De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Dat laatste hoeft niet gelijk. Ik heb mijn 360 eerst ook een aantal keer aan en uit moeten zetten voor ik definitief een RROD kreeg.

2. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Ik kan trouwens mijn XBOX360 helaas niet op mijn PC-monitor sluiten. Want heb begrepen dat je dit kabel nodig hebt en die heb ik helaas niet.

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Probeer een kabel te lenen of neem je xbox mee naar een vriend met n hdtv.

Als je in Amersfoort woont, dan heb ik nog wel zo'n kabel liggen ,)

Heb je al geprobeerd de schuif vd componentenkabel op SD te zetten? Hopelijk heb je dan wèl beeld en kan je m daarna terug switchen

4. Oujdi

Leuk Bevonden:
    92
    Ik heb mijn Xbox s'ochtends bij mijn broertje de TV geprobeerd. En daar werkt mijn XBOX ook niet op.

Ik heb toen Xbox service gebeld en s'ochtends komen ze mijn XBOX ophalen met labels etc..

Ik krijg waarschijnlijk een nieuwe XBOX 360, omdat dit de 3de keer is dat mijn XBOX stuk gaat....

Toch bedankt voor je tips en hulp, je was de enige die mij goed heeft geholpen. :thumbs:

5. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vandaag bij wat zaken langs geweest en o.a. deze toestellen in het echt kunnen bekijken en moet toch toegeven dat de Samsung echt mooi beeld had en zwart ook echt zwart is!

De LG die ik op het oog had was ook niet slecht en het beeld was inderdaad zeer vloeiend op 200hz maar nadat ik beide toestellen goed bekeken had werd me toch wel duidelijk dat vloeiender niet gelijk staat aan mooier. Begrijp me niet verkeerd aangezien mooi een kwestie van smaak is, maar ik vond het op de een of andere reden onnatuurlijk uitzien.

Ik zie het beeld op mijn scherm het liefst zo goed als gelijk aan het bron materiaal. Ik wil gewoon zien wat de maker van de film/game wilt dat ik zie. Met 200hz optie aan ziet het beeld wel mooi uit, maar door het toevoegen van extra frames die niet op het bron bestand aanwezig zijn ziet het er gewoon "anders" (lees onnatuurlijk) uit.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb vorige week 2 lcd's (LG en Sony) gezien die gebruik maken van 200hz techniek.
    De verschillen kwamen pas goed te voorschijn dat er een Blu-ray 1080/24p wordt getoond.
    De Sony liet een heel mooi en strak plaatje zien , maar de LG had een hinderlijke trilling in het beeld.
    Schakelde je de 24p functie uit dan had je een heel strak plaatje op de LG.

7. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Sja als je aan de referentie van het bronmateriaal wil voldoen dan zal je toch echt alle MCFI uit moeten schakelen. Hetzelfde geld voor Wide Color Gamuts, edge enhancements en dergelijke.

Laatst bewerkt: 26 okt 2009
  8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    kan iemand mij helpen?
    Ik ben dit weekend aan de slag gegaan met mijn tv en spul er omheen enzo, nu heb ik het volgende: ik heb een HUMAX IR-Fox C (digitale tv decoder) en die met scart (logisch) aan gesloten op mijn tv, input 2.
    alleen als ik mijn decoder aan zet dan herkent mijn tv m wel (want het logo van geen signaal verdwijnt o.a.) maar vervolgens krijg ik geen beeld of geluid.
    Ik heb kabel al vervangen (3x in totaal) en nog niks!
    hiervoor heeft hij het altijd goed gedaan.
    ik kan op het moment niet testen of het aan de kabel, tv of humax ligt want heb te weinig tijd om andere tv effe aan te sluiten enzo dus misschien dat 1 van jullie het weet?

9. Peter Boudewijn

Peter Boudewijn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oké,

Ff kort door de bocht.

Wat is beter? Plasma of LCD?

De verschillen die ik kan vinden zijn:

-Stroomverbruik
    -Zwartheid
    -Reactietijd (ook al is dat tegenwoordig minimaal)
    -Inbranden? (is dit tegenwoordig nog of niet??)

Groetjes,
    Peter

10. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    http://www.besteproduct.nl/Artikelen/LCD_of_plasma_kopen_.html

11. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen kun je volgens mij over beide zeggen:

Plasma heeft mooier beeld in begin maar na verloop van tijd nemen de kleuren langaam af en wordt het beeld dus steeds iets minder.

LCD heeft in begin niet even mooi beeld als plasma maar kleuren blijven wel altijd hetzelfde. Op de lange termijn dus mooier beeld als plasma.

En Plasma vreet ontzettend veel stroom. Ze willen plasma zelfs gaan afschaffen vanwege het hoge stroomverbruik: http://forum.fok.nl/topic/1241309

P.S. misschien is deze info niet meer up to date en zijn de verschillen inmiddels te verwaarlozen maar dat is wat ik altijd gehoord heb in het verleden.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Na verloop van tijd nemen de kleuren af? Waar heb je dat vandaan?
    Nonsens natuurlijk.

Heel heel langzaam neemt de helderheid af, dus als je m na ieder jaar 1 klikje hoger zet is dat probleem weg.
    Dan zit je dus jarenlang naar een veel mooier beeld te kijken.

Een plasma verbruikt idd meer dan een lcd, maar je moet niet overdrijven. Sommige lcd's verbruiken zelfs meer dan een plasma van dezelfde grootte!

Bij een plasma wordt altijd het maximale verbruik vermeld, terwijl dit juist fluctueert. Hoe donkerder het beeld, des te minder de plasma verbruikt.

Dit terwijl de backlight van een lcd altijd aanstaat. Bovendien kan je bijna geen lcd helemaal uitzetten. Het is dan maar 1 watt, maar wel 24uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar.

De info is inderdaad gedateerd. De eerste full hd plasma's verbruikten wèl een bak stroom, maar die nieuwe zijn weer veel zuiniger geworden.
    Als je het milieu wilt helpen kan je beter een zuinige koelkast kopen. Daar kan je veel winst mee behalen.

Bij alle, maar dan ook alle vergelijkingstests tussen lcd en plasma komt de plasma als winnaar uit de bus.

Stroomverbruik is van een plasma hoger, maar het beeld is ook mooier. Zie verdere uitleg hierboven.

Zwartweergave:
    is van een plasma beter dan van een lcd. Ook de details in het zwart zijn beter en de kijkhoek is veel groter. Al sta ik naast mn plasma, dan blijven zwart- en kleurenweergave hetzelfde!
    Bij veel lcd's wordt het beeld fletser.

Refreshtijd van een moderne lcd is 2-6 ms
    Refreshtijd van een plasma is 0,001 ms

Inbranden:
    In de laatste 3 jaar op veel forums heb ik van 1 iemand gelezen dat zn plasma was ingebrand, dus nee: het komt niet meer voor.
    Wèl wordt aangeraden in de inspeelperiode voorzichtig te zijn met statische beelden, maar daarna hoef je nergens meer op te letten.

Je moet gewoon verschillende hdtv's testen, zowel lcd als plasma. Dan kan je zelf kiezen wat jij het mooiste vindt.

Bij lcd heb je nog wel wat verschillende technieken:

- conventionele backlight
    Ouderwets en heeft nogal wat nadelen. Door trucjes zoals dynamisch contrast proberen ze het beeld beter te krijgen, maar dit systeem is op zn retour. De Samsung A656 is 1 van de beste in deze soort.

- edge lit led
    Hier worden leds gebruikt, maar helaas op de verkeerde manier. Deze leds worden alleen in de lijst van de tv gebruikt en het licht wordt via glasfiber verdeeld over het scherm. Vaak is de uniformiteit niet goed. De randen zijn lichter/feller dan het midden van het beeld.
    Ook is de kijkhoek vaak heel matig. Deze tv's zijn heel dun en zien er geweldig mooi uit.

- full led
    Dit is een grote stap voorwaarts in de lcd techniek. Hierbij wordt het beeld door leds verlicht, terwijl deze in sectoren (ong 128 ) apart kunnen worden gedimd (local dimming).
    Dit levert een hoog contrast op. Het doel is natuurlijk om achter iedere pixel een led te krijgen, want dan heb je hetzelfde effect als bij een plasma. Die laatste stuurt iedere pixel apart aan.
    Voor het eerst sinds vele vele jaren staat er een lcd bovenaan het lijstje van beste hdtv's bij Cnet.com van dit moment. Het is zo'n 55 inch full led tv.
    Dat ding kost echter nog meer dan een 60 inch Pioneer Kuro en de beeldkwaliteit haalt het nog niet bij zo'n Pioneer. Ook de Panasonic V10 geeft volgens de testers een mooier beeld, maar de led komt in de buurt (maar kost 2 keer zoveel als de Pana).

http://reviews.cnet.com/flat-panel-...2_7-33740174.html?tag=contentMain;contentBody

Een plasma kan dus iedere pixel apart aan/uitzette en heeft daardoor een heel hoog daadwerkelijk contrast.
    Ook zwart- en kleurweergave zijn dingen waar n plasma in uitblinkt, net als scherptebehoud bij snelle beelden.

Nadelen zijn het hogere verbruik, ze zijn zwaarder en geven meer warmte af. In een gewone huiskamer merk je daar niets van, maar in mn kleine gameroom kan ik dit in de zomer goed merken.

Vaak kopen mensen echter een hdtv en veranderen niets aan de beeldinstellingen. In dat geval heb je er niets aan dat de ene tv beter is dan de andere, omdat je het verschil er domweg niet uit haalt en dus ook niet zult zien.

Ik lees heel vaak over mensen die absoluut een full hdtv willen, maar thuis alleen naar analoge tvzenders en af en toe een dvd'tje via scart gaan kijken......tja. Zonde van het geld denk ik dan.

Laatst bewerkt: 27 okt 2009
  13. Peter Boudewijn

Leuk Bevonden:
    0
    kijk dat is een helder verhaal!

denk wel dat ik de prestaties van een HDtv goed kan benutten.

mijn receiver zit via HDMI verbonden met me tv me xbox hangt eraan via component en dan via glasvezel aan me receiver. en dan kijk ik regelmatig film via me laptop met HDMI aan me receiver.

kabel is momenteel nog analoog, maar dit word op korte termijn digitaal.

nou heb ik alleen nog een vraagje ik heb (denk ik) wel een mooi plasma gevonden, maar wat vinden jullie ervan? het gaat om de Samsung PS 50 B 530
    http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/samsung/ps50b530/

dit is een 50" (we zitten er ongeveer 5meter vanaf) het is een full HD en 100Hz.

zou dit wat zijn??

groetjes,
    Peter

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    anyone?

15. Oujdi

Leuk Bevonden:
    92
    Probeer eens een HDMI kabel. Ik heb zelf ook een HUMAX HD digitale decoder en ik gebruik gewoon een HDMI kabel......

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Lijkt me een mooi toestel. 50 inch is n mooi formaat voor die kijkafstand. Kleiner zou ik zeker niet doen.

Vergelijk dit toestel in de winkel maar s met zo'n edge lit led tv (echt testen hè!?) en beslis zelf welke jij t mooiste beeld vindt geven.
    Verander vooral de beeldinstellingen en kijk kritisch naar t beeld.

Veel plezier!

-----------

Scarluuk: er zit toch geen hdmi aansluiting op die decoder. Anders moet je die natuurlijk gebruiken.
    Bovendien zou t dan kunnen zijn dat je bij de instellingen van de decoder moet aangeven dat die beeld/geluid moet uitsturen via de scart.

(je hebt toch wel de goede scartuitgang van de decoder gepakt ;) ).

Laatst bewerkt: 27 okt 2009
  17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik weet wel wat van tv systemen enzo af jongens :9
    de humax heeft idd geen HDMI uit, alleen scart en ja hij zit in de goede namelijk de tv uitgang en ext. 2 op mijn tv.
    ik heb de humax hiervoor nooit anders in gesteld en er zit geen andere aansluiting op in de vorm van s-video ofzo, alleen maar scart dus het zou een beetje raar zijn als hij anders door stuurt.
    miss dat hij RGB door stuurt en mijn ext. 2 geen RGB via scart ontvangs oid?

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heb je weer mooi uitgelegd Ferry, je hebt me ondertussen wel overtuigd om de volgende keer dat ik naar een TV op zoek ga eerst naar de plasma's te kijken. Tenzij tegen de tijd LED's alweer een stuk verbeterd zijn, maar ik denk dat het nog wel zeker 2 jaar zal duren voordat ze een beetje goed doorontwikkeld zijn en voor de gemiddelde consument betaalbaar zijn.

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    ik had niet anders verwacht ;)

Je hebt de andere scart ingangen vd tv toch wel geprobeerd (ivm die rgb)

20. Peter Boudewijn

Leuk Bevonden:
    0
    oke,

dan nu het vervolg op mijn zoektocht...

volgende puntje is het aantal Hz

je hebt "standaard" 50/60Hz, dan 100Hz, vervolgens 200Hz en als klap op de vuurpijl 600Hz!!!

Nou weet ik dat het het aantal trillingen per seconde zijn, maar wat is nou de moeite waard??

Het verschil tussen 50Hz en 100Hz heb ik gezien en dat zie je ook echt, maar is 200Hz en 600Hz alleen een mooi verkooppraatje of ga je het ook echt merken??

Groetjes,
    Peter

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina