De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik denk het wel aangezien je HD Decoder ook [noparse]16:9[/noparse] signaal uitzend en geen 16:10 signaal

2. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb laatst een Sony Bravia 102 cm (Full HD) gescoord bij de mediamarkt voor €600,-- kon hem niet laten liggen voor deze prijs! Ben er trouwens ook erg tevreden over!

-Sony KDL-40S5500-

Laatst bewerkt: 19 okt 2009
  3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb zelf alleen ervaring met een isf-calibratie.

Laatst heb ik 2 gasten die ik ken van xbox live enkele tips gegeven over t instellen van hun tv en toen was volgens hun het beeld veeeel mooier.
    Toen ze echter op mijn aanraden dat instelprogramma hadden gebruikt waren ze gewoon lyrisch!
    "Man dit mòet je zien! Kijk naar die blauwe lucht!" (ze konden er geen genoeg van krijgen ;) ).

Je moet idd de decoder op 16-9 zetten. Waarschijnlijk kan jij op je monitor de 1:1 pixelmapping uitzetten en dan zal het beelg opgerekt worden en de zwarte balkjes verdwijnen.
    Deze optie heet bij Samsung meestal "Alleen Scannen" of "Just Scan."

De vraag is echter of je dit zou moeten willen. Ik zou dit zeker niet doen!
    Het beeld wordt er minder mooi van. Het wordt immers gerekt.
    Als je op een 16-9 hdtv een blu-ray gaat kijken, heb je meestal ook zwarte balken. Die horen daar te staan en ook die moet je laten staan.

4. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet zeggen dat ik bij de mijne nog steeds verbaasd ben over het mooie beeld. soms echt te mooi gewoon. wel met upc digitaal, maar dat moet ook wel met zo'n tv. ik heb via htforum ook aardig wat ingesteld. dus ben benieuwd wat de dvd voor mij kan doen.

5. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Weet iemand wat de beste instellingen zijn voor een Samsung T200HD?

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Oké, ben even bij de Media Markt geweest en daar vond ik de Samsung LE32B450 het mooiste. Even later bij de BCC langs geweest en daar was hij €390. Mooie prijs voor een mooie tv lijkt mij, wel HD Ready. Voor de rest niet iets moois gevonden ( Nouja, alles is daar prachtig maar past niet in mijn budget :+ )

Maar zie nu dat hij via Redcoon maar €357 is dus dat scheelt nog best veel. Denk dan ook dat ik hem via daar bestel, iemand eventueel ervaringen met die site? Heb voor de rest ook gewoon dezelfde garanties als in de winkel? Ik vind het in ieder geval een mooie tv voor mij, eventueel reacties op die tv?

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je mag bij online aankopen zelfs binnen 7 werkdagen zonder reden terugsturen, dus eigenlijk heb je meer rechten dan in de winkel 8)
    En garantie is hetzelfde, gewoon regelen via de fabrikant en niet via de winkel.

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb ervaring met Redcoon, laatst een nieuwe monitor gekocht. Hij had een dode pixel, dus heb ik naar redcoon gebeld. Je had geloof ik inderdaad 7 dagen bedenktijd, dus de monitor werd kosteloos weer hier thuis opgehaald, en ik had ongeveer een weekje later weer een nieuwe monitor ontvangen. Dit keer zonder pixeldefect uiteraard. Goede winkel dus, met goede service.

9. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik zie trouwens net dat de frequentie maar 50Hz is van de Samsung, dat zal dus betekenen dat ik 60 Hz games niet kan afspelen? Mhm, no buy voor mij dan. Of is dit iets anders? Ik wil wel 60Hz games erop spelen gewoon.

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik wil niet vervelend overkomen, maar dat is echt niet waar wat je zegt.

De garantie bij Redcoon is NIET hetzelfde als die van de fabrikant en het verschilt nogal fors.

Bij hdtv's van bijvoorbeeld Samsung of Panasonic heb je een 2 jaar reparatieservice aan huis. Dat betekent dat in het geval van een defekt, er een monteur bij je thuis komt en hij gaat proberen de tv ter plekke te repareren.

Dit geldt echter niet voor hdtv's die via paralelle import binnenkomen. Daar is simpelweg geen bedrag voor afgedragen waarvan deze service wordt betaald.
    Redcoon doet aan paralelle import.

Je hebt dus wèl 2 jaar garantie (wettelijk verplicht), maar als die kapot gaat moet je zorgen dat de tv wordt opgehaald en naar de reparatiedienst wordt vervoerd.
    Daarna gaan zij hem repareren en wordt de tv weer terug gestuurd.

Ik lees net wat berichten van mensen die hun tv al weken kwijt zijn en dan word je niet vrolijk.

De prijzen bij Redcoon zijn wel erg scherp, dus moet je zelf die afweging maken. Mensen bij wie de tv al een tijdje weg is, zeggen dat ze dit nooit meer zo zullen doen.

Niet alle webshops doen aan paralelle import. Dit moet je gewoon expliciet vragen aan de webshop zelf.

Iedere hdready en hdready1080p (full hd) tv kan zowel 50 als 60hz games spelen, anders mogen ze namelijk helemaal geen hdready genoemd worden!

Er is overigens geen enkele hdtv die een 60hz game op 60hz toont. Het gaat er alleen om of de tv dit binnenkomende signaal accepteert en kan omzetten naar de frequentie van het scherm (50 of 100 hz).

--------------------------------------------------------
    edit: ik zal s een praktijkvoorbeeld laten zien over die problemen bij paralelle import

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1344790/last

Kijk maar naar t bericht van KoffieNT

Omdat mijn tv niet in Nederland is gekocht door de winkel waar ik hem heb gekocht viel mijn tv niet binnen Nederlandse garantie. Blabla-moeilijk verhaal, komt er op neer dat 4Launch moest regelen dat UPS de tv komt ophalen en dat hun dit ook gewoon betalen. Melding>Ophaaltijd heeft ongeveer 2 weken geduurd. Best lang, maar de manier waarop het ging (4Launch) was nog wel aardig en de tv was nog bruikbaar in de tussentijd. (HDMIpoort 1 doet het niet meer)

Nu zijn we bijna 2 weken verder en gisteren heb ik 4Launch even gemaild om een update. 4Launch mailde vandaag terug dat ze contact hebben gehad met E-care en dat de tv nog niet in reparatie was, vanwege drukte.

Dit vind ik wel een beetje vervelend, want ik zit dus nu gewoon zonder tv. (of ja, een 17" CRT plastiekske)
    einde quote
    ----

(na 4 weken zijn ze dus nog niet eens begónnen met de reparatie!)

Een paar posts later schrijft hij dus: Maar idd, ik koop NOOIT, NOOIT meer een tv waarvan ik niet eerst heb gekeken hoe het zit met garantie/service. Dan maar 100 euro meer kwijt zijn, want damn..

Laatst bewerkt: 20 okt 2009
  11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan op ELKE HDready of FullHD tv 60hz games spelen !!!

De verkoper moet jouw 2 jaar garantie geven niet de fabrikant.
    Ook al geeft de fabrikant maar 1 jaar dan nog MOET de winkel jouw 2 jaar garantie geven.
    Jij hebt namelijk een koopovereenkomst met de winkel en niet met de fabrikant.

Gelukkig doen merken zoals Microsoft (Xbox360) , Panasonic en Philips daar nooit moeilijk over.
    De enige die constant dwars gaat liggen is Sony , dankzij programma's zoals TrosRadar en Kassa worden ze steeds teruggefloten.

--
    Gisteren eindelijk een keer normaal kunnen kijken naar een On Demand film op Tv-Theek (iTV Ziggo).
    De film Mars Attack zag er perfect uit op mijn FullHD , ben gedurende de 90min geen gekke dingen tegen gekomen.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Heb je vanavond naar de aflevering over Ziggo gekeken bij Tros Radar?

2500 klachten in 2 weken....Klant in mn taxi die vlakbij mij woont heeft sinds vrijdag alleen nog NL 1 ontvangst. Haar moeder heeft absoluut het formulier met het zenderpakket teruggestuurd, maar het zal wel een gevalletje "niet ontvangen" worden.
    Ze was niet blij.

13. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Oké bedankt allemaal, ga dan maar toch voor de Samsung. En haal hem gewoon bij de BCC, is toch wat makkelijker ( En m'n ouders vinden dat beter :+ ).

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat is verstandig ja. BCC is natuurlijk ook een winkel van niks, maar nu gaat de garantie wèl gewoon via Samsung en dat doe je dus goed.

Laat ff weten hoe de tv bevalt.

Oh ja, als je de tv aanzet dan staan de beeldinstellingen op de fabrieksstand Dynamisch.
    Zet m op Film of Normal en probeer ook de andere instellingen goed te zetten.

15. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog een reden waarom ik de Samsung LE32B551 niet zou moeten kopen? Vindt het aardig TV'tje, met eind doel niet eens gamen maar als public TV voor in de woonkamer.

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Probeer de tv te vergelijken met andere tv's in die prijsklasse.

Kijk je met meerdere personen? Test dan de kijkhoek!
    Doe een pas uit t midden en kijk of de kleuren en zwartweergave goed blijven.

Ik zag laatst een aanbieding voor een 37 inch hdready Panasonic plasma voor €450. Bekijk die ook maar 's, prachtbeeld!

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb de uitzending niet gezien , straks even kijken via tv-gemist (iTV).

Ik moest gisteren mijn H360R resetten omdat daar ook alleen NL1 en NL1 HD werkten.
    Volgens mij was er een paar dagen geleden een grote storing bij Ziggo.

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik hoorde ook al zoiets.

Ik kijk weinig, maar House MD wil ik zeker zien. Nèt tijdens House begon het beeld raar te doen. Blokjes en stilstaande beelden.

Ik zat al te mopperen op het werkelijk waardeloze SBS6, totdat ik voor de zekerheid mn analoge zenders s ging checken. Ja hoor, niets aan de hand.

Had al zoveel gemist van de aflevering dat ik m niet heb afgekeken. Tonen ze éindelijk s een nieuwe aflevering :mad:

Het blijft Sicko voor mij ipv Ziggo.

19. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb me panasonic home cinema en blu-ray verkocht, morgen krijg ik de bt-200 van panasonic (home cinema met ingebouwde blu-ray) met als voordeel, deze heeft 2 optische ingangen
    1 voor de xbox en 1 voor de upc box

20. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ben uiteindelijk voor de Samsung PS42B450 gegaan. 42" Plasma tv dus, vind hem erg mooi! :)

Hij kan trouwens niet uit, alleen standby. Dat is wel lame, want moet nu elke keer het stopcontact eruit halen. Ben namelijk niet van plan om hem op standby te laten staan.

Laatst bewerkt: 23 okt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina