REZ HD " The Core " Fan Trailer

Discussie in 'Algemeen' gestart door tjerkotten, 22 okt 2009.

1. tjerkotten

tjerkotten Member

Leuk Bevonden:
    0

Hi Xbox gamers,

Mijn naam is Tjerk Otten en ik ben een groot fan van REZ en natuurlijk REZ HD voor xbox live arcade. Ik ben ook een grafisch artiest en voelde me echt geinspireerd door deze adembenemende game, dus besloot ik mijn eigen trailer te maken gebaseerd op REZ, maar met mijn eigen concept & verhaal.

De trailer is al goed ontvangen door The Official Sega blog USA / SegaNerds / Sega Junkyard / Sega fantatic en meerdere sites. Ondanks dat dit sega sites zijn hoop ik dat jullie als xbox gamers dit ook zullen waarderen.

Hier is de link naar de trailer. ( Het verhaal staat in de info bij de trailer )
    De trailer is beste te bekijken in HD en Fullscreen.

http://www.youtube.com/watch?v=HphmujqmTig

Laatst bewerkt: 22 okt 2009
  2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Strakke trailer Tjerk!

3. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Erg mooi gedaan.

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Strak filmpje!

In HD/full-screen en het geluid flink hard is het een aparte beleving. Af en toe ging het mij wat te traag, maar verder een apart stuk 'film'.

5. tjerkotten

tjerkotten Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met het geluid flink hard is inderdaad het vetste. Als je het op een tv beeld ziet in de ongecompresste HD vind ik het zelf nog vetter :). Bedankt voor de comment.

6. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Leuke en mooie knipoog naar Rez. Gelukkig zien meer mensen de pracht van het spel.

7. tjerkotten

tjerkotten Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een echte trip. Ik speel het nogsteeds. Nu dan wel op xbox arcade, maar de ervaring blijft hetzelfde vind ik. Heel veel vinden het toch wel een te korte game, maar voordat je alles unlocked heb en je eindelijk de trance mission kan spelen ben je wel even verder :)

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Gaaf! Ik moet Rez HD nogsteeds een keer kopen, heb de demo best vaak gespeeld en de combo van de muziek, het ritme en de art is echt vet

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb ooit een trial gespeeld op Xbox Live meen ik me te herinneren, kan je me vertellen wat er dan zo speciaal is aan het spel?

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    [yt]HphmujqmTig[/yt]

ziet er inderdaad geweldig uit :)

11. Sen

Leuk Bevonden:
    378
    De stijl. De muziek in combinatie met de geweldige stylistische graphics.

12. tjerkotten

tjerkotten Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik persoonlijk zo gaaf vind aan het spel is dat wanneer je ermee begint je het gevoel hebt dat je iets nieuws speeld en iets heel tofs speelt, maar eigenlijk geen flauw idee hebt wat je aan het doen bent. Je connect gelijk ondanks dat je pas het verhaal gaat begrijpen in de laatste wereld. Maar dan voelt het echt aan als met een ijzersterke film.

Daarbij gebeurt er heel veel, maar je snapt niet helemaal wat nou de bedoeling is totdat het einde alle vragen beantwoord en oplost. Nou is dit bij rez niet helemaal het geval, maar deze game laat dan nog een extra mysterie achter.

Wat ik zelf zo speciaal vind aan deze game is dat je hem als je het vaak gespeeld hebt binnen een uur of anderhalf door kan spelen, maar je kan hem keer op keer weer spelen zonder het gevoel van passie te verliezen. Ik speel de game nu sinds zijn orginele release op de dreamcast en het blijft me boeien. Dat is de reden dat ik mijn trailer heb ontwikkeld om toch een eerbetoon te geven aan die stijl en die ervaring.

Wat ook bijzonder is is dat je enorm veel dingen kan unlocken. Het zijn kleine dingen, maar het is wel gewoon heel belonend. Je kan een beyond mode unlocken wat gewoon een nieuwe zone is, maar dan best met een aardig niveau. Je kan ook als je alles klaar hebt gespeeld Trance Mission losspelen en dat is gewoon de grootste trip die er is. :)

De trance vibration mode is ook echt orgineel. Hiermee kan je een aantal xbox controllers om je heen leggen die dan onafhankelijk trillen zodat je nog meer in de game komt.

Bekijk deze trailer anders eens om wat beter het gevoel te krijgen van deze game....

http://www.youtube.com/watch?v=2a1qsp9hXMw

13. tjerkotten

tjerkotten Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is de 800 microsoft punten meer dan waard.

14. Sen

Leuk Bevonden:
    378
    De Morolian is ook echt zo'n grappig unlock, compleet met Space Channel 5 sound effects.

15. tjerkotten

tjerkotten Member

Leuk Bevonden:
    0
    CHUCHUCHU! inderdaad een hele toffe unlock.

16. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Tof gedaan man. :)
    Welke programma's heb je gebruikt? :D

17. tjerkotten

tjerkotten Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gebruikt gemaakt van 3dsmax / Vray / After Effects / Premiere / Photoshop. De achtergronden en dergelijke zijn in photoshop gemaakt, maar in 3D space uitgerenderd. After effects is voor de letterweergaves gebruikt. Het meeste is zonder post production gedaan dus bijna alles komt rauw uit 3dsmax. Bedankt voor je comment.

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Kan je dat eens uitleggen? Klinkt interessant.
    Ik ben bekend met photoshop en max.

19. tjerkotten

tjerkotten Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik maak in mijn studio gebruikt van een Intuos 3 wacom tablet. Hiermee heb ik met custom brushes de grafische achtergronden gemaakt in de trailer. Alle geometry ( de 3D elementen ) zijn met vraytoon shaders uitgerenderd. Hierdoor krijg je de REZ uitziende look als je het op de juiste manier belicht. Ik ga binnenkort een uitgebreider technisch artikel schrijven voor 3D sites hierover. Het is moeilijk om alles in het kort uit te leggen.... Bedankt voor je belangstelling...

20. tjerkotten

tjerkotten Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zoiezo jammer dat tegenwoordig steeds minder games refereren naar vorige games of nieuwere games. Vroeger werd dit echt veel meer gedaan en dan kreeg je toch een fijn gevoel van....

Deel Deze Pagina