1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik snap wel wat je bedoelt ja :) Het is in het begin vooral voor het basis bewerken ja :) Dus ik denk ook wel dan ik voor de MacBook Pro 13'' 2,53 Ghz, 4,0 GB etc etc ga...

    Inderdaad, als je er 8 gb in wilt zetten kost het 900 euro meer :eek: Dat is wel heel erg veel zeg!!!

    Mja ben Windows momenteel echt helemaal zat zeg!! En Snow Leopard ziet er zo verschrikkelijk netjes uit zeg!!!

    Daarnaast het feit dat je tot 7 uur met een batterij doet is voor mij wel ideaal. Ik sleep nu naar school nog mijn zware oplader enzo mee... Dat is echt beroerd zeg...

    Trouwens: in filmpje in HD kijken op deze MacBook Pro... Geen probleem lijkt me toch??
     
  2. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Tot 7 uur inderdaad.. Dat is wel belangrijk om te melden. Dan moet je geen grafische dingen gaan uitvoeren oid. Maar met normaal gebruik zit je al snel op de 5 ~ 7 uur. En de lader.. daarvoor koop je alleen al een Mac. Dat ding is echt geniaal.

    No problem, 720p draait mn MacBook White al met gemak af.
     
  3. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, ja idd! Ja dat weet ik. Maar dan nog is het ideaal. En de lader van de MacBook Pro weegt bijna niks joh :9 Dat is ook nog eens ideaal!!!

    Oke, meer dan 720p kan het schermpje natuurlijk ook niet aan he...!!!

    Wat zijn echt dé programma's die ik straks moet hebben volgens jou/jullie??
     
  4. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Heb even vraagje over HD kijken op mijn Macbook Pro 13' 4GB versie.. Ik probeer net een 1080p film te kijken maar bij Quicktime schokt ie, bij VLC player geeft ie geen geluid, en bij FLEP hoor je sommige tonen niet, dus wel muziek maar als ze praten hoor je het niet. Iemand enige idee welke player het beste is?
     
  5. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    VLC hoort eigenlijk alles al te spelen dus dat is raar.
    om wat voor compressie gaat het? en weet je welke file het audio bestand is?
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Geheugen moet je er sowieso niet door Apple in laten zetten, maar gewoon zelf kopen en erin plaatsen. Hoe je dat moet doen staat gewoon in de handleiding van je MacBook Pro. Ook je garantie blijft gewoon behouden en het is echt zo ongelofelijk simpel om te doen.
     
  7. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij de nieuwe MacBook Pro's is het wel iets ingewikkelder geworden ;) De hele onderplaat moet er nu vanaf (10 schroeven) voordat je bij het geheugen bent.

    Is het trouwens ook al zo dat het geheugen bij een andere partij veel goedkoper is geworden? Ik weet dat het in het begin van het DDR3 geheugen geen reet uitmaakte of je nou bij Apple 2x2 erin liet zetten of dat dat gebeurde via de goedkoopste uit de pricewatch..
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hmm ja klopt. De accu is niet meer verwisselbaar van de nieuwe MBP's. De prijzen van het geheugen heb ik nog niet in m'n hoofd zitten maar doorgaans was Apple altijd 10x duurder. :+
     
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nja, dat maakt niet zoveel uit. Ik denk dat ik in het begin genoeg zal hebben aan 4 GB geheugen lijkt me??

    Welke programma's 'moet' ik volgens jullie hebben op mijn toekomstige MacBook Pro??
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt vanaf 100 euro al een enkele reep 2GB DDR2 SO-DIMM geheugen. Tenzij je natuurlijk persee meer wil betalen voor zogenaamd Apple compatible geheugen. Hehe.. in onze winkel hebben we ook dat spul, maar blijf er bij dat normaal Kingston geheugen gewoon past (nja en werkt).
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    AdiumX als Messenger programma.
    Toast voor het branden
    Tweetie voor je Twitter.
    Transmit voor je FTP.
    iLife voor je films, muziek en foto's.
     
  12. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Zit iWork er standaard bij trouwens??
     
  13. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Beeld is WMV, audio is WMAP.

    Bij VLC krijg ik een foutmelding:
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2009
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee. Alleen Trial geloof ik.
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke... Nja die is toch ook wel makkelijk lijkt me :9?? Final Cut Express 4 ga ik denk ook gebruiken... Of is iLife ook goed genoeg voor video?
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    iMovie is al erg uitgebreid geworden. Final Cut Pro richt zich op de professionele gebruiker. Maar met iMovie kun je al erg mooie filmpjes maken op een simpele en doeltreffende manier.
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke dan... En ik las iets over Aperture 2... Is dit nodig als je ook Photoshop krijgt??
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Aperture is een fotobeheer programma. Professionele variant van iPhoto. Het is vooral bedoeld voor snelle retouches aan je foto's. Dus niet te vergelijken met Photoshop. Fotografen gebruiken Aperture (of Adobe Lightroom) om foto's te bewaren en te organiseren.
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Verbaas me er over dat mensen gaan photoshoppen en videobewerken met een laptop met een 13,3" scherm, ik zou me er helemaal dood aan irriteren aan het steeds verslepen van je paletten omdat je er steeds niet bij kan. Hell met 2Gb geheugen heb je meer dan genoeg, maar een 13,3" scherm 8) Snap dat je super portable wilt zijn, maar zoveel zwaarder is een 15" niet en dat is net wel even een groter scherm waar je je net even minder aan gaat irriteren in die programma's. Of je moet er een extern scherm aan hangen natuurlijk, maar anders zou ik echt 150 euro meer neerleggen voor een wat groter scherm met een hogere resolutie.


    Oh en de geruchten worden nu wel hardnekkig dat er vandaag updates aan staan te komen voor oa de iMac en witte macbook en macmini. We shall see.
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Voor snel iets doen in Photoshop is 13,3" prima. Destijds op school ging dat prima. Maar zodra ik thuis kwam ging ik toch achter m'n iMac zitten. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina