De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Nou is de A656 serie 1 van de allerbeste lcd's met conventionele backlight die je kunt kopen, dus dat zit wel goed ;)

De Pioneer KRP600 heeft nog n idioot prijskaartje. De 6090 is ruim €1000 goedkoper en als je die calibreert zal je geen verschil zien denk ik.

Helaas staan hdtv's in winkels heel beroerd afgesteld. Eigenlijk zou ik je adviseren om je xbox met wat games en dvd's mee te nemen, maar ik weet niet hoe een MM daarover denkt.

Je budget is nogal krap, maar in dat soort prijsklasse kan je t beste een Samsung nemen.
    Kijk naar hoe mooi snelle beelden worden weergegeven en of gewone beelden vloeiend gaan.
    Is de kijkhoek belangrijk? Check dit dan door te kijken of de kleuren en zwartweergave ineen n stuk minder wordt als je een stap uit het midden zet.

Game en kijk je in je eentje, dan is dit niet of minder belangrijk.

Samsung accepteert 1080p ook over vga en componenten en dus niet alleen over hdmi.

Laatst bewerkt: 15 okt 2009
  2. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    ik was nooit fan van samsung, maar de A656 is zeker zijn geld waard. fijne vond ik namelijk de 1080p over component. ik heb alleen een 360 zonder hdmi.
    tot de 13 november dan, want dan komt me 360 Elite MW2.

dat calibreren lijkt me ook wel wat. de isf calibtratie dan. maar ik vind het prijskaartje ervoor toch teveel. ik zit in rotterdam, dus even met een 46" naar emmeloord zie ik ff niet gebeuren. heb hier in rotterdam nog niks gevonden voor een isf calibratie.

juist door dat idiote prijskaartje koop ik dus liever de Epson TW5000, want normaal tv kijken vind ik prima op 46", maar films en gamen mag zeker groter, vooral met de bluray's

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De MM laat de beslissing over aan de medewerkers van de Info-balie en tv-afdeling.
    De medewerker van de info-balie moet jouw eerst toestemming geven om met een console Xbox360/PS3 de winkel binnen te gaan.

4. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Leen een calibratie-dvd of gebruik het instelprogramma wat als extra op Pixar-of Star Wars dvd's staat. Daar gaat het beeld al met sprongen op vooruit.

Koop meteen 's een hdmi kabel als je je Elite hebt! Was die duur?

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kreeg vanmorgen een brief over het iTV gebeuren.

U heeft iTV van Ziggo. Daarmee heef u de nieuwste films in huis , kunt u uitzendingen terugkijken en even pauzeren. Zo hoeft u nooit meer iets te missen.
    Tenminste , bijna nooit. We hebben de afgelopen periode geconstateerd dat de dienst het niet altijd doet zo als het hoort. En dat vinden wij erg vervelend. We stellen dan ook altijd alles in het werk om storingen ze snel mogelijk op te lossen.

Als tegemoetkoming mag ik in het weekend 23 Oktober tot 26 Oktober gratis kijken naar 12 On Demand films zoals The Code , The Wrestle , 16 Blocks , Suske en Wiske.
    Wat heb ik aan die actie als ik nu al met veel problemen kan genieten van iTV.

Ondanks de problemen gaat Ziggo maar door met de verkoop van het iTV pakket.

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Het is me eindelijk gelukt. Moest de mobility modder van driver heaven gebruiken om drivers en catalyst geinstalleerd te krijgen, en nu heb ik eindelijk catalyst control center. Even gegoogled en heb de scaling options gevonden!

Waarom is het dat ie 1366x768 niet goed pakt via HDMI?

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat komt omdat via hdmi eigenlijk alleen 1280x720 en 1920x1080 worden geaccepteerd, zoals ik al eerder uitlegde ;)
    Gebruik je n andere reso dan blijft t beeld zwart of kloppen de verhoudingen niet of zijn je letters onscherp.

de technische reden weet ik niet, maar eigenlijk worden alleen deze 2 reso door apparaten uitgestuurd. De pc is de enige andere.

Vandaag zag ik voor t eerst n hdtv met een nòg mooier beeld dan mn Pana. Het was de Pioneer 5090H.
    Het was wel een animatiefilm (madagscar 2) en die zien er altijd al gelikt uit. Ik hoopte eigenlijk een 6090 te zien maar die ben ik niet tegen gekomen.
    Weet iemand waar die te bezichtigen is?

Laatst bewerkt: 17 okt 2009
  8. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Heren,

Nu de scheiding toch echt een feit wordt en m'n ouders allebei gaan verhuizen moeten er véél nieuwe spullen gekocht worden. Zo ook een TV. Ik heb een tijdje verstand gehad van LCD televisies maar ben de hele "HDTV-branche" uit het oog verloren. Ik hoop dus dat jullie mij kunnen helpen adhv een budget en wat eisen. Wellicht kunnen jullie wat suggesties geven?

Ik heb een LCD TV nodig van ongeveer 250-300 euro. Zou wel handig zijn als er een HDMI, PC, Component en Scart input opzit. Gewoon hd ready (tenzij je full hd voor dit geld kan krijgen, wat me niet waarschijnlijk lijkt).

Dan heeft m'n moeder voor in de woonkamer ook nog een flatscreen nodig, van ongeveer 400-500 euro. Zou wel mooi zijn als dat een compleet allround TV'tje wordt met alles er op en er aan.

Ik hoor graag van jullie!

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ga eens kijken op de PC-afdeling ;)

Daar vindt je mooie monitoren met en zonder een ingebouwde tv-tuner.
    Heb me zelf een 23" (FullHD) LG Flatron W2343T gekocht voor € 189 ( VGA en DVI).

10. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou wel gewoon echt een TV willen kopen eingelijk. Zo rond de 32 inch of in die richting :)

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Tussen de €250 en € 300 heb jij geen echte 32" tv hoor ;)

Op de site van Kieskeurig.nl kan je een zoek opdrachten (Prijsrange).

12. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Je kan nou eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!

Maar kijk hier eens:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/...yzCvlHgr8A-5quRsueJo2PMZUqaY2nPqb2_e91zg7tNZ-

Als je de slider even op 32" zet, zie je dat je voor een klein beetje meer al een tv hebt. Maar dit zal dan geen topmodel zijn. Zelfde voor 4-500 euro. Daar koop je net een budget-fullhd voor, tenminste voor zover als ik er van op de hoogte ben.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn tante heeft een 32" Philips FullHD gekocht voor € 388 bij de MM.
    Ben er even mee aan het spelen geweest en wat een verschrikkelijk ding is dat :mad:
    Je merkt dat het gaat om een Low-Low-Lowbudet model.
    Zij zijn er geel gelukkig mee en dat is het belangrijkst !!

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Bij de Media Markt hebben ze nu een Akai AL3280 Full HD 32" voor €399. Is die een beetje aardig? Ben sowieso morgen van plan om even langs te gaan bij de Media Markt en even wat tv's te bekijken, interessante schrijf ik even op en dan vraag ik het hier wel want kan moeilijk kiezen. :+

Maar de beste tv's van mijn prijsklasse ( €400/450, 32" ) zijn dus Samsung en LG?

Waar ik het meeste interesse in heb is de LG 32LH3000, ik vind hem erg mooi. Full HD, 32" en dat was het voor mij eigenlijk. Beetje goed?

Laatst bewerkt: 18 okt 2009
  15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Akai is nieuw op de hdtv markt, dus zou ik daar geen tv van kopen.

In dit budget en deze grootte bij lcd's kom je al snel op Samsung en LG.
    Ga ze maar s bekijken bij de MM en lees de reviews op kieskeurig.nl

Hou er wel rekening mee dat analoog tv kijken geen feest is. Om op te gamen is t wèl mooi.
    Kijk je veel dvd's, probeer dan te kijken hoe deze worden weergegeven.

Ik zag laatst een aanbieding voor een 37 inch hdready plasma van Panasonic. Kostte €444 en dan heb je écht n mooi beeld. Wil je n lcd dan kom je dus bij LG en Samsung in die prijsklasse.

Laatst bewerkt: 18 okt 2009
  16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Hoezo zal analoog tv geen feest zijn? Ik kijk sowieso niet veel tv dus dat is geen probleem maar het moet er niet upgefucked uit zien als ik wel eens kijk hehe. In de huiskamer hebben wij een Philips HD Ready 32" tv en daar ziet het er gewoon oké uit.

Ik ga morgen maar even kijken, maar tot nu toe is die LG wel erg tof. :)

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ferry heeft het over de 32" FullHD en niet over een 32" HDready tv.

Kleine storingen in het beeld vallen bij een FullHD meer op dan bij een HDready tv.

18. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Wat is jullie mening hierover?

Ik heb thuis de Samsung LE 37B650 op mijn slaapkamer staan.
    Best lekkere tv, ook een Z-5500 setje erbij, dus erg leuk allemaal. Je moet ergens beginnen toch?;)

Alleen vraag ik me nu af, is een Blu-Ray speler het nu echt waard voor een 37"?
    Ikzelf heb namelijk het idee dat je pas vanaf 42-46" het echt optimaal benut.

De kijkafstand is zo kort als ik het zelf wil maken, dus dat is geen probleem. Alleen wat denken jullie, gewoon lekker bij het(veel goedkopere) DVD blijven, of toch echt de stap naar het Blu-Ray maken?

Natuurlijk zal ik verschil zien, maar is het dat verschil nou echt waard op een 37"?

Misschien hier iemand met gebruikerservaringen etc.?

19. xNetwerkkabel

xNetwerkkabel Call of Duty 4 FTW

Leuk Bevonden:
    0
    Samsung T220HD

Heeeeeey mede-gamers,

Ik heb even een vraagje, ik heb een Samsung T220HD(:eek:), waar ik met veel plezier op game, maar ik heb onder en bovenin een zwart balkje nu weet ik waar dat aan ligt etc.
    Maar nu komt mijn echte vraag, stel ik koop een HD-Decoder zie je dan ook boven en onder een zwart balkje?

Je vous remercier d'avance.

xNetwerkkabel

20. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0

die dvd is idd de volgende stap voor mij. wist niet of het zou uitmaken, maar als jij er positieve ervaring mee hebt dan gaan we dat ook ff doen.

:D:D die hdmi kabel ligt al klaar ;)
    ik had namelijk me pc via hdmi naar me tv en via coax digitaal naar me versterker. mijn nieuwe versterker heeft wel hdmi dus had gelijk 2 kabels besteld. wilde namelijk me pc via versterker naar tv om dus HD audio ook te hebben, maar dat werkt nog niet, zelfs niet na instalatie van HD drivers. vanavond gaat eerst windows 7 erop, en daarna ga ik verder spelen om me HT nog vetter te krijgen. hoop alleen niet dat het aan me grafish kaart ligt, want die had dus een audio chip volgens altenate, maar voorlopig heb ik helemaal geen audio via hdmi:mad:

de elite koste me 330 euro, is de MW2 editie met 250GB HDD en MW2 erbij. dus vind het erg goedkoop.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina