Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Heb gisteren ook een ps3 voor 180€ gekocht...nu komt alleen het dilemma welke spellen je koopt voor de xdoos en welke voor de ps3 :+

2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Mja het wordt wel allemaal heel verleidelijk om nu een Playstation 3 te kopen. Mja, ik zou hem puur gebruiken voor Metal Gear Solid 4, Ratchet and Clank en Uncharted. De rest boeit me niet, en ik hoef geen Blu-Ray's te kijken. Heb ook niet zoveel ruimte dus ik denk dat ik de actie maar skip. Wil gewoon lekker op mijn 360 blijven spelen.

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Alles voor de 360 en de fighters + exclusieve games voor de ps3. Zo doe ik het tenminste :)

4. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Verschillen die ik eruit kan halen:
    Xbox 360: Veel keuze uit games, Xbox Live, Achievements, leuke exclusive games, niet voor kleine kinderen (meeste spellen) maar voor 16+, mooie graphics.
    PS3: Nog niet zo'n ruime keuze uit games, PSN, Trophies, leuke exclusive games, ook niet echt voor kleine kinderen op een paar spellen na, mooie graphics.
    Wii: Niet zo'n geweldige keuze aan spellen, geen achievements, trophies of iets soortgelijks, meer voor kleine kinderen, andere besturing, niet zo'n geweldige graphics.
    Ik denk niet dat je een Xbox 360 en een PS3 kunt vergelijken met een Wii. De Xbox 360 en de PS3 zijn soortgelijk, kwa games en accersoires, maar de Wii is totaal anders. De Wii heeft vooral spellen voor kleine kinderen en heeft een totaal andere besturing. (bij de meeste games) Ook heeft de Wii geen mooie graphics. De 360 en Ps3 daarentegen wel.
    Het zal een nek aan nek race worden tussen de 360 en de PS3. De Wii is imo al uitgeschakeld.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    No shit, Sherlock. Daar waren we nog niet achter. :+

De Wii heeft anders nog steeds de beste verkopen, dus zo uitgeschakeld is hij niet. :p

6. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29

Een aantal regeltjes:
    -laten we het netjes houden
    -respecteer elkaar en elkaars mening
    -geen geflame
    -niet offtopic posten
    -en geen fanboy gedrag

Dat was gewoon mijn mening:+

Maar als je kijkt naar wat de consoles kunnen, ligt de PS3 en de 360 ver voor. De Wii is ook vooral voor kleine kinderen, en als die groot worden, kopen ze een PS3 of een 360:9

Laatst bewerkt: 12 okt 2009
  7. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een mening die net zo onderbouwd is als het ontkennen van de holocaust? :+

8. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    echt geen geld hoor voor een ps3 voor 180 euro

Als ik er nog geen 1 had , dan had ik zeker voor deze prijs er een aangeschaft

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    PS3 en 360 zijn grafisch sterker en veelzijdiger en hebben wat dat betreft een voorsprong op de Wii. Maar kwa besturing kan je stellen dat de Wii innovatiever is en daar weer een voorsprong mee heeft.
    Als je alleen kijkt naar de verkoopcijfers dan heeft de Wii zeker een voorsprong.

Wat je niet moet vergeten is dat Nintendo natuurlijk bewust een console op de markt heeft gezet die niet hoeft (of misschien kan) concurreren met de andere twee. En het heeft ze ook zeker geen windeieren gelegd.
    Ze hebben het ding heel slim op de markt gezet, leuk design, fun voor iedereen en een console die je makkelijk naast een 360 of PS3 kan hebben staan. De Wii biedt grotendeels een andere spelervaring.

Ik ben het overigens niet eens met de statement dat de Wii vooral voor kleine kinderen is.
    De Wii is 'meer' main-stream gericht. Mede gericht op de consument die niet eerder op een console speelde. Dat maakt het niet perse een kiddie-console. En met titels als Res. Evil 4, Madworld, Metroid e.d. is het ook niet zo dat er alleen maar 'kiddie' titels uitkomen.

10. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ik twijfelde ook om die PS3 voor 180 te kopen omdat al mijn vrienden heb ook hebben. Maar wat speel ik allemaal? Fifa het hele jaar door en verder spellen die op beide consoles uitkomen.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ben je nu wel te laat, hij is uitverkocht bij BS ;)

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Voor de eerste keer eens een "Uitgespeeld" aflevering gezien op Insidegamer (eigenlijk de eerste keer dat ik daar iets bekijk :+) omdat het over de Dreamcast ging. De episode was interessant dan ik gedacht had en er zijn 2 discussiepunten die ik wel de moeite vond:

- Welke console is de Dreamcast van deze generatie?
    - Welke console van deze generatie heeft de beste "vibe" (vloeide voor uit de welke is de DC discussie, bekijk de video voor meer duidelijkheid).

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    niet gezien maar is er deze gen een Dreamcast?

Als ik al 1 moet aanwijzen is het de 360. Is nog steeds de onbekendste speler op de markt met stiekem de hoogste kwaliteit of iig de meest complete game-ervaring (puur sp vind ik de ps3 beter presteren als je alleen naar de toppers kijkt). En daarnaast natuurlijk gemakkelijk om te bouwen, maar niet zo gemakkelijk als de Dreamcast :+

Vibe.... tja ik kan niet beoordelen wat ze hier bedoelen. Maar ik vind de ps3 wel meer stijl hebben, de console, het dashboard (al is dat een stuk minder geworden!), de hoesjes van de games, de eigenzinnige reclames en gewoon het merk zelf.

14. Tits

Tits Active Member Redacteur

Leuk Bevonden:
    36
    Snap nu wel waarom playstation(en wii natuurlijk) populairder zijn bij kinderen.
    Blijkbaar zijn alle PS3(exclusives?) in het nederlands... Is eens iets anders...
    Kan je een game waarvan je geen trofeeën hebt, uitwissen uit je lijst?

15. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox 360 is inderdaad jammer genoeg een beetje de laatste in het rijtje. Iedereen kent de Wii omdat het zo'n rare besturing heeft.

En als oudere mensen het over een console hebben, dan zeggen ze altijd playstation, dus die naam zit al helemaal in de volksmond.

Als je het over een 360 hebt tegen een ouder iemand begrijpt hij er niets van. "Wat is een 360?"

16. acisiz

acisiz Active Member

Leuk Bevonden:
    1

ps3 heeft wel lelijke hoesjes vind ik

vind die covers echt 3x niks

ze hadden het beter zoals de PS2 kunnen houden (zoals de 360 dus)

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik raad je aan het filmpje te bekijken, het is zeer interessant.

Deze gen is er geen Dreamcast in de zin van dat er geen console is die geen schijn van kans maakt. Alle drie de consoles deze gen zijn succesvol. Maar de Dreamcast is meer dan dat... .

Imo is de Dreamcast deze generatie de Wii. Neem zijn succes en al die (crappy) casual games weg en je houdt nog maar een kort lijstje over aan "hardcore" games en dat lijstje groeit ieder jaar met minder en minder games. De Dreamcast had ook een gebrek aan echte top titels die eruit sprongen. De Wii mag dan wel zeer goed verkopen, maar bij de "hardcore" game is deze console stilaan aan het sterven.

En de vibe is nou ja... het gevoel dat je krijgt bij o.a. een (first party) exclusive titel. Bij het horen dat Sony of Nintendo een (first party) exclusive titel gaan aankondigen loop ik warm, maar al ik hoor dat Microsoft dat gaat doen laat het me vrij koud. Dat reflecteerd zich ook op de console zelf imo.

Als ik aan de PS2, PS3, N64, Dreamcast of zelfs de Wii denk dan denk ik meteen aan al de juweeltjes die er op verschenen zijn en de ziel die games de consoles hebben gegeven. Bij de Xbox en 360 krijg ik meer een leeg gevoel, desondanks de vele toppers erop. Ze hebben eigenlijk niet echt een ziel naar mijn mening/gevoel.

Ik heb van al mijn consoles die ik heb nog steeds een paar games die ik, ook al ga ik zo nooit meer spelen, niet wil verkopen en van sommige games die ik wel heb verkocht heb dan weer spijt. Van de Xbox heb ik echt ieder game verkocht en kan nu niet zeggen dat ik ook maar van één game spijt heb dat ik die verkocht heb. Zodra de nieuwe generatie consoles weeral komen zal ik ook weeral een hoop games van deze generatie verkopen en zoals het eruit ziet zullen zowat alles games van de 360 de deur uit gaan. Het feit dat de meeste 360 exclusives ook verkrijgbaar zijn op pc en dus zo te vinden zijn op het internet (ook jaren na release) doet zijn bijdragen aan het gebrek van een ziel.

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Maak dat mee zeg, een multi-platform game waarvan de PS3 de technisch beter versie heeft. Volgens Gamespot dan toch:
    Gamespot geeft de PS3 versie van Dragon Age dan ook een 90 en de 360 versie een 85 (en pc 95).

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik twijfel nog steeds mbt DA:eek: aangezien een slechte framerate ook behooooorlijk irritant kan zijn.

check dit trouwens. Vraag me af of de persoon zijn ps3 wel goed heeft ingesteld. Als dat wel het geval is dan is het verschil wel erg groot

20. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    No deeplinking please! :'-( (Oftewel: zie niks)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina