[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    nee de xbox heeft geen vast ip staat op automatisch
    de kabel zit direct in de modem (het schijnt ook te werken als router)
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je portforward gebruikt moet je je xbox een vast ip adres geven .. anders krijgft je xbox een ander ip toegewezen en dan heb je weer nat strict
     
  3. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    ok port forwarden.. hoe doe ik dat?
    moet ik dan de xbox en ip adres toewijzen bijv. 192.168.1.6
    en dan de poorten die ik heb open gezet aanwijzen naar hetzelfde ip adres?

    ..............................................................................later die avond.........................
    ok, dit werkte dus niet.
    ik liep vast bij subnet mask invoer kheb wat geprobeerd. maar lukte niet.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2009
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    alle settings van de xbox op automatisch zetten ... je router factory resetten en dan nog een keer proberen
     
  5. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    mn router factory resetten. in stellen in fabrieks instellingen?
    een daarna wat moet ik dan...
    weer een vast ip geven, maar wat moet ik in vullen bij subnet mask enzo?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee alles op automatisch zetten en UPNP enablen, dan kijken of je dan wel kan verbinden
     
  7. ysr

    ysr Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!
    Ik zit al sinds ik mijn xbox 360 heb met een probleem en heb het maar laten zitten omdat niemand het antwoord wist!
    Nu echter vond ik meerdere personen die hetzelfde probleem als mij hebben, maar ook daar vond ik niet de geschikte oplossing!

    Mijn provider is Telfort (voorheen Tiscali)
    Mijn router is Zyxel prestige 2602 h 61
    Omdat ik bij telfort zit moest alles op 10 MBPS half-duplex gezet worden


    (10mbps full duplex werkt btw ook!) Als ik mijn PC niet op 10mbps instel, werkt mijn internet (met kabel) ook niet (op mijn pc). Dat is denk ik ook de rede dat mijn xbox live bij het testen direct aangeeft dat er geen netwerk adapter aangesloten is.. of heb ik dat verkeerd?

    Ik ben er al verschillende keren echt hele middagen aan kwijtgeraakt, en vandaag dus weer..
    Nog even kort wat ik allemaal heb geprobeerd (vandaag)

    http://www.youtube.com/watch?v=k0ir6a4YHyI
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=122978


    Als ik mijn kabel aansluit op de xbox 360, staat er bij het testen, al helemaal aan het begin bij ''Network Adapter'' Disconnected
    de foutcode is:
    W: 0000-0000
    X: 8000-001D
    Y: 0000-0000
    Z: 0000-0000


    Bij beide manieren (dat van XBW en dat van Youtube) krijg ik deze foutmelding. De kabel is in orde, die gebruik ik meestal voor een andere computer, maar die heb ik daar uitgehaald omdat ik het nog een keer wilde proberen met xbox live. En op die andere PC werkt alles prima met de kabel op 10mbps half-duplex EN op 10mbps full-duplex!

    Dus nog even de feiten:
    Ik probeer een verbinding te maken met kabel (NIET wireless)
    Mijn provider is Telfort (voorheen Tiscali)
    Mijn router is Zyxel prestige 2602 h 61
    Omdat ik bij telfort zit moest alles op 10 MBPS half-duplex gezet worden(geloof ik:eek:)


    Kan iemand mij alsjeblieft helpen?! Ik ben niet echt thuis in het hele internet wereldje, dus probeer het zo helder mogelijk en duidelijk mogelijk uit te leggen (mogelijk met wat afbeeldingen?).. Tutorials volgen kan ik wel heel goed:p
    Alvast bedankt!


    -ysr
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2009
  8. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb alles nu zo ingesteld dat mijn live abbo automatisch verlengt word met de creditcard van mijn pa. Ik wil nu niet meer dat mijn xbox live automatisch verlengd word, hoe kan ik dit automatisch verlengen stopzetten?
     
  9. Ninodebest

    Ninodebest Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Na 5 minuten ben ik disconnected bij Xbox live.
    Welke provider?:Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:150KB/1.5MB??

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Motorola
    Modem type?:confused:urfboard?
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windows/ Norton/ etc)?:Windows

    Router

    Welk merk router heb je?:Eminent
    Welk router type?:4422
    Welke firmware?:?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:Na een poosje disconnected met Xbox live
    Wat heb je geprobeerd?:poorten openen
    Waar stopt de test?:Meestal maakt hij gewoon verbinding, alleen na 5 minuten ben ik disconnected met Xbox live. (bijv. ik speel FIFA10 online of zelfs offline en ineens ben ik disconnected bij Xbox live en bij EA.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):?

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:?


    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik word er gek van. En graag niet aankomen met van die moeilijke computerwoorden want ik weet er niet al te veel van.

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2009
  10. Logic.

    Logic. Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik krijg mn NAT settings niet open, en mijn internet valt ook erg vaak weg
    Welke provider?:Wannadoo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:geen id, als t echt nodig is kan ik het wel opzoeken

    Modem

    Welk merk modem heb je?:E tech
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Router

    Welk merk router heb je?:E Tech
    Welk router type?:E-Tech AnnexA Modem/Router
    Welke firmware?: AMX_CX_111503_REL01
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:Hij zegt dat mn NAT settings op Moderate staan en heb al geprobeerd poorten open te zetten, maar dat werkte ook niet
    Wat heb je geprobeerd?:poorten openen
    Waar stopt de test?:Meestal maakt hij gewoon verbinding, alleen na 5 minuten ben ik disconnected met Xbox live. (bijv. ik speel FIFA10 online of zelfs offline en ineens ben ik disconnected bij Xbox live en bij EA) . Zelfde als bij Nino inderdaad
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):?
    Niks nuttigs

    Wat staat er bij NAT?:confused:tatus: W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 20A8-48E0
    Z: 0000-0000
    ID: FFFF-FFFF


    Ik had al gelezen dat ik mijn xbox een vast ip adres moet geven maar hoe ik dat? Ik weet het, ik heb hier echt geen verstand van :) Mn xbox network config staat trouwens gewoon op automatisch en mn ip op 10.0.0.10 ( wat volgensmij wel een beetje raar is ?) Alvast bedankt voor de moeite
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2009
  11. The Joopster

    The Joopster Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ga je helpen jongen. Ik had precies hetzelfde probleem als jij en na weken proberen en zoeken op forums als deze heb ik zelf de oplossing gevonden. Het probleem zit inderdaad in het feit dat je in de Xbox niet de modus van het modem kunt veranderen. Deze is standaard 100Mbps Full Duplex. En die "leuke" mensen bij Telfort hebben inderdaad dit op 10 Mbps Half Duplex gezet. Zie mijn topic:

    He Guys,

    Ik heb het nu gedaan via de methode om de internetverbinding te sharen.
    Nu kan ik wel op Live. Wel een beetje een gedoe zeg, maar met de tweede netwerkkaart in mijn PC kan ik zo van 100 Mbps Full Duplex (Xbox) naar 10 Mbps Half Duplex (Netwerk) zonder enig kastje er tussen. Kon ik eindelijk de Rock Band patch voor de Lips microfoon installeren. :thumbs:


    Volgens mij kun je twee dingen doen:

    1. Zo'n extreem dure WiFi adapter kopen van 60 Euro of duurder.
    2. Dit kost een tweede Netwerk adapter voor in je PC en eventueel een tweede netwerkkabel als je die nog niet hebt. Afhankelijk van de lengte van de kabel ben je dan ongeveer 15-20 Euro kwijt voor een nieuwe kabel en een nieuwe netwerk kaart. Maar misschien heb je nog een oude PC met een losse netwerk kaart die je er uit kunt halen en in je huidige PC kan zetten. Met een beetje geluk kost het je dus niks. Anyway, wat je moet doen is een bridge maken tussen de twee netwerkadapters zoals FARDO beschrijft in het begin van de post en je gaat je internet connectie van je PC sharen met je Xbox 360. Dit werkte bij mij na een aantal pogingen goed.

    Waar je op moet letten is het volgende:
    Je huidige netwerkkaart blijft 10 Mbps!
    De extra netwerkkaart instellen op 100Mbps Full Duplex!
    De netwerkkabel van de Xbox prikken in de extra netwerkkaart (100Mbps)
    De Xbox alles op Automatic laten.
    Op je Zyxel modem/router UPnP inschakelen en ook UPnP mag firewall omzeilen. Dus de bovenste en onderste van de 3 opties.
    Dan werkt alles meteen en heb je via je PC een omschakeling van 100 Mbps naar 10 Mbps.

    Je kunt dan natuurlijk wel alleen live als je PC is opgestart. Ik zou wel rekening houden dat je op je PC niet aan het downloaden bent en tegelijk op Live gaan, want dan gaat je snelheid drastisch achteruit, maar dat is logisch.
    Ik zou ook uit security redenen UPnP weer disabelen indien je niet meer op Live gaat. Zeker als je maar sporadisch op Live gaat. Je zou ook bepaalde poorten open kunnen zetten zie dit forum, maar dat heb ik nog niet geprobeerd met een shared connectie. Je ziet er is toch nog hoop, veel succes
     
  12. The Joopster

    The Joopster Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ga je helpen jongen. Ik had precies hetzelfde probleem als jij en na weken proberen en zoeken op forums als deze heb ik zelf de oplossing gevonden. Het probleem zit inderdaad in het feit dat je in de Xbox niet de modus van het modem kunt veranderen. Deze is standaard 100Mbps Full Duplex. En die "leuke" mensen bij Telfort hebben inderdaad dit op 10 Mbps Half Duplex gezet. Zie mijn topic:

    He Guys,

    Ik heb het nu gedaan via de methode om de internetverbinding te sharen.
    Nu kan ik wel op Live. Wel een beetje een gedoe zeg, maar met de tweede netwerkkaart in mijn PC kan ik zo van 100 Mbps Full Duplex (Xbox) naar 10 Mbps Half Duplex (Netwerk) zonder enig kastje er tussen. Kon ik eindelijk de Rock Band patch voor de Lips microfoon installeren. :thumbs:


    Volgens mij kun je twee dingen doen:

    1. Zo'n extreem dure WiFi adapter kopen van 60 Euro of duurder.
    2. Dit kost een tweede Netwerk adapter voor in je PC en eventueel een tweede netwerkkabel als je die nog niet hebt. Afhankelijk van de lengte van de kabel ben je dan ongeveer 15-20 Euro kwijt voor een nieuwe kabel en een nieuwe netwerk kaart. Maar misschien heb je nog een oude PC met een losse netwerk kaart die je er uit kunt halen en in je huidige PC kan zetten. Met een beetje geluk kost het je dus niks. Anyway, wat je moet doen is een bridge maken tussen de twee netwerkadapters zoals FARDO beschrijft in het begin van de post en je gaat je internet connectie van je PC sharen met je Xbox 360. Dit werkte bij mij na een aantal pogingen goed.

    Waar je op moet letten is het volgende:
    Je huidige netwerkkaart blijft 10 Mbps!
    De extra netwerkkaart instellen op 100Mbps Full Duplex!
    De netwerkkabel van de Xbox prikken in de extra netwerkkaart (100Mbps)
    De Xbox alles op Automatic laten.
    Op je Zyxel modem/router UPnP inschakelen en ook UPnP mag firewall omzeilen. Dus de bovenste en onderste van de 3 opties.
    Dan werkt alles meteen en heb je via je PC een omschakeling van 100 Mbps naar 10 Mbps.

    Je kunt dan natuurlijk wel alleen live als je PC is opgestart. Ik zou wel rekening houden dat je op je PC niet aan het downloaden bent en tegelijk op Live gaan, want dan gaat je snelheid drastisch achteruit, maar dat is logisch. Ik zou ook uit security redenen UPnP weer disabelen indien je niet meer op Live gaat. Zeker als je maar sporadisch op Live gaat. Je zou ook bepaalde poorten open kunnen zetten zie dit forum, maar dat heb ik nog niet geprobeerd met een shared connectie. Je ziet er is toch nog hoop, veel succes
     
  13. ysr

    ysr Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    @The Joopster
    Heel erg bedankt voor je hulp zover.

    Haha jullie raden het al, ik loop alweer tegen een probleem aan..

    Ik heb nu mijn laptop wireless met het netwerk verbonden en verbind met een cross-over kabel mijn laptop en mijn Xbox.
    Hij vind de kabel vrij snel, en dan is hij enorm lang bezig met het netwerk adres te verkrijgen.
    Je raadt het al, het netwerk adres kon niet verkregen worden en bij de status van de verbinding staat
    ''Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

    U hebt mogelijk geen verbinding tot het internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen''


    In het dashboard van de Xbox geeft de test nu aan een hij verbonden is (er staat nu ''wired'') maar dan krijgt hij geen ip-adress toegewezen.

    Het is niet mijn laptop, maar die van m'n vader en die heeft norton antivirus erop staan. Ik heb alles uitgezet (firewall, ouderlijk toezicht, etc.)
    De windows firewall staat sowieso uit,
    In de configuratie van mijn router heb ik alle 3 de vakjes aangekruisd bij UPnP.
    Ik weet dat ik de juiste kabel heb, want ik heb mijn oude Xbox (niet 360 dus) al eens eerder met die kabel aangesloten op een andere computer.

    Zou iemand mij verder kunnen helpenXD?

    thx in advance

    ciao ysr
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2009
  14. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je al xbox live gold hebt,en een trial activeerd wordt dat er dan bij opgeteld?
     
  15. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha, ik heb een vraag.

    Als je een game online speelt tegen iemand dan kan je later de uitslag terug zien.

    Is dat ingame of kan ik dat ergens anders terug vinden? Want ik heb het 1 keer gezien, nooit gebruikt, maar nu heb ik het nodig, maar kan het natuurlijk niet vinden. Het gaat om pes uitslagen. (ik bedoel niet die 20 potjes, maar dat je per user de uitslagen kan zien)


    bvd

    edit

    heb het gevonden, en helaas staan er geen uitslagen bij.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2009
  16. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Hmm zwei frage

    -Ik recover regelmatig m'n gamertag bij verschillende menschen, zit hier een limiet op? Ik hoorde ooit's dat de max 50 is en straks zit m'n account vast op iemand ander's xbox en moet ik zo'n debiel duur memory kaartje gaan kopen :+

    -Stel ik recover op iemand ander's Xbox m'n GT, kan ik daar dan zonder enige problemen thuis al de betaalde content die ik heb gedownload ook daar downloaden zodat hij/zij die ook ken spelen?
     
  17. Logic.

    Logic. Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die mij kan helpen :confused:? Sorry, wil niet ongeduldig worden, maar ik wordt echt gek van mn internet dat om de 3 minuten wegvalt
     
  18. Ankido

    Ankido Guest

    weet iemand waar ik een goedkope router kan krijgen (ps ik snap niet eens wat een router is::+)
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De goedkoopste draadloze router heb je al voor minder dan € 30
    Voor XBL of PSN zou ik die dingen niet aanraden.

    Voor € 40 kan je al een goede XBL/PSN router kopen van Linksys !
    Bijvoorbeeld de Linksys WRT54G2.
     
  20. chaostheory

    chaostheory Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: xbox live valt regelmatig uit, soms als ik hem opstart en bv. call of duty 4 speel doet hij het goed maar zo gauw ik een ander spel ga doen valt xbox live uit en daarna doet xbox live het vaak de hele dag niet meer.
    Welke provider?:telfort
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:adsl

    Router

    Welk merk router heb je?: linksys

    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:MTU failure
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina