Hulp keuze internet provider utrecht, geen ADSL mogelijk

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door cyber, 16 okt 2009.

1. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo allemaal.. Graag wil ik jullie expertise inroepen omdat ik geen tot weinig verstand heb van het onderwerp en het daardoor voor mij moeilijk is om een keuze te maken,

De situatie is als volgt:

vanaf 1 november ga ik met mijn vriendin samenwonen in op een etage in een huis in Utrecht. In dit huis woont er naast ons ook nog een ander koppel.
    Dit koppel dat onder ons woont maakt gebruik van de adsl aansluiting voor hun internet. De huidige bewoners (die vanaf 1nov weg gaan) maken op het moment gebruik van ZIggo (internet via de kabel)

Het probleem ligt hem er echter in dat ziggo wel een extreem dure oplossing is (16.95 per maand voor kabel aansluiting + 19.95 per maand) en hiervoor krijg je in vergelijking met andere providers langzaam internet (3mb/sec down en 0.5mb/sec up.
    Nu begrijp ik dat wij voor die 16.95 per maand ook tv krijgen maar dit is niet nodig aangezien mijn vriendin en ik beide nog een digitenne abbo van een jaar hebben lopen.

Nu vraag ik mij af of wij verder nog opties zijn?
    Zijn er andere oplossingen behalve ziggo kabel internet beschikbaar in Utrecht?

Is het mogelijk een 2de internet abbo aan te schaffen voor 1 ADSL aansluiting?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.!

2. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Als ik zo lees op tweakers (zie hier) is het mogelijk om 2 ADSL aansluitingen op 1 telefoonlijn te hebben.

Wat er verder in Utrecht beschikbaar is weet ik helaas niet.

3. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    WWOW thnx :) kon er niks over vinden :mad: dat ga ik maar eens proberen :)

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet 1 belangrijk ding niet vergeten , de ADSL lijn staat op naam van jouw toekomstige buren.

5. II Valerio II

II Valerio II Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    in utrecht heb je hellaas maar 1 kabel provider en dat is ziggo
    de kabel markt is nog niet vrijgegeven dus eenige optie voor kabel intenet is ziggo
    vanaf 39.95 heb je een alles in 1 bassis pakket
    nu met HD-PVR ontvanger van €459,- voor slechts €99,- óf een standaard ontvanger voor €49,- zonder vast contract Internet
    down 1.5 Mbit/s
    up 0.25 Mbit/s
    Televisie
    In analoge en digitale kwaliteit. (60 zenders)
    Telefonie
    Gratis bellen met andere klanten van Ziggo Telefonie

alles in 1 plus

nu met HD-PVR ontvanger van €459,- voor slechts €99,- óf een standaard ontvanger voor €49,- zonder vast contract Internet
    down 20 Mbit/s
    up 3 Mbit/s
    Televisie
    Telefonie

alles in 1 extra

down 50 Mbit/s
    up 5 Mbit/s
    Televisie
    Telefonie

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je ziggo kiest dan minstens alles in 1 plus nemen, want die basis gaat nergens over qua internetsnelheid.

7. II Valerio II

II Valerio II Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    100 % gelijk in maar voor mensen die alleen wat willen email en af en toe eens willen internetten is alles in 1 basis een goed product maar over het algemeen kiezen de meeste voro alles in 1 plus
    10 euro meer in de maand maar nu wel een snelheid van 20 mbit download

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Waar ga je in Utrecht wonen? In een groot gedeelte (Lunetten, Hoograven etc...) is namelijk allang glasvezel aangesloten, ik zit bij http://www.xmsnet.nl/. Even de postcode check doen, en dan gewoon vragen of ze het bij jou in de wijk ook kunnen aanlegen. :)

Deel Deze Pagina