Call of Duty: Modern Warfare 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door SHiZ NL, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Nouja afhankelijk, nee want de gewone servers kunnen ook.

Vooral clans hebben ook dedicated servers die dan weer gesponserd zijn door bedrijven enzo.

2. johnnie16

johnnie16 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gisteren naar First Look geweest, en heb daar ook Modern Warfare 2 gespeeld. Ik heb een uur in de rij gestaan om het te spelen, alleen vond ik 't het wachten niet waard. Eerst kom je in een kamertje waar een filmpje word getoond met wat game-play beelden. Dit filmpje heeft iedereen ook al op internet kunnen zien, dus dat stelde niks voor. Toen mochten we een deur verder, en daar lagen 360 controllers en op de tv zag ik MW2. Ik dacht nou eindelijk kan ik deze game even lekker spelen. Alleen na een paar minuten moesten we al weer weg. Ik heb heel weinig gezien van 't spel, we mochten de mode spec-ops spelen. En dan de missie in een soort van kleedkamer. Dat zag er allemaal wel leuk uit, alleen krijg je niet de tijd om nou echt te zien of dit nou echt de grote game gaat worden. Ik las hier boven ook dat iemand een t-shirt kreeg, die hebben wij niet gehad.

Voor de mensen die echt speciaal voor alleen deze game naar die beurs willen gaan: je kan beter thuis blijven.

3. Gamersea

Leuk Bevonden:
    22
    Vind het juist wel grappig dat de console nu eens wat meer voorrang krijgt:)

4. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Het is eigenlijk alleen maar logisch aangezien er op de consoles veel meer geld te verdienen valt (ivm piraterij op de PC).

5. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben gisteren ook naar Firstlook gegaan alleen ik kwam die Modern Warfare 2 booth niet in omdat je minimaal 18 jaar moest zijn (ik ben 17). Ik heb m wel gepreordered en ik heb dus daardoor ook dat shirt gekregen. Ik kan niet wachten iig :)

6. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Het gaat allemaal om geld. Het is wel jammer dat IW geen dedicated servers heeft voor MW2. Als ik een PC gamer was zou ik het spel wel kopen maar niet zo lang blijven spelen. Je krijgt dan namelijk veel met cheaters te maken en dat is kut. Ik heb ook gehoord dat IW geen punkbuster toelaat ofzo. Punkbuster is zo'n hele grote Anti-Cheat organisatie die cheaters tegenhoudt.

Je hoort heel vaak van 402 en die andere gasten van IW dat ze heel goed naar de community luisteren. Zo te zien doen ze dat niet echt. Ze weten dat dedicated van groot belang zijn voor PC gamers maar ze laten hun gewoon links liggen. PC games leveren nou eenmaal geen hoge verkoopcijfers op maar om dan helemaal geen aandacht te schenken aan je eigen community vind ik wel een beetje lame |:- Zo zie je gewoon dat het allemaal om geld gaat.

7. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Je kon al zien dat het ze om het geld ging toen ze de adviesprijs van de game omhoog schroefden naar €70.

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Tja, dat komt door Activision. :'-(

9. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat heeft er wel deels mee te maken, echter is het gewoon 1 + 1 optellen.

Wat doe je als je een game hebt die heel veel gamers willen kopen ? Laat je de adviesprijs hetzelfde zijn als crappy games zoals (vul maar in) of schroef je hem iets omhoog ?

Lijkt mij vrij logisch ! Ook omdat deze reeks zich heeft bewezen en het onder de gamers een naamsbekendheid heeft van bijna 100%. Call of duty staat synoniem voor kwaliteit,beleving en heel wat uurtjes game-plezier. Daar wil ik best iets meer voor betalen.

10. Lijpe Mocro

Leuk Bevonden:
    839
    Een game als deze komt voor de Xbox360, Ps3 en PC uit. De pc versie is het duurst om te maken want hierin komen allerlei extra shit zoals mod tools en dergelijke. Consolegames hebben dat niet maar alsnog zijn deze in de winkel duurder dan de PC versie. Soms wel 25 euro duurder!
    Het kan natuurlijk ook te maken hebben dat veel PC games gedownload worden maar zo'n groot prijsverschil is niet normaal. Als het 5 of 10 euro meer was is het te begrijpen maar 25 euro ? Nee. Ik denk dus dat wij consolegamers te veel betalen voor games. Iets waar wij ook niks aan kunnen veranderen.

That's why we gotta luv Gamehubs :p

Ik heb btw die petitie getekend.

Laatst bewerkt: 18 okt 2009
  11. Gamersea

Leuk Bevonden:
    22
    En de PU deze keer, pu 12 maand + mw2 op de release binnen voor 55.

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    New Modern Warfare Matchmaking Service Will Definitely Reshape PC Community
    Sunday, October 18 2009 @ 02:49 AM BST

By Owen Good

In a webcast this morning, Fourzerotwo revealed the existence of IWNet, a matchmaking service Infinity Ward will operate beginning with CoD Modern Warfare 2. But it ends dedicated servers, and fundamentally changes the culture of the game's PC community.

Fourzerotwo, the Infinity Ward community manager, said IWNet makes multiplayer more accessible to the PC community on Modern Warfare 2, replacing the need for dedicated servers that are hosted and managed by players. But the hardcore PC crowd to whom he was talking, on BASHandSlash.com's webcast, did not take the news in a completely positive light.

"The silence you hear is because we've got a community right now structured in such a way that it relied on having dedicated servers," one of BASHandSlash's moderators told 402.

"You're definitely reshaping the way the community has been set up," another said later.

"Definitely," Bowling acknowledged.

Here's the score: by building up its own matchmaking service riding shotgun with Steam, "you can get in and play with players your same rank," 402 said. However, "You're completely reliant on IWNet and there is no dedicated server or server list. You rely on IW Net for matchmaking and your games, but you still have your private matches."

The level of control over those matches allows players to set a wide array of parameters and rules for the game. But community features such as clans, and the high level of customization available in hosting a modded game or custom map on one's own dedicated server, face an uncertain future, if not their end outright.

"Custom content, after the fact, keeps the game alive for us a lot longer," one of 402's questioners said.
    "This is the first time we've ever done something like this, obviously," 402 said, "and I know the team has huge plans for what IWNet develops into, and this is just the beginning. It's hard for me to speak personally towward IWNet, because that is a code heavy project."

Fourzerotwo reminded that this method of multiplayer delivery also allows Infinity Ward "a lot more control and structure for the PC version. From a development standpoint, it's very good on how we can access and update the PC community."

But before this is taken as the definitive end of modding and custom maps, 402 clearly said "I don't have those answers yet," when asked further about how IWNet would affect that aspect of PC Modern Warfare play.
    The entire conversation is archived here, and 402 comes in at the 1:39:00 mark (that's one hour, 39 minutes). If this matters to you I definitely encourage listening to all of what he has to say before reacting.

But the news is not being taken well. The BASHandSlash guys referred to the vehemence in the chatlog running concurrent with the program, and terms such as "Black Saturday" and "a day of infamy" are being thrown around. "They've made Jesus cry," is another reaction, particularly from the competitive PC community whose future also is affected. "The server community is what's made us. It's what defined us," says Josh Pickler of planetmedalofhonor.com "IW.NET is getting the PC community to turn into consoles. You're trying to re-write our history."

Fourzerotwo was steadfast in telling that, for the whole of the community, IWNet will be a benefit.

"It's definitely going to be a change. It's going to be a very different setup than what we're previously used to in the Call of Duty franchise for the PC," In the long term it's going to help the community. It changes the way and how we're able to update and support the PC version."

It definitely bears watching, and keep in mind the story could change as Infinity Ward releases more information.
    http://www.mapmodnews.com/article.php?story=PC-Modern-Warfare-Matchmaking-Service

13. Lijpe Mocro

Leuk Bevonden:
    839
    100% zeker dat je de game niet op de release dag krijgt.

14. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Er komen geen mod tools,er komen geen dedicated servers dus ze hebben die kosten niet ;)

15. Lijpe Mocro

Leuk Bevonden:
    839
    Dus als ik het goed begrijp hebben ze geen dedicated servers omdat ze anders niet de pc versie kunnen update en supporte ? Is dit de enige manier ?

@ Stephan

Ik had het ook niet specifiek over deze game ;)

Ze weten toch dat deze game goed gaat verkopen ondanks de prijs maar ik vind dat een hele *** zet van de uitgever.

EDIT:

Hmm. 660000$. Denk dat ze daar nog niet wakker van gaan liggen :p

16. TruthDoesn'tLie

TruthDoesn'tLie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook eens zo'n aandieding genomen bij de PU met prototype.
    Kreeg hem anderhalve maand na de releasedatum pas binnen

17. TruthDoesn'tLie

TruthDoesn'tLie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook eens zo'n aandieding genomen bij de PU met prototype.
    Kreeg hem anderhalve maand na de releasedatum pas binnen.

Edit: sorry voor de dubblepost. Er ging iets mis

18. TruthLies

TruthLies Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MW2 krijgt nu een beter systeem, namelijk het anti-cheat systeem van Valve: VAC

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik heb zo het gevoel dat ik weer behoorlijk verslaafd ga raken aan de MP, dat heb ik bij weinig games maar bij CoD lukt dat altijd aardig (soms pc soms 360). :D

Begin er nu wel erg veel zin in te krijgen.

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik ook! Laat het maar snel november worden. :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina