat hij er niet veel tijd in gestoken heeft.Als ik die reviewer moet geloven van(ben ff de naam kwijt)...die zei dat hij na veel tijd in gestoken had er toch wel veel precisie in zat en dat het wel goed was!

ach what ever...ik hoop hem rond dinsdag te scoren!!

12. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Han, eigenlijk slaat het nergens op. Enige dat je niet moet doen is een voetbalhater een voetbalspel laten reviewen. Een spel moet direct goed aanvoelen, het moet je direct een wow-gevoel geven. Het moet voldoen in alle opzichten.

IGN geeft bijv. een 9 voor de gameplay. De rest krijgt gemiddeld een 7.5. Ook grafisch dus, want stille beelden zijn prachtig.... als het beweegt is het alsof je naar een geupgrade PS2 spel zit te kijken. Zijn toch dingen die de cijfers naar beneden brengen.

Natuurlijk ga je meer zien als je PES vaker speelt, maar je gaat ook meer dingen zien als je FIFA langer speelt. Je wordt dan steeds handiger, wat ook geldt voor PES. Hoe lang heb jij FIFA10 gespeeld? Ik durf te wedden "niet lang". En geloof me, als je PES bijna een heel weekend onafgebroken speelt kun je er echt wel een goed oordeel over geven.

En waarom is het raar als het spel minder scoort dan een 8.5? Het is een mening, het wil niet zeggen dat het een feit is? Het is het gevoel dat het spel overbrengt bij een reviewer. De een is lyrisch, de ander is gematigd positief en de ander vindt het gewoon niet goed genoeg. Een review is alleen maar bedoeld om mensen die twijfelen wel of niet over de streep te trekken.

Persoonlijk denk ik dat een 8 een goed cijfer is voor PES 2010, Is ook een beetje het gemiddelde van de reviews zoals ik het nu lees. Maargoed, misschien is het spel echt enorm goed en verdient het gewoon wel een dikke 9. We zullen het zien.

Mensen moeten niet zoveel waarde hechten aan cijfers. Het is zo goed als JIJ vindt dat het is.

13. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik weet dat Han als hij online is echt bijna alleen maar Fifa speelt en geen PES(ja Han staat op mijn friendlist), En ik ben gemiddeld 4 a 5 avonden online per week en dan gelijk voor een paar uur,dus jouw aanname is nergens op gegrond!

14. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    @dannyn1972, gaat mij er puur om dat het onzin is dat hij wil dat het door iemand gereviewed die genoeg PES-ervaring heeft. Ik heb genoeg PES-ervaring, maar ik mag hem niet reviewen omdat ik niet objectief zou zijn.... (zo stelde hij eerder)?

Wat ik wil zeggen is dat een reviewer niet drie weken de tijd heeft om alle ins en outs van een spel te bekijken.

Meestal moet een review na twee dagen op het matje liggen (uitzonderingen daargelaten) en dat is in de meeste gevallen echt genoeg tijd om te beoordelen of het spel goed of slecht is.

15. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging natuurlijk om dit stukje van jou: Hoe lang heb jij FIFA10 gespeeld? Ik durf te wedden "niet lang".

Het enige dat ik Han zie spelen is FIFA 10.Vroeger speelde ik nog wel eens PES toernooitjes met Han(die organiseerde hij altijd) maar door het vele gezeik over lag(waar vooral de uitspelende partij veel last van had) is hij een hele tijd geleden bijna full time geswitched naar FIFA.(online)

16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, twee keer gedaan :)

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Je laatste zin vind ik een beetje vreemd hoor. Met de slechte animaties, bugs in de gameplay (nog steeds niet passen met de keeper waar je wilt, stilstaan van spelers, slechte keepers, gare penatlies enz.enz.) kun je niet verwachten dat PES overal maar hoger dan een 8,4 scoort.

Ik vind deze PES erg leuk om te spelen, maar no way dat ik het (aan de hand van de WE demo) cijfer hoger dan een 8,5 had laten gaan. Sterker nog, ik denk dat ik het een 8,0 zou geven hoor. Al werkt online als een zonnetje. Misschien dat de uiteindelijke versie wat minder bugs heeft, maar die zullen het spel niet boven een 8,5 tillen wat mij betreft. Neem het 360 graden movement. Waar is dat??? Waar is de balans in PES 2010? De verdediging is nog altijd onderschoven kindje hoor.

Kom op, die animaties zijn echt verschrikkelijk man. Kan niet in deze tijd. Die oude bugs hadden er never nooit meer in mogen zitten. En nee, het ligt niet aan de tijd die de reviewer krijgt hoor. Als ik 2 dagen PES speel dan weet ik wel wat voor vlees ik in de kuip heb hoor.

Als gamers bij een positieve review zeggen toch nog een slag om de arm te houden noem je dit vreemd en snap je niet waarom gamers dit niet meteen geloven. Maar als de review negatief is dan ligt het direct aan de reviewer en heeft deze gewoon niet genoeg gespeeld. Kom op Han...... Meen je dat nou?

18. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Het maakt me (nogmaals) niets uit of hij FIFA wel of niet lang speelt. Feit is en blijft of het iemand kan boeien en wat je eerste indruk is. Er zijn hier zal gasten die zeggen dat ze FIFA weer verkocht hebben en wachten op PES. Tjah, die hebben aan misschien 5 potjes voldoende om te kunnen bepalen of ze het spel wel of niet goed genoeg vinden. Dat kan bij PES precies zo gaan. Aankomen met "je moet er meer tijd insteken" gaat er bij mij dus niet in. Ook FIFA moet je namelijk leren spelen. Het speelt namelijk anders dan FIFA.

Wil niet zeggen dat FIFA kut is, of dat zij gelijk hebben. Is hun persoonlijke mening. Daar gaat het mij om en om het feit dat Han eerder zei dat ik het spel maar beter niet kon gaan reviewen omdat ik niet objectief zou zijn. Daarna zegt hij dat het spel minimaal een 8.5 moet krijgen, want anders heeft de reviewer zich er nog niet voldoende in verdiept.

Dat vind ik raar en daar ga ik tegenin. Han heeft zeker kennis van zaken wat PES betreft, maar mij niet objectief noemen, terwijl hij zelf zegt dat een spel op voorhand eigenlijk minimaal een 8.5 moet krijgen vind ik een beetje raar.

Juist aangezien ik PES altijd heb verdedigd. Tot aan vorig jaar, want toen was de maat voor mij vol. Daarom zeg ik dat ik erg benieuwd ben of PES 2010 mij toch weer over de streep kan trekken.

Als ik hem mag reviewen dan zal ik objectief hard en eerlijk zijn.

19. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, die punten, die gaan al jaren nergens over.

Grafixpunt van IGN, ''als het gaat bewegen ziet het er uit als een ps2 game''

En dan doodleuk een 7,5 geven.

Dat slaat toch gewoon nergens op?

Als je echt van mening bent dat de grafix van ps2 nivo zijn, dan kan dat toch nooit een voldoende op leveren? De nextgen is er al jaren. Geluid precies hetzelfde. ''Ja, je hoort het publiek iets meer, maar het commentaar is net zo dom als altijd. Hup, 7,5 dan maar.

Nou, ik zit al 20 jaar niet meer op school, maar in mijn tijd was een 7,5 een ruim voldoende. Geluid zou in mijn review een 2 krijgen. Want dat is gewoon echt slecht. Maar dit ter zijde.

Overigens denk ik zelf dat doordat pes nog steeds ook voor de ps2 wordt gemaakt, dat dit de reden is dat we nog steeds met de oude engine te maken hebben. Wat denken jullie?

En cyrax, die review van 7,5, ik neem dat jij je helemaal niet kan vinden in die review? Die halen precies mijn punten van kritiek naar voren. Overigens, zelfs in de review van IGN staat dat de gameplay weer ''oud en vertrouwd is, inclusief oude bugs''. Nou, hier heb je het dan, lijkt veel op zijn voorgangers dus. Terwijl jij dit niet vind.

Zo zie je maar, het is maar wat je belangrijk vind in een game, maar je ziet nu ook dat mijn kritiek niet zomaar uit mijn duim gezogen is. Die 2 reviews staat er vol mee.

Ik ga hem wel halen denk ik, zeker als online perfect is. Maar ik ben echt niet in de wolken met wat we nu allemaal weten en gezien hebben.

Maar........... er moet toch gevoetbald worden!

Overigens heb ik pes 2009 niet gehaald (wel een tijdje geleend), want ik denk dat we er wel over eens zijn dat 2009 erg op 2008 leek. En de online werkte weer niet, dus heb het bij 2008 gehouden. En die werkt momnteel aardig online. 2009 was trouwens de allereerste PES die deze wereld gekent heeft die ik niet zelf gekocht heb.

20. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, inderdaad, dat had met on-line te maken. Alles hangt nu eenmaal af van de kwaliteit on-line. Is die slecht, dan kan je geen toernooien meer organiseren.
    Als on-line dit jaar weer goed is, beginnen we vlak na de release van PES 2010 weer met toernooien. Gelukkig ben ik zelf vandaag in de gelegenheid gesteld om dat te testen, want ik heb een on-line-demo van konami gehad, evenals nog een stuk of vijf van digitaalgras. \o/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina