Marvel Ultimate Alliance 2: Fusion

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 7 feb 2009.

1. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de game inmiddels ook al een paar uur gespeelt en ik moet zeggen dat die echt vet is.

Wat me meteen opvalt is dat je geen blauwe orbs meer nodig hebt om je "mana" bij te vullen zodat je special powers kan doen. Nu kan je gewoon achter elkaar die powers gebruiken alleen je balkje is veel sneller leeg. Maar als je het ff een paar seconden met rust laat zit die weer vol. Echt te vet en natuurlijk ook veel realistischer want ik heb Storm in de films ook nooit ff een mana potion zien drinken ofzo :p

De camera vind ik soms wennen omdat je er zelf helemaal geen controle over hebt. De actie is weer erg vet, soms wel erg chaotisch. Zeker als er 20 vijanden op je scherm rond huppelen en je doet zo'n fusion power. Over die fusion powers gesproken, die zijn ook erg nice. Er zitten een paar lelijke tussen maar ook een paar hele brute. Je kan het echt zo gek niet bedenken of er is wel een combinatie van.

Tot nu toe ben ik wel een paar brute levels tegen gekomen. Ze zijn allemaal ietsje ruimer maar ik heb nou niet echt het idee dat ze veel groter dan in MUA 1 zijn ofzo. Het level Washington DC ziet er wel schitterend uit.

Het verhaal vind ik ook erg bruut. Zeker omdat ik met de Nederlandse comics niet alles heel duidelijk heb meegekregen wat betreft de Civil War.

Verder is de mogelijkheid om diplomatiek, verdedigend of aanvallend te reageren ook wel leuk. Wat voor een effect dat op de lange termijn heeft weet ik echter nog niet.

De game heeft ook een paar minpuntjes vind ik. Zo kan je nu geen armor enzo meer aan je characters geven (ik begin te twijvelen of dat wel in deel 1 kon, iig wel in X-men legends 1 en 2) en hebben ze veel minder aanvallen. In deel 1 was het echt puzzelen van welke power je nu echt wilt en welke je echt sterk wilt hebben. Nu heb je maar 4 powers en een aantal dingen om je stats te boosten.

Ook kan je geen punten meer onderverdelen in de standaard dingen zoals health, strength, stamina etc. Het RPG gedeelte is er eigenlijk best wel minder op geworden. Dat vind ik persoonlijk wel jammer want het zelf upgraden en kiezen van de vele aanvallen van je favoriete characters vond ik toch wel een heel dik plus punt in deel 1.

Ook zit er een verrekte iritante glitch in het spel want steeds als ik een lvl up ga en het punt wil onderverdelen dan is dat al gedaan omdat die op "auto spend" staat. En dan zet je dat weer af, en de volgende keer is het weer precies hetzelfde. Erg iritant maar uiteindelijk niet echt boeiend want je kan al je skill points gewoon verwijderen en weer toevoegen dus het heeft weinig effect, maar toch.

Verder heb ik totaal geen last van bugs oid. Ja soms blijft je mannetje in de omgeving hangen, nou boehoe ff van character switchen en alles is weer opgelost. Maar verder heb ik echt nergens last van. Ik heb ook nog geen frame drop gezien en dat terwijl het soms een zware chaos op het scherm is.

Over het algemeen speelt het weer harstikke lekker weg en is de game echt weer verslavend. Ik ga me er iig nog een hele hoop uren mee vermaken en kan de game aan iedere Marvel/ RPG fan aanraden:)

2. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Basically is het nu nog meer een brawler ipv een rpg?

3. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja misschien wel een beetje alleen er zit toch wel genoeg diepgang in om het boeiend te houden vind ik. Ook heb je best wat keuzes om te maken, dus alleen brawler doet de game toch wel tekort.

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Het rpg gedeelte boeide mij in deel 1 niet zo. Het is wel tof dat dat er is, maar iedere keer als je levelt 20 poppetjes instellen gaat mij te ver.

Bovendien zit er wel verschil in characters. Voorbeeld: Strom heeft erg sterke aanvallen met electriciteit maar kan niet veel klappen vangen.

Daredevil en Spiderman kunnen ook niet veel klappen vangen maar die ontwijken dan weer veel aanvallen.

Captain America is dan weer steviger alleen heeft iets zwakkere aanvallen dan een Sotm of Human Torch

5. Nyari

Nyari Bullets Included...

Leuk Bevonden:
    0
    Heb deze vandaag uitgespeeld op super heroic en ben direct terug begonnen op legendary
    Ongelooflijk lekkere hack and slasher, is geleden van too human dat ik me nog zo eens heb kunnen uitleven 8)

wel spijtig dat hij hier precies niet zo populair is =(

ben trouwens beschikbaar om de co op achivements te halen :b:

6. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een negatieve revieuw zeg, nu begin ik weer te twijfelen. Misschien dat ik hem ergens hier op het forum kan wegpikken :)

7. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Ik moet zeggen dat het lang geleden is dat ik me zo heb vermaakt met een game. Lekker veel characters, heb alles op auto gezet (dus ik hoef me niet te verdiepen in het versterken van bepaalde abilities en boosts) en ben gewoon lekker aan het beuken. Wat het beuken voor mij leuk maakt is het gebruik van de special powers en de fusions.

Een groot nadeel tov deel 1 is dat je slechts 1 alternate costume hebt voor ieder character en het wisselen naar je alternate costume heeft ook geen inhoudelijk effect. Ik hoop dat ze hier nog iets mee gaan doen!

8. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig iemand die hem al verkoopt/ruilt?

9. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad super lekkere hack&slasher voor met vrienden en vriendinnen!
    Mar och och wat een eenvoud op sommige stukken, tja 't spel heeft op sommige plaatsen echt idiote bugs, die dan meestal wel te verhelpen zijn, mar toch, waste of time.
    Ik vind het ook jammer dat elke character nu dus maar 4 moves heeft, en alleen die kan uitbreiden, wat in principe ook nog 's gewoon automatisch voor je gedaan wordt.
    Best SAAI!... enige wat dan nog overblijft om voor te spelen, zijn nieuwe characters (wat zo voorbij is), en eventueel alle 276 fusions proberen te halen ofzo, (heb er nu 30 na het spel 1x uit te spelen :p), en enkele boost rewards die je kan activeren voor iets meer dmg/resistance/spellpwr/regen w/e.

Dan heb ik 't nog niet gehad over onze poging tot online multiplayer afgelopen nacht. Eerst zo'n 10 / 15 pogingen om in een game te komen, komen we erin... en dan blijf je door een 'bug' hangen in het 'team' menu, met het hele team.
    Dat gebeurde ook tot 3 keer toe, dus uiteindelijk hebben we nog geen pot online kunnen spelen.

Marja ondanks al dat negatieve, is het toch een vet spel, en met 24 characters valt er behoorlijk wat lol aan te beleven. Hiermee kan ik 't wel even volhouden tot borderlands. Zeker aangezien prototype ook net binnen is }:]

10. Slender

Slender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil die van mij wel verkopen. Ik heb het spel vorige week met een vriend uitgespeeld en ik denk niet dat ik het nog een keer zal spelen (ook al mis ik nog steeds de Hulk).
    Doe maar een goed bod. :)

11. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ik ook, zie x-bazar

12. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ruil liever, moet eerst nog Fifa 10 kopen en die heeft bij mij voorrang :p

13. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Vind je hem toch niet zo leuk dan?
    Of heb je hem al uitgespeeld?

14. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Heb de game net Pro-Reg uitgespeeld en moet zeggen dat ik me er redelijk mee vermaakt heb. Het is een heel stuk simpeler allemaal dan deel 1. Het verhaal is tof (naja, het Civil War deel) en het speelt wel lekker weg. Echt geweldig is het allemaal zeker niet, maar vermakelijk... Jawel :)

15. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik heb me er erg goed mee vermaakt maar heb hem uitgespeeld en nu is hij nog wat waard als ik hem wil verkopen

16. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er al wat meer bekend over de DLC? Het worden iig nieuwe characters, maar wie en wanneer?

17. Nyari

Nyari Bullets Included...

Leuk Bevonden:
    0
    De developers realeasen elke week 1 naam voor de aankomende DLC
    Deze week is de naam Carnage vrijgegeven:
    http://www.youtube.com/watch?v=WQOXFGF-YMc

DLC zou ergens rond eind november - begin december uitkomen
    Tegen die tijd is ie al lang uitgespeeld op legendary en waarschijnlijk verkocht...

18. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah cool. Ik moet de game nog steeds uitspelen maar speel momenteel veel FIFA. Ik ga de DLC iig wel downloaden voor de 2e playthrough.

Carnage vind ik iig wel tof, ben benieuwd wie de rest zijn.

19. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Net een tweede playthrough begonnen op Legendary. Wel leuk dat je de stats van de eerste playthrough houdt, zo kan je tenminste proberen om je skills uit te maxen. Een aantal characters nog niet unlockt zoals Jean Grey en Hulk. Je moet 5 crystallen vinden, maar ik ga niet het hele level uitkammen. Je kan ze ook unlocken om een toetscombinatie te maken tijdens de gameplay, zoals up, up, left, right etc. Maar dat werkte niet. We spelen toch een beetje met een vast team. Altijd Wolverine en Storm. De andere 2 plekken wisselen we een beetje af, zoals Venom en Nick Fury. Moet wel zeggen dat het een erg leuk spel is om nog een keer uit te spelen, zoals nu op Legendary. Eerste keer Anti-Reg gedaan, nu gaan we voor Pro-Reg. Veel minpunten heeft het spel niet. Paar kleine bugs en af en toe een framedrop. Maar voor de rest is het spel gewoon veel fun. Lekker beuken.

Deel Deze Pagina