1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is natuurlijk een verkeerde instelling ;). Iets kan veel kosten, maar hoeft nog niet duur te zijn. Het gaat om de waarde die het product vertegenwoordigd. Juist de klanten die jij schetst zijn het leukste om te helpen. Zeker omdat de MacBooks best wel veel meerwaarde hebben ten opzichte van veel Windows laptops (grote accuduur, multitouch trackpad, aluminium behuizing) en je daarnaast mensen best wel snel verbaasd kunt laten zijn over de functionaliteit van OS X (en hoe dit het gebruik voor hun makkelijker kan maken).
     
  2. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat zijn echt niet de mensen die je met truukjes en bouw van de MacBook moet doen overtuigen om 500 ~ 800 euro meer moet laten uitgeven. Daar geloof ik niks van. De mensen die jij gebruikt in je voordeel zijn de mensen die Windows nog aardig vinden werken, Vista kut vinden omdat iedereen het kut vind en enigzins wat te besteden hebben. Zij beginnen niet gelijk over de prijs maar meer in de zin van "Waarom zou ik een Mac moeten kopen".

    Later komt de prijs aanbod maar dan zijn ze wellicht al om, of moeten ze nadenken. Maar dan is het eigenlijk al gebeurd. De echt stugge Windows gebruiker die over alles klaagt (geheugen vervangen, hard disk moeilijk te vervangen, geen losse batterij, alle software die je opnieuw moet aanschaffen etc etc etc..) die koopt echt geen Mac. Ik geloof dr niks van.
     
  3. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom zijn de macbooks van apple eigenlijk zo duur? (oke hogere prijs dan windows laptops :p )
    ze verkopen er miljoenen, dus die designkosten kunnen het ook niet zijn
    prijzen ze zich expres boven de markt om het wat exclusiever te houden?

    de goedkoopste macbook is nu 900 euro .. maar zullen ze niet veel meer mensen overhalen door het prijsverschil nog kleiner te maken (~750 euro)
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Imago.
     
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ze een APR binnenkomen dan hebben ze over het algemeen Apple nog niet uitgesloten van hun lijstje (zelfs als ze duurder zijn), dus dan staan ze juist open voor argumenten die een verschil kunnen verklaren. Natuurlijk heb je de echte die-hards die zeggen dat ze voor 500 euro een Mac willen hebben, maar die zijn niet realistisch ;).

    De tweede gebruiker die jij schetst (met alle onderdelen die vervangen/uitgebreid moeten worden) die koopt ook geen Windows laptop van €399,- omdat de mogelijkheden daar misschien nog wel veel beperkter zijn. En ik vraag me af of dat de stugge windows gebruiker is, maar je hebt gelijk dat de pure specs-geilaard niet zo snel een Mac zal kopen.

    @mikecitybike, de vraag is natuurlijk tweeledig. Ik ben persoonlijk van mening dat Apple niet te ver door moet groeien, want dat past gewoon niet bij de huidige manier van werken binnen Apple (en hoe ze zich profileren en positioneren). Ik verwacht dat de grens tussen 15% en 20% marktaandeel ligt (dus relatief exclusief). Qua R&D kosten zullen ze die inderdaad met gemak al terugverdiend hebben (procentueel geeft Apple zelfs minder aan R&D uit dan Microsoft), maar is het puur een kwestie van een andere benadering. Apple kiest voor een hoge marge (voor zichzelf in ieder geval) en dat betekent automatisch dat je producten duurder worden (immers, de procentuele marge van andere partijen in het kanaal wordt berekend over de prijs die Apple factureert naar hen). En als je een exclusief product wilt blijven met een hoge marge, moet je bijna wel dure producten verkopen ;) (en zo is het cirkeltje weer rond).
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ff een vraagje over het verlies van batterijduur op de Pro 13 inch (Ja ik ben eruit, die wordt het en niet de MacBook White:9)

    Ik zal de Pro ook veel gebruiken terwijl hij gewoon aan de stroomadapter verbonden zit. Verliest de MacBook Pro dan nog wat van zijn batterijduur, of maakt dit niet uit??
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Accu's worden altijd zwakker. Maar je moet daar niet zo panisch over doen. Gewoon werken zoals je wilt werken.
     
  8. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat dacht ik ook al wel hoor :) Ben allang blij dat ik bij mezelf eindelijk een besluit heb kunnen nemen over welke MacBook ik nou ga kopen over een maandje... :9

    Zijn er al wat reviews over de nieuwe muis??
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Lol zo ziet een iMAc er dus van binnen uit 8)

    [​IMG]

    Respect :+ Huge koelblok voor de cpu (dat ding met 3 koper buisjes):9
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Schijnt dat deze iMac meer volwaardige desktop onderdelen heeft i.p.v. mobile onderdelen zoals de vorige iMac's.
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja de cpu geloof ik. De videokaart lijkt ook aardig groot voor een mobile versie (bij die andere 2 koperen buisjes) als ik eerlijk ben. Wel weer sodimm geheugen zo te zien.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Videokaart is ook een desktop versie meen ik.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Blijft best bizar hoe ze dat zo in een kleine behuizing weten te stoppen, ook met betrekking tot warmteontwikkeling en dergelijke (geldt ook voor laptops overigens).
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Mwa, je moest 's weten hoeveel iMac's er retour zijn gestuurd wegens warmteontwikkeling. :+
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maak maar eens een Mac mini open , elke mm² wordt gebruikt :cool:

    [​IMG]
     
  16. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    wat een geniale mensen toch bij mac he?:9
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bij Apple.. Bij Mac kunnen ze alleen maar 'hamburgers' bakken..
     
  18. Kremx

    Kremx Koen

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, zelfs die batterij op het mobo rechtop gezet om ruimte te besparen:p
     
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Sowieso bij de MacBook heb je de luchtoutput tegen het scherm aanzitten, dat is echt van de gekke. Dat scherm houd echt alles tegen. Airport is altijd al standaard 70 graden 8). Ziekelijk dat spul.

    Meeste chips kunnen tot tegen de 100, videokaart meestal 120 graden. Dus opzich is alles nog vrij ruim. Zeker nu met die 45nm cpu's zijn vooral de chipsets enorme verbruikers.
     
  20. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    nee mac, ben er gister nog een hamburger gaan halen :+

    nee typefoutje, wou wel apple neer zetten maar mac kwam er denk ik uit
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina