Wat ik persoonlijk zo gaaf vind aan het spel is dat wanneer je ermee begint je het gevoel hebt dat je iets nieuws speeld en iets heel tofs speelt, maar eigenlijk geen flauw idee hebt wat je aan het doen bent. Je connect gelijk ondanks dat je pas het verhaal gaat begrijpen in de laatste wereld. Maar dan voelt het echt aan als met een ijzersterke film.
Daarbij gebeurt er heel veel, maar je snapt niet helemaal wat nou de bedoeling is totdat het einde alle vragen beantwoord en oplost. Nou is dit bij rez niet helemaal het geval, maar deze game laat dan nog een extra mysterie achter.
Wat ik zelf zo speciaal vind aan deze game is dat je hem als je het vaak gespeeld hebt binnen een uur of anderhalf door kan spelen, maar je kan hem keer op keer weer spelen zonder het gevoel van passie te verliezen. Ik speel de game nu sinds zijn orginele release op de dreamcast en het blijft me boeien. Dat is de reden dat ik mijn trailer heb ontwikkeld om toch een eerbetoon te geven aan die stijl en die ervaring.
Wat ook bijzonder is is dat je enorm veel dingen kan unlocken. Het zijn kleine dingen, maar het is wel gewoon heel belonend. Je kan een beyond mode unlocken wat gewoon een nieuwe zone is, maar dan best met een aardig niveau. Je kan ook als je alles klaar hebt gespeeld Trance Mission losspelen en dat is gewoon de grootste trip die er is.
De trance vibration mode is ook echt orgineel. Hiermee kan je een aantal xbox controllers om je heen leggen die dan onafhankelijk trillen zodat je nog meer in de game komt.
Bekijk deze trailer anders eens om wat beter het gevoel te krijgen van deze game....
http://www.youtube.com/watch?v=2a1qsp9hXMwKlik om te vergroten...