1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dan moet je gewoon voor de Pro gaan.

    @Xwon, mwoah! Ik wil alleen een wireless versie als er numpad opzit. :9
     
  2. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat ga ik denk ik ook maar gewoon doen... Dan maar wat meer doorsparen en ietsjes langer wachten totdat ik een MacBook heb...
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die wil ik ook hebben :9

    Ik deed vanavond mijn Mac aan en toen ik even later terug kwam stond er een (map met ?) in beeld :confused:
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    In het begin hoorde je daar wel eens over, maar dat is tegenwoordig ook niet meer zo. Die van mij is na denk 3 jaar (2,5 of 3,5, zou het niet eens meer weten) nog steeds wit.
    Verlicht toetsenboard zou dan wel weer handig kunnen zijn 's avonds. Dat vind ik nu (ook op de pc) nog wel eens storend.
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke... Nja ik denk dat ik toch voor de Pro ga dan... Vooral omdat die toch een iets snellere processor heeft, FireWire (en SD in mindere mate) en meer intern geheugen aan kan in de toekomst...

    Wil niet nu een MacBook White kopen, omdat die wat goedkoper is en ik hem dus sneller kan kopen, en dan over een tijdje zoiets hebben van: 'Hmm, ik mis die FireWire toch.' Dat lijkt me vervelend...

    Of zeggen jullie van...
     
  6. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik geef je helemaal gelijk! Je moet iets kopen voor op de langere termijn. Als je straks je Pro bij elkaar hebt gespaard ben je er des te blijer mee. Als je een Macbook hebt, bestaat het gevaar dat je spijt achteraf krijgt. :)
     
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja inderdaad. Ik denk ook dat ik dat gevoel zal hebben zodra ik de White zou kopen. Natuurlijk zou ik daar ook blij mee zijn hoor, maar zal toch zoiets hebben van: 'Hmm, had ik maar even doorgespaard.'
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Precies ! En daarom zal ik dus de 27" voorlopig niet gaan kopen. Heb me toch bedacht. Achteraf had ik wel eventjes moeten wachten maar ik ben zo'n mo-fo dat ik het toen op dat moment moest en zou kopen. Geef hetgeld wel aan iets anders leuks uit :). Over een klein jaartje wordt de 27" wel ge-update :) dan kan ik het alsnog kopen als ik de "meaning" in zie !
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2009
  9. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Yup,

    soms is het beter om even met de aankoop van iets te wachten. *Kuch* AnubisNefer */Kuch* :+
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    :cool:
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha! Nja zo heel veel langer hoef ik dan niet te wachten hoor :)

    Er komen voorlopig toch geen nieuwe modellen van de MacBook Pro he :9??
     
  12. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Mwah,

    Niet zo 1-2-3 nee. :) Maar als je nog een tijdje moet sparen is het misschien wel weer verstandiger om even te wachten. :+
     
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou dat valt wel mee... Begin december zal ik hem dan nu kopen... Dan lijkt wachten me een beetje overbodig he??
     
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Dan zal hij wel ongeveer halfverwege z'n cyclus zitten. Niets mis mee. :)
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke dan! Dan is hij ook pas 8 maanden uit he... Dus dat lijkt me sterk als ze dan al een nieuwe uitbrengen...

    Mja het wordt dus de MacBook Pro 13 inc 2,53 Ghz :) Suggesties voor applicaties?? (Naast iWork/iLife?)
     
  16. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    8 maanden? Make that 5. :)

    Ik wil echt graag de iMac 27" i5! Maargoed, heb totaal geen geld. Dan maar wachten op de volgende versie. Die heeft hopelijk dan ook Bluray. :)
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, kun je nagaan! Dan komt er echt voorlopig nog geen andere...
    Heb momenteel wel geld, maar wil niet dat alles dan meteen op is... Dus nog ff paar weekjes sparen :)
    Tja, dat wordt dan mijn volgende aanschaf denk ik... Nadat ik mijn, toekomstige, MacBook Pro gekocht heb ben ik wel een beetje gewend aan Apple en zal ik denk ik niks anders meer willen... Dan is een 27" apple pc wel de bomb natuurlijk...
    Ben momenteel Windows echt helemaal zat zeg! Al die stomme foutmeldingen en vragen om toestemming... Wat een onzin zeg!! Heb nu al zin om over te stappen... :D
     
  18. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je twijfelt over het geld dan is het eigenlijk al een verloren zaak. Waarom zou je 500 euro meer uitgeven voor een Mac als je dat bespaard met een Windows Mac. Advies voor jouw is een keer een winkel binnen lopen. Niet Mediamarkt maar A-Mac, Ivizi of whatever..

    Ik heb MBO ICT BOl4 gedaan, en daar waren enkele met een MacBook/iBook, dat gaat verder prima. iig op mijn opleiding had iedere student een eigen computer tot zijn/haar beschikking. Dus de laptop had je eigenlijk vrijwel niet nodig.

    Momenteel studeer ik NID bij HsZuyd. Alleen maar Windows en netwerk onderdelen (het bekende Cisco verhaal, CCNA/CCNP/CCDA whatever allemaal). Maar heb nog altijd mijn laptop weinig nodig. En als er dan toch geen pc beschilkbaar is (of deze te langzaam is) dan werkt vmware fusion perfect voor me. Het enigste kutte hieraan is dat je constant tussen sneltoetsen moet switchen. Voor cntrl+a/c/v en het Mac equvalent vind ik erg lastig (ik weet wat het is hoor, maar als je steeds switched met spaces van/naar virtueel windows).

    Totally true that..

    lol :+

    Als je zo erg twijfelt, wat let je om dan toch die Pro te kopen. Veel wijzer word je niet in dit forum. De keus ligt nu bij jouw iig.

    Wit mag niet verkleuren ofzo, maar doet het wel. Ik weet iig wel dat die van mijn mega snel verkleurd. Vooral de toetsen. Mag gelukkig mijn topcase laten vervangen.. dat is dan wel weer winst.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2009
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Mensen die twijfelen of ze over moeten stappen moeten dat vooral niet doen. Klinkt misschien arrogant, maar als je over wilt stappen hoor je niet te twijfelen. Waarom wil je overstappen? Omdat je Windows ruk vind of omdat je een Mac wilt om een Mac te hebben. Als je Windows ruk vind hoef je dus niet te twijfelen want klaarblijkelijk vind je het niet fijn werken en wil je iets anders..kopen dus!

    Als je een Mac wilt om een Mac te hebben, sja.. think again.
     
  20. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Enigzins mee eens, ik ben nog steeds van mening dat je een Mac ook kan kopen om het beste van twee werelden te hebben. Het is bij mij iig niet zo zwart wit dat Windows dood moet en Apple de hemel ingeprezen moet worden. Het heeft allebei zn voor en nadelen. Natuurlijk zeg je dat niet in een Mac store als medewerker, maar sure.. Dan klopt wel dat als je Windows ruk wil dat je niet meer hoeft te kiezen. Als je benieuwt bent wat Apple kan is dat niet goed genoeg, en zou ik eerst aanraden om het te gaan proberen (bij vrienden of Mac store).

    Vind je het dan "wel aardig", dan moet je het niet doen. Mensen die een Mac winkel binnenlopen en het eerste dat ze zeggen is: "waarom zou ik deze macbook van 1300 euro kopen, als bij de mediamarkt er eentje staat voor 499 met betere specs" dan hoef je geen moeite meer te doen, die win je toch niet (vooral als ze de geheugen upgrade prijzen zien:+). Als je een Mac koopt moet je vrede hebben met de aanschaf prijs (ja het is niet duurder, maar leg dat Jan Modaal maar eens uit).

    Ik blijf het dubbel vinden..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina