De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Een aparte wending in je keuze, maar ik kan vertellen dat je met een plasma een heel goede keuze hebt gemaakt.
    Mooi beeld hè?

Veel plezier! :b:

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ja, mijn vader vond het zonde om €400 aan een 32" te besteden dus gaf me €100 erbij om een grotere tv te kopen. :+

Alleen heel slecht dat hij niet gewoon uit kan gaan, wanneer ik op het power knopje druk blijft hij op standby. Dan moet ik elke keer de stekker eruit halen om hem uit te doen. En hoe zit het met inbranden? Lees in het boekje dat je niet meer dan 2 uur een stilstaandbeeld mag afspelen op de tv. Zal wel nooit gebeuren alleen wel met films door die zwarte balken boven en onder, is dat een probleem?

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik weet niet hoe dat met plasma's zit, maar bij LCD's is er wel een reden voor. Had iets te maken met kristalletjes die altijd in beweging moeten blijven. Sowieso gebruikt die stand-by stand vaak maar 1w of iets dergelijks. Zou me er niet zo druk over maken ;)

4. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
  5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het verbruik in de standby is maar 0,3 Watt.
    Dit is op de totale jaarafrekening niet eens merkbaar !!

6. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Maar het gaat me ook niet om de watt, meer om het feit dat ik het veiliger en beter vind om iets uit te doen als ik er klaar mee ben inplaats van stand-by. Of maak ik me druk om niks en is het niet slecht voor de tv.

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Zet de eerste 200 uur het contrast niet boven de 50% en doe inderdaad een beetje voorzichtig met lange stilstaande beelden.
    Het contrast hoeft sowieso niet veel hoger, omdat het contrast van een plasma al veel hoger is dan die van een lcd.

Na de inspeelperiode maakt het niet meer uit. Als je kijkt hoe lang ik Battlefield1943 heb gespeeld en dan heb je steeds hetzelfde balkje in beeld. Niets van te zien.

Zet m als je een blu-ray heb gekeken ff een minuutje op ruis voor de zekerheid. De zwarte balken branden niet in, maar precies andersom. Deze phosphorcellen blijven dan te nieuw.

Gewoon gaan genieten hoor!

Wel raar dat die niet uit gaat als je de aan/uit knop op de tv indrukt. Gebruik anders een stekkerdoos met hoogspanningsbeveiliging. Dat is veiliger voor je apparatuur als de bliksem inslaat (de zekering in de stekkerdoos knalt er dan uit, maar de apparatuur blijft ongeschonden) en je kunt het aan/uit knopje hiervan gebruiken zodat alles uitgaat.

Overigens heb je niet meer het brandgevaar dat je bij de oude crt tv's had. Deze hadden van die stofnesten in de kast en daar heeft een hdtv geen last van. Toch zet ik mn plasma altijd uit.

En haal de tv van stand Dynamisch af. Dat is alleen bedoeld voor in de winkel en geeft een onnatuurlijk beeld.

Laatst bewerkt: 24 okt 2009
  8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Tussen een CRT in de Standby laten staan een een LCD/Plasma zitten grote verschillen hoor.
    Bij een CRT blijft er namelijk altijd spanning staan op de Elco's ( condensators).
    Daarbij zijn CRT's behoorlijke stofvreters (brandgevaar).

We hebben hier 2 LCD's , de Samsung R71 staat altijd in de standby en bij de Sony Bravia kan ik kiezen tussen standby en uit.

Ik heb de stekkerdozen van het merk Belkin in Huis.
    http://catalog.belkin.com/IWCatSectionView.process?Section_Id=201485

Heb hem bij de Mediamarkt gekocht voor € 24,95

9. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Thanks voor de hulp. Contrast staat al onder de 50% dacht ik of net iets meer zal straks nog wel even kijken. Lang staande beelden zal ik ook wel weinig tegen komen en heb iets ingesteld dat het beeld beweegt als er na 5 minuten niks is verandert qua beeld dus dat komt ook wel goed.

Heb hier zo'n stekkerdoos maar daar is hij op dit moment niet op aangesloten omdat daar de stekkers van mijn PC inzitten en die gebruik ik wel vaak :+. Zal binnenkort wel een extra stekkerdoos kopen en sluit hem daar aan. Als ik er klaar mee ben zet ik hem gewoon op standby en doe daarna de stekkerdoos uit, geeft mij toch een betere gevoel als hij gewoon uit staat. :)

10. 1var

1var Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriend heeft net een nieuwe xbox gekocht, en hij wil spelen op hd. Zijn tv heeft hd ready. We zetten de knop bij de av kabel naar HD, het beeld word mooier. alleen het geluid doet het niet. weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

EDIT: Probleem opgelost.

11. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Heb mijn contrast op 50% staan, maar mijn helderheid staat wel een stuk hoger anders wordt het echt te donker ( Vooral als het avond/donker is bij een game ) is dit een probleem of gaat het echt alleen om de contrast dat laag moet?

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Nieuwe dieptepunt bij het digitale gebeuren bij mijn zwager.

Hij heeft sinds een paar dagen ook iTV van Ziggo.
    Kom net bij hem weg omdat die de boel niet aan de praat kreeg , ook geen wonder wat hij had de speciale versterker op de standaard AOP aangesloten.
    Heb alles aangesloten zoals het hoort en iTV werkt nu wel.

Alleen gebruikt hij WEER een scart-kabel (Composiet) ipv HDMI |:-
    Wat is die vent toch stronteigenwijs.

Heb zonder problemen kunnen kijken naar Suske en Wiske via Video On Demand.
    De beeldkwaliteit was in HD en de films had ook een DD5.1 track.
    Het lijkt erop dat Ziggo het iTV gebeuren langzaam onder de knie begint te krijgen.

Nu alleen nog een goede stabiele firmware voor de Cisco en ik ben helemaal tevreden.

13. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He mensen! Ik ben op zoek naar een nieuwe LCD tv maar vind het nogal moeilijk om een keuze te maken. Ik kom vaak op papier goede tv's tegen die slechte reviews krijgen en andersom. Sommige geven bijvoorbeeld perfect beeld met tv kijken maar met gamen erg veel haperingen.

Ik weet in principe wel waar mijn tv aan moet voldoen maar wil vooral weten of hier mensen uit eigen ervaring mij een bepaalde tv kunnen aanraden.

Specs die ik in gedachten heb:

Beelddiagonaal: 42" oftewel 107cm
    Helderheid: Minimaal 500 cd/m²
    Resolutie: 1920 x 1080 (Full HD)
    Frequentie: 100Hz
    Responstijd: Liefst 5ms of lager
    Aansluitingen: Minimaal 2 x HDMI (indien mogelijk een optische uitgang voor me 5.1 set)
    Merk voorkeur: LG
    Bedrag: €750 max!

Ik ga hem puur gebruiken om te gamen en Blu-Rays te kijken. Dus dat is eigenlijk ook het enige waarop het toestel beoordeeld hoeft te worden. Geluid speel ik af via mijn 5.1 set die op de XBOX is aangesloten, dus de standaard speakers boeien me ook niet zo.

Laat me horen wat jullie me kunnen aaraden _O_ !

P.S.
    Dit is bijvoorbeeld een toestel die mij heel goed leek maar bij de reviews klaagt iemand erover dat hij voor het gamen echt kut moet zijn vanwege haperingen:
    LG 42LH4000

Laatst bewerkt: 25 okt 2009
  14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het gaat idd alleen om het contrast. Je kunt de helderheid gebruiken om t lichter te maken.
    Je kunt je contrast wel wat hoger zetten, dat is geen ramp ofzo. Zie je echter hardnekkige image retention, dan moet je m nog ff wat lager zetten.

15. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met de LG 42LH5000 ?
    Lees dat deze een stuk beter moet zijn t.o.v. de 4000 serie.

En hij is leverbaar voor ongveer €800 inclusief verzendkosten

16. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een hoog contrast wil, goede zwartwaardes, lage inputlag en geen 100Hz of 200Hz crap dan raad ik je aan te kijken voor de Samsung 40B550. Dat is sowieso 1 van de beste LCD's die je kan kopen.

17. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij gaat dit hem worden. Moet alleen wel nog even sparen aangezien hij niet onder de €800,- (incl. verzendkosten) is te krijgen.

LG 42LH5000

Specificaties:
    Full HD (1080p)
    42” (105cm bij 65cm)
    Resolutie 1920 x 1080 pixels
    Helderheid 500cd/m2.
    Contrast ratio 80.000:1
    Response tijd 2ms
    24p Real Cinema mode
    200Hz
    Kijkhoek: 178 °
    19 Kg.

Aansluitingen:
    4x HDMI (v1.3 )
    2x SCART
    Component Video
    S-Video
    D-Sub (VGA)
    Digital Audio Output (Optisch)
    Koptelefoon output
    USB 2.0 (JPEG/MP3/DivX)

Geluid:
    2 x 10W
    Intern Surround
    Invissible speakers

Extra:

Divx HD (Via USB)
    DivX Subtitles (Via USB)
    Screen off functie (Wel geluid maar geen beeld, handig bij muziek)
    Harde aan/uit schakelaar (dus geen verplicht stand-by meer)

Prijs is +/- 800 euro bij online shops.

Tweakers Pricewatch

18. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Dit probleem heeft een gedeelte met mijn TV te maken dus plaats ik mijn probleem even hier...

Ik heb een groot probleem ondervonden nadat ik de Preview Update heb gedownload...

Ik kon net nog al die nieuwe functies uitproberen en toen ik bij Twitter was ging mijn beeld flikkeren.

Ik ging toen terug naar de Dashboard en zag dat de achtergrond beetje vaag was met vreemde kleurtjes.

Toen ik vervolgens mijn Xbox uit heb gezet en daarna aangezet, kon mijn TV, de Xbox niet herkennen of iets dergelijks.

Ik heb 2 HDMI kabels gebrobeerd en een component en mijn Xbox herkend opeens mijn Tv niet meer of andersom. Er staat 'geen signaal' en 'niet ondersteund'.

Ik heb toen mijn hdmi kabels geprobeerd en de componenten te linken met andere apparatuur en dat werkte gewoon.

Behalve mijn XBOX! :mad:

Iemand dezelfde probleem of iemand een oplossing?

(Heb trouwens geen RROD)

Edit: Ik krijg geen beeld meer van me Xbox360 op mijn tv terwijl (van wat ik van me vrienden heb gehoord) is dat ik als 'away' sta bij hun.

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik ben bang voor een overleden xbox, maar hopelijk zit ik ernaast. Waarschijnlijk is de videokaart/gpu kaduuk. Dan ontvangt de tv ook geen signaal meer natuurlijk.
    (dat je vrienden je wel zien staan op away kan makkelijk, omdat je internetkabel er gewoon inzit).

Om dit uit te sluiten moet je je xbox ff op een ander scherm aansluiten, zoals je pc monitor.
    Heel heel misschien dat je xbox zichzelf op een reso heeft gereset die jouw tv niet aankan over hdmi en componenten, maar dan zou je wel heel veel mazzel hebben.

ff een ander scherm proberen. Probeer eventueel ff de schuif op de componentenkabel op SD te zetten. Hopelijk geeft die dan beeld en kan je van daaruit verder, maar ik zie het somber in.

20. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Bedankt voor je tips en hulp.

Ik zal mijn Xbox ff op mijn PC monitor aansluiten (heb het eerlijk gezegd nooit gedaan).

Wat ik ook raar vind. Als mijn Xbox daadwerkelijk dood is, dan had ik toch gewoon een RROD (rode lampjes)? Want ik heb namelijk gewoon groene lampjes aanstaan....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina