Pro Evolution Soccer 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ik wil al een jaar mijn abo op de PU opzeggen, maar het gaat nu toch echt gebeuren. Laat ik zeggen dat het niveau van dat blad sowieso echt droevig is, maar de review van PES is echt gewoon slecht. Die gast heeft gewoon het spel niet eens gespeeld volgens mij. Hij heeft het over heel snel rennen, snel passen, snel kappen en draaien en lekker pingelen. Misschien dat hij op het laagste niveau speelt maar die dingen zitten niet in de PES 2010 die ik heb gespeeld. Daar is het kappen realistisch traag en loop je niet zomaar iedereen voorbij. Echt te slecht dat ik nog geld betaald heb voor dit kutblad.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Maarten heeft zeker de review gedaan? Die zal wel op beginner spelen, alleen maar exebition matches doen en dan het pijltje op rood zodat alle spelers zin hebben en in vorm zijn. En dan met Real tegen Ado Den Haag.

De game gaat ook gewoon snel als je exebiton matches speelt en als je je spelers allemaal in vorm laat zijn. Sneller dan als je random vorm hebt.

3. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Dat kan aan je tegenstander liggen. Ik heb op PESFan gelezen dat er alweer gastjes zijn die opzettelijk lag veroorzaken. Vooral ene Chivu moet je mijden als de pest. Die zit je er tijdens het spelen met de headset op ook nog bij uit te lachen. Het beste kan je geen quick match doen maar via de lobby. Het beste is ook als je alleen tegen vrienden speelt, daarvan weet je meestal dat ze geen lag veroorzaken.
    Daarom denk ik weinig problemen te hebben als we op digitaalgras binnenkort een toernooi gaan houden, want iedereen kent elkaar.

Laatst bewerkt: 23 okt 2009
  4. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Klopt ja, sinds hij er is merk je al dat hij een FIFA-fanboy is. Al probeert hij dat wel steeds te verbergen door dingen te zeggen als: Ik speelde altijd al PES, of ik geef PES een kans. Dan merk je gewoon aan alles dat hij een review schrijft met vooroordeel en zonder echt de game te spelen. Helaas is de PU over het algemeen gewoon zo aangezien ze allemaal games spelen waar ze een voorkeur voor hebben, of juist een hekel zodat ze een lekkere, 'interessante' beoordeling geven.

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Daarbij speelt Maarten bij Volewijekers 9 op zondag en denkt hij dat het voetbal iin de CL net zo snel gaat als op het 3e veld bij de Volewijekers :D

6. Vriendloos

Vriendloos Guest

Dus omdat hij een andere mening heeft dan jij is het een incompente reviewer of een 'Fifa-fanboy'?

Niet iedereen vind PES goed, er zijn er in elk geval meer die het niks vinden dan die het spel wel leuk vinden.

7. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Klopt, ik hoef alleen maar te kijken naar de Bazaar. Daar zie ik dat Fifa 2010 nergens wordt aangeboden. Zo tevreden is een ieder over dit digitale wonder.

Het is niet erg als iemand een andere mening heeft, niet iedereen vindt hetzelfde leuk. Maar, en daar komt ie dan: als men gaat zeggen dat het easy is om lekker een beetje te rennen, passen en lekker snel kappen dan duidt het erop dat het spel of op beginner wordt gespeeld met alle pijltjes op rood (voor de niet kenners: houdt in dat alle spelers in topvorm zijn) of dat het spel niet grondig genoeg is gespeeld.

De algemene opinie van de PES kenners is dat PES 2010 een stuk langzamer is geworden, als een reviewer dan zegt dat er alleen maar snel wordt gerend, gepassed, gekapt en weet ik wat nog meer dan lijkt het me geen kwestie meer van een feit maar van een mening. Een mening van iemand die Fifa 2010 duidelijk veel beter vindt (ook dat is niet erg) en dus niet verder heeft gekeken dan zijn neus lang is (dat is wat vervelender voor de consument).

Want ik speel Pes al sinds ISS en het is nu langzamer dan ooit. Vooral qua bewegingen van de spelers waardoor het vaak lijkt dat er buttonlag is. Dat is dus niet zo, maar een speler moet goed staan alvorens hij de pass kan geven die jij als speler wilt.

Daarbij zijn er een hoop reviews over PES 2010 en er zijn er maar heel weinig die reppen over een (te) snelle game. Dus ja, het is een reviewer die al voor de review code van PES op zijn bureau lag een cijfer heeft gegeven.

8. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Geheel eens met Cyrax.
    Ik heb een paar jaar geleden een abonnement op PU gehad en ik heb me kapot geergerd aan de onvolwassen popie-jopie trant waarin ze schreven ( kijk maar eens hoe ze lezersbrieven beantwoorden ). Als het dan ook nog eens niet klopt, blijft er helemaal niks van het blad over. Heb mijn abonnement na een jaar weer gestopt...

9. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar in mijn preview vannacht heb ik enkel en alleen de commentaren van andere sites geciteerd. En ik ben niet negatief, ik ben gewoon kritisch. En als ik van tientallen mensen lees dat ze buttonlag ervaren, en ook af en toe een compleet onspeelbare pot krijgen door de lag. Dan schrik ik daar wel ff van ja.

Maar ik vind dat ook heel jammer als het zo is hoor. Maar goed, hoe druk is het nu online? En hoe loopt het?

Geen extra problemen itt gisteren tegen gekomen mensen? (ik hoop van niet)

Wat ik wel vreemd vind, is dat sommige mensen met droge ogen beweren dat de keepers niet slecht zijn. Dat is wel een zeer dubieus oordeel hoor.

10. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel is de score van pes in PU ?
    Voor mij is pes terug nu,ik vind deze zelf beter dan pes6 op de 360.

11. matthieu1

matthieu1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben sinds gister aan de Mastercompetitie begonnen (enige onderdeel wat ik altijd van PES speel, aangezien dit het beste onderdeel is van PES).

Ik vind het allereerst vaag dat je niet meer je eigen competitie geheel kunt indelen. Alleen de spaanse, italiaanse, engelse en rest van de wereld ploegen kun je indelen. Erg jammer, aangezien ik altijd mijn eigen indelingen maakte met Nederlandse en Franse ploegen er ook nog bij. Zo kreeg ik altijd leuke en eerlijk gemixte competities. Nu dit er niet is in verwerkt krijg je ploegen als Sochaux e.d. in de Champions League :confused: Beetje onrealistisch zou ik zeggen.

Overigens heeft de Mastercompetitie (Masterleague) wel een grote verandering ondergaan. Zo kan er eindelijk met echte Euro's worden betaald en ziet alles er een stuk gelikter uit.

Qua gameplay vind ik PES2010 niet beter t.o.v. zijn voorgangers. Alles loopt nog niet echt soepel, maar na een paar potjes raakte ik hieraan wel gewend. Zo scoorde ik de eerste 2 potjes geen enkel doelpunt (Professioneel niveau) en de potjes daarna kreeg ik het steeds beter onder de knie. Vooral de afstandschoten zijn een stuk makkelijker. ik ramde de ene na de andere van afstand in de winkelhaak. De GFX zijn daarnaast ook een stuk verbeterd. Sommige spelers zijn niet te onderscheiden van het echt! (bv. Rooney)

Helaas zijn de gewilde licenties nog steeds niet uitgebreid (Naast de Europa League,wat wel een gave toevoeging is). Ergens hoorde ik geruchten dat de Duitse competitie dit jaar in PES zou verschijnen. Niks van waar. Daarnaast zijn nog steeds niet alle transfers afgerond (wat ieder jaar het probleem is bij PES). Pantelic, Kerlon, Eduardo, De Zeeuw. Allemaal ontbreken ze nog bij AFC AJAX. Daarnaast beschikt FC Twente nog spelers zoals Arnoutovic en Elia en ontbreken spelers als Stoch en Ruiz. Dit zijn allemaal punten wat makkelijk had kunnen aangepast (aangezien PES bijna één maand later uitkomt dan Fifa, die wel over de laatste transferontwikkelingen beschikt!). het lijkt erop dat de Japanners niet alles uit de kast halen om PES echt weer terug aan de top te krijgen.

Al met al een goede game, die nog veel beter had gekund, als er meer tijd en emotie in was gestoken. Ik heb beide games (FiFa en PES) en in principe zijn het niet vergelijkbare games. PES is nog steeds voor de ultieme voetballiefhebber, die de emotie in het voetbal aanzienlijk goed naar voren krijgt en FiFa is nog steeds voor de pure gamer die er van houdt om zonder irritaties een voetbalspel te kunnen spelen.

PES blijft de beste in opzicht van Gameplay en dat zal ook altijd zo blijven. Ik weet dat niet iedereen het hier mee eens is, totdat je echt grondig deze game zelf gaat spelen. Het is niet iets wat je goed kunt beschrijven, maar het is de Feeling die je krijgt, wanneer je 5 min. voor tijd de beslissende goal maakt!

Face It Fifa Fanboys!!

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    PES fanboy.. :emo:

13. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha, leuk om te zien...die eeuwige ''welke is beter'' discussie.
    Ik kan het dan ook niet laten om mijn mening te plaatsen.
    Mijn favoriet is echt PES omdat het voor mijn gevoel nooit hetzelfde is.
    Fifa daarentegen vindt ik na een X aantal uur altijd hetzelfde aanvoelen...zo voorspelbaar..chaotisch...ik heb met Fifa gewoon een flipperkast gevoel wat ik met PES totaal niet heb.
    In grote lijnen vindt ik de gameplay en ''in-control'' gevoel bij PES gewoon veel beter...dat Fifa over meerdere licentie's beschikt..betere graphics heeft...betere soundtrack heeft...boeit me niet...maar PES heeft nog altijd die heerlijke Master League (een ware verslaving) waar je vanaf 0 kunt beginnen en je team kunt laten uitgroeien naar een top club..en als ik dan lees dat er nu ook champions League inzit...en europa league...dan past PES toch het best bij mij! :b:

14. Vriendloos

Vriendloos Guest

Is dat de insteek of een spel populair is of niet? Fifa heeft miljoenen en miljoenen versies van het spel verkocht. Dan is het nogal logisch dat je vaker mensen het spel aan ziet bieden. Konami heeft nog niet de helft verkocht van wat EA heeft verkocht. Daarbij is Fifa nu al 2-3 weken uit en PES net een dag. Geen haar op me hoofd die er aan twijfelt dat er genoeg PES examplaren weer voor een habbekrats worden door verkocht.

Ik heb verder niks te maken met de algemene opinie van PES-spelers noch die van reviewers. Het spel spreekt boekdelen wat mij betreft. Voor mij is PES echt een drama spel, het speelt houterig, het schieten werkt voor geen meter en vergt geen tot weinig skill. Kom op, elk fatsoenlijk afstandschot vliegt erin? Zo kan ik nog wel even voortborduren op mijn mening, maar dat doet er verder niet toe. Net zo de min de jouwe ertoe dat

Zo kan je net zo goed zeggen dat er al heel veel PES-spelers zijn overgestapt naar Fifa. Omdat je toch van vergelijkingen houdt, PES-topic is aan zijn 2e deel toe waar Fifa al bijna zijn 6e deel aan beland is. De diversiteit van mensen is ook een stuk groter. Dus laat die rare vergelijkingen en beredeneringen gewoon achterwegen en geniet van je spel. Maar leg niet iedereen dezelfde mening op die jij hebt.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2009
  15. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Juist online dikke lag,hij had een groen bolletje en na 2 minuten was dat rood,ik kan de match niet afduwen als ik op start duw ofzo ? nu heb ik mijn console af moeten zetten en een verlies aan mijn been,fuck die online mode,alleen tegen vrienden dan maar,hoe spijtig het ook is.

16. matthieu1

matthieu1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geeft toe dat ik de voorkeur geef aan PES, maar ik geef ook duidelijk aan dat ik beide games speel en beide games totaal verschillend vindt en dat ik beide games goed vindt. Dus om nou van PES Fanboy te spreken, Nope.

17. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Speelde vanmiddag op een lcd tv in plaats van een 'ouderwetse breedbeeld', maar het loopt op een lcd tv een stuk soepeler!

18. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, dat lijkt soms toch te moeten.
    Ik had nu een Engels ettertje die een gruwelijke buttonlag veroorzaakte.
    Was ook een beetje onnozel van me om in de rust een boodschap te schrijven "terrible lag", want toen ging hij in de tweede helft lopen draaien, keren en pingelen, omdat hij toch wist dat ik niet op tijd kon reageren.
    Niet spelen tegen hem dus. Hij heet CainAndy1313

Daarna tegen een Spanjaard. Hij had een rood bolletje dus ik vreesde het ergste. Dat viel nog mee en ondanks hier een daar een hapering werd het toch een aardige pot: 1-1.

Ook nog even een testpotje tegen Appie gespeeld en daar was totaal geen lag ( 0-0 ).
    Het lijkt er dus op dat je toch het beste tegen mensen kan spelen die geen kwaadaardige bedoelingen hebben en bij voorkeur tegen mensen uit je eigen Friends-list.

19. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij was het een spanjaard,de lag was heel erg.En ik had het ook tegen hem gezegd en toen begon hij ook te draaien en al.
    Als ik tegen vrienden speel gaat het goed en dat blijft het leukste,ik speel wel graag ranked maar met lag is er niks aan.Is het niet zoals met fifa als je voor de 5minuten weggaat dat je geen loss krijgt ?

20. LoukK

LoukK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Spel vanmiddag binnen ontvangen, masterleague gestart met Twente. 2-1 gewonnen van Ajax, in de laatste 10 min 2x gescoord :D en daarna 3-0 voor de beker. Ik heb alleen een vraag over transfers. Als ik een speler wil kopen dan laat ik mijn scout onderhandelen maar zie ik geen voortgang in de onderhandelingen en kan zelf helemaal niks doen. Nu zijn de transfers stuk gelopen omdat de deadline was bereikt. Iemand een idee hoe dit werkt?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina